Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

put and take hvor ingen fisk bider

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: put and take hvor ingen fisk bider
    Sendt: 16 Maj 2012 kl. 14:59
jeg var til powerbait cup i ørsted og de sidste 2 dage i poppelsøen. Normalt plejer jeg og få fisk med hjem, men de sidste tre gange er der intet sket på de dage har jeg fisket 6 og 2*4 timer jeg har fisket med nok 8 forskellige power bait, med glimmer, hvidløg og blandet. Både på bund og i overflade. har sågar brugt spinner og flue i overfladen. Tænkte med hensyn til powerbait at søerne er ved at være alt for fyldte med det stads efter folk har tabt det i dem siden det ikke interessere dem eller hvad...?
 
M.V.H. Jan.
 
P.S. Kan godt lide stederne rigtig god stemning hos både ejer og fiskere, så det er ikke min mening at kritisere søerne men mere hører en mening til min metode at fiske om det nytter...?
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2012 kl. 15:06
Tørfluer og spinner virker rigtig godt i ørsted :-D 
Plejer bruge en Savage gear caviar spinner i Str: 2 farve :pink
den er altid et sikkert valg. både i åen og putten :-D 

Til top
Rasmus Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus - Baitogbid

Tilmeldt:: 30 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus - Baitogbid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2012 kl. 17:49
Når fiskene ikke bider skal man gøre noget andet, end alle de andre i søen.
Prøvede du at fiske powerbaiten aktivt efter et bombarda eller bobleflåd ?
Det er jo klart at hvis totrediedele af fiskerne i søen fisker med powerbait og ikke fanger noget, ja så gør man jo næppe heller selv.

På de dage hvor fiskene ikke hugger skal du variere dit fiskeri.
Både hvad angår agnvalg, tempo på indspinning, med og uden spinstop osv.
Når du så først lurer hvad der virker på dagen, kan det som regel gentages Smile

Når powerbaiten ikke virker fisker jeg selv med små blink op til 12-15 gram.
De kan fiskes utroligt langsomt, og det virker ihvertfald for mig. Lige sådan med små woblere under 7cm.
Bombarda og små gummihaler er også en favorit i min bog.

Mvh Rasmus





Redigeret af Rasmus - Baitogbid - 16 Maj 2012 kl. 17:50
Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
søren jacobsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Mar 2012
Geografisk: Sønderjylland o
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér søren jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2012 kl. 19:50
Power bait, virker ikke altid, har set det brugt i et vand hvor det ikke var lovligt, så så på en kort fisker med bombarda og flue, fange over 70 fisk samme dag, giver overtegnet ret, varier dit fiskeri spinner og små wobbler, kan være lige sagen, isår Nilsmaster i små størrelser, kan være den rigtige dræber.
 
Knæk og bræk.
 
MVH.
 
Søren.
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2012 kl. 08:56
ja peter må prøve den spinner så...;-) og til jer andre ja det eneste jeg ikke har prøvet var blink, woblere og jigs men det må jeg så have med næste gang...;-) forresten fisker jeg aktivt og fangede da og så en gedde på power bait men det var ikke rigtig det jeg gik efter...;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum