Forfatter |
|
Jeppe Sikker Jensen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Sikker
Tilmeldt:: 03 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Patagonia SST - lynlås defekt, forhandler lukket Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:00 |
Hej
Min Patagonia SST vadejakke har fået defekt lynlås.
Der startede med at nogle af takkerne blev løse på en flerdages tur og efter et par dage begyndte de simpelthen at falde af. der mangler således 5+3 takker.
Lynlåsen er af typen riri HD 6. Er der nogen der ved om den kan reperares?
Jakken er 2,5 år gammel, derfor ingen garanti og er i øvrigt købt hos tackleshop, som nu er lukket....
Hilsen
Jeppe
|
|
Jakob Hansen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Jabber
Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:10 |
http://www.patagonia.com/eu/enDK/home
Oppe i toppen er der en knap der hedder "Contact us"
Eller endnu bedre ... euro_hotline@patagonia.com som er den adresse du skal skrive til i tilfælde af reparation og det ikke kan lade sig gøre gennem forhandleren.
Redigeret af Jabber - 12 Maj 2012 kl. 19:14
|
|
Søren Erhard Hansen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Søren Erhard Hansen
Tilmeldt:: 23 Nov 2005
Geografisk: Vestsjælland, Møn, Stevns og Sydsverige
Status: Offline
Beskeder: 0
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:10 |
Hej Jeppe
Har selv haft problemer med lynlåsen i mine Patagonia-jakker. jeg endte med at købe en vandtæt lynlås - kraftigere end den oprindelige - og fik syet en ny i. vh Søren
|
|
ole tranholm jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: tranholm
Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 19:27 |
Citat: Sikker
Hej
Min Patagonia SST vadejakke har fået defekt lynlås.
Der startede med at nogle af takkerne blev løse på en flerdages tur og efter et par dage begyndte de simpelthen at falde af. der mangler således 5+3 takker.
Lynlåsen er af typen riri HD 6. Er der nogen der ved om den kan reperares?
Jakken er 2,5 år gammel, derfor ingen garanti og er i øvrigt købt hos tackleshop, som nu er lukket....
Hilsen
Jeppe |
Hej Jeppe
Kan se du har fået hjælp, men for en sikkerhed, send den til denne adresse, de har en super service.
Patagonia return C/O DSV Solutions B.V. Industriestraat 5 Door 13 7041 GD 's-Heerenberg THE NETHERLANDS
hilsen Ole T
tidligere tackleshop.
|
|
Bjarke Dehli
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: bjarked
Tilmeldt:: 23 Maj 2006
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 15
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:20 |
Har nøjagtig samme problem med samme jakke købt i USA for et halvt års tid siden. Venter pt. på at få jakken tilbage fra skrædder med en ny YKK lynlås. Det koster 400 kroner, men de kunne ikke garantere om lynlåsen var vandtæt bagefter (noget med at den oprindelige lynlås er svejset på, mens den nye bliver syet på).
/Bjarke
|
|
ole tranholm jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: tranholm
Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 21:35 |
Citat: bjarked
Har nøjagtig samme problem med samme jakke købt i USA for et halvt års tid siden. Venter pt. på at få jakken tilbage fra skrædder med en ny YKK lynlås. Det koster 400 kroner, men de kunne ikke garantere om lynlåsen var vandtæt bagefter (noget med at den oprindelige lynlås er svejset på, mens den nye bliver syet på).
/Bjarke |
Hejsa
Har aldrig selv haft problemer med SST jakken og mener det er en af de bedste jakker på markedet. Men er overbevidst om Patagonia gode service og ikke skelner på 2 år eller 4 år på reklamationer, men laver det der er galt uden vrøvl.
Så prøv dem af det kan kun koste en mail samt fragten den ene vej.
Ole T
|
|
christian Bruun Andersen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Christian Andersen
Tilmeldt:: 03 Aug 2007
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 22:23 |
Hej Jeppe, Smid dem en mail evt med foto. På min SST røg lynlåsen også - betale fragten, fik efterfølgende en ny monteret på garanti (min SST er fra 2007) og UPS leverede den til døren UB. Mener der gik knap 3 uger fra jeg sendte den, til jeg havde min jakke tilbage...
CBA
|
|
niels w. nielsen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: nillermand
Tilmeldt:: 05 Dec 2003
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 22:33 |
hej Jeppe prøv en gang at skrive til Patagonia, deres afd. i Frankrig og så vil de fortælle Dig hvordan og hvad Du skal gøre ? Du vil garanteret blive bedt om at sende den til Spanien, hvor de har et "repair-center" og de er bare dygtige til at lave den slags !!! hvem ved ? jeg har oplevet Patagonia som værende MEGET "large" og temmeligt "ansvarsbevidste" osv.......... = god service ! pøj pøj Mvh Niller
|
|
Jeppe Sikker Jensen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Sikker
Tilmeldt:: 03 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 13 Maj 2012 kl. 00:20 |
Hej Alle
Tak for jeres forslag og erfaringer. Det tyder på det kan lykkes. Jeg kontakter i første omgang Patagonia og tager den derfra.
- I sidste ende må jeg vel til symaskinen ;-)
/Jeppe
|
|
Jesper Vang Møller
Aktiv bruger
Brugernavn: Woolly Bugger
Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 95
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 13 Maj 2012 kl. 13:56 |
Hej Jeppe, Da jeg havde problemer med mine waders havde jeg direkte kontakt med deres kontor i Frankrig (ejg kan nok finde mailadressen til dig). Jeg oplevede meget hurtig og effektiv service, da de havde prøvet 1 reparation og de stadig var utætte, var meldingen at dette ikke var Patagonia-standard, de beklagede, og ville sende et par spritnye af deres nye modeller (det selvom mine waders var 1½ år gamle). Har forresten også selv Patagonia SST på 3 eller 4 år - har ikke haft et eneste problem med den jakke og er meget tilfreds...men det hjælper jo ikke dig. Mvh Jesper
|
|
Jeppe Sikker Jensen
Knapt så aktiv :)
Brugernavn: Sikker
Tilmeldt:: 03 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26 Okt 2012 kl. 11:44 |
Hej Alle
Hermed en opfølgning. det tog lidt tid, mest fordi jeg slev har haft travlt. Det korte og det lange er, at jeg mailede til euro_hotline@patagonia.com fik en reklamationsform retur som jeg udfyldte og derefter fik jeg besked på at sende jakken til Portugal.
Efter et par uger fik jeg den retur med en ny lynlås. Jeg kan ikke give andet end 5 stjerner (ud af fem) for den behandling jeg har fået. Det kostede mig 210 kr i porto, da jeg sendte den rekomanderet, men det kunne være gjort for 86 kr hvis jeg bare havde sendt den som pakke med den risiko det indebærer.
Tak for hjælpen :-)
Jeppe
|
|
Michael Kock
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Maestro
Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 26 Okt 2012 kl. 13:13 |
Sådan, lækker service!
Mon ikke de 124kr var givet godt ud, i forhold til postDK mister pakken hehe.
|
|