Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fangststatistik forår

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fangststatistik forår
    Sendt: 06 Maj 2012 kl. 21:38
har i marts og april været på kysten ca 15 gange og det er slet ikke lykkes mig at fange  en havørred over målet.
Jeg har fanget små ørreder og små torsk samt hornfisk nu her.
Hvad er jeres fangststatistik her i foråret? og hvor har i fisket? fjord eller kysten ?
 
Mine ture har ca været af 5-7 timers varighed, og besøgt ca-3-6 pladser pr. tur.
Både i roskilde-/Isefjorden og nordkysten. Helt uden nogen kontakt til havørred over 40 cm. Har heller ikke set andre fange noget. Men det har faktisk været forbavsende få medfiskere jeg er stødt på.
Kan huske en lørdag hvor jeg var på 6 forskellige pladser på nordkysten, helt uden at møde andre fiskere.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2012 kl. 21:53
Der er vist ingen grund til klage, jo måske der er for mange af dem der lige mangler den sidste cm. Jeg har haft 10 stk inde til afkrogning. En enkelt på 46 cm er endt som aftensmad, resten er genudsat. Enten for kort, eller for slank. Fisker på østkysten i det nordjyske og Mariager fjord.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2012 kl. 22:03
Citat: Kan huske en lørdag hvor jeg var på 6 forskellige pladser på nordkysten, helt uden at møde andre fiskere
 
Fisker du kun i solskin og fralandsvind?  Synes jeg det lyder mærkeligt at du ikke møder andre hvis forholdene ellers er ideelle...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2012 kl. 22:07
Citat: Klaus Neilsen

Citat: Kan huske en lørdag hvor jeg var på 6 forskellige pladser på nordkysten, helt uden at møde andre fiskere
 
Fisker du kun i solskin og fralandsvind?  Synes jeg det lyder mærkeligt at du ikke møder andre hvis forholdene ellers er ideelle...
Hvad betragter du som ideelle forhold på nordkysten?
 
Vejrforholdene har faktisk været meget med vinde fra vest/syd og generelt ikke så meget af den heller... Der har været perioder med vind fra nord/nordvest 7-10 ms, men nej der er jeg ikke på nordkysten. Så er jeg taget i fjorden.
 
Men generelt er solskin og lidt varme vel godt for fiskeriet om foråret ikke?
 


Redigeret af Mortenxxx - 06 Maj 2012 kl. 22:09
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 08:11
Hej Morten...
 
Har været afsted 4gange i heeeeele foråret med to mistede havørreder til følge, men i går landede jeg en dejlig blank halvmeters fiskCool... Jep, der er hornspillere i Vejle FjordOuch
 
Jeg går og venter på, at varmen får lidt mere fat, det gør at aften-fiskeriet bliver lidt bedre på de pladser, hvor jeg fisker ved kysten...
 
Knæk og bræk
 
 
 
 
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 10:17
Der findes ikke havørreder! - Kystfiskeri er en myte, det hele er sat i værk af DSF i ledtog med forskelige grejforretninger for at franarre dig dine penge.. Wink
 
Men hvis du tror på nisser, så kan jeg berette om flere fisk pr. tur end i de forgående 2 år..
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 10:58

har holdt en kystpause på ca 6 år. Den sidste måned har jeg fået omkring 15 fisk. 2 kunne holde målet. Mariager fjord og Limfjorden.

vel ca. 30 timers fiskeri...
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 10:59
Kunne være interessant at vide om der fiskes med flue eller spin ?

jeg selv fisker kun med spin.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:17
Jeg har fået godt og vel 200 hø indtil videre i år. Alle i Mariager fjord, Randers fjord og yderkysten på Djursland. Men fiskene har ikke været store, 64 cm er den største i år :)

Rasmus
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:20
Citat: Rasmus Bech

Jeg har fået godt og vel 200 hø indtil videre i år. Alle i Mariager fjord, Randers fjord og yderkysten på Djursland. Men fiskene har ikke været store, 64 cm er den største i år :)

Rasmus

det lyder satme vildt.

Kan se alle svarene er fra jyderne. Tråden var egentlig lavet under sjælland.
Der er måske en grund til der er tavs omkring sj, nordkyst.Cry
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:22
Flue
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 11:28
Citat: King

Flue

og fisker du på sj. nordkyst?
Hvad har det givet ?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 12:32
Hej
Jeg fisker kun med flue og spiser lige nu resterne af en 53 cm blankfisk fra i går Smile
Har fanget en mere på omkring 42-43, men tynd, derudover kun undermålere. Det er måske på 10 ture af 2 timer i snit. Ideelt vand for mig, er lidt bølger på vandet. Jeg har nok haft, lidt for mange hyggeture med blank vand på den samme "fiskeløse" plads. Opsøgene arbejde har jeg ikke været så god til i år. Og dog....de sidste 5 ture har givet fisk de 4 gange. Vandet er blevet varmere og jeg har været mere aktiv søgene efter fiskene.


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 12:40
Citat: sage

Hej
Jeg fisker kun med flue og spiser lige nu resterne af en 53 cm blankfisk fra i går Smile
Har fanget en mere på omkring 42-43, men tynd, derudover kun undermålere. Det er måske på 10 ture af 2 timer i snit. Ideelt vand for mig, er lidt bølger på vandet. Jeg har nok haft, lidt for mange hyggeture med blank vand på den samme "fiskeløse" plads. Opsøgene arbejde har jeg ikke været så god til i år. Og dog....de sidste 5 ture har givet fisk de 4 gange. Vandet er blevet varmere og jeg har været mere aktiv søgene efter fiskene.



Hvor fisker du henne ?

mit "problem" er netop at jeg har været meget opsøgende og aktiv. Fisket på en plads 1-1½ time og så videre. Har også prøvet nye pladser, da jeg føler jeg kan være lidt for konservativ i forhold til pladser.
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 14:45
Jeg klager ikke.. jeg havde en nul tur i April flere fisk over 50 og en enkelt over 60 dog en nedgænger som fik sin frihed.
 
jeg fisker i Mariager Fjord og kun med bombarda og gulp (børsteorm og minows)
 
mvh
Ole
Til top
ivan vejsgaard nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
vejsgaard

Tilmeldt:: 19 Sep 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér vejsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 15:19

Har indtil nu nået hele 2 ture på kysten i år (Sjællandske fjorde), og har et gennemsnit på 3 Havørreder pr tur ;o)

Havde den vilde oplevelse på den første at fange intet mindre end 4 ørreder på 3 kast, alle mellem målet og 55 cm.
 
Ser helt frem til at kunne bibeholde det snit resten af året LOL
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 16:07
Citat: Mortenxxx

Citat: sage

Hej
Jeg fisker kun med flue og spiser lige nu resterne af en 53 cm blankfisk fra i går Smile
Har fanget en mere på omkring 42-43, men tynd, derudover kun undermålere. Det er måske på 10 ture af 2 timer i snit. Ideelt vand for mig, er lidt bølger på vandet. Jeg har nok haft, lidt for mange hyggeture med blank vand på den samme "fiskeløse" plads. Opsøgene arbejde har jeg ikke været så god til i år. Og dog....de sidste 5 ture har givet fisk de 4 gange. Vandet er blevet varmere og jeg har været mere aktiv søgene efter fiskene.



Hvor fisker du henne ?

mit "problem" er netop at jeg har været meget opsøgende og aktiv. Fisket på en plads 1-1½ time og så videre. Har også prøvet nye pladser, da jeg føler jeg kan være lidt for konservativ i forhold til pladser.

Jeg har faktisk fanget på Mols, Djurs yderkyster, Mariager en gang. Kun en er kommet med hjem. Vandet er omkring 10-12 grader nu, dvs fiskene bliver spredt godt ud, over det hele hvor der er liv.
Et stykke på 500 m, tager vel max. 45 min så videre. Nogen har det med at strande lidt de steder, hvor de tror på det men intet ser, inkl. Mig selv når jeg egentlig blot vil slappe af. Jeg ved dog så godt, at jeg ikke har opsøgt chancen godt nok. Det gælder om at få affisket så meget vand, som muligt på den tid man er ude. Agnen kan nok ikke tages så hurtigt ind, at en hø ikke kan fange den Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 22:20
Citat: Hvad betragter du som ideelle forhold på nordkysten?
 
Nu fisker jeg ikke på nordkysten, det var mere generelt. Synes alt for ofte at jeg oplever andre kystfiskere skifte plads hvis de får lidt vind lige i ansigtet. Sol kan være godt for fiskeriet, men jeg synes klart at pålandsvind er at foretrække fremfor fralands- eller ingen vind. Jeg vil ikke komme med nogen tal (fordi fangststatistik ikke interessere mig mere), mine fangster når ikke op på det jeg fik i de gode år, men jeg kommer heller ikke så meget afsted som dengang. Men har da spist friskfanget havørred mindst en gang i ugen siden starten af januar når kysten har været fri for is...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 22:33
Citat: Rasmus Bech

Jeg har fået godt og vel 200 hø indtil videre i år. Alle i Mariager fjord, Randers fjord og yderkysten på Djursland. Men fiskene har ikke været store, 64 cm er den største i år :)

Rasmus
 
hov holdt stop pause...
 
200 over 40 cm?
 
hvis 200 over 40 cm bukker jeg mig i støvet
og håber du vil dele din alvidenhed og kundskaber med mig!!
 
http://img507.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img507/8582/1320766148q1p.smil
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 07:47
 
Citat: vejsgaard

Har indtil nu nået hele 2 ture på kysten i år (Sjællandske fjorde), og har et gennemsnit på 3 Havørreder pr tur ;o)

Havde den vilde oplevelse på den første at fange intet mindre end 4 ørreder på 3 kast, alle mellem målet og 55 cm.
 
Ser helt frem til at kunne bibeholde det snit resten af året LOL

Clap tillykke med det. Godt gået. 
Har aldrig selv i min 25 år lange havørred-karriere fanget en HØ over 50 cm. Embarrassed

Jeg tror jeg sælger mit grej. Enten er jeg pivringe til at fiske eller også er jeg forhekset Dead
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 08:37
Jep, hvis undermålerne skal tælles med, så når vi over 300 Smile

Jeg har så også været ude RIGTIG meget. Skiftet plads når der ikke var fisk osv.
Og så har vi jo noget af det bedste vand på Djursland.
I foråret havde mig og mine buddies flere ture til den flotte fjord, hvor der kom +50 fisk på land. Men det har også været hårdt arbejde ( og dyrt i benzin ) Og selvfølgelig har held også noget at sku sige... Det er jo med at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Har fået 9 fisk på de sidste par ture. 4 undermålere iblandt.

Noget jeg bider lidt mærke i i år, er de få faldere jeg har fået på land. Vil tro jeg max har fået 40-45 af dem. Hvor resten har været fine blanke ørreder med løse skæl :)

( Nu gider jeg altså ikke sables ned af alle jer sjællændere som ik har set en ørred i årevis. Manden spurgte til fangst statistik, og det fik han. )

Rasmus

Citat: CKN

Citat: Rasmus Bech

Jeg har fået godt og vel 200 hø indtil videre i år. Alle i Mariager fjord, Randers fjord og yderkysten på Djursland. Men fiskene har ikke været store, 64 cm er den største i år :)

Rasmus
 
hov holdt stop pause...
 
200 over 40 cm?
 
hvis 200 over 40 cm bukker jeg mig i støvet
og håber du vil dele din alvidenhed og kundskaber med mig!!
 
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 08:44
Citat: Rasmus Bech

Jep, hvis undermålerne skal tælles med, så når vi over 300 Smile

Jeg har så også været ude RIGTIG meget. Skiftet plads når der ikke var fisk osv.
Og så har vi jo noget af det bedste vand på Djursland.
I foråret havde mig og mine buddies flere ture til den flotte fjord, hvor der kom +50 fisk på land. Men det har også været hårdt arbejde ( og dyrt i benzin ) Og selvfølgelig har held også noget at sku sige... Det er jo med at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Har fået 9 fisk på de sidste par ture. 4 undermålere iblandt.

Noget jeg bider lidt mærke i i år, er de få faldere jeg har fået på land. Vil tro jeg max har fået 40-45 af dem. Hvor resten har været fine blanke ørreder med løse skæl :)

( Nu gider jeg altså ikke sables ned af alle jer sjællændere som ik har set en ørred i årevis. Manden spurgte til fangst statistik, og det fik han. )

Rasmus

Citat: CKN

Citat: Rasmus Bech

Jeg har fået godt og vel 200 hø indtil videre i år. Alle i Mariager fjord, Randers fjord og yderkysten på Djursland. Men fiskene har ikke været store, 64 cm er den største i år :)

Rasmus
 
hov holdt stop pause...
 
200 over 40 cm?
 
hvis 200 over 40 cm bukker jeg mig i støvet
og håber du vil dele din alvidenhed og kundskaber med mig!!
 

Men det var faktisk statistik vedr. sjælland jeg oprettede tråden under,
men det kan man jo ikke se i indlægget.

Man bliver jo helt depri over at være sjællænder.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 08:44
Jeg har ikke tal på mine fangster , men plejer at gennemtæske ise/roskilde fjord når isen slipper.
Fjordene har skuffet mig fælt. Jeg har ikke været det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Kun en masse undermålere, og ganske få over målet.
Til gengæld har jeg været en del fisk  på åben kyst også da isen slap sit tag, og her har jeg fået en pæn del over målet.
Fine blanke i god stand.
Selvf. også um og nedgængere.
Kun ganske få nulture fra den åbne kyst, og det var både øst og vestsjælland.


Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 09:21
Rasmus hvor mange ture og hvor meget benzin vil du tro, at du bruger på at fange så mange havbasser? Hvis man må spørge?
Til top
Bent Holmslund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bentbh

Tilmeldt:: 09 Apr 2011
Geografisk: odense.n
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bentbh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:35
Rasmus: Så du den udsendelse hvor de fortalte at lystfiskere altid overdrev?? Jeg kender mange "hard core" fiskere og alle siger at det er den ringeste sæson nogensinde! Men du må jo kunne noget vi andre ikke kan ;-)
Til top
Bent Holmslund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bentbh

Tilmeldt:: 09 Apr 2011
Geografisk: odense.n
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bentbh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:35
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:53
Citat: bentbh

Rasmus: Så du den udsendelse hvor de fortalte at lystfiskere altid overdrev?? Jeg kender mange "hard core" fiskere og alle siger at det er den ringeste sæson nogensinde! Men du må jo kunne noget vi andre ikke kan ;-)
 
Nu skal jeg fortælle en ting om Rasmus Wink  det undre mig faktisk at han ikke har fanget flere - det sidste gang jeg hjælper ham LOL
 
På de rigtige dage og de rigtige pladser kan man nemt snuppe 25- 30 fisk pr tur, så der jo ikke langt op til et par hundrede stykker - over en hel sæson er mellem 200- 400 ørred ikke unormalt, specielt ikke når vi snakker mariager fjord.
 
Min bedste dag i mariager med en kammerart er 86 ørreder over målet - og 146 styk  i alt på 4 ture og sådan har jeg fisket i mere end 20 år, det kan godt være sæsonen har været sløj i andre områder af kongeriget, men ikke her i østjylland.


Redigeret af fiskefreak - 08 Maj 2012 kl. 11:54
Venligst
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:58
Citat: bentbh

Rasmus: Så du den udsendelse hvor de fortalte at lystfiskere altid overdrev?? Jeg kender mange "hard core" fiskere og alle siger at det er den ringeste sæson nogensinde! Men du må jo kunne noget vi andre ikke kan ;-)
Sjovt det sagde man også om sæsongen 2010/2011
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 15:12
Citat: bentbh

Rasmus: Så du den udsendelse hvor de fortalte at lystfiskere altid overdrev?? Jeg kender mange "hard core" fiskere og alle siger at det er den ringeste sæson nogensinde! Men du må jo kunne noget vi andre ikke kan ;-)
 
Ja-ja..  Man kan ikke tude sig til gode Havørredfangster - de skal fortjenes! At være positiv og vide at det nok skal lade sig gøre ligemeget hvor mange tæsk man måtte få er 50% af gamet..
 
Jeg husker en fællestur for ca. 6 år siden hvor 3-4 af deltagerne gav op efter et par timer og satte sig op på stranden for at bekræfte hindanden i at der ingen fisk var og at det hele ikke var som i gamle dage. Imens fiskede en af de andre der var med, nede foran hvor de sad og BANG! så sad der en overspringer på 3kg på hans flue..
Vores "bil" gav mellem 1 og 4 fisk pr. mand den dag, mens dem der havde brugt tiden på at irretere sig over at der ingen fisk var, kørte tomhændet hjem. 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 15:45
Citat: bentbh

Rasmus: Så du den udsendelse hvor de fortalte at lystfiskere altid overdrev?? Jeg kender mange "hard core" fiskere og alle siger at det er den ringeste sæson nogensinde! Men du må jo kunne noget vi andre ikke kan ;-)

Nu ved jeg godt vi har samme efternavnWink, men jeg kender flere som kan bekræfte at min fætter er en dygtig fisker og fanger rigtig mange fisk. Dygtighed, hårdt slid, god timing, lokalkendskab, en bil som bliver slidt op tidligt. Det må være nogle stikord her gutter. Bare se at komme igangBig smile
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 15:50

Jeg betvivler ikke at Rasmus har fanget så mange fisk. Jeg har da også selv haft fint fiskeri her i østjylland i år. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor mange ture/timer, benzin osv. der skal til at fange så mange fisk.  

Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 17:53
Hey boys Wink

Morten Bach - Sorry, så ikke lige at den lå under " sjælland " My bad Tongue

Kristian Villadsen - Jeg vil tro at jeg har haft imellem 3 til 7 ture om ugen. Det er lidt forskelligt hvor mange timer jeg fisker på hvert spot. Men ca 2-6 timer er jeg afsted af gangen. Nogen gange finder jeg fiskene det første sted jeg prøver, andre gange kører jeg til de forskellige pladser for at finde dem.. Og hvis der ikke er nap eller fisk at se, så pakker jeg bilen, og kører mod yderkysten(Hvis jeg altså har startet mit fiskeri i fjorden) Andre gange gider jeg ikke skifte plads, og hygger mig og slapper af Smile Ved ikke hvor meget benzin jeg har brugt, men det er ik lidt Wink

Bent Holmslund - Hvornår er man en " hardcore fisker " ? Er det når man fisker rigtig meget efter havørreder og fanger mange ? Eller er det når man fisker rigtig meget efter havørreder uden at fange noget ? You tell meWink

Claus M- BeerCool

Henrik Erichsen - Hehe, ja jeg har også hørt mange pive over denne sæson, ligesom de to sidste. Men jeg syntes sgu fiskeriet har været/er top dollar Tongue

Jesper Bech - Hey fætter Smile Ja, det er nemlig fuldstændig rigtigt, der skal virkelig noget opsøgende arbejde til, man skal kende de forskellige pladser, og hvornår de fisker bedst, der er sgu mange faktorer i spil Tongue


Hertil skal det da også siges at jeg har nulture engang imellem, men det sker ikke tit, hvis man skifter plads ofte, og fisker på de " rigtige " steder. Jeg vil selvfølgelig ikke ud med hvor jeg fisker. Men kan sige at alle de gode steder er imellem Hobro og Århus Wink
Og som Claus også skriver længere oppe, så kan man altså rende ind i det vildeste fiskeri, hvis man bare ved HVOR og HVORNÅR man skal stå på spottet, og så selvfølgelig en pose held. Det kan man ikke komme udenom... Smile
Jeg er selv ovenud tilfreds med min sæson indtil videre, syntes det har været et super godt fiskeri her i det østjyske... En af mine fiskemakkere har rundet 1000 hø i år(undermålere inkl.) Han ved virkelig også hvordan det skal gøres, og hvor man skal være Wink
Syntes bare at de folk som sidder hjemme foran skærmen, skal komme ud og fiske, og få noget frisk luft, og nyde det dejlige havørredfiskeri vi har her i DK Tongue

Knæk og bræk

Rasmus
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 20:21
Hej Rasmus!
 
 
Ja vi kan da finde lidt fisk i ny og næWinkWink glæder mig til vi skal afsted i næste uge og der skal vi også nok få fisk og ja har rundet en tusse i år plus 7 idag fisk lige halvanden time fri hjemmeWink.
 
Mvh Marc
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 20:57

1000 havørreder på 4 mdr, skulle det være noget særligt ?

Min pik er så stor at jeg kan stå på en badebro og pisse mens jeg kan mærke om vandet er koldt.

Og ikke nok med det....jeg kan også mærke om der er dybt.


Mvh

Jim.

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:31
Citat: scott

1000 havørreder på 4 mdr, skulle det være noget særligt ?

Min pik er så stor at jeg kan stå på en badebro og pisse mens jeg kan mærke om vandet er koldt.

Og ikke nok med det....jeg kan også mærke om der er dybt.


Mvh

Jim.

 
Pff.. Som om det skulle være noget, min er så stor at jeg kører den ned til vandet i trillebør, æder 10 viagra, smider benene op på den og bruger den som fiskekajak i erigert tilstand .. Tøs!
 
Ellers flot med de 1000 havørreder..
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:37

Helt så stor er min dog ikke.

Når jeg smider den af trillebøren synes jeg at det er svært at sidde på den.

Til gengæld spiser jeg jo heller ikke Viagra.


Jim.

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:44
Det gør jeg, men til gengæld kan jeg ikke li hvepse..

Redigeret af King - 09 Maj 2012 kl. 22:44
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2012 kl. 22:55
Rasmus du ligger virkelig noget energi i det og du får betaling for det, må man jo sige Clap. Tænkte nok det var noget med, at du nærmest levede ved vandet LOL. Fedt du ville ud med lidt tal, på hvor meget der egentlig skal slides for det Thumbs Up 
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 00:17
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> < ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> Har også haft en del ture hvor der kun har været undermålere..  Har kun fået en over målet i år men har smidt en 5-6 stykker over målet os. Men jeg er godtvejrsfisker og elsker solskin og fralandsvind hvis der skal være vind. Så lidt min egen skyld er det. Men jeg har på stort set alle ture set større fisk springe der hvor jeg ikke var og ikke kunne nå ud.. Så de er der.. Vestsjælland og spinnefisker.. Fik dog den lille over målet på en rigtig reje under et bobleflåd Hug
 
Forresten har jeg været for doven til at bruge waders i år så de har ikke været luftet endnu.


Redigeret af taro - 10 Maj 2012 kl. 00:20
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 00:28
Ja der er mange måder at gribe det an på. Nogen står på en badebro og fisker med regnorm og andre kan bedst lide solskin og fralandsvind. Bare vi hygger osThumbs Up 

Men com on...en trillebøre? Selv Rasmus behøver vel ikke en børe til fangstenEmbarrassed
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Martin Frederiksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frederiksenm

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Geografisk: Østjylands kyster samt mariager fjord + lilleaaen
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frederiksenm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 09:52
gud hvor har folk dog ondt et vidst sted fordi der er nogen der kan fange fisk kender begge de personer og står inde for de virkelig fanger fisk Smile i samme åndedrag skal det siges at nettop de 2 steder mariager og randers fjord har fisket formidabelt i år, har selv kun haft tid til 3 eller 4 ture i år men haft held med at finde fiskene ( dog med lidt insider viden ) så det er da blevet til lige omkring de 50 fisk, godt nok flest undermålere men alligevel 4 på mellem 50 og 67 cm.

SÅ STOP DOG JERES TUDERI OG KOM SELV AFSTED MED STANGEN Clap
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2012 kl. 14:55
Hej Morten,
 
Jeg ved at der er mange på Sjælland som har haft en helt forrygende forårssæson, her i blandt undertegnede.
 
Jeg har også haft en håndfuld turer til Mariager fjord og kan bekræfte at 1000 havørred ikke virker usandsynligt hvis man ellers lægger lidt arbejde i det.
Jeg har selv fanget i omegnen af 100-150 blanke ørreder på mine turer i fjorden, men er ikke lige så skrap som Rasmus til at sortere de små fra. Jeg vil tro at der går 5 undermålere på en over 40.
 
På Sjælland fisker jeg mest fra Køge Bugt og ned til Lund, og der er snitstørrelsen en helt anden. På 12-15 turer har jeg ca. 50 ørreder med en snitstørrelse på ca. 1,8-2 kg. den største på 3,4 - alle fine blanke fisk.
 
Flere af mine fiskebuddies fisker langs Nordkysten, og også her er der taget fint med fisk hele foråret. Jeg tror desværre bare du har været uheldig at være de forkerte steder på de forkerte tidspunkter. Men bare bliv ved, lykken skal nok vende, og pludselig står du i ørredbonanza!!
 
Vi er ved at nærme os "natsæsonen" her på Sjælland, så jeg vil anbefale dig at koncentrerer dit fiskeri omkring aftentimerne og hvis omgivelser ellers tillader det, så gerne om natten. 
 
@Marc Sievers - Hvis du kan holde den statistik i Lilleåen når vi ellers begynder, så tager jeg hatten af ;)
 
 
K&B
Morten Lehmann
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum