Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opstrøms nymfe,,,

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: opstrøms nymfe,,,
    Sendt: 29 Apr 2012 kl. 19:59
Jeg har i lang tid fisket med tørflue og nedstrøms nymfe i vegen å i Holstebro,
og da også fået godt med bækørreder. Med på det seneste har jeg forsøgt mig
med opstrøms nymfe (døddrift) da det som jeg ser det er den mest naturtro måde at pressentere en nymfe på.
Men hold da op jeg har fået noget at tænke på. Har på 5 ture fået 3 fisk, ikke noget jeg er vandt til. Har læst meget om metoden og synes nu jeg gør det rigtige.
Tager jeg den samme flue feks en cased caddis først nedstrøms som en streamer,
og derefter opstrøms på den naturlige måde. Ja så er det streamer metoden jeg tager fisk på. Har tænkt om det bare ikke er sæson for nymfer endnu, og den naturlige metode derfor ikke får fiskene til at reagere.
Selvfølgelig har det også noget at gøre med at finde de rigtige fluer til vandet og dagen. Og det er klart at man ikke kan give en fasitliste.
Men jeg håber nu på at de mange års erfaring her på forumet måske kan
give mig et lille hint eller to, eller måske er der nogle typiske rookie fejl. Et link eller vejledning til noget godt litteratur om emnet er bestemt også velkomment.

På forhånd tak og knæk og bræk ved vandet til alle.



Redigeret af cnc snedkeren - 29 Apr 2012 kl. 20:09
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 20:27
Hvordan dyrker du det opstrøms nymfefiskeri med tunge nymfer .... med eller uden strike-indicator?

Det kan være temmelig svært og registrere, når en dybt fisket nymfe bliver taget, hvis man ikke bruger én eller anden form for strike-indicator. Ved nedstrøms fiskeri er der større chance for, at man mærker når fisken tager fluen.

mvh
Allan
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 20:30
Bruger strike indikatorog belastede fluer.
prøvede uden i starten, men som du skriver var det meget svært.


Redigeret af cnc snedkeren - 29 Apr 2012 kl. 20:31
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 20:32
fisker gerne skråt opstrøms så linen ikke passerer fluens bane.
Til top
jesper søndergaard winther Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesper online Avatar

Tilmeldt:: 09 Jun 2004
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesper online Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 21:35
hej kennet
der er mange parametre, check om de er der hvis du har muligheden, så kan du også se hvilke farver de har, og fisk tailwater på dage hvor der er godt med vand i åen(øget strøm kan ruske dem løs ). Det med at fiske nedstrøms er ikke spor unaturligt, cassed caddis spinder ederkoppe-agtige tråde, og firrer sig selv nedstrøms.  Jeg har haft mest held med dem i Juli, hvor jeg har fisket med indicator og tungt belastede cassed caddis 15 cm over bunden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres