Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende opgang i Mörrum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Manglende opgang i Mörrum
    Sendt: 03 Maj 2012 kl. 07:30
Citat: boegild

Citat: Sofus_100

Sjovt at ingen bringer de anslået 1000 havørreder der blev taget til Go-Fishing konkurrencen på banen...
 
Hvad har de med lakseopgang i Mørrum at gøre..?


Eller de tusindevis af Havørreder kystfiskerne fangede lige da isen gik i foråret
nu vil jeg ikke hænge nogen ud men så adskillige i isefjorden
og andre fjorde der tog op imod 30 havørreder med hjem på en dag

Og fred være med dem
de smager dejligt og skal sikkert nok blive spist

Pointen er

I skal ikke kaste med viskelæder når i selv er en flok tegninger
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 09:44
Sæt kvoter på trollingfangede laks i Østersøen...hvorfor...hvis vi alle trækker i samme retning har østersølaksen en lille chance for at overleve.
 
Denne form for laksefiskeri var aldrig blevet tilladt hvis den foregik på laks, der vandrede til jyske vestvendte å-systemer...
 
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 10:20
Citat: lerby

Sæt kvoter på trollingfangede laks i Østersøen...hvorfor...hvis vi alle trækker i samme retning har østersølaksen en lille chance for at overleve.
 
Denne form for laksefiskeri var aldrig blevet tilladt hvis den foregik på laks, der vandrede til jyske vestvendte å-systemer...
 


Der tager du desværre fejl, Der er et fint trolling fiskeri visse steder på den jyske vest kyst når tobisen kommer ind

Og som nævnt tidligere er der en regel om maks 6 laks i båden
resten genudsætter  man

de sidste 4 ture jeg har haft gav sammen lagt 18 laks hvoraf de 9 kom med i havn
 til fordeling mellem os alle tre
og husk samtidig at de fleste derude er 2 og 3 mand i båden til at dele de 6 laks

hvilket er det samme der gør sig gældende stort set alle steder hvor der trolling fiskes.

men ja året i år har været betydligt bedre end nogensinde før
dvs laksen må alligevel være i fremgang i østersøen
men på baggrund af en god sæson skal man jo ikke gå helt amok m regler osv
det er jo ret usædvanligt at der har været så mange laks

hvis du tager skjern å har der jo også været usædvanligt mange laks i år
allerede på premiere dagen blev der fanget mindst 100 laks i systemet

skal man så gå ind der og erklære blodrus og andre fine udtryk
og lukke åen
i så fald syntes jeg man for at tage et eksempel skal starte med at lukke for flue fiskeri og orm

en spinner eller blink kan alle bruge
og samtidig giver det mere plads ved åen

Alternativt nu hvor kvoten er brugt kunne man, Og i min opfattelse når kvoten er væk på de små lukke åen helt
der er ingen grund til at fiske laks der er fredet i åen når de blot skal genudsættes
vandet bliver snart varmere og det minimere chancen for at de overlever
så jeg er frisk på kvoter for trolling fiskere
hvis i samtidig er friske på at lukke skjern å for al fiskeri når kvoten er brugt
Så undgår man også de hundredevis af støvle laks der bliver hjemtaget hvert år
= flere gydende fisk
Til top
Andreas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jyden

Tilmeldt:: 18 Jun 2006
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 14:03
Regne regne:
 
Trolling (4 ture, 3 mand, 18 laks) : 1,5 laks pr mand pr. tur (ok med 2 laks pr mand i en båd med 3 ombord. Er det pr dag?)
Skjern Å: Cirka 80 laks til flere hundrede mand på premieren. 1 pr. mand pr. år inden for en lille samlet kvote.
 
Konklusion: Den gennemsnitlige Skjern Å fisker er vist ikke en trussel mod laksen der tåler sammenligning med Trollingefiskeriet. Og vi har nok de strengeste begrænsninger overhovedet. Så dit regnestykke viser da bare at der er en skævhed i reglerne!
 
Forbud mod orm i Skjern: Enig med de begrundelser der er anført i DTUs rapport. Chancen for at skade fisken er større sammenlignet med de andre metoder.
 
Forbud mod fluefiskeri: Argumentation mangler! ;-) Her er vi vist ude i det sædvanlige spinne kontra flue drilleri, som praktiseres løbende med begge fortegn. Som erklæret fluefisker må jeg selvfølgelig være helt og aldeles uenig :-)
 
Lukning af åen efter kvotestop: Relevant diskussion, men statistikken taler jo sit eget sprog, Laksen i Skjern er i markant fremgang, så de nuværende regler viser jo at et reguleret C & R fiskeri kan forenes med laksens udvikling. Til glæde for alle dem der gerne vil fiske i denne fantastiske å, også selv om det betyder at fisken skal ud igen med risiko for at nogle ikke overlever det. Men enig i, at dette er et område som de ansvarlige myndigheder skal have fortsat fokus på.
 
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 18:35
Citat: Jyden

Regne regne:
 
Trolling (4 ture, 3 mand, 18 laks) : 1,5 laks pr mand pr. tur (ok med 2 laks pr mand i en båd med 3 ombord. Er det pr dag?)
Skjern Å: Cirka 80 laks til flere hundrede mand på premieren. 1 pr. mand pr. år inden for en lille samlet kvote.
 
Konklusion: Den gennemsnitlige Skjern Å fisker er vist ikke en trussel mod laksen der tåler sammenligning med Trollingefiskeriet. Og vi har nok de strengeste begrænsninger overhovedet. Så dit regnestykke viser da bare at der er en skævhed i reglerne!
 
Forbud mod orm i Skjern: Enig med de begrundelser der er anført i DTUs rapport. Chancen for at skade fisken er større sammenlignet med de andre metoder.
 
Forbud mod fluefiskeri: Argumentation mangler! ;-) Her er vi vist ude i det sædvanlige spinne kontra flue drilleri, som praktiseres løbende med begge fortegn. Som erklæret fluefisker må jeg selvfølgelig være helt og aldeles uenig :-)
 
Lukning af åen efter kvotestop: Relevant diskussion, men statistikken taler jo sit eget sprog, Laksen i Skjern er i markant fremgang, så de nuværende regler viser jo at et reguleret C & R fiskeri kan forenes med laksens udvikling. Til glæde for alle dem der gerne vil fiske i denne fantastiske å, også selv om det betyder at fisken skal ud igen med risiko for at nogle ikke overlever det. Men enig i, at dette er et område som de ansvarlige myndigheder skal have fortsat fokus på.
 


Vedr manglende argumenter for flue.

jeg er selv flue og spinnefisker.
og uanset hvordan man vender og drejer det så en laks der skal genudsættes
er er det vigtigt at den landes og genudsættes så hurtigt som muligt, og helst uden at komme på land

det taget i betragtning er det rigtigt at orme fiskeri bærer en meget stor risici for dybe krogninger
og bør af samme årsag forbydes når kvoten er brugt
flue fiskeri burde i mine øjne ligeledes forbydes når kvoten er brugt og som argument er at man på flue stang med den bløde aktion stangen har ikke kan presse en laks hurtigt nok ind til at minimere chancen for den ikke overlever
på en relativt stiv spinne stang vil man kunne lægge et massivt pres på fisken
dvs hurtig landing
og hurtig genudsætning
dette vil nok får dødeligheds procenten til at blive bedre til laksens fordel
vedr at stoppe fiskeriet helt når kvoten er brugt kan jeg argumentere
med at jeg ved der er mange der tager adskillige laks med hjem fra åen hvert år
de såkaldte støvle laks
og de bliver som selvsagt ikke indrapporteret
det er umuligt at komme dette bedrag til livs og da det er adskillige hundrede fisk
er det også mange fisk der ikke får gydet
hvilket jo i længden også ville komme åen og fiskerne til gode

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 19:55
Citat: Jyden

Regne regne:
 
Trolling (4 ture, 3 mand, 18 laks) : 1,5 laks pr mand pr. tur (ok med 2 laks pr mand i en båd med 3 ombord. Er det pr dag?)
Skjern Å: Cirka 80 laks til flere hundrede mand på premieren. 1 pr. mand pr. år inden for en lille samlet kvote.
 
Konklusion: Den gennemsnitlige Skjern Å fisker er vist ikke en trussel mod laksen der tåler sammenligning med Trollingefiskeriet.
 
Lystfiskernes fangster af laks i Østersøen udgør på ingen måde nogen trussel mod bestanden, Erhvervsbanditterne fanger opmod 400.000 laks i Østersøen hvert år, lystfiskerne fanger og hjemtager et par procent.
Der udsættes flere millioner P&T-laks hvert år omkring Østersøen.
Nogle Jyske tørresnorskastere kæfter fuldstændig forfejlet op om kvoter for andre grupper af lystfiskere, selvom disse gruppers fangster på ingen måde udgør nogen trussel mod bestanden.
 
 Regne regne...
 
Konklusion:
 
Nogle Jyske tørresnorskastere er altså direkte fjender af lystfiskeriet på linie med Skarvens venner, tyndarmsbanditter, erhvervsbanditter og gyllebaroner og de burde dermed have frataget retten til at lystfiske samt banket en bundgarnspæl op i det brune punktum og for nogle af de helt vildt rabites vedkomne er der vist ingen anden udvej end indespærring på galeanstalt...
 
 


Redigeret af Steen Kehler - 03 Maj 2012 kl. 19:58
Til top
Andreas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jyden

Tilmeldt:: 18 Jun 2006
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 20:19
Hej Brian
 
Jeg takker for et godt svar i en god tone, selv om jeg ikke er helt enig, fightens længde er meget op til fiskeren, og en lang fluestand har flere kræfter at suge med, selv om du da har ret i at en kort stang har sine fordele.
 
 
 
 
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2012 kl. 21:22
ja måske svensken bare ikke fatter at 3 spærringer med kraftværker ikke lige harmonerer med laksens naturConfusedde skyder nu skylden på skav,sæl,trolling og ervhervsfiskereWackohmmmmmmmmmmmmm.....skjern....masse laks og mindre HØ.storå...masse laks og mindre HØ.udsætninger=masse laks/lagan eks.det er bare sådan at mørrum aldrig har været det laks paradis alle husker fra 90èrne de fisk de fangede var alle put laks!hvis de skal ha det tilbage så må de på lagan vis sætte yngel ud!!!!så simpelt er det bare.lagan derimod var der før kraftvækerne op til 50 ton!om året af lakse fangster mod de sølle 2 ton nu.
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 09:40
@fætter ål
 
At du panisk til stadighed forsøge at refærdiggøre jeres hjemtagelse af 1,5 laks pr. mand pr. tur er rent til grin. De 1,5 laks pr. mand er så endda lavt sat ifht. dine egne
data.
 
Jeg har nu haft 6 ture til lakse åen i år, uden laks (endnu), at mine lystfisker evne så
ikke står mål med jer trolling fiskere er så en anden sag. :O) - men jeg ville da hjertens gerne nøjes med et gennemsnit på 1 laks pr. 5 tur - det ville være helt helt
fantastisk.
 
Din teori omkring at en fluestang ikke kan presse laksen i samme grad, som en spinnestang må du meget gerne anskueliggøre for mig. Jeg kan simpelthen ikke se
en eneste logisk grund til dit argument?
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 09:52
Jamen jeg skal da gerne prøve at argumentere for mit indlæg

Vi tager en to hånds fluestang 12" #10
action længde kontra klasse gør at man er nødt til at udtrætte laksen mere inden
man kan bringe denne til landing

Bem jeg selv har fisket med flue i 15 år så det er ikke et skud i tågen
jeg elsker selv at fiske fighte og fange på fluen
da man får en længere og bedre fight

Men i åen hvor jeg ved at fisken alligevel skal genudsættes vælger jeg alligevel
en noget kortere og stivere udgave af en spinne stang
eks i skjern å bruger jeg en 9 for R.S.T stang med halv aktion
med den kan man relativt hurtigt få laksen til brinken afkroge den
og dermed forøge chancen for overlevelse.

Håber det besvarede dit spørgsmål, Og er du erfaren fluefisker må du give mig ret

Vedr laks skal det siges at der i en periode på nogle uger har været rekord mange laks
og mange har været heldige at ramme plet
men det er jo langt fra hver gang man sejler i land med fisk
og alle vores nul ture er der jo ingen der kommenterer

Men der fra så til at mene at trollingfiskeriet skulle være skyld i den manglende opgang i mørrums elven er helt ved siden af
ret heller skytset på den manglende udsætning i mørrum samt langline fiskeri i østersøen
det er jo kun en brøkdel trollingfiskerne fanger i forhold til dette
+ det fakta at man skal huske at det er langt fra hver eller hver anden dag trollingfiskerne kan komme ud at fiske fra eks møn

Østersøen er et stort hav og det kræver vind på 5 ms eller derunder
for at det kan lade sig gøre og i mine øjne er forsvarligt at sejle derud

ikke ligesom denne tysker der tilsyneladende ingen respekt har for sikkerhed. Billedet er taget ca 20 km fra land



Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:06

Østersøen unikke laksestamme er under et massivt pres. Østersølaksen har en fantastisk genetisk sammensætning, som blandt andet tillader ikke parasitten Gyrodactylus salaris at angribe den. Trollingfiskerne oplever et fantastisk fiskeri i Østersøen og straks er de ude og sige, at der jo er masser af laks...men måske er virkeligheden en anden. Måske er Østersøens økobalance så hårdt ramt at områderne, hvor der er liv tilbage, er blevet meget mindre. Fiskene har mindre af områder at æde på og derfor er de også lettere atfinde og fange...jeg efterspørger etiske og moralske overvejelser balndt trollingfiskerne langs Østersøen. Og hvad bruger I laksen, der er fanget i Østersøen, til....alle laks over 5,5 må ikke benyttes til menneskeføde. De er så fyldte med giftstoffet dioxin at Østersølaksen ofte ender som minkfoder...man kunne også tage et billede, dunke makkeren i ryggen, og sætte dyret tilbage i sit rette element!



Redigeret af lerby - 04 Maj 2012 kl. 10:09
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:19
Citat: lerby

Østersøen unikke laksestamme er under et massivt pres. Østersølaksen har en fantastisk genetisk sammensætning, som blandt andet tillader ikke parasitten Gyrodactylus salaris at angribe den. Trollingfiskerne oplever et fantastisk fiskeri i Østersøen og straks er de ude og sige, at der jo er masser af laks...men måske er virkeligheden en anden. Måske er Østersøens økobalance så hårdt ramt at områderne, hvor der er liv tilbage, er blevet meget mindre. Fiskene har mindre af områder at æde på og derfor er de også lettere atfinde og fange...jeg efterspørger etiske og moralske overvejelser balndt trollingfiskerne langs Østersøen. Og hvad bruger I laksen, der er fanget i Østersøen, til....alle laks over 5,5 må ikke benyttes til menneskeføde. De er så fyldte med giftstoffet dioxin at Østersølaksen ofte ender som minkfoder...man kunne også tage et billede, dunke makkeren i ryggen, og sætte dyret tilbage i sit rette element!



Ja jeg er da ikke død af dioxin hysteriet
iøvrigt er det kun danske grænser der siger at indholdet er for stort
og vil understrege at der er ikke nogen trollingfisker der slår en fisk ihjel uden at spise den
nu nævner du at laksen er i små områder.
Pt er der masser af laks både ved møn simrishamn bornholm og længere østpå
så dit lille begrænsede område er kun på nogler tusinde kvadratkilometer
så den holder altså ikke i byretten

Tro mig der er mange der genudsætter laks hver dag når det er vejr til det
der er naturligvis enkelte der ikke gør
men der er jo også støvle laks i åerne
så i bund og grund er fakta vel at vi alle gerne vil fange fisk
og vi har alle vores egen måde at fange dem på

så er det ikke snart på tide at tråden her dør og vi prøver at skabe en gensidig forståelse for at vi alle gerne vil fange en laks
nogle har mere succes end andre og i alle ender af landet er der folk der har moral eller er dobbelt moralske

Knæk og bræk til jer alle
nu vil jeg pakke båden og tage til møn og fiske "dioxin karusser" og glæder mig til at smage den første når den forlader røg ovnen 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 10:51
Citat: lerby

Østersøen unikke laksestamme er under et massivt pres.

Erhvervsfiskerne fanger op mod 400.000 laks pr. år i Østersøen, mens lystfiskerne fanger nogle få procent af dette antal. Dine ytringer er lystfiskerfjendske, hvad med om du brugte dit skydts mod erhvervsbanditterne og vandkraftværkerne - men du har måske aktier i Vattenfall og en fætter som er erhvervsbandit.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 12:12
et eller andet sted er laksestammen vel ikke så unik mere.
selv østersøen er ved at være en stor put and take
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 13:37
@fætter ål.
 
Nej, jeg vil ikke give dig ret. Jeg kan ved gud stadig ikke se noget argument i dit indlæg, at det skulle være mere humant eller hutigere at fighte en laks på en spinnestang. At du igen blot skriver længde action, og klasse ifht. en stig 9 fods spinnestang siger jo intet.
 
Selvom jeg har fisket med flue i ca. 30 år, og vel er bare beskedent erfaren, så vil jeg ikke give dig ret!
 
Du må kunne dokumentere det bedre? 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 14:34
Nogle Jyske tørresnorskastere er altså direkte fjender af lystfiskeriet på linie med Skarvens venner, tyndarmsbanditter, erhvervsbanditter og gyllebaroner og de burde dermed have frataget retten til at lystfiske samt banket en bundgarnspæl op i det brune punktum og for nogle af de helt vildt rabites vedkomne er der vist ingen anden udvej end indespærring på galeanstalt...Citat Steen Kehler slut.
 
Her et bette udsnit af Steen Kehler's lyrik.....det taler sit helt tydelige sprog, som det kom fra en pubertets bumset knægt, der keder sig en søndag!!!


Redigeret af Taonga - 04 Maj 2012 kl. 14:35
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 14:51
Citat: Taonga

Nogle Jyske tørresnorskastere er altså direkte fjender af lystfiskeriet på linie med Skarvens venner, tyndarmsbanditter, erhvervsbanditter og gyllebaroner og de burde dermed have frataget retten til at lystfiske samt banket en bundgarnspæl op i det brune punktum og for nogle af de helt vildt rabites vedkomne er der vist ingen anden udvej end indespærring på galeanstalt...Citat Steen Kehler slut.
 
Her et bette udsnit af Steen Kehler's lyrik.....det taler sit helt tydelige sprog, som det kom fra en pubertets bumset knægt, der keder sig en søndag!!!


Jeg er normalt ikke enig med Hr Kehler.

Men i dette tilfælde vil jeg dog med forbehold for hans ordvalg
give ham ret
Dem der fisker i de vestvendte åer har en romantisk forestilling
om at å fiskeri og især med flue er det eneste rigtige
MEN !!!
For at holde os til fakta ønsker vi alle at fange fisk
og gerne en stor som vil kunne brænde sig ind i vores minder for bestandigt
jeg gider egentlig ikke køre det her mudderkast videre
jeg har sagt min mening og det er dokumenteret flere steder at flufiskeri
er den form der udtrætter en fisk mest
hvis der skulle herske tvivl herom sender jeg gerne en forespørgsel til DTU om emnet
så må det være op til dem at vurdere hvad der er den største trussel mod laksen

er det fisk der er nået op i åen og bliver fanget genudsat eller ender i støvlen

eller om det er de frie fisk i havet der bider af lyst på en krog

jeg tror godt jeg kender resultatet på forhånd...

God weekend til jer alle, nu smutter jeg ned og dræber en østersø laks og spiser den mandag
Til top
Kent Bille Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kent bille Avatar

Tilmeldt:: 30 Apr 2002
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kent bille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2012 kl. 17:08
Hej Ole
 
Fik aldrig skrevet et svar !!!
 
Jeg har ingen planer for Norge endnu......jeg har været nød til at være afventene af andre årsager end lige hvad jeg selv har lyst til...sådan er de jo når der komme andre ind i billede end een selv......meeen eg er ved at være klar til at se idt strøm vand igen må jeg tilstå...
 
Jeg ved nu godt hvorfor man stopede udsætningerne ..Der var ifølge de ansvarlige staslige biologer lakse yngel nok pr m2 til at man ud fra de fastlagte tal til at laksen skulle kunne klare sig sev...sandhenden er jo nok om vi vil det eller ej sådan at Åen ikke egner sig til laks da åen i så fald skulle have været selvproducerende ud fra de fisk der jo var lavet analyse over
 
man begyndte jo så med div tiltag som der bl.a kan læses lidt mere om i Morten Blicmanns artikel i fiske avisen i linket herunder
 
 
mvh
kent Bille
Til top
Paul Lindholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Paul SL

Tilmeldt:: 12 Jul 2003
Geografisk: Mørrum, Sverige
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Paul SL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 08:18
   Hvad tror alle i kloge hoveder at fisken vil sige hvis de man spurgte dem " du lax....vi mennesker har fundet på en sjov leg som går ude på at stikke noget metal i munden på dig, udtrætte dig og til sidst slå dig oven i hovedet til du dør. Hvllket tidpunkt på året ville det passe dig bedst". Mon ikke fisken vil svare " ALDRIG!!!! Finde på noget andet og lade mig for h....... være i fred"
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum