Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndbare waders.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndbare waders.
    Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:10
Hej.

Jeg leder efter nogle gode åndbare waders i 2000-2200kr klassen. Jeg fisker rimelig ofte i fjorden og det skal de selvfølgelig kunne holde til.
Jeg har kigget lidt på Vision Kura, nogen der har erfaring med dem?
Hvis i har forslag, så bare kom med dem. Smile
Hilsen Kim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:31
prøv at skrive åndbare waders i søge feltet...!
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Thomas Borggaard Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas B Rasmussen

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas B Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:35
Hej Kim

Jeg kender desvære ikke de waders du nævner i dit indlæg. Men jeg vil råde dig til IKKE at spare på noget. Jeg investerede for mange (6) år siden i et par super gode SIMMS G3 - og måtte vende og dreje hver en femogtyveøre, jeg have et stykke tid. Jeg har aldrig fortrudt mit køb. De har været og er stadig mine tro følgesvende på diverse ture. De har været til eftersyn èn gang i al den tid jeg har haft dem, og tro mig, de har VIRKELIG fået "tæv" - på den gode måde. Et eftersyn med lapning og udskiftning af sokker var i øvrigt ikke særligt dyrt....! 

Så mit råd er - køb et par SIMMS eller andre, lidt dyre men kvalitetswaders, og du får et par waders der vil følge dig i mange år uden problemerSmile.

Knæk og Bræk
Thomas 
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:39
Enig med Thomas, SIMMS holder bare Thumbs Up
I would rather be fishing :-)
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:39
       

Redigeret af karupfiskeren - 27 Apr 2012 kl. 20:11
Knæk og bræk
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 21:35
Helt sikkert SIMMS, det er absolut kvalitet!
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 21:41
Jeg har været heldig at finde nogle simms g4 waders til ingen penge, du skal holde dig fra de dyre waders de er slet ikke pengene vær. åndbarheden er ringe og pasformen er så lidt bedre at det ikke er vær og snakke om. 
Vision skulle have lavet en model hvor der ingen syninger er, de skulle efter signe være rigtig stærke.. og til 1800 kr
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 22:47
Tak for de foreløbige svar. Smile
SIMMS bliver det nok ikke, da de ganske enkelt er for dyre.
Jeg har set mig lidt varm på Vision Kura, men har endnu ikke besluttet mig helt.

Nu har jeg aldrig haft åndbare waders før, så jeg ved ikke lige hvordan man skal vedligeholde dem?
Hilsen Kim.
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 22:58
liquisole hedder det :D 

og er en flydende lap til når du skraber dem mod en sten med muslinger på eller lignede skader som at sætte sig på noget som prikker hul i få en krog i eller noget.. 

har stadig mit første par waders var et par vision i et sæt med tilhørende sko købte dog senere chota støvle fra salmon fly og der har også fulgt mig lige siden.. 


massere af lapper på mine waders og holder heller ik heeeelt tørt men lidt fugt dør man ik af.. 

næste par når jeg vinder millionen bliver nok patagonias til 3500kr ca. 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 00:27
Nice Smile

Jeg tænker mere på hvordan jeg sørger for at behandle dem godt? Skal de skylles på indersiden? Eller er det kun på ydersiden de skal skylles?
Hilsen Kim.
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 00:39
skylles på yderside for at salten ikke skal lukke for åndbarhed mener jeg har aldrig praktiseret det :D

Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 00:52
de bliver sku slidt for hurtigt med alt det skylleri.... :)
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 02:27
Taimen waders. Taimen.com
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 08:13
har også hørt godt om simms freestone !! de står til 2kilo hos taimen og taimen er en super butik at handle med har før købt ting af dem.. det virker bare !!
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 08:15
var lige inde på salmon fly og kigge på vadestøvler og kan se de ik har den gamle chota model jeg købte i sin tid men chota holder bare og med deres nemme snørresystem er man inde og ude på et par sekunder.. tror mine hed 330 men de er sgu nok udgået.. var med filt og studs og det er nice medmindre man går på marmor og fliser :D læs meget glat ^^ men når der skal købes nye må jeg ind og se i salmon fly hvad de nye modeller kan !!
Til top
Dennis Ib Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dib Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2006
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dib Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 10:10
Hej 

Jeg har haft 2 par Simms Freestone på 8 år, det synes jeg er godt, sammenlignet med de andre jeg har haft. De er blevet utætte inden 2 år.

Jeg var træt af de blev så hurtig utætte, så det jeg gør for vedligeholde dem, er at skylle dem for salt og skidt efter hver tur. Vender vrange ud på dem, så de kan tørre ordenligt inden i. De bliver lidt klamme/fugtig inden i, især i sokken. 

Jeg skal have nye nu her, det bliver et par Patagonia Rio Gallegos. Det for gode anmeldelser, samt har de nogle fede features som ingen andre wader har endnu. 
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 21:19
Mange tak for jeres forslag Smile
Jeg har besluttet mig for at det bliver et par Vision Kura waders med Vision Hopper støvler til.

Men jeg er lidt forvirret, jeg læste en artikel om åndbare waders at de ikke ånder under vand?
Hilsen Kim.
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2012 kl. 22:05
det gør de heller ikke - i hvert fald ikke mange bobler der står op fra mine. Men det er nu også under gang til og fra oven vande man har brug for åndbarheden - med mindre det da er voldsomt varmt...
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 00:26
Okay, troede faktisk de åndede under vand Smile
Hilsen Kim.
Til top
Peter K. Krogh Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hook

Tilmeldt:: 14 Jun 2002
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 00:45
Sport dres harSierra CC6 til 1999,-
Det er ganske vist ikke Simms, men prisen holder dit niveau.
Jeg har selv købt et par, men jeg har haft dem i for kort tid til at jeg ligefrem vil anbefale dem.

/Peter
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 01:22
Tør næsten ikke stole på de der lynlås waders.
Hilsen Kim.
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 01:40
skal sgu heller ikke have lynlås i et par waders :D
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 02:05
Har fisket med lynlåswaders i 3 år og endnu ikke oplevet en utæt lynlås med ca 100 ture årligt. I samme periode har der været et par som blev utætte i skridtet. Det er vision og det sidste mdr har et par Bare været brugt.

Redigeret af hean - 29 Apr 2012 kl. 12:53
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 12:35
hej
i kan roligt købe med lynlås de skal nok holde.
Har selv haft Scierra CC6 i 3 år de holder
Carsten Lai
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 13:37
Havde et par Simms G4 med lynlås, de holdt ca. 6 mdr.. Men simms byttede dem uden problemer til et par G4 uden lynlås.. Og det var vel og mærket uden jeg kunne fremvise kvittering eller noget.. Eneste udgift var transport til/fra USA
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 14:28
Jeg har selv et par Vision Kura, som jeg købte for 2 uger siden. De er i denne weekend blevet brugt RIGTIG meget, kørt bil og gået mange km med dem på. Og de holder helt tæt endnu. Tror det er en rigtig go waders i længden, og den vejer ingenting ! Plus at pasformen er helt og aldeles i orden. De får en thumbs up herfra.

Rasmus
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2012 kl. 14:42
scierra c3 - har nu brugt dem ca 12 ture her i foråret - ikke passet på dem - gået meget... Ingen problemer endnu 700 kr. på bud - men lad os nu se i længden...
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 03:08
Forresten angående vadestøvler, jeg har engang hørt eller læst at man ikke må tørre dem ved hjælp af en varmekilde (der er sikkert ment radiator eller elektrisk støvle tørrer) fordi de ville blive ødelagt af det. Men passer det?

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 02 Maj 2012 kl. 03:09
Hilsen Kim.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 06:30
Hvorfor vil du tørre dine vadestøvler?

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 07:38
Lynlås i vaders, er ikke det store problem. Jeg har et par (snart pensioneret) scierra og lynlåsen er snart den del der er bedst til at holde vandet ude. At de så tager vand ind alle andre steder, det er en anden historie.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 13:53
Citat: dannevang1

Hvorfor vil du tørre dine vadestøvler?

For at mindske muligheden for bla. mug og rust der hvor der er metal dele.
Hilsen Kim.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 14:20
Lad dem tørre på badeværelset eller et andet sted med god udluftning så bliver hverken støvler eller andet muggent eller rusten. støvlerne er forøvrigt meget mere behagelige at kravle i når de er våde.
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 15:56
Citat: Hook

Sport dres harSierra CC6 til 1999,-
Det er ganske vist ikke Simms, men prisen holder dit niveau.
Jeg har selv købt et par, men jeg har haft dem i for kort tid til at jeg ligefrem vil anbefale dem.

/Peter

Jeg har et par nu på 3 år og har ingen problemer. De funker fint.
Til top
Eigil Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eigre Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eigre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 16:02
Citat: landrup

skal sgu heller ikke have lynlås i et par waders :D


Har ingen problemer med min lynlås. For 14 dage siden snublede jeg over en sten på gniben og kunne ikke komme op igen før jeg trak lynlåsen ned så kunne vandet komme og jeg kom op at stå igen. Big smile
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 19:41
Citat: eigre

Citat: landrup

skal sgu heller ikke have lynlås i et par waders :D


Har ingen problemer med min lynlås. For 14 dage siden snublede jeg over en sten på gniben og kunne ikke komme op igen før jeg trak lynlåsen ned så kunne vandet komme og jeg kom op at stå igen. Big smile

Ubehageligt... godt det lykkedes at komme op... husk et wadebælte, så de ikke fyldes med vand... men det er måske for langt nede til at hjælpe i din situation... puha, det må være væmmeligt
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 20:37
er det ikke nærmere omvendt - når der først er vand i støvlen kan man rejse sig - når de er fyldt med luft kan det være svært at få benene nedad...


Til top
Marius Juhl Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marius Juhl

Tilmeldt:: 15 Okt 2017
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marius Juhl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2017 kl. 17:53
Hej Kim.

Jeg stødte lige ind i den her debat, som umiddelbart er forholdsvis gammel. Jeg har selv lige stået i samme problem som dig. Jeg kunne heller ikke finde frem til, hvilket par åndbare waders jeg skulle vælge. 

Jeg fik dog løst problemet ved hjælp af en guide til valg af åndbare waders:

Så hvis der er nogen, der står i samme problem - så tjek linket ovenfor! 

Mvh.
Marius


Redigeret af Marius Juhl - 12 Dec 2017 kl. 17:54
Er du i tvivl om, hvilket fiskegrej du skal vælge? Besøg friluftsmagasinet.dk og læs diverse guides til valg af fiskegrej.
Til top
Uffe Laust Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
uffe-laust Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér uffe-laust Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2017 kl. 12:16
Efter nogle år på kysten, og efterhånden en del waders på samvittigheden, fra flere forskellige fabrikanter (her i blandt også Simms og Vision) er min konklusion klar. -Waders er ikke en engangsudgift uanset pris og fabrikat. Uden at skamferer dem med kroge og fald på skarpe sten eller lign. får de stadig "pinholes" efter en periode. Man kan forlænge levetiden ved at lappe og sende til service, men min erfaring er at de bare bliver utætte efter hyppigt brug. Nogle har holdt længere end andre men det har ikke haft sammenhæng med prisskiltet. Man kan købe komfort og kvalitetsfornemmelse ved at betale mere, men ikke holdbarhed.
Jeg har selv haft de bedste erfaringer med Vision, derfor er det dem jeg bruger, men mest fordi det er en rimelig pris for et par OK waders der alligevel forhåbentlig først skal skiftes efter 4-5 sæsoner. 
Uanset hvad har vi alle forskellige erfaringer, og derfor vil nogle sikkert mene noget andet. Den bedste måde at blive klogere på noget, er vel at gøre sine egne erfaringer. 
Prøv med et par Vision, og skulle det vise sig at være noget bras, så prøv noget andet næste gang. 

Mvh. Uffe
 
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2017 kl. 22:01
Har i flere år været godt tilfreds med de billige waterspeed fra Hvidovre sport og den sidste nye model de sælger er perfekte i pasformen i sær wadersfoden som er suveræn i formen, bred som en andefod i modsætning til de normalt tilspidsede fødder der med min fodform er en pinsel at komme ud af. Der kan sikkert bevises en elendig åndbarhed men jeg er godt tilfreds i forhold til det danske kyst fiskeri. Det første par holdt i 3 sæsoner så til 799,- er det vel fint. Jeg har tilgængæld "flottet" mig med wadestøvler fra chota med de superfine elastiksnørresystem og perfekt pasform. De er desværre udgået så når de ikke kan mere(7 sæsoner) må jeg finde en anden chota model.
Og så slipper man også for elendige reklamations muligheder (Simms) og sende frem og tilbage.
Vh
Henrik 
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2017 kl. 13:46
Ja et problem med åndbare waders altid utæt skal byttes hele tiden ikke noget vi tjener penge på. køb hellere et par gummi waders i stedet for. Har ca 20 par der venter på at blive byttet.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2017 kl. 14:52
Citat: Marius Juhl

Hej Kim.

 

Jeg fik dog løst problemet ved hjælp af en guide til valg af åndbare waders:

Så hvis der er nogen, der står i samme problem - så tjek linket ovenfor! 

Mvh.
Marius

To gutter der tester mere end 50 waders for "åndbarhed, komfort, slidstyrke og features"! 
Sådan en test er da ikke særligt tillidsvækkende! Confused


Redigeret af Henning - 14 Dec 2017 kl. 14:52
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2017 kl. 16:03
Jeg var nu heller ikke imponeret, utrolig at udtale sig om slidstyrke og åndbarhed, når de har testet mere end 50 åndbare waders på omkring en mrd (det er knap 2 par om dagen)
Også lidt sjovt at de foretrækker en 100 vandtæt vadestøvle.

God jul Smile
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2017 kl. 17:42
her er nogle til en god pris.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum