Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskevejr

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskevejr
    Sendt: 27 Apr 2012 kl. 10:21
Hvad er jeres favoritvejr til havørred på sj. nordkyst?

Jeg tager som regel afsted når der er fralandsvind, da jeg ellers tit oplever for meget møg i vandet.

Mine fangster er begrænset til små-ørreder. 
Kan se nogle gerne fisker i kraftigere vejr, og ikke kunne drømme om at tage ud i stille vejr.


Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 13:53
kan bedst lide lidt uro i vinden gerne en mild nv vind da jeg så stadig kan fiske mod højre på mine pladser og uden at skræmme fiskene så meget med flueline, og oplever også at de tager lidt bedre på fluen end når det er blik stille eller fralands vind da det med de klinter osv som er mange steder efterlader vandet helt stille og gør i mine øjne at de bare nipper lidt til fluen og følger længere.. 

men vandet er også stadig lidt koldt selvom der igår var horn på pladsen havde jeg da tog blide hug som dog ikke gav andet end oplevelsen.. men en aden fluefisker som overhalede mig på revet tog en fin lidt over målet fisk. men han stod også og hamrede skyde hoved langt ud på revet hvor jeg går med wf line og affisker helt ind på lavt vand da der tit går fisk helt inde hvor man tænker de nærmest må skrabe bugen over revet.

hvor fisker du på nordkysten ? eller er det helt fra hundested til helsingør ?
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 14:02
jeg tager som regel følgende pladser +/- på en tur. Ca 1 times tid pr. plads,

Holløselund
Rågeleje
Tinkerup
Munkerrup
7. tangvej
plantagen


 
Til top
Ask Landrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
landrup Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér landrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 16:14
er jo alle pladser som vi ved giver fisk.. du skulle også gerne på de stille dage se fisk som du så kan kaste over og trække blink forbi.  

fisker dog selv lidt længere mod wevt fr hundested til tisvilde så kommer ik  rigtigt på de pladser så ofte men har da været på dem fra tid til anden. 


fortvivl ik hold øje med vandet. 

varier dit grej efter forhold affisk kanter og rev med helt små  blink 6-10 gr, selv helt inde på rev kanter som ik er meget mere end en støvle dyb kan der stå ret store fisk. når du så har affisket vader du bare som du plejer hvis du er mest til at stå i til navlen og kaste mog kulle :D alle har jo en stil. 

kaster aldrig meget mere en 15 - 20 meter med min flue og fanger da fisk så gider ikke bruge en masse kræfter på de ekstra 5 meter.og bruger meget tid på at affiske i korte kast så jeg ikke bare ser den store virvel når min flue liner rammer over en fisk som tager flugten :D og eller at jeg vader ind oven på en fisk som opholder sig på det helt lave vand på et rev.


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum