Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang. Auktion

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ang. Auktion
    Sendt: 21 Apr 2012 kl. 11:53
Hej har flere gange oplevet at jeg har budt flere gange på en auktion,for at blive overbudt i de sidste minuter,dagen efter har samme vare været til salg og nogle auktioner har blevet oprettet nogle minuter efter man har budt på den og auktion afsluttet.
 
Mit spørgsmål er så burde man som anden person der har budt ikke at blive tilbudt at købe den som anden person i auktion ?


Redigeret af Kevin rostrup - 21 Apr 2012 kl. 11:55
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 12:22
@Kevin, en mulig forklaring er at flere sælgere har flere styks af samme vare, = når person x har vundet en aktion så sættes næste parti til salg, med samme ordlyd osv. en anden forklaring er at der er fusk med i spillet, regn selv ud hvordan :-) eller at køber springer fra, sælger har så muligheden for at sælge til næst højeste bud men jeg mener ikke sælger er forpligtet og det var vel egengtligt det du spurgte om, mvh tp
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 842
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 12:31
Ja,det var ikke for at hænge nogen ud men ville bare høre om der var en uskreven regel
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 12:43
@Kevin, jeg læste det heller ikke som om du ville hænge nogen ud, men som sagt mener jeg ikke reglen er at sælger er forpligtiget til at sælge til næst højeste. mvh tp
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 18:10
der er jo også den mulighed at de får nogen til at byde auktionen op for at opnå en højere pris eller fordi de ikke har fået sat startprisen højt nok 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 19:24
Man byder jo den pris man vil give om den er for høj eller lav er vel ligemeget for byder man byder jo kun det man vil give.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 19:28
Citat: Kevin rostrup

Hej har flere gange oplevet at jeg har budt flere gange på en auktion,for at blive overbudt i de sidste minuter,dagen efter har samme vare været til salg og nogle auktioner har blevet oprettet nogle minuter efter man har budt på den og auktion afsluttet.
 
Mit spørgsmål er så burde man som anden person der har budt ikke at blive tilbudt at købe den som anden person i auktion ?

Gammel kræmmer tricks... du sælger jo ikke al arvesølvet på en gang.

Shocked
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 19:46
Hvor meget "kræmmer tricks" der e i det ved jeg nu ikke. Der er jo som ofte tale om at  den samme sælger starter de sædvanlige 20 ens auktioner op, det er nok lidt ødelæggende for auktionssiden.  Hvis man søger i auktioner, så er det da pissetræls at se 20 ens auktioner :-))
At nogen får andre til at byde, eller selv har flere bruger id er et kendt fænomen. Det er jo temmelig usportslig og direkte snyd.
Kevin: hold øje med auktionerne. Over tid vil du se at det ofte er den samme "person" der lige redder en bestemt udbyders auktion på målstregen hvis det bud der er der i forvejen er for lavt.....  Sådan er der så meget.
 
Men som jeg ser det, er langt de fleste auktioner gennemført på ordentlig vis.
 
/frede
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poodle

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poodle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 19:59
Jeg har prøvet næsten det modsatte.

Jeg blev overbudt kort inden auktionsudløb. 
Efter auktionsslut blev jeg kontaktet af sælger, som havde flere stk af udbudsvaren, og han tilbød mig varen til min sidste budpris.

Flot service, og han kunne jo "spare" en auktion.


Er godt klar over, at han selvfølgelig var tilfreds med buddet, ellers havde han jo nok ikke givet mig tilbuddet Big smile
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 20:00
Citat: ljf

Hvor meget "kræmmer tricks" der e i det ved jeg nu ikke. Der er jo som ofte tale om at  den samme sælger starter de sædvanlige 20 ens auktioner op, det er nok lidt ødelæggende for auktionssiden.  Hvis man søger i auktioner, så er det da pissetræls at se 20 ens auktioner :-))
At nogen får andre til at byde, eller selv har flere bruger id er et kendt fænomen. Det er jo temmelig usportslig og direkte snyd.
Kevin: hold øje med auktionerne. Over tid vil du se at det ofte er den samme "person" der lige redder en bestemt udbyders auktion på målstregen hvis det bud der er der i forvejen er for lavt.....  Sådan er der så meget.
 
Men som jeg ser det, er langt de fleste auktioner gennemført på ordentlig vis.
 
/frede

Så læste jeg lige indlægget anderledes Smile

20 ens auktioner er irreterende ja, og er blot at skyde sig selv i foden prismæssigt.
Jeg læste det som at en identisk auktion blev startet lige efter den forrige var slut, hvilken kan benyttes til at hæve prisen. Altså.. det er kun en vare men flere købere.. hvis der er flere samme varer end der er købere, så vil prisen jo blive lavere på hver enkelt varer..... 

Lød sgu ligeså forvirrende som Låsbys skatteregnskab Confused

At en bruger har flere bruger id er nok udbredt som du skriver, men det burde jo blot blackliste sælgeren/køberen hvis det opdages.

Ind imellem gør man en god auktion som sælger, og ind imellem en dårlig.. kan man ikke klare det, så lad være med at lave en auktion!

Heldigvis har jeg som både sælger og køber kun haft gode erfaringer og sådan tror jeg også 99% af alle har. 
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 787
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 21:26
Vandt for nyligt en auktion, hvor jeg undervejs i en mailkorrespondance, lidt spøgefuldt jokede med, om det nu var konen, som jeg bød imod ! Jeg havde hæftet mig ved, at alle bud var fra personer i samme by, og 2 af 3 profiler var oprettet undervejs ! Spørgsmålet blev ignoreret, da jeg så fik sælgers kontaktoplysninger viste det sig, at han havde samme adresse og telefon, som kvinden der havde budt ! Ermm
Nu fandt jeg det så rimeligt, at gå ham lidt på klingen, men han fortsatte med at svare undvigende, og endeligt ville han have mig til at tro på, at pågældende kvinde, havde placeret et bud på lige fod med alle andre, trods det, at de delte bopæl, telefon osv. ? Shocked 
Da det yderligere gik op for mig, at et andet bud var placeret af hans nærmeste "fiskebuddy", blev det en kende for sjovt, hvorfor jeg takkede pænt nej !! Thumbs Down
 
Ps. Det viste sig endvidere, at manden bestrider en ledende post i øens største lystfiskerforening, hvorfor man skulle mene, at han burde kunne se fornuften i, at følge gældende regler for auktionen ?? Confused
 
 


Redigeret af DNA7 - 21 Apr 2012 kl. 23:12
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 22:00
Det er set meget ofte at de samme navne byder hos samme sælger... men kun hos denne, underligt når samme vare tilbydes billigere af andre .. så ja, der kan snydes/ bliver snydt - Jeg kan kun sige.... brug denne sunde fornuft og sæt en max pris.
Nogle venter med at byde til de sidste 5min....Wink med håb om andre har glemt auktionen
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 21 Apr 2012 kl. 22:01
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2012 kl. 22:15
For at undgå det værste af denne slags kunne man jo lave et karakter system så kan man lettere se om der fuskes ved godt det har været oppe mange gange men det er en løsning
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2012 kl. 07:50
John karakter system er forslået et utal af gange her, og det er heller ikke løsningen men ens egen sunde fornuft tror jeg. Jeg kunne nævne bla. 1 sælger som er her på 123.nu også har været på qxl, han havde mildt sagt overflod af negative så man skulle tro det var løgn. Men nærlæste man mange af de negative var det fra folk som tror de kan få varen 2 dage efter de havde betalt, osv. osv. Trods det har jeg handlet med vedkomne mange gange og været tilfreds, 1 gang har jeg fået en anden vare men den blev byttet og så var det i orden. Så et karatersystem vil jeg ikke andbefale da der altid vil være folk som ødelægger det for andre også i forum, og det har qxl nedlagt på grund af det og mange andre ting. Det burde også nedlægges her, og i stedet måske finde nogle frivillige, hvor man kunne stille spørgsmål til i de forskellige kategorier inden for fiskeri. Ja der har været et utal af gode forslag her, men det bliver aldrig til noget desværre.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2012 kl. 08:38
Finn: i dit sidste afsnit er jeg enig. Har gennem årene gennemført mange auktioner som både køber og sælger. Kun en gang ér jeg blevet snyt, jeg passede ikkke på.
Lars C: Jeg mener ikke at auktions siden skulle være for profesionelle grejhandlere. Dit ex er et ex på at de som regel kun tænker på pengene.
John: Snyderne ville jo så i givet fald sidde og give sig selv poient med deres fake navne, så jeg tror ikke man vil kunne stole på det. F.eks. på qxl skulle poiensystemet afspejle hvor ærlige/gode sælgerne er, virkeligheden er bare en anden.
 
Eneste mulighed er at bruge sin sunde fornuft så godt som man kan. Eneste gang jeg direkte er blevet snydt, var fordi jeg bød på en fiskestang med et meget dårligt billede og en beskrivelse af stangen der gik på at den var i absolut ny stand. Da den kommer med posten er topøjet itu og to andre øjer sidder løs. Envidere ser stangen generels hærget og godt brugt ud. Da jeg efterfølgende kontakter sælger er han direkte flabet overfor mig, og vil ikke høre tale om at betale pengene tilbage, han siger at jeg havde fået den billigt og derfor er han skideligeglad. Han sætter indimellem stadig ting på auktion.
Byd kun hvis der er gode fotos. Og hvis du har tillid til sælgeren.
/frede
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2012 kl. 12:32
Citat: ljf

Finn: i dit sidste afsnit er jeg enig. Har gennem årene gennemført mange auktioner som både køber og sælger. Kun en gang ér jeg blevet snyt, jeg passede ikkke på.
Lars C: Jeg mener ikke at auktions siden skulle være for profesionelle grejhandlere. Dit ex er et ex på at de som regel kun tænker på pengene.
John: Snyderne ville jo så i givet fald sidde og give sig selv poient med deres fake navne, så jeg tror ikke man vil kunne stole på det. F.eks. på qxl skulle poiensystemet afspejle hvor ærlige/gode sælgerne er, virkeligheden er bare en anden.
 
Eneste mulighed er at bruge sin sunde fornuft så godt som man kan. Eneste gang jeg direkte er blevet snydt, var fordi jeg bød på en fiskestang med et meget dårligt billede og en beskrivelse af stangen der gik på at den var i absolut ny stand. Da den kommer med posten er topøjet itu og to andre øjer sidder løs. Envidere ser stangen generels hærget og godt brugt ud. Da jeg efterfølgende kontakter sælger er han direkte flabet overfor mig, og vil ikke høre tale om at betale pengene tilbage, han siger at jeg havde fået den billigt og derfor er han skideligeglad. Han sætter indimellem stadig ting på auktion.
Byd kun hvis der er gode fotos. Og hvis du har tillid til sælgeren.
/frede
Derfor bliver jeg også lidt forarget når folks beskrivelse udelukkende er "se foto" det er ikke i orden.  Man kan godt skrive Brugt men ok, eller brugt og lidt ridset, eller helt ny... etc..
Jeg er i hvert fald når jeg efterhånden en sjælden gang sætter noget på auktion blevet lidt mere obs på at lave et så godt foto som muligt og ligeledes give en så god beskrivelse som muligt.
Nå bare min mening om et emne der ikke er helt ligegyldigt syntes jeg...
/frede
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum