Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

flydende linekurv - andre der har prøvet det...???

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: flydende linekurv - andre der har prøvet det...???
    Sendt: 15 Apr 2012 kl. 14:34
For snart mange år siden observerede jeg en fluefisker der havde lavet en flydende linekurv. Jeg lavede et forsøg på en efterligning men så gik det i glemmebogen.

I år har jeg taget den op igen. Består af alm. liggeunderlag samt rørisolering og kraftig nylonsnøre.

Liggeunderlaget ligger dobbelt. ca. 50 cm gange 50 cm. Inden de limes sammen har jeg påsat ca 15 buer af den kratige snøre limet på bagsiden. Samtidig er buerne klemt sammen så de nærmest er kegleformede. Når det hele er limet sammen samt rør isolering rundt om har man en flydende kurv.

Prøvede den så i fredags og må sige det var skønt at slippe for kurven om maven - selv flexistripperen kan ikke slå den.  Den hænger i en snor jeg hurtigt kan tilpasse i længden så den ligger rigtigt. Fordelene synes jeg er mange - men allermest nyder jeg at kunne tage nogle laaange indtag og dermed fiske både meget hurtigt og meget langsom.

kostede vel 60 kr. at lave - 2 timers arbejde... Og en super tur på kysten. Min line balje kan købes for højestbydende - får jeg aldrig om maven mere. :)
Til top
Tommi eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommi eskildsen

Tilmeldt:: 07 Nov 2009
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommi eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 14:50
Kunne man få et billede, og vejledning Lyder helt supert
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 15:17
Spændende. Men er det til at styre hvis der er lidt bølger?
Mvh Lars
Til top
jesper b pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbp

Tilmeldt:: 20 Jul 2005
Geografisk: dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 15:22
C & F har lavet en ,har set den hos Jagt & fiskerimagasinet 

K & B
Jesper Hall
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 15:39
Jeg har set på nettet (et eller andet sted) en linekurv lavet af sådan et sidde underlag til når man lure ukrudt, underlaget er i regnbuefarver og sså var der vidst grønne "pigge" på. :)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:24
skal gerne tage et par billeder - virker i hvert fald i de bølger jeg gider stå i... noget af linen hænger self. ud over kanten - men jeg kaster bedre og tager bedre ind... i en kurv kan der godt komme en løkke ud engang imellem - det er foreløbigt aldrig sket her....
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 19:42
Fedt glæder mig til at se billeder ;.)
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:24
har i øvrigt indsat 3 stk 125 grams blylodder i skummet - så ligger den altså meget fast på vandet....
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 20:56
self blyerstatning :)
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 23:52
Citat: MikaelWS

self blyerstatning :)


Haha den var du hurtig til at få rettet op på :)
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:18
Smile i øvrigt mht. til vind - kommer muligvis ud i eftermiddag hvor det blæser lidt - men stadigvæk er det virkelig en løsning der er værd at prøve, man kan pludselig fiske med mange flere krumspring mht hastighed. Man får også nogle gode snakke med fiskekollegaer der lige skal være færdige med at smile - og prøve flydekurven... så griner de ikke så meget mere... billeder følger... stangen kan ligeledes ligge på "kurven" når man skifter flue og forfang mm...ja en kop kaffe såmænd
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres