Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

low profile multihjul til hav

 Besvar Besvar
Forfatter
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: low profile multihjul til hav
    Sendt: 13 Apr 2012 kl. 09:32
hej
 
jeg fisker normalt mest fra kyst efter lidt ørred (hvis jeg dog var så heldig og fange noget!LOL) og sild lige nuWink med en 9 fods 10-36 gr stang og et abu Sorön 20 med lidt flet på og
jeg er nu blevet tilbudt at komme med ud på havet og fiske lidt og tænkte mig
og tillægge mig en ny stang og hjulTongue
 
og her kommer så mit faktiske spørgsmål!
er der nogen der har prøvet Abu revo toro 50 eller 60? der kan være meget line på, men ikke så meget so f.eks et "rigtigt" havhjul med 300 m 0,40 og er det nødvendigt med så meget line på havet?
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 09:51
Hej Mike
 
Når du nu siger HAV, hvad mener du så, er det lillebælt eller det gule rev?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 10:24
Citat: Moh

hej
 
jeg fisker normalt mest fra kyst efter lidt ørred (hvis jeg dog var så heldig og fange noget!LOL) og sild lige nuWink med en 9 fods 10-36 gr stang og et abu Sorön 20 med lidt flet på og
jeg er nu blevet tilbudt at komme med ud på havet og fiske lidt og tænkte mig
og tillægge mig en ny stang og hjulTongue
 
og her kommer så mit faktiske spørgsmål!
er der nogen der har prøvet Abu revo toro 50 eller 60? der kan være meget line på, men ikke så meget so f.eks et "rigtigt" havhjul med 300 m 0,40 og er det nødvendigt med så meget line på havet?
 
Abu Revo Toro klare nok ikke mosten, hvis det er pirkefiskeri med større pirke, som du vil bruge det til - hvis det er fiskeri med mindre pirke mm. så kan det fint bruges.
Til pirkefiskeri med større pirke kunne du f.eks. købe et Okuma Andros 511, som her i 2012 er et af de mest benyttede hjul til bl.a. Skrei-fiskeriet i Nordnorge samt på Øresund til bulefiskeri:
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 11:06

jeg skal nok ikke lige til det gulerev eller norge med det samme da båden ligger i gråsten, så det er nok det "lette havfiskeri" ville jeg mene.

og nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt . . . hvor stor er store pirke ???Geek
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 11:22
Større pirke er +300 gram.
 
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 11:42
Hej Mike
 
Til det fiskeri kan et Toro fint bruges. Jeg bruger selv hjul der i str. passer med et Amb 5000 til det fiskeri, dog ikke lavprofil.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 12:08
hvilken str. stang bruger du? kan man bare bruge en spinne stang "til multihjul ofc"
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 12:32
Jeg bruger er jerkbait stang med trigger, men en alm. kraftig spindestang på 7 - 8 fod er brugbar.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 14:27
jeg har kigget lidt på Savage Gear Woody 6'9", kastevægt 250g.
så kan den vel også håndtere de små pirke op til 250g.
ellers er jeg åben for forslagWink
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 14:53
Woody kan sagtens bruges, men hvis det er torsk du skal fiske så prøv at fiske drop shot eller vertical jig. Der kan du fint bruge dit normale grej uden problemer, antatget at der ikke er mega strøm eller alt for dybt. op til 35 m. Kig evt i fisk og fri april 2011 for inspiration. Det er et simpelt rig som kan fiskes med mindre gummi dyr/ gummi fisk. Monter en større krog med en palomar knude o,5 - 1 m. oppe af din line og et lod i bunden, så er det helt ok. Brug evt google eller youtube, (how to tie a drop shot rig)
 
God tur.
 
Vh
 
LArs
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 10:35
så har jeg fået fat i nogle langge 30gr og nogle kugle 20gr lodder med line lås til drop shot så det prøver jeg næste gang :)
lige et spørgsmål til hvordan skal man fiske drop shot? er det lige som vertical jig? (som vel bare er lige som og pirke med gummi dyr?) eller sagt på en anden måde kan man godt kaste rigget ud fra moler og så trække den langsomt ind mens den er på bunden?
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 10:54

Hej Mike

Er det på Flensborg Fjord du vil fiske eller vil du længere ud på det dybe med mere strøm? Jeg har selv fisket lidt på Flensborg Fjord, men dog mest på lidt dybere vand på Lillebælt Syd for Årøsund. Bruger selv ABU Revo Inshore lavprofil med 0,10mm Whiplash Crystal på enten en SPRO verticalstang 14-28gram eller en let berkley jerkbaitstang. drop-shot og vertical jig er ikke det samme. ved drop-shot har du et lod i enden af linen og et gummidyr monteret som ophænger 20-50cm oppe af linen. Ved vertical jig har du en jig for enden af linen - eksempelvis Savage Gear Sand Eel. Sidstnævnte er det setup jeg bruger.
 
Mvh
Søren
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 10:58
Jeg kører på 3. sæson med Revo Toro 50 som sidder på en Kenzaki 12-20 lbs stang. Det bruges til lettere pirkefiskeri og det holder det udemærket til.
Fordelen er at det næsten intet vejer. Det er i øvrigt meget sjovere at fighte fiskene på det lettere grej.

Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 11:01

Hej Mike

Kan se ud af din tråd du har båden liggende i Gråsten. Jeg arbejder selv i Gråsten (tæt ved Egernsundbroen), så hvis du skal ned at fiske sild ved broen kan jeg lige komme forbi og give lidt flere tips. Du kan sende mig lige en "personlig besked" her på forum hvis du skulle være interesseret.
 
Mvh
Søren
Til top
Mike young Olling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moh Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2012 kl. 15:25
tak for alle de gode svar Big smile
 
jeg regner med og tillægge mig Revo toro og en stang mere "skal jo ha noget at vægle mellem"Tongue
og så vil jeg lige prøve at eksperimentere lidt med drop shot fra molen i første omgang med det jeg nu har lige nu.
det skal nok blive spændene.
 
og igen tak for alle svar . . . gode råd er dog stadig velkommen LOL


Redigeret af Moh - 16 Apr 2012 kl. 15:56
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres