Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multe fiskeri ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Ellitsgaard Pederse Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nicolai Ellitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Geografisk: Norge
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Ellitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Multe fiskeri ?
    Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:53
Hej.
Har fået lyst til at prøve og fange en multe her til sommer. Og der skal da "selvfølgeligt" forgå på flue. Så nogle der har nogle tips til hvor jeg kan lære mere omkring multefiskeri? film, bøger, artikler osv. ?
Har Brian Kjærs film omkring det...

Jeg har lejet en guide i en dag til Juli, hvor jeg håber på at fange en eller ihvertfald lære mere omkring det..
 
Er der nogle der kender til nogle pladser jeg kunne prøve mig med i nordjylland?
Eller er der evt. en der ude der vil tag mig med på tur en dag?
Er der nogle forslag til fluer? Pt. kender jeg kun til Den grønne hævner, Tag Red hævner, den grønne tribel .. Vil helst ikke prøve mig med skumfluen, da man vel skal forfodre et par dage i forvejen for at det virker, og vil helst ikke forfodre.. :)

Knæk og Bræk der ude..
 
Mvh.
Nicolai
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:58
multefiskeriet er omgivet med en del hemlighedskræmmeri mht. pladser. Det skyldes at de i perioder er meget sky så en alt for stor offentlig opmærksomhed kan ødelægge fiskeriet. 

der skal slides en del før man knækker koden så jeg tror desværre ikke der er en smutvej til succes. Sorry.

Med Brian´s film er du godt hjulpet. Resten er op til dig og den hjælp du kan finde(men nok ikke i et offentligt forum)

K&B
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:23
Der er kamp om multerne. Der skal arbejdes for at finde stimerne. Jeg har set og fisket til dem på østkysten, tidlig morgen er de inde på det lave og når solen får magt, så trækker de længere ud. Man skal være hurtig, for når det rygtes at de er på kysten, så rykker garnbisserne ud og gør deres til at fiske de få stimer op. Hold øje med tilførslerne til fiskeauktionerne, på deres hjemmesider. Så kan du se hvornår de er i nabolaget.

Redigeret af tolund - 12 Apr 2012 kl. 22:24
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:31
Ja så fik garnfiskerne lige en mere over nakken...
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:36
Skumfluer kan sagtens virke, og der behøver skam ikke fodres.

Dog er de "dumme" fisk så uforudsigelige at de kan snuppe 2-3 stykker brød i træk, og så sker der intet. Nogen dage knalder de lige på flue eller brød indefor det 1. minut , og man tænker "hvad pokker" , hvor man måske dagen i forvejen har fisket på en stime uafbrudt i 3 timer uden kontakt
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:49
Ja det gør de Henrik, for de er totalt uden hæmninger, over for gældende love og bestand. For et par år siden, havde jeg fornøjelse af en stor stime multer på kysten. De holdt sig i området, lige indtil garnbisserne fik færden af dem. Så brød helvede løs med garn langs kysten. Ugen efter, der var stimen reduceret til nogle få fisk.
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:57
i frederikshavn har vi rigtig mange multer om sommeren
jeg har dog aldrig rigtig prøvet efter dem
men der er mange rigtig mange så hvis du kommer på de her kanter skal jeg med glæde vise dig hvor de gemmer sig.
 
 
mvh henrik
Mvh Henrik Larsen
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 23:06
Jeg er helt enig Tommy, oplever det samme på Sjælland
Til top
jalal osman Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jalal

Tilmeldt:: 20 Maj 2009
Geografisk: helsingør
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jalal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2012 kl. 23:25
har nogle spottet nogle endu ?? har den vildeste multefeber Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres