Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hornfisk

 Besvar Besvar
Forfatter
per rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sako

Tilmeldt:: 09 Mar 2002
Geografisk: køgebugt /øresund
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sako Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hornfisk
    Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:28
Var en tur på kysten igår fik året første hornfisk Cry så næpdyret er ankommet i køgebugt. men det er godt nok tidligt i år vil jeg mene så kan man jo mene det er godt eller skidt jeg hælder nu lidt til det sidste Cool
Til top
Jonas Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jonsebasse123

Tilmeldt:: 08 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonsebasse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:41
hvorfor er det skidt? det er da sjovt at fange horn :D
KNÆK & BRÆK
JONAS KRISTENSEN
Til top
Jan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
The Ghostman

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Ghostman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:58
Ja det er tidligt at skadedyrene er kommet hertil, nu kan man jo snart ikke blive fri for at kroge de musikål Angry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:01
Tjaaah.. Hornfisken er jo en taknemmelig fisk, når det gælder om, at få den med hjem på stegepanden.

Jeg skal have en ung dame med ud og fange hornfisk. Hun har aldrig fisket før, så det bliver nok med en prop og sild. Kameraet skal naturligvis med, så hendes første fisk (og ansigtsudtryk/kraftudtryk) kan foreviges senere hos hendes familie he he.

Der er jo altid nogle frontløbere blandt hornfiskene. Det er i hvert tilfælde meget tidligt i år at de grønne ben passerer sundet - hvis de da ikke har taget vejen venstre om sjælland.
Mvh. - Kim -
Til top
per rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sako

Tilmeldt:: 09 Mar 2002
Geografisk: køgebugt /øresund
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sako Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:05
Thumbs Up
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:07
nogen der ved om de er kommet til vejle/kolding? har ikke rigtig fiske hornfisk før hva fluer bruger i til det?
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:10
de skulle været nået til østfyn også - så er der jo ikke langt til vejle/kolding :)

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:17
[QUOTE=Jezuz] nogen der ved om de er kommet til vejle/kolding? har ikke rigtig fiske hornfisk før hva fluer bruger i til det?[/QUOTE

Jeg ved ikke ang. Vejle/Kolding men ang. fluer er mine klare favorit flue en lille streamer flue med sølv krop dækket med pearl holo tinsel og rib samt en vinge af rævehår i farverne hvid, rød og grøn (alá Mickey Finn )

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:18
AARRGGGHHHHHHHHHHHHH ikke de forbannede geensplejsede trompet sild allerede
så varer det ikke længe før lortet invaderer møn og f**ker laksefiskeriet op
Angry Censored Censored
Thumbs Down
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:20
Citat: finnjensen

[QUOTE=Jezuz] nogen der ved om de er kommet til vejle/kolding? har ikke rigtig fiske hornfisk før hva fluer bruger i til det?[/QUOTE

Jeg ved ikke ang. Vejle/Kolding men ang. fluer er mine klare favorit flue en lille streamer flue med sølv krop dækket med pearl holo tinsel og rib samt en vinge af rævehår i farverne hvid, rød og grøn (alá Mickey Finn )

Knæk & Bræk
Finn Jensen
har du evt et bilede ? lidt nemmere for mig for er en klovn til at binde fluer Desværre ;(
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:21
Lille flue, fuldstændig ligegyldig hvordan den ser ud de æder alt!
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:21
Citat: Rasmuslaustsen

Lille flue, fuldstændig ligegyldig hvordan den ser ud de æder alt!
 
kanon :D
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:23
Mht. fluer er hornfisken ret ligeglad. Find noget med lidt tinsel, lidt blåt, og lidt rødt - evt. på en streamerkrog. Husk at slibe krogen e gang imellem da den hurtigt bliver sløv af hornfiskenæbbet. Og tjeck forfanget en gang imellem da det bliver slidt af tænderne.

Mvh. - Kim -
Til top
Jesper Havshøi Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeshav

Tilmeldt:: 12 Sep 2003
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeshav Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:27
Har lige hørt at der blev fanget enkelte i Kolding og Gamborg fjord igår.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 11:51
Citat: Jezuz

Citat: finnjensen

[QUOTE=Jezuz] nogen der ved om de er kommet til vejle/kolding? har ikke rigtig fiske hornfisk før hva fluer bruger i til det?[/QUOTE

Jeg ved ikke ang. Vejle/Kolding men ang. fluer er mine klare favorit flue en lille streamer flue med sølv krop dækket med pearl holo tinsel og rib samt en vinge af rævehår i farverne hvid, rød og grøn (alá Mickey Finn )

Knæk & Bræk
Finn Jensen
har du evt et bilede ? lidt nemmere for mig for er en klovn til at binde fluer Desværre ;(

Den største udfordring ved fluen er ikke at overlæsse vingen.
Selve farverne på vingen kan varieres efter egen smag, bla. gul, rød og grøn samt hvid, sort og blå fisker også godt.



Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 13:39
Jeg har haft bedst succes med især røde fluer til næbdyrene, når de er på kystnært lavt vand. Fisket ret langsomt, ofte bare drivende i bølgerne.

Fx rød nullermand #8-12: http://picasaweb.google.com/107818446025208410121/110515BayOfAarhus#5610309885000117266

Eller Pinky Pain fisket lidt mere aktivt #6-8: http://www.brakvand.com/index.php/grej-fluer/fjord-og-kystfluer/153-pinky-pain-hl

Når det er lidt dybere vand har en simpel clouser i hvid/chartreuse fisket hurtigt på int. line været effektivt, når de trækker meget rundt efter gydningen.
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 16:58
/Martin Eggert - kystfluefiskeren.dk
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 18:11
jeg glæder mig da til hornfiskene kommer... helt fantastisk at tage ungerne fra arbejde med på en fisketur når vi skal på koloni i næste måned... På¨med en silkekrog så de ikke kroger hinanden og så ellers bare i baljen med det. Oddsne er super for at de kan prøve at fange en fisk og derved også interessen for at fiske...

Jeg er super glad for at hornene kommer og morer mig også med at fange dem... at jeg så efter en 20 stykker hellere vil have en havørred er jo en anden sag... Men hellere en dag med et par horn end en dag uden noget som helst.
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 18:18
Citat: fætter ål

AARRGGGHHHHHHHHHHHHH ikke de forbannede geensplejsede trompet sild allerede
så varer det ikke længe før lortet invaderer møn og f**ker laksefiskeriet op
Angry Censored Censored
Thumbs Down
 
Hej Brian
 
Syntes måske hornfisken fortjener en bedre velkommest,fisken burdte jo respeteres på lige fod som andre fiske arter,hvis de er til så stor sjene når det fiskes efter andre arter ,så må man jo bare udsætte sit fiskeri til et andet tidspunkt,hvor fiskearten er aktiv igen,Winkjeg har den fornemlse at gedden stadigvæk ikke bliver respeteret blandt uefarne lystfiskere
Mvh Henrik buresøen
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 19:41
Jeg elsker hornfiskeri. Det er superspas på mine små UL stænger.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 19:55

Jeg irriteres også hvert forår når ”havets rotter” invaderer kysterne og ødelægger enhver form for spændende fiskeri, og det er jo egentligt synd, for en mere velsmagende fisk kan jeg dårligt forestille mig.

Og det gode er jo også at mange børn får deres første virkelig fede fiskeoplevelse med hornfisken.

Men så er der vist heller ikke mere godt at sige om det.


Mvh

Jim.

Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 19:55
hvad har de. med laksefiskeriet at gøre??!!    
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:10
Citat: kano3

hvad har de. med laksefiskeriet at gøre??!!    
 
Det er svært at fiske laks, når hornfiskene bider på hele tiden.. ;)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:12
Så er det nok derfor at jeg aldrig fanger laks fra kysten på denne årstid.

Mvh
Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 20:53
I mange tråde piver folk over, at de ikke ka` fange HØèr!. Så må det da være dejligt for dem, at der nu kommer en enorm flok musikål, som de "muligvis" ka´ fange et par stykker af LOLLOL

Og bortset fra det, så er det store ryk ind jo hurtigt overstået. Så ka` de samme personer glæde sig til de svømmer den anden vej Wink LOL

Mvh. - Kim -
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:06
jeg glæder mig til at fange en masse horn på flue spin og sild ClapClap
det er sjovt nemt og der sker noget ved kysten.
det er da bedre end alle de 0 ture Cry
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:47
Husk nu at få noget køling med, da hornfiskene hurtigt begynder at "gære"
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 21:59
Mht. fluer så prøv et montere et par sølvplast stykker fra julepynten på en streamer evt. en dobbelt streamer. De vejer næsten intet, blafrer i vandet, og fanger fisk.

Mvh. - Kim -
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 22:36
Og så skal fluen høvles hurtigt ind
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 08:54
Nu er der mange der har har haft svært ved at fange fisk i de sidste par år, nu er der stor mulighed for det Smile
Så kom ud og fisk og tag familien med og hyg jer, de er nu meget sjove at fange på let grejSmile
Knæk og bræk
Til top
kim andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kim A.

Tilmeldt:: 25 Feb 2011
Geografisk: herlufmagle
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 10:50
det er noget ævl at HØ er sværre at fange når der er hornfisk... man skal bare ud på det rigtige tidspunkt tog et par stykker sidste år den første 5.maj (da sessonen for horn var højest imo) den største på 1,6
mht flue til horn drengene tag noget rød gul blå etc silke kroge og klip krog bøjningen af og bind silkekrogen ind (ligesom alm. fluer) den bider de gerne på også
mvh Kim a. 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 15:49
Ja jeg har nu også prøvet at fange HØèr langs djurslands kyst, mens jeg i hvert andet kast kunne lande hornfisk.

For en HØ på 2,4 kilo vandt jeg  for øvrigt en boks fuld af fiskegrej som senere har fanget masser af andre HØèr  Big smile
Mvh. - Kim -

Ingen regel uden undtagelse Big smile
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 15:58
Mon ikke at det spiller ind, at der er mere gang i havørrederne ved nattetide, når vi rammer slutningen af april, hvor hornfiskene som regel er der i store antal. Så hornfisk om dagen og havørred om natten Tongue
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres