Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsumering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opsumering
    Sendt: 07 Apr 2012 kl. 18:28
Netop hjemkommet hinsidan ifran efter 8 dages fiskeri på den syd Svenske kyst på jagt efter havørred har jeg ikke igennem de sidste 20 års fiskeri oplevet et så sløjt fiskeri !
Resultat en blank overspringer hjemtaget en mistet og to genusat på grund af manglende str....har mødt et utal af fiskere fra mange forskellige lande ogde beretter alle det samme ingen fisk....Shocked
/Søder
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 18:37
Det er da ellers ikke så lang tid siden der var en stor artikkel i Fisk&Fri om netop kystfiskeri i sydsverige. Hvor de beskrev at der var rigtig gode muligheder for de store fisk.
Men det er da trist at høre, der ikke var meget liv derude..
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 18:39
Hej Henning.

Ja det er selvfølgelig surt at opleve så lidt på 8 dages fiskeri.
Men er det ikke bare sådan at det er blevet ?
Jeg tror slet ikke at dette er spor unormalt.

Mvh
Jim.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 18:43
Der er en lille beretning her , hvor de fandt fisk for et par dage siden

www.holbaekfisk.dk/
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 19:01
Jim
 
Jeg skriver ikke fordi jeg piver over noget bare almen udveksling af oplevelser og jo det kan godt være at det er sådan det skal være for fremtiden ....
 
Raymond
 
Det er jo glædeligt at nogen har kunnet finde dem men det lyder nu som om der er blevet arbejdet bravt for de fisk som omtales og med tanke på hvor mange folk jeg har mødt og hvor meget de har fisket så vil jeg satadig sige at det er alamerende få fisk som er at fange ...selv Svenskerne siger det er sløjt....


Redigeret af Søder - 07 Apr 2012 kl. 19:07
/Søder
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2012 kl. 19:48
Nu har jeg også kommet på svenskekysten de sidste tyve år (og mere til) og har før oplevet dage hvor fiskeriet har været svært og selv svenskerne har pivet over manglende fangster. Nu ved jeg godt at man ikke må sige som jeg gør, men generelt er folk altså for fantasiløse når de ikke kan fange fisk på den plads de plejer og på det blink som de engang har fanget en fisk på...
 
Men bliv endelig ved med at udbrede rygtet om at svenskekysten fisker dårligt!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 09:58
Hej Henning,
 
Jeg har også undret mig over de udeblivende fangstrapporter / rygter fra det svenske, jeg synes det har været gradvist nedadgående de sidste år. Jeg har ikke selv været derovre i år, men det sidste 'rygte' jeg hørte går på, at ikke en gang de svenske fritidsfiskere gider sætte garn, det kan ikke svare sig.....
 
Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men fiskeriet på Bornhom har også været ualmindelig sløjt. Vi var 5 mand, der fiskede 4 dage på øen for et par uger siden og resultatet blev 7 små fisk. 
Vi mødte flere, der havde været der i en uge, uden at havde set eller mærket noget som helst. Jeg har efterfølgende hørt fra andre, der har været der efter os, og de har heller intet fanget, mærket eller set.
 
Det kan godt virke som om der er sket et eller andet i Østersøen !
 
Heldigvis har det ikke ramt Stevns, der er fisk ;o)
 
Mvh
 
Bo  
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 10:52
Citat: samsondk

Det er da ellers ikke så lang tid siden der var en stor artikkel i Fisk&Fri om netop kystfiskeri i sydsverige. Hvor de beskrev at der var rigtig gode muligheder for de store fisk.
Men det er da trist at høre, der ikke var meget liv derude..

Peter, ligegyldigt hvor mange nulture du og jeg og alle andre måtte opleve, så kommer man over i en helt anden verden når man læser i Fisk & Fri, her får man indtryk af at alle ”de andre” fanger masser af fisk. Confused

Jeg har ofte set den samme fisk i Fisk & Fri med års mellemrum, de bruger åbenbart gamle billeder fra deres arkiv når der er for lidt at skrive om.

Når det handler om lystfiskeri tror jeg efterhånden kun på det som jeg selv ser, for bladene skal jo leve af at sælge.

Meget af det man læser er slet og ret en ordentligt omgang løgn og maler et fuldstændigt forvrænget billede af virkeligheden, for hvis blot halvdelen at alt det skriveri var sandt ville så mange mennesker ikke opleve så lidt ved kysterne som de fortæller.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 08 Apr 2012 kl. 12:35
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 13:22
Citat: samsondk

Det er da ellers ikke så lang tid siden der var en stor artikkel i Fisk&Fri om netop kystfiskeri i sydsverige. Hvor de beskrev at der var rigtig gode muligheder for de store fisk.
Men det er da trist at høre, der ikke var meget liv derude..

For flere år siden sad jeg og læste i alle de kulørte danske fiskeblade om det fantastiske fiskeri i Sverige (og udlandet generelt).

Senere fik jeg muligheden for at bosætte mig i det svenske hvor jeg stort set havde al det fiskeri uden for døren som jeg havde læst om. Det jeg også havde, var muligheden for at læse alle de svenske kulørte fiskeblade der beskrev det fantastisk fiskeri i Danmark!!!

Efter jeg er hjemvendt til Danmark igen kan jeg blot konstatere at det svenske fiskeri er bedst i fiskebladene.

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 21:28
Når fiskeriet er så ringe at garnfskerne siger at det ikke kan svare sig at bruge brændstof på at sætte garnene ud så lyser mine røde lamper altså ....
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 21:57

Hej Søder.


Ja det er dybt frustrerende at tænke på hvor mange smolt der på landsplan er sat ud gennem de sidste 10-12 år, og at det så kan være så galt...det har nærmest ingen forskel gjort.

De ture hvor man fisker røven ud af bukserne uden at se eller mærke det mindste er bare blevet en helt naturlig selvfølge, og andre fiskere man møder på kysten fortæller fuldstændigt det samme.

Der er jo altid nogle herinde som påstår at der er masser af fisk men det passer ganske enkelt ikke.

Så får man at vide at man gør noget forkert, fisker de forkerte steder og på de forkerte tidspunkter...min bare røv !

Det er hverken raketfysik eller nogen højere videnskab at fange en havørred fra kysten, før i tiden fangede jeg masser af dem.

Men jeg håber at man en dag finder en plausibel forklaring på hvad der er gået galt siden så mange oplever det samme som du og jeg.

Jeg har såmænd ingen som helst forestillinger om at jeg skal vade i fisk, faktisk skal der meget lidt til at glæde mig i den retning. Cry


Mvh

Jim.


Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 22:05
Citat: Søder

Netop hjemkommet hinsidan ifran efter 8 dages fiskeri på den syd Svenske kyst på jagt efter havørred har jeg ikke igennem de sidste 20 års fiskeri oplevet et så sløjt fiskeri !
Resultat en blank overspringer hjemtaget en mistet og to genusat på grund af manglende str....har mødt et utal af fiskere fra mange forskellige lande ogde beretter alle det samme ingen fisk....Shocked
 
Henning uden at bedrøve dig er det en af årsagerne til, at jeg IKKE har bevæget mig hinsidans på den svenske kyst de sidste 3-4 år. Desværre er kysten derovre - når vi taler omkring Simrishamn, Ystad og op mod Vik/Kivik o.s.v. ikke, hvad den har været. Den sydøstlige del lader tilbage at ønske!
 
Derimod - men ikke mere om det - så er der gode forlydender omkring fiskeriet nord for Helsingborg ... altså vestkysten. Har kendskab til, at fiskeriet er opblomstret på disse kanter d.v.s. op mod Göteborg og i diverse bugter og vige.
 
Surt show Henning, men jeg har noteret mig, at du har taget nogle gode billeder Wink - velkommen hjem min ven.
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord   
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:09
Jeg tænker nogle gange, at når alt, mere eller mindre, over mindstemålet bliver hjemtaget, kan det så ikke hænge sammen med at hø konstant bliver overfisket? Der bliver hele tiden lavet udsætninger osv rund om i landet/verden, men var tiden ikke inde til at der skulle kigges på nye løsninger, såsom større udbredelse af c&r ?
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:29

Hej Marc.


Det er selvfølgelig en fin tanke at indføre c & r men et eller andet sted har jeg svært ved at tro at stangfiskerne kan fiske så hårdt på en bestand som i hvert fald i teorien efterhånden skulle være temmelig stor.

Det har jo heller aldrig været sådan at lystfiskerne ligefrem skovlede havørreder i land, selv om nogle selvfølgelig rent lokalt har oplevet ganske vildt fiskeri ind i mellem...siger de.

Jeg håber at man med de undersøgelser der angiveligt skulle finde sted, en dag bliver klogere på hvor alle fiskene forsvinder hen, for når man sammenholder dette med de meget omfattende udsætninger af fisk over hele landet...så er der bare noget som ikke hænger sammen.


Mvh

Jim.



Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:47
Det kan du have helt ret i Jim.
 
Men hvis man fortsætter på samme måde som hidtil, så sker der næppe noget nyt. Man må jeg starte et sted. Bl.a. kunne man også forbyde/begrænse privat garnfiskeri. 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 00:01

Ja et eller andet skal der ske.

Jeg ved godt at jeg har riven meget ude efter garnfiskerne, men når jeg hører og ser hvad de kan fange, så tror jeg altså at hovedårsagen ligger der, husk på de fisker jo om natten og henter garnene om morgenen.

Hvad de selv fortæller om ang deres beskedne fangster tror jeg bare slet ikke passer, de ved jo godt at vi brokker os over dem, så ”selvfølgelig fanger de jo kun lidt skrubber og så`n”.

Men der er også mange steder at selv de har opgivet...så ser det sgu ikke godt ud.

Ja ja...sidste forår var pga en hård vinter og alger, men det er i hvert fald ikke forklaringen i år.


Mvh

Jim.


Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 04:04
Fiskeriet er og bliver ikke som i "de Gode gmle dage"
Der er endog langt imellem fiskene, det må vi lære at leve med!!!!
Så længe dem der bestemmer, har vedtaget at HØ skal bo i åen. Men ikke et ord om KYSTUDSÆTNINGER Ouch
 
Når det er sagt, var oplevelsen idag på Stevns at 5 erfarne lystfiskere næsten havde opgivet. De 3 var taget hjem, inden vi oplevede en lille opblomstring i fiskeriet netop som solens stråler takkede af (15 min). Men en enkelt flot fisk på 46 cm landede på stegepanden. Samlet landede vi 3 fisk over målet, hvoraf den ene blev genudsat.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 09:18
Hej Jacce
 
Så må man jo til at støve de gamle pladser af på Torekov osv...gælder det samme for kyst fiskeriet i C-zonen på Pukaviken ? Altså at det er ringe ....
Og tak ordene omkring mine billeder...godt at man kan kombinere disse to hobbies på turene til vandet ...
/Søder
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 09:27
Citat: Søder

Hej Jacce
 
Så må man jo til at støve de gamle pladser af på Torekov osv...gælder det samme for kyst fiskeriet i C-zonen på Pukaviken ? Altså at det er ringe ....
Og tak ordene omkring mine billeder...godt at man kan kombinere disse to hobbies på turene til vandet ...
 
Hej Henning
 
ja, det er er herligt det med at kombinere billeder - og for den sags skyld video - med fisketurene. Det gør jeg selv meget i og især, når der ikke er fisk på tasken  Wink
 
Ved ikke rigtigt noget omkring Pukaviken, Henning, men måske var det et forsøg værd - maybe.
 
Iøvrigt skulle Båstad-området også være givtigt og det er jo ikke langt væk fra Torekov, som jeg dog ikke har fisket på og omkring. Skal selv til Båstad om en 14-dages tid, men det er arbejde (seminar) i et par dage...
 
God påske Henning og fortsæt med fotogearet ... det sætter prikken over i'et Big smile
 
Jacomo
Down Under Roskilde Fjord    
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 10:43

 
Derimod - men ikke mere om det - så er der gode forlydender omkring fiskeriet nord for Helsingborg ... altså vestkysten. Har kendskab til, at fiskeriet er opblomstret på disse kanter d.v.s. op mod Göteborg og i diverse bugter og vige.
 
Surt show Henning, men jeg har noteret mig, at du har taget nogle gode billeder Wink - velkommen hjem min ven.
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord   

Laholm bugten er en guldgrube for kystfiskeren, bare husk diverse (underlige) fredningstider.
Nord for Nissan starter fiskeriet 1.4 mens syd for Nissan er det 1.3.

I og omkring bugten løber 6 lakse- og havørred førrende åer ud, vær opmærksom på disse også.

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 15:45
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 17:48
Citat: Thomas Vedel

http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/nyheter/2012/Pages/fisken-har-forsvunnit-fran-kusten.aspx
Hej Thomas
 
Tusind tak for dette informative link som burde effektiviseres i DK ligeså !
 
Og den bemærkning om at folk tror at det som de kunne fange fisk på tidligere ikke duer længere falder vidst lidt til jorden nu eller ..... Wink


Redigeret af Søder - 09 Apr 2012 kl. 17:52
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 18:23

Læste lige artiklen fra linket, det lyder rigtig skummelt.

Men der skal da nok være nogle tosser som har fortalt dem der fiskede derovre at de ikke var dygtige nok.

Tit og ofte er lystfiskere et folkefærd som bare har svært ved at forholde sig til virkeligheden, hvilket man vel også er bedst tjent med hvis man er lystfisker selvfølgelig.

Jeg tror såmænd slet ikke at dette fra den Svenske sydkyst er et isoleret tilfælde, men at det samme er ved at ske herovre.

Hvad det så end skyldes. Cry


Mvh

Jim.

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:26
Citat: scott

Læste lige artiklen fra linket, det lyder rigtig skummelt.

Men der skal da nok være nogle tosser som har fortalt dem der fiskede derovre at de ikke var dygtige nok.

Tit og ofte er lystfiskere et folkefærd som bare har svært ved at forholde sig til virkeligheden, hvilket man vel også er bedst tjent med hvis man er lystfisker selvfølgelig.

Jeg tror såmænd slet ikke at dette fra den Svenske sydkyst er et isoleret tilfælde, men at det samme er ved at ske herovre.

Hvad det så end skyldes. Cry


Mvh

Jim.


Nogle rygter siger overfiskning med nedgarn (som nu i nogle år har været forbud uden det har kunne mærkes på fiskeriet). Andre rygter siger forurening af Østersøen med gammelt lort fra det tidligere Øst. Andre rygter igen siger dårlig og indavlet ørred- og laksesmolt fra specielt Mörrum.

Når alt kommer til alt er det nok en kombination af det hele, måske mest dårlig yngel og forurening.

Ovenstående link fra Länsstyrelsen er fra skåne (og blekinge) hvor i mod vestkysten er under Hallands län og väster götaland og disse åer har en anden stamme af laks og ørred samt deres udløb i kattegat. Disse kyster er (endnu) ikke ramt i samme stil som de sydlige kyster.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 21:54

Jeg sad og tænkte på, at i den sidste af de 3 artikler fra linket, står der noget om at man itv har en formodning om at kraftig tilførsel af næringsstoffer fra det Skånske landbrug muligvis kunne være en årsag til at fiskene er forsvundet i området fra Trelleborg og frem til grænsen til Blekinge.

Dette lyder ret afgrænset og jeg kom i tanke om en hændelse for nogle år siden da jeg boede ovre på Als, hvor jeg en dag gik oppe på den nordlige side af øen ved et sted som hedder Lønsømade og vest på mod Hellesø. På et ganske bestemt sted der i mellem løb et stort drænrør fra marken og ud mod kysten. Omkring 150 m på begge så bunden fuldstændig anderledes ud, tangen voksede helt uhæmmet og det var meget tydeligt at den økologiske balance på grund af overgødning af næringsstoffer var sat helt ud af spillet, og inde på stranden i præcis dette område lå kæmpe bunker af tang som stank rigtig råddent om sommeren.

Tilbage til Skåne...når man kører i bil vil man nok bemærke at de første 90-100 km fra Øresundsbroen og frem til Kristianstad er landbrug og atter landbrug og det er sjovt nok i dette område man har problemet.

Frem mod Karlshamn og videre østpå ophører problemet...her er der heller ikke mere landbrug men skærgård med granskov og klipper.

Dette synes jeg er noget påfaldende.


Finn, det er selvfølgelig svært at forholde sig til rygter og man kunne jo derfor sagtens fristes til at drage den konklusion at det nok er en kombination af det hele, men vi er i hvert fald enige om at ingen af tingene hjælper.

At en af mulighederne kunne være dårlig indavlet lakse – og ørredsmolt fortrinsvis fra Mørrum synes jeg er for let at skyde i sænk, i det at det samme gælder for tobis, torsk og ulk, disse fiskearter er ligeledes forsvundet fra området, så den tror jeg ikke rigtigt holder...men selvfølgelig kan jeg ikke være sikker.

Hvis et af de andre rygter, feks ”gammelt lort” fra det tidligere Østtyskland mv skulle være en plausibel, eller måske ligefrem primær årsag ville problemet vel ikke kun opstå i et så afgrænset område, og på begrænset dybde, for på de større dybder udfor normaliseres forholdende jo igen.

Der imod er problemerne med iltsvind i Østersøen som andre steder af gode grunde ude på de større dybder, mest i den dybere del op mod Stockholm, altså fortrinsvis i den Botniske Bugt men det er selvfølgelig en helt anden side af et miljøproblem.


Det mest bekymrende som nævnes i artiklen er syreindholdet i vandet, for så begynder historien at blive rigtig langhåret.

Gennem rigtig mange år er miljøet generelt set blevet hårdt belastet af syreregn fra industri, biler, flytrafik og landbrug og her kunne man godt komme i tanke om specielt Rurh distriktet hvis efterladenskaber af sodpartikler man har fundet selv oppe i de Norske fjelde.

En særlig grund til at de Danske farvande isoleret betragtet er særligt modstandsdygtigt overfor syreregn skyldes vores høje kalkindhold i undergrunden som neutraliserer en del af syren så den basiske balance stabiliseres nogenlunde. Dette høje indhold af kalk har de feks ikke i Sverige.

Til gengæld medvirker vores kystlinie på 7400 km til at vi ift landets størrelse har en kraftig udvaskning af næringsstoffer fra landbruget, dertil kommer at vores farvande har en forholdsvis ringe dybde og vandudskiftning...så kalk eller ej...så er vores farvande måske endnu mere sårbare end den del af Østersøen vis lande med en forholdsvis lille kystlinie grænser op til.

Det er bla derfor at landmændende herhjemme ikke kan sammenligne vores miljøkrav med andre EU-lande....men det er selvfølgelig en anden historie.


Mvh

Jim.

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 22:51
Citat: scott

//klip//

Tilbage til Skåne...når man kører i bil vil man nok bemærke at de første 90-100 km fra Øresundsbroen og frem til Kristianstad er landbrug og atter landbrug og det er sjovt nok i dette område man har problemet.

Frem mod Karlshamn og videre østpå ophører problemet...her er der heller ikke mere landbrug men skærgård med granskov og klipper.

Dette synes jeg er noget påfaldende.


Finn, det er selvfølgelig svært at forholde sig til rygter og man kunne jo derfor sagtens fristes til at drage den konklusion at det nok er en kombination af det hele, men vi er i hvert fald enige om at ingen af tingene hjælper.

//klip//

Mvh

Jim.


Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad som er årsagen, for jeg tror ikke kun der findes en, men mange årsager. 
Jeg tror dog "problemet" er mere eller mindre isoleret til den nedre del af Østersøen når man ser på vandrefiskene som ørred og laks hvor alle de sydlige svenske Østersø åer (op til stockholm)er ramt af manglende opgang. Fiskene i disse åer har deres primære opvækstområder i netop Østersøen. (Hvor imod vestkyst åerne har Kattegat og Nordsøen). 
"Østersø problemet", hvis vi kan kalde det sådan, harogså ramt det tidligere så gode kystfiskeri efter gedde og aborre, samt som du siger, de mere maritime arter.

Knæk & Bræk
Finn Jensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 23:23

Hej Finn.


Ja du har sikkert ret i at der kan være mange årsager, min tanke var blot hvilken af dem der måske kunne være den dominerende.

Mht de Sydsvenske vandløb kender jeg flere som har været ovre i Mørrum inde for den sidste uges tid, her forlyder det at der er masser af havørreder, men det kan vel kun vurderes ordentligt over tid.

Jeg har dog ikke hørt noget om at Østersø-vandløbene på den anden side af Blekinge op mod Stockholm skulle være plaget af manglende opgange af laks og ørred, men i så fald lyder det bare rigtig trist...altså et rigtig ”Østersø-problem”.

At det ser bedre ud på den anden side af Skåne på Kattegat siden op mod Gøteborg kan man vel kun gisne om grunden til...jeg har ikke engang et bud, og her kan jeg godt se hvad du mener med evt dårligt indavlet ørred – og laksesmolt fra Mørrum, men...så bliver det bare endnu mere underligt når problemet med de forsvundne fisk i Østersøen også omfatter andre arter...dette er sgu virkelig en gåde.

Det mest bekymrende af det hele er netop at det er opvækst områderne som er ramt, en fundamental katastrofe.


Mvh

Jim.


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 20:43

Faldt lige over denne triste artikel hvor man har samme problem som på den Svenske sydkyst.

http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/MidtVest/2011/11/18/164435.htm

Det er ret bekymrende at man faktisk ikke ved hvorfor.


Mvh

Jim.

Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 21:38
Citat: scott

Det er ret bekymrende at man faktisk ikke ved hvorfor.

 
Det skyldes vel det overfiskeri de er blevet advaret mod i årevis !!!
 
Nu er der måske sket det, at havet ikke var så uudtømmelig en kilde, som fiskerne troede det var.
 
Mvh
 
Bo 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 21:42

Har et utal af gange tryglet forbundet om at iværksætte en undersøgelse af problemet med forsvunde byttedyr gående fra Mysis over Rejer til feks Tobis som ikke er at finde i samme mængder som for en en sekcs syv år siden ved Østersøens kyster om det har en sammenhæng mht til de manglende ørred ved jeg ikke men det ligger ligefor ...så derfor ønsket ....forbundert skriver tilbage at men ikke finder noget galt  og at man har forrygende fiskeri ved Fyn og sønder jyllands kyster ...men hvad hjælper det ved Østersøen ...man fastholder sin vi ved bedst politik og gør som man selv synes bedst !

/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 21:47

Hej Bo.


Hvor vil jeg dog håbe at du har ret, for så er der da stadigt håb.

Det underlige er bare at det lige er ved kysterne fiskene er forsvundet, hvorimod der længere ude ikke er noget galt. Confused

Hvis det virkeligt er pga overfiskeri så skulle man vel tro at man godt vidste det.


Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 22:06
Citat: Søder

Har et utal af gange tryglet forbundet om at iværksætte en undersøgelse af problemet med forsvunde byttedyr gående fra Mysis over Rejer til feks Tobis som ikke er at finde i samme mængder som for en en sekcs syv år siden ved Østersøens kyster om det har en sammenhæng mht til de manglende ørred ved jeg ikke men det ligger ligefor ...så derfor ønsket ....forbundert skriver tilbage at men ikke finder noget galt  og at man har forrygende fiskeri ved Fyn og sønder jyllands kyster ...men hvad hjælper det ved Østersøen ...man fastholder sin vi ved bedst politik og gør som man selv synes bedst !


Hej Henning.


Jeg har været på kysten 4 gange her i foråret, og jeg har heller ikke kunne finde en eneste bette tangloppe eller noget andet i tangbuskene eller mellem stenene. Jeg ved godt at flere siger at der er masser af føde i vandet, men der er måske forskel på hvor i landet man gør sine observationer.

Ifb med den voldsomme mængde alger vi havde sidste forår var man fra biologernes side inde på at det måske kunne påvirke fødekæden radikalt, særligt i de kystnære områder, måske er det netop det vi oplever flere steder nu ?

Faktisk tror jeg at forbundet er ret uinteresseret i hvad er sker ved kysterne.

Havde der der imod været samme problemer i feks Skjern å mon så ikke at de var kommet op af stolene i en vis fart ?

Jeg har set hvor opblæst man publicerer et totalt vildt kystfiskeri med bunker af fisk rundt om hele Fyn og de Sdr.Jyske kyster, mon ikke blot at det er for at lokke så mange som muligt med til Seatrout Open næste weekend ?

Ps. Her kunne det være rart at få nogle tilkendegivelser fra kystfiskere i denne egn af landet, for hvis jeg har trådt nogle over tæerne her undskylder jeg selvfølgelig mange gange.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 10 Apr 2012 kl. 22:19
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 22:23
Jeg ved bare at jeg har efterlyst denne undersøgelse siden jeg gik ind i Hø Sj og der sker ikke en skid ligesom der heller ikke er taget noget skridt til at mindske de ulovligt satte fritids garn som var det aller tungest vejende i hele projektet ! Gad egentlig vide om de to land kommuner som nu er lokket med i projektet overhovedet kender til problemerne ?
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 22:35

Næppe, så var de formentligt sprunget fra.

Det er også mit klare indtryk at der er en lang række forhold omkring biodiversitet og økobalance ved de Sjællandske kyster som ikke er blevet undersøgt endnu, hvilket jo ville være ret smart at have styr på inden man søsætter sådan et projekt.

Det er jo ikke meget dette fylder i ”Sportsfiskeren”, hvor det hele efterhånden kun handler om laks.


Mvh

Jim.

Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 08:38
@Jim
 
Well jeg har kendskab til mindst en som havde en forrygende fiskeri på fyn i påsken, så helt opreklameret er det altså ikke...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 12:16
Citat: Søder

Jeg ved bare at jeg har efterlyst denne undersøgelse siden jeg gik ind i Hø Sj og der sker ikke en skid ligesom der heller ikke er taget noget skridt til at mindske de ulovligt satte fritids garn som var det aller tungest vejende i hele projektet ! Gad egentlig vide om de to land kommuner som nu er lokket med i projektet overhovedet kender til problemerne ?
 
Det vidner vel bare om at der ikke er nogen fra Havørred Sjælland, DSF eller andre udenfor 123nu,  som tager noget af det du kommer med seriøst?! Gad vide hvorfor det forholder sig sådan?
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 13:23
Efter 3 isvintre i rap ved alle da, at store flokke af skarver støvsugede vore og sikkert også svenskernes vandløb for de fleste ørreder under 40 cm - og resten tager garnfiskerne - mens lystfiskerne har brugt vinteren til at kævles indbyrdes i stedet for at samarbejde.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 13:37

Jamen så må vi da hellere skynde os at samarbejde næste vinter.

Så bliver det nok ikke så koldt, skarven sulter gerne for vores skyld og garnfiskerne bliver sikkert hjemme.


Mvh

Jim.

Til top
Martin Nørgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MartinNørgaard

Tilmeldt:: 19 Nov 2008
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MartinNørgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 14:01
@Ole Bertram.
 
Ved ikke hvilken å du refererer til, hvor du mener at skarven har ædt (støvsuget) mange af fiskene under 40 cm. Hvis din påstand er korrekt, altså støvsuget, må du kunne bevise det på antallet af fangne og indrapporterede havørreder i den pågældende å for 2011, hvor der så må mangle en frygtelig masse havørreder omkring 40-50. 
 
Kan du det?
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:03
Peter (king)
 
Og jeg er sådan set ret lige glad om du så skriver dette hver gang jeg ytre mig her på forum !
Sandheden er ilde hørt og jeg har været til de møder du påstår at have hørt fra andre om så hvor vil du hen med dine påstande ?
/Søder
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:14
Søder >>> Slap af Prinsesse.. Jeg undrede mig bare over hvorfor at du med dit enorme intellekt og endeløse strøm af vidunderlige guldkorn ikke bliver taget alvorligt nogen steder? - Nåå ja.. Alle andre er Dåååmmmee mennesker Wink
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:29
Hvad kommer du selv med Peter (konge) og hvad har du selv gjort for at ændre på tingene har du rendt til møder i to år feks ?
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 18:58

Henning jeg tror at Mr. King har et problem med at du på eget initiativ havde et møde med Bæredygtigt Landbrug på et tidspunkt.


Mvh

Jim.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 19:03
Og hvad har det med hele sagen at gøre Jim ? Jeg har stadigvæk kontakt til dem og arbejder faktisk på at få et projekt op at stå hvor vi kan samarbejde om at resturere et å stykke på et af medlemmernes jorde for ligesom at bevise at samarbejde fremmer tilgangen til forståelse for hinnandens synspunker og ikke som nogen autrere personer grave yderligere grøfter mellem parterne .... Rigtig mange af dem som kritiserer mig for mine initativer gør ikke selv ret meget andet end at skrive herinde og til dem vil jeg sige gør det bedre selv !

Redigeret af Søder - 11 Apr 2012 kl. 19:07
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 21:07

Hej Henning.


Ja det har vel så meget med sagen at gøre at i to ikke har kunne blive enige om noget som helst lige siden.

Men efter som du nu tager det op igen, så faldt det mange for brystet at du i interesser som vedrører os alle overhovedet beskæftiger dig med at være i stue med en organisation vis grundlæggende politik er i fuldstændig strid med enhver anstændig tanke om naturbevarelse...for nu at sige det på en pæn måde.

Jeg tror at mange opfattede dit initiativ en smule ”forræderisk”.

Men Henning jeg forstår på denne baggrund bare ikke hvorfor du ikke nøjes med at gøre det i al stilhed nu da du fastholder at du ikke repræsenterer os andre.


Mvh

Jim.

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 00:17

Jim >>> Det er Søders udmeldinger om at der ikke sker en skid i Havørred Sjælland der irretere mig. Disse er til direkte skade for vores (Kystfiskere på Sjælland) fælles interesser og simpelthen ikke fair over for de folk der kæmper kampen for at forbedre det gode (jeg ved du er uenig herSmile) havørredfiskeri på vore vegne. Mandens udtallelser er totalt uobjective og bunder i at han blev smidt af projektet grundet de dumheder han begik.



Redigeret af King - 12 Apr 2012 kl. 00:18
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 00:36

Jamen det kan da også godt være at der netop ikke sker en skid i ”Havørred Sjælland”, det kunne jeg nu også sagtens forestille mig.

Nu kan jeg jo ikke være uenig med dig eftersom jeg ikke ved hvad det handler om.

Men hvilke dumheder Henning har begået og hvorfor han er blevet smidt ud tror jeg bare ikke at vi skal diskutere her i fuld offentlighed.

Det ville heller ikke være fair over for Henning, for uanset hvor uenig i måtte være, så har han krav på en ordentlig og fair behandling.


Mvh

Jim.


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 06:54
Dumheden i disse sager er ikke at samarbejde omkring det man er enige om og den vej påvirke hinnandens meninger !
Når konsekvensen er at miste retighed til at få adgang til vandløbene så skriger det da til himlen ikke at tale med folk !
Men Peter (King) når du nu er så bedrevidende om altting inden for hvad der foregik og kommer til at foregå i fremtiden ja så vil jeg da håbe at du aktivt går ind i projektet i stedet for at sidde bag din skærm og kritisere andre .....
/Søder
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 09:12
Hej
 
Stop nu alt det kævleri. Det fører ikke til noget godt.
Skarver, bønder og garnene er skyld i, at der ingen fisk er.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2012 kl. 10:58

Jim >>> Fair over for Henning? Manden sidder og stikker en række frivillige der kæmper en brav kamp for at forbedre Havørred fiskeriet på Sjælland i ryggen. Han forsøger at skabe splid mellem os lystfiskere, udelukkende for at stimulere sit sårede ego. Han fortjener INGEN respekt.- Jo mere personrettet snavs der udstiller ham som det han er, jo bedre!

Nå nok om det.. Jeg skal igennem en mega bunke arbejde inden STO i morgen så det bliver mit sidste indlæg i denne tråd  - Jeg håber du får taget dig en tur til Strøby og at du fanger et par af de store fine ørreder som er der takket være det massive arbejde der er blevet udført af folkene bag havørred Sjælland projektet Wink 

Knæk & Bræk



Redigeret af King - 12 Apr 2012 kl. 11:19
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres