Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt bombardaflåd

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Rolskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolskov

Tilmeldt:: 23 Sep 2009
Geografisk: Nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt bombardaflåd
    Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:16
Er der nogen som har prøvet dette nye bombardaflåd PRO JECTILE, det skulle være udformet som et komprimeret skydehoved, der var en artikkel i marts nr. af fisk og fri.
Til top
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:48
Hvor kan det købes?
Til top
Torben Rolskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolskov

Tilmeldt:: 23 Sep 2009
Geografisk: Nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:53
Fiskerishop.dk har det til omkring 50 kr.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:53
http://www.fiskerishop.dk/pro-jectile-bombarda-flad.html
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 12:58
hej jeg har købt nogle af dem. syns de ikke er nået værd.
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 13:40
jeg har ikke selv prøvet de nye bombardaflåd PRO JECTILE og de er sikkert ikke bedre end dem der er på markedet idag
jeg har fisket bombarda i mange år og ørreden skal nok tage fluen uanset om flådet hedder pro jectile eller et andet fancy navn. salgstricks fra smarte fiskegrejs- destributørerWink
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torkil Adsersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 13:41
Hej
Jeg har til gengæld gode erfaringer med det. Har fisket med det i to dage på Fyn. Jeg oplevede kun at linen kludrede een gan! Det kaster måske knap så godt som Patriot flåddene, som fyldes med vand, men de ekstra par metre undværer jeg gerne til fordel for hvor nemt det er at fiske med. jeg synes nu ikke at flåddet er intermediate, det var svagt synkende, hvilken måske skyldes den lave saltholdighed i Svendborgsund. Det havde imidlertid ikke nogen praktisk betydning. Sætter man hastigheden lidt op lægger flåddet sig lige under overfladen.
 
mvh
 
Torkil
Til top
Torben Rolskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolskov

Tilmeldt:: 23 Sep 2009
Geografisk: Nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolskov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 14:54
Tak for kommentarerne, tro at jeg holder mig til MILO`s + stik, har nu brugt dem i et års tid, og har ikke haft nævneværdige problemer med dem, men man ved aldrig når der nu kommer noget nyt på marked. og 50kr. for et flåd.
K&B
Torben
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 15:48
dejligt at høre det sådan set ikke kan betale sig - holder mig også til milo flåd og stik. Samtidig er det en fornøjelse at være kommet op i 11 fod. Bedre kast - bedre styring af forfang. Men det skal være en let stang. 5 - 25 g for mit vedkommende og selv stangvægten er såmænd nok lavere end min 9 fods stang...
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 18:39
Hej Mikael.
Hvad er det for en stang du omtaler, jeg overvejer selv at købe en 11'.
Vh.  IJ


Redigeret af IvanJeppesen - 08 Apr 2012 kl. 18:39
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 18:43
Tankerne bag ved Pro Jectile er at det skal være nemt og problemfrit at fiske med først og fremmest. Derefter skal det være meget holdbart, nemt at opbevare og transportere uden risiko for at den bagerste del af røret bliver skæv og dermed gør flåddet ubrugeligt. Alle de ovennævnte er problemer som mange der fisker med "normale" Bombardaflåd af diverse type ofte brokker sig over. 
Det har ikke de samme kaste distancer som et flåd uden "frontapering" foran, men det er heller ikke meningen. Hvis man vil have de lange distancer kan man jo bare klippe frontapering af, så kaster det ligeså langt som de førnævnte. 

Ang. prisen er det samme niveau som et Milo. 

Det er lidt ærgeligt at folk der ikke en gang har prøvet produktet taler det ned bare fordi de har noget i forvejen som de er tilfreds med, og har fanget i titusindtals ørreder på, og har fisket med Bomabarda flåd faktisk fra før det blev opfundetSmile og så tillader nogle smarte grejudviklere fandme at prøve at lave noget nyt og anderledes!!! 

Nej det er godt nok for galt Smile 

Med sådanne produkter er det som med alt muligt andet. Det spiller for nogle og andre bryder sig ikke om det. Sådan er det bare. Men hvis ikke vi forsøger at lave noget nyt kommer vi jo aldrig videre.. 


Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 20:36
Det er lidt ærgeligt at folk der ikke en gang har prøvet produktet taler det ned bare fordi de har noget i forvejen som de er tilfreds med, og har fanget i titusindtals ørreder på, og har fisket med Bomabarda flåd faktisk fra før det blev opfundet.
 
Jeg giver dig ret i at man ikke skal tale det ned uden at have prøvet det, omvendt, så kan jeg godt forstå at man ikke bare hopper på det nye smarte når man nu har noget der virker godt i forvejen. Og med hensyn til at have brugt det længere end det har været opfundet, så så jeg første gang nogen fra DAM engang før 1998, så spørgsmålet er hvor mange år "mange år" er? Og så en slutbemærkning, det er vel kun selve "Bombarda" der er nyt, selve fiskemetoden er jo noget ældre, før kaldte vi det jo bare kastedup- eller Buldofiskeri ;)
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kent Mosgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mosse

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 22:36
Brugte flåddet i et par timer i sidste uge. Nemt at transportere på grund af de bøjelige "rør" og kaster fint uden linekludder. Efter et par timers brug flækkede det øverste rør dog. Så ud som om hullet ikke var helt centreret.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:18
jeg har aldrig haft problemer med at linen hægter når jeg har fisket med bombarda. Sticks har jeg aldrig haft brug for! inden flådet rammer vandet bremser jeg linen og forfanget strækker sig ud. Når jeg så haler ind så lægger jeg op til et nyt kast med det samme i een bevægelse... så jeg er godt tilfreds med milo-flådende
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2012 kl. 23:31
Citat: Mosse

Brugte flåddet i et par timer i sidste uge. Nemt at transportere på grund af de bøjelige "rør" og kaster fint uden linekludder. Efter et par timers brug flækkede det øverste rør dog. Så ud som om hullet ikke var helt centreret.

Hvis der har været en produktionsfejl bliver den selvfølgelig byttet UB. Bare send den til The Flycompany, så sender de en frisk retur. Det er lidt vigtigt at jeg får den tilbage så jeg kan se ved selvsyn hvor fejlen er opstået. Lyder bare lidt mærkeligt, da materiale valget faldt på en af de stærkeste typer af silicone der findes. Ellers send mig en mail på mb@prosportfisher.com. 


Til top
Kent Mosgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mosse

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 17:48
Hej Morten.
Desværre kan jeg ikke sende dig det defekte flåd, da jeg klippede den defekte del af og fiskede videre. Som beskrevet, så jeg efter et par timers fiskeri, at linen stak ud af siden på det øverste rør. Havde lavet et "tackle" med den linestump (0,50?)der fulgte med flåddet dvs. svirvel på linestump-gennem flåd- perle og svirvel til hurtig montering/afmontering. Da jeg undersøgte flåddet, kunne jeg se at der ikke var ret meget gods på den side der var flækket, hvorimod der var rigeligt på modsatte, derfor beskrivelsen"ikke centreret"
Håber at dette kan hjælpe dig.

Kent
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 17:59
hej morten har du nået med de nye flåd at gøre ??
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:11
Kent : Smid en mail med din adresse og hvilken vægt flåddet var på, så sender jeg et nyt. Min mail er mb@prosportfisher.com

Paw : Det er det første spinfiske produkt i en række af produkter jeg har designet. De kommer på markedet i løbet af det næste års tid, og der er noget meget anderledes imellem. :-) 
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:26
jeg hade bare læst på nette et sted. at man kaste længere med dem. men fin nok.
de jeg har købt, de liner ikke dem her. http://www.prosportfisher.com/index.php/pro-spinfisher-products/412-pro-jectile&Itemid=200.  har du lave flere modeller. ps vil du ud med hvad der kommer af nyt fra dig.
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:34
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
jeg troede det var kasteteknikken som afgjorde hvorlangt og hvor præcist endegrejet skal lande !!!!
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:40
mads dreng. det har det også. men ikke kun det.Wink
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:41
Der er 3 modeller på vej i handelen lige pt. af Pro Jectile. 17 gr. 24 og 31 gram. 

Hvad der kommer af produkter i fremtiden holder jeg tæt ind til kroppen, men jeg lover det bliver meget anderledes. Smile 
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:46
er det også ende for spinneBig smile
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:50
Ja, der kommer en masse nye ting til spinnefiskeren. Både Å og kyst agn og i den dur. Smile 
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:52
det lyder spændene..
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 20:52
Clown
jeg må prøve dem en dag Tongue
Til top
Kent Mosgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mosse

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mosse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 09:44

Hej Morten.

Du har PM på dette forum.
 
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 17:34
Hej
Hvilken typer er der af "Pro Jectile" flydende, synkende eller intermediate. 
Hvad koster de og hvor kan de købes?

Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 18:20
Pt. findes Pro Jectile kun i intermediate version. 
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 18:21
Hej
Du kan se og købe dem hos Damm's Fly Design og så for du også fluer med i købetThumbs Up.
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 18:26
Hej Morten.

Tror du evt. at kanten af silikonerøret kan forstærkes ved at smelte det, så der kommer en hård krave på? Jeg har nemlig købt et par stykker og regner med at bruge firelinen direkte gennem hullet! 

Bo

Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 18:31
Der skulle ikke være problemer med at bruge fireline direkte igennem hullet, da siliconen er ekstremt stærkt, men er meget interesseret i at høre hvis der er problemer!! 
Til top
Erling Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moe_Zart

Tilmeldt:: 01 Sep 2002
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moe_Zart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 19:32
Når den har stået på Bombardafiskeri har jeg hidtil primært brugt Milo flåd - fungerer perfekt. Men jeg har også suppleret med et par Pro Jectile, da fidusen med at montere dem faste på svirvlen øverst på forfanget, hvormed man lynhurtigt kan skifte imellem spin og bombarda, synes alt for smart. 
Hvis jeg ønsker at skifte strategi, sætter jeg blot fluerne fat i min skum-boks, vikler forfang og flåd rundt om boksen og putter den i lommen. Et skifte fra flue til spin tager få sekunder. 

Så mit valg mellem indkøb af flåd er ikke enten eller - men både og. Milo hvis jeg forventer udelukkende at fiske bombarda - Pro Jectile, hvis jeg vil ha mulighed for et hurtigt skifte til spin. 

Mvh
Erling
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 20:25
Jeg måtte opgive at få min Fireline igennem siliconebombardaen, hvordan gør I andre? Har aldrig haft brug for en tråder før, og den jeg har set af slagsen er ikke lang nok :(
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 20:32
Tag et stykke 0,60mm - 1 mm monofil på ca 40 cm. og brænd en lille kugle med en lighter. Den er nem at få igennem flåddet, specielt hvis man lige puster igennem flåddet først så det er lidt fugtigt på indersiden. Derefter kan man slå et halvstik med firelinen og trække det gennem flåddet uden problemer. Monofilen har den fordel at den er nem at have med i vesten eller lommen under fiskeri. 

Hvis man som jeg foretrækker det fisker med taperede monoforfang er det ikke noget problem at få den tykke butt del af forfanget igennem uden tyk monofil, men igen er det vigtigt at fugte indersiden af flåddet så glider det hele lidt nemmere. 

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 20:38
Thumbs Up
 
Det må prøves
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2012 kl. 21:09
træk et stykke nylonline gennem bombardaen og herefter retur igen, så der dannes en lille løkke. Put firelinen ind gennem løkken og træk herefter nylonlinen retur gennem bombardaen. Voila, så er firelinen trukket gennem bombardaen!

Bo
Til top
Benberg eliasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth eliasen

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth eliasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 02:09
Jeg har i alle mine silikone flåd hjemme fra Mont. 0.30 mm monofonil Line dobbelt så den som sagt danner en Løkke igennem med fletlinen, og træk igennem ;) super nemt. Og når du er færdig så i igen med monofil linen ;)
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:52
har prøvet lidt af hvert i dette forår og må sige at Milo passer bedst til mig - med stick... De nye har en fast stick hvilket ikke gør helt det samme med at holde forfang væk fra linen..
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2012 kl. 15:52
altså de nye pro - jectile...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum