Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mjålund camping Mandalselven

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mik9400

Tilmeldt:: 23 Dec 2011
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mik9400 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mjålund camping Mandalselven
    Sendt: 05 Apr 2012 kl. 15:53
Hej
 
Er der nogle som har erfaringer med dette sted ? Her tænkes på fiskeriet i nærheden af pladsen og gerne stednavne på disse stræk af elven Smile
Har tænkt mig at tage en rygsæktur med telt til sommer, men det bliver på gåben og sikkert med tog fra Kristianssand til et sted tæt på Mjålund. Hvis I har erfaringer med andre steder på zone 3, hvor der kan overnattes i telt, modtages det meget gerne Smile
Jeg har aldrig fisket i Mandalselven, men har mod på en lidt primitiv og ikke mindst billigere tur.
 
Venligst Michael
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2012 kl. 17:24
Hej Michael
Mjålund camping er et udmærket udgangspunkt for fiskeri i elven.  Jeg har været der et par gange.
Campingpladsen ligger for enden af sone 3. Selve pladsen er ret primitiv, men for 2 år siden var der ret gode toilet og bade forhold, og mulighed for madlavning i et lille køkken. Der var adgang til en 500 liter fryser.
 
Der er ingen muligheder for indkøb - nærmeste indkøb er ca. 5 km. nede langs elven.
 
Selve fiskeriet nedstrøms campingpladsen er ok.
 
Det er mig bekendt den eneste mulighed for overnatning ved sone 3. Der er en campingplads helt ude ved enden af sone 1, men jeg kender ikke fiskeriet der ude.
 
Ejner
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mik9400

Tilmeldt:: 23 Dec 2011
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mik9400 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2012 kl. 18:03
Hej Ejner og tak for svar
Ok 5 km til indkøb lyder lidt langt, men hvor bor alle lystfiskerne så ?, for dem er der vel en del af har jeg hørt. Kørte du rundt til forskellige steder da du var der ?
 
Venligst Michael
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2012 kl. 18:26
Jeg har været et par gange ved mandal lakse hytter
Men det var jo i bil så tænkte ikke så meget over afstande

Vh Tommy
Til top
klaus bruun Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausbruun

Tilmeldt:: 01 Jun 2011
Geografisk: brønderslev
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausbruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2012 kl. 19:41
hej
send mig en mail med din spørgsmål kbt9700@mail.dk
så vil jeg besvare dem så godt jeg kan
fisker så tit jeg kan i mandalWink 
har mange gange boet på mjålund campingSmile
 
skulle der være andre der har spørgsmål  kan i bare skrive til mig.
 
venligst give mig et par dage til at svarer
 
klaus
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 06:49
Citat: mik9400

Hej Ejner og tak for svar
Ok 5 km til indkøb lyder lidt langt, men hvor bor alle lystfiskerne så ?, for dem er der vel en del af har jeg hørt. Kørte du rundt til forskellige steder da du var der ?
 
Venligst Michael


De fleste jeg kender som fisker i Mandal bor privat

www.sone3.no og overnatning Wink

skal selv af sted til sommer for første gang Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mik9400

Tilmeldt:: 23 Dec 2011
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mik9400 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 09:41
Hej René og tak for linket
 
Jeg må vist finde nogle andre at bo sammen med kan jeg se, hvis prisen skal holdes nede. Det er lidt ærgerligt, at de fleste fiskecamps har drejet nøglen om langs elven, og det forstår jeg egentlig ikke.
 
Venligst Michael
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 10:34
Hej michael P
 
Hvis du logger ind på overnatning ved www.mandalselva.no Vil du finde et link til Hauge-laksefiske..De har en fiskecamp hvor man må stille sit telt op ( ligger sone 2/3 )
 
 
Leif P
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 11:33
Citat: mik9400

Hej René og tak for linket
 
Jeg må vist finde nogle andre at bo sammen med kan jeg se, hvis prisen skal holdes nede. Det er lidt ærgerligt, at de fleste fiskecamps har drejet nøglen om langs elven, og det forstår jeg egentlig ikke.
 
Venligst Michael
hej Michael
 
Det er i alt fald en mulighed for at holde prisen nede...
 
Og så er der nogle og dele oplevelserne med, og skuffelserne over mistede laks om aftenen..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 11:46
Hej igen Michael.
 
Der er et rimeligt fiskeri i gåafstand nedstrøms Mjålund Camping. Når vi er der oppe er vi i bil og bevæger os i hele sone 3.
 
Jeg har fulgt tråden og læst de andre gode råd.
 
Hvis du vil prøve at søge et privat sted at slå dit telt op, vil jeg foreslå området ved Øyslebø. Der er du i gåafstand til flere gode fiskepladser.
Mit gæt er ca. 2 km. til grænsen til sone 2, hvor der kan være et godt fiskeri i det sidste stryg inden sone 2.
I selve Øyslebø er der godt fiskeri ved Nodehølen.
 
Knæk og bræk
 
Ejner
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 13:47
Michael

Grunden til de drejer nøglen om , er at laksefiskeriet
i Norge går den vej hønsene skraber.....

Men det er uden tvivl rigtig lækkeret at fiske i mandals elven

Vh Tommy
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2012 kl. 15:09
Hej 

Laksehytterne i sone 3 lukkede lige før sæsonen 2011, og man har ikke taget stilling til hvad man præcis vil med de mange hytter ned til elven.

kan vartmt anbefale at klikke forbi denne side om mandalselven.


Mvh

Michael


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres