Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskesteder Øresund?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jess Andreasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JessMaam

Tilmeldt:: 15 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JessMaam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskesteder Øresund?
    Sendt: 02 Apr 2012 kl. 18:11
Hej lystfiskere.

Jeg leder efter et sted tæt på København hvor jeg kan fiske ved kyst eller sø.
Jeg skal helst kunne komme dertil med bus eller tog da jeg ikke kan cykle med alt mit grej og ikke har nogen bil. Jeg har hørt at man godt kan fiske ved nogle af havnene men har ikke rigtig nogen ide om hvilke der er gode? håber der er nogen der ude som kan give lidt tips om hvor man skal fiske hvis man bor i København :)

Mvh Jess
 
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 18:22
Der er gode muligheder på Amager (se Fisk & Fri marts nummeret).

Bo
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 20:00
Det kommer lidt an på hvad du vil fiske:
 
Kanalerne og søerne omkring Bella Center kan byde på fint medefiskeri.
På Tuborg havn og Tippen kan der fiskes hornfisk i sæsonen og torsk i aftentimerne. Der er også flade at fange på tippen.
Der er også fiskekonkurrence i søerne (vist nok 13 maj) som det kunne være værd at deltage i...
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Apr 2012 kl. 21:03
jeg prøvede åmarken i sidste uge efter at have set havørreder dernede fangede desværre intet hverken med flue, wobler og blink andet end et bind og min egen finger...;-) og sidst men ikke mindst knækkede min stang også desværre, men hvis jeg skal derned igen vil jeg ikke fiske ved å udmundingen men derimod ved siden af bådbroen mod køge
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 02:22
Citat: JessMaam

Hej lystfiskere.

Jeg leder efter et sted tæt på København hvor jeg kan fiske ved kyst eller sø.
Jeg skal helst kunne komme dertil med bus eller tog da jeg ikke kan cykle med alt mit grej og ikke har nogen bil. Jeg har hørt at man godt kan fiske ved nogle af havnene men har ikke rigtig nogen ide om hvilke der er gode? håber der er nogen der ude som kan give lidt tips om hvor man skal fiske hvis man bor i København :)

Mvh Jess
 

Hej Jess.


Jeg ved at der kører en bus helt ud gennem Kalkbrænderihavnen og helt ud til Tippen som er godt gammel kendt sted. Her er en lille rundkørsel hvor du står af og så har du lige stenene 5 m fra dig ned mod vandet.

Herfra fisker du ud på ret god vanddybde, vel 5-6 m og her kan fanges pænt med torsk, skrubber, isinger, og havørred er der også rigtig gode muligheder for hornfisk i løbet af et par ugers tid.

Selve havnebassinet ligger lige før på din venstre side, her har jeg fanget masser af makreller på sildestykker fra juli til september med, også et godt sted til torsk om aftenen..


Hvis du lige minder mig om det så skal jeg nok finde busruten til dig og linke den her på siden, så kan det næsten ikke blive lettere.

Jeg har fanget mange fisk derude før i tiden og det kan du stadigvæk.


Mvh

Jim.


Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2012 kl. 06:53
du kan tage s toget til ishøj havn her er der ørrede hornfisk og aborre
fortsætter du lidt længere til karlslunde "Mosede" kan du tage vaders på og gå ned ved sten digerne v siden af mosed fortet, her har jeg fanget mange hornfisk og havørred
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2012 kl. 23:05
tror snart jeg vil prøve det karlslunde mosede, det ser fornuftigt ud med pladser for hø med luftfoto på krak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum