Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4-delt spinnestang.

 Besvar Besvar
Forfatter
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 4-delt spinnestang.
    Sendt: 31 Mar 2012 kl. 23:12
Er 4-delte stænger at anbefale?

Eller er de kun udviklet med et praktisk formål for øje?

Jeg er klar over at f.eks. Fenwick producerer 4-delte topklasse-stænger.
Men hvis man kigger på de billigere "rejsestænger" fra Berkley og Ron Thompson, er de så stadigvæk på samme kvalitetsniveau som de 2-delte i samme prisklasse fra samme mærke(r)?

Har de den samme smidighed og kan man sammenligne aktionen direkte med en 2-delt?

Jeg fisker primært med bombarda ved kysten og spin ved åen.

Jeg får senere på året leveret en Volksvagen Up!, så der er ikke vildt med plads til de lange stænger.
Det ville være rart at stængerne kunne ligge i bagagerummet. 

På forhånd tak, Jacob. Smile




Jacob
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 01:01
Hej Jacob,
Personligt bruger jeg ofte min RT Travel Force 4 delt 10"'s stang.
Jeg har også både 2 og 3 delte stænger, men jeg er meget glad for RT'en.

Fin aktion, og så fylder den jo ingenting når den er pakket sammen.

Jeg bruger den ofte med 20-25gr Bombarda.

Personligt synes jeg ikke den er dårligere end andre stænger i samme prisklasse (synes måske endda at den er bedre end stænger i en højere prisklasse), men det kan jo skyldes mine evner udi at håndtere en stang.

K&B
Ole Nielsen
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 13:20
Hej Jacob
Jeg har en Fenwick 4 delt og har ikke erfaringer med andre fabrikater med 4 delte stænger, men har nogle 2 og 3 delte. Men rent fysologisk bliver en stang mere stiv jo flere led den er opdelt i, selv om der er stor forskel på aktionen.
 
Men det jeg tror betyder aller mest uanset stang mærke og stang deling, er ham der holder stangen i kastet og ikke mindst dennes finger fornemmelse, for at få det optimale ud af stangen. 
 
Hilsen
jørgen
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:01
Hej igen.

Ole: Det lyder betryggende, jeg har kig på en Berkley på 9,6' ML aktion.
       Jeg vil umiddelbart mene den passer til mine behov?

Krog: Ja du har en pointe mht. stivhed kontra flere led.
         Nu går jeg fra en 15 år+ gammel Ron Thompson på 9', så umiddelbart vil jeg                mene at en ny 4-delt Berkley trods alt har bedre egenskaber!?

         Mvh. Jacob.          
Jacob
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:30
Hej !

Jeg kan forstå at du er skeptiskt, det var jeg også men det har forsvundet nu. Har i snart mange år fisket med Hardys flerdelede stänger, Ultralite (4 dele) Gem, Sovereign og greys 5 og seks dele, de virker perfekt. Köbte sidste år et par Greys Missionary 9" og 10 " läkre og velfungerede og de får plads i selv den mindste bil. Greys er Hardys konkurrencemärke, lav pris men super kvalitet, köb og nyd. Ok alt er måske ikke 100 % lykke, du skal holde orden på lidt flere dele når du sätter sammen og pakker ned, men ellers ....
K&B  Steen

Ps. to-delte stänger er historie for mig, det er så meget lättere med en lille pakke under armen eller i rygsäkken. ds
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 19:59
Hej Steen.

Nej jeg er egentlig ikke så skeptisk. Jeg har bare en fordom fra gamle dage, der siger mig at det var mest af praktiske hensyn man fremstillede disse.

Men jeg kan efterhånden forstå at der ikke er noget at være bekymret over. Det er jo kun glædeligt.

 
Jacob
Til top
kenn holmberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
polsemedbrod

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér polsemedbrod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2012 kl. 09:13
Hej jacob
jeg har nu over en årrække skiftet alle mine 2 delte til 3-4 og 5 delte
lige fra 5 delt 50lbs pirkestang til 5 delt UL p&t stang
og alle mine fordomme er blevet gjort til skamme...
ja de er nok lidt stivere end 2 delte men det er nu ikk noget jeg syntes at mærke når der først er flex på Hug
 har iøvrigt den  stang som du har kig på som jeg går på kysten med og syntes den er kanon, fiskede før med en 9 fods Daiwa Super Shinobi
men syntes faktisk bedre om den 4 delte
mvh
Kenn
 
Til top
Jacob Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob Andersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2012
Geografisk: Vestfyn
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2012 kl. 09:31
Hej Kenn og alle andre.

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg har tilfældigvis her i mellemtiden prøvet at fiske med en ældre 4-delt RonThompson. 
Jeg fiskede nogle timer med den, i Odense Å, i går eftermiddags.
Alderen til trods, gjorde den det ganske udmærket.

Det er endt med jeg har bestilt en Ron Thompson på 9' 2-12g. Og en Berkley på 9,6' 8-32g. Begge selvfølgelig 4-delte.
Så umiddelbart er jeg godt dækket ind.

Det skal blive spændende at komme i gang med. Smile

Mvh. Jacob


Jacob
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum