Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flueline til gedder

 Besvar Besvar
Forfatter
Tor Bentsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Suzuki

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Horslunde
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Suzuki Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flueline til gedder
    Sendt: 31 Mar 2012 kl. 19:56
Jeg mistede på et tidspunkt en flueline under geddefiskeri. Nu vil jeg høre hvilken line jeg skal købe. Fisker med en Scierra HMS 9,6fod kl8 og skal bruge en let synkende line? Kan nogle anbefale noget?
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 20:00
Wf eller skydehovde

Vh Tommy
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 20:03
jeg har lige været ude idag med selv samme stang og en rio scandinavian pike wf 8 f/s2 det fungere perfekt på trods af 10-12 sek.meter vind.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 20:04
Hej tor
 
Udvalget af synkene gedde liner er desværre ikke for stort...
 
Guideline pike i s1/s3 er nok den line med den mest fuldendte tarpering til de store fluer...
 
Rio outbound int. kunne være en anden mulighed som også formåer at håndtere de store fluer rigtig fint... fås både i en reguler og en short udgave
 
Skal det være int. har jeg selv været rigtig glad for airflo cold saltwater striped bass...
 
Eller kan vision big daddy også nævnes og fås både i en int og en s3 men har desværre ikke haft mulighed for at fiske med dem da de er for tunge til mit setup...
 
håber du kan bruge dette til lidt..
 
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2012 kl. 22:40
Guideline pike serien. Uden tvivl
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tln

Tilmeldt:: 03 Maj 2009
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tln Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 06:41
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 07:59
Rio laver en geddeline, mener den bare hedder pike.
 
God fangst
Jens
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 10:07
Jeg har klippet min rio line i 2! den ene halvdel på knap 15 m sidder på hjulet, så bruger jeg et skydehoved fra zpey i synk 3-4 eller 5-6 (knap 7.5 m) og i enden af skydehoved har jeg brugt 40 cm berkley softwire. det sæt up kaster fint og man behøver jo ikke kaste ret langt når det gælder gedde! (jeg begrunder dette da jeg bruger pontonbåd)
hvis man vil bruge pengene på det skal man bare have 3 skydehoveder og så er man kørende! dog bruger jeg mest synk 3-4 både ved åen og fra pontonbåd!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres