Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wf/skydehoved til loomis cc

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: wf/skydehoved til loomis cc
    Sendt: 26 Mar 2012 kl. 17:47
Jeg kom til at udvide samlingen med en g loomis crosscurrent 9' kl 8 her i weekenden.. i den "billige" version uden glx fibrene..

Jeg mangler derfor nu et skydehoved eller en wf line til mit fiskeri på kysten..

hvad bruger i andre på denne stang, har brug for lidt erfaringer med hvad jeg skal se efter..

må indrømme at markedet jo er ganske stort når det kommer til liner.. Og er lidt i tvivl om hvor tungt, langt osv.. Har prøvet den med 20 gram ca 9 meter skydehoved i synke 6 og det kastede den fint, men var meget dæmpet.. prøvede for sjov 17 gram zpey compact synke 5/6 og der synes jeg stangen kom til sin ret.. Har jeg brug for en afdæmpet stang i en given situation kan jeg tage en anden i skabet Wink

så hvad skal jeg vælge når det handler om lange og rimeligt ubesværede kast på kysten, og stangen ikke skal dæmpes for meget Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 17:55
Guideline coastal wf8

Har selv cc glx 9#6 og bruger bla. En coastal
Vh Tommy
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 18:08
Citat: René H.N.

Jeg kom til at udvide samlingen med en g loomis crosscurrent 9' kl 8 her i weekenden.. i den "billige" version uden glx fibrene..

Jeg mangler derfor nu et skydehoved eller en wf line til mit fiskeri på kysten..

hvad bruger i andre på denne stang, har brug for lidt erfaringer med hvad jeg skal se efter..

må indrømme at markedet jo er ganske stort når det kommer til liner.. Og er lidt i tvivl om hvor tungt, langt osv.. Har prøvet den med 20 gram ca 9 meter skydehoved i synke 6 og det kastede den fint, men var meget dæmpet.. prøvede for sjov 17 gram zpey compact synke 5/6 og der synes jeg stangen kom til sin ret.. Har jeg brug for en afdæmpet stang i en given situation kan jeg tage en anden i skabet Wink

så hvad skal jeg vælge når det handler om lange og rimeligt ubesværede kast på kysten, og stangen ikke skal dæmpes for meget Tongue
 
Jeg mener 20g til en otter er for meget, det er nok derfor du føler den er "afdæmpet"!
På min otter er førstevalget et Zpey Unique Flydende/Int. skydehovede på 17,5g, jeg har skrevet om det før, og det er stadig det bedste skydehoved jeg har prøvet.
I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor man ikke har fundet et andet navn, til den Cross Current uden GLX, det er jo to vidt forskellige stænger.
 
Mvh
Henning
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 18:22
takker for svarene.. Den guideline coastal er der mange som anbefaler kan jeg se rundt omkring..
 
Zpey hovederne er dyre men super lækre at fiske med...
 
Hvad er forskellen egentlig ud over den ene er med glx og den anden ikke?? Har ikke prøvet glx udgaven men synes indtil videre godt om den bilige udgave...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 18:45
Citat: René H.N.

takker for svarene.. Den guideline coastal er der mange som anbefaler kan jeg se rundt omkring..
 
Zpey hovederne er dyre men super lækre at fiske med...
 
Jeg har også Coastal linen, men foretrækker klart Zpey hovederne, og ja - de er dyre, men man kan da somme tider, være heldig at finde dem brugte, forstå det hvem der kan.Question 
 
Hvad er forskellen egentlig ud over den ene er med glx og den anden ikke?? Har ikke prøvet glx udgaven men synes indtil videre godt om den bilige udgave...
 
Jeg har haft dem begge i #6, og efter min mening, er den uden GLX en lidt slatten og kønsløs stang, - den med GLX, er en rigtig god stang, - mine har kun været brugt som kyststænger.
 
Mvh
Henning
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 18:58
Var på Kysten i går - afprøvede en Rio - Mainstream , det kørte rigtig fint - kan varmt anbefales .

     
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 19:58
Vil lige sige at jeg også har både zpey hovedet og guideline wf linen
Og modsat Henning , fortrækker jeg guideline:)

En anden line der også kaster fremragende er Loop evotec 100
men den tror jeg bliver for let i klasse 8 , og er ikke sikker på den
den findes i en 9'er , der kan du i øvrige se vægten på kassen

Vil mene at Loop linen burde kunne findes meget billig , da det ser
ud som om at flere forhandler dropper Loop
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:58
Jeg har begge modeller i klasse 8
Jeg bruger 18gram længde mellem 9,9 og 10,7m men 18gram
Det er skyde hoveder fra sage -rio-lawson de kaster alle fint.Rio er billiger end sage men er næsten vis ikke helt identisk.
salmonfly har dem til fin pris
lawson har lion fish til gode penge.
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 05:37
Henning-->>
jeg har desværre kun prøvet den billige udgave.. og generelt har jeg ikke fisket eller kastet med ret mange af de meget dyre stænger..

i forhold til mine tidligere stænger føles den hurtig, ikke nogen udpræget fiskestang men en kastestang til bestemte forhold og formål..

Heine-->>
beklager men har svært ved at forholde mig til du altid har et produkt der svarer til det som folk mangler Wink

Tommy-->>
kan godt være jeg skal se nærmere på de loop liner.. specielt hvis man kan finde en til god pris..

Frank-->>
Har tidligere købt et sage coastal 10 meter i klasse 7 flydende cleartip.. Det fisker ganske fedt..

og specielt i mariager hvor der flere steder er meget lavt vand er det fedt at det ikke synker så hurtigt..

takker for svarene..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 06:47
Nogle pladser / fluer kræver langsom indtagning
Nu ved jeg ikke om det gør sig gældende i Mariager , men hvis det tit
er over meget lavt vand , ville jeg klart vælge Evotec 100

Vh Tommy
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 07:51
Citat: René H.N.

Henning-->>
jeg har desværre kun prøvet den billige udgave.. og generelt har jeg ikke fisket eller kastet med ret mange af de meget dyre stænger..

i forhold til mine tidligere stænger føles den hurtig, ikke nogen udpræget fiskestang men en kastestang til bestemte forhold og formål..

 
Nu spurgte du om forskelle på de to stænger, og jeg svarede efter bedste evne, men da det er dig der skal bruge stangen, er det jo også din mening, der har størst betydning! Wink
 
K&B
Henning 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 17:06
Citat: Henning


Nu spurgte du om forskelle på de to stænger, og jeg svarede efter bedste evne, men da det er dig der skal bruge stangen, er det jo også din mening, der har størst betydning! Wink
 
K&B
Henning 

hej Henning

ja var egentlig interesseret i forskellen.. som nok helt sikkert er der når man har prøvet begge stænger Wink

må også indrømme jeg ikke har forventet at en udgave til det halve er akkurat samme stang som den "rigtige" udgave..

dog skal jeg naturligvis have prøvet stangen en del mere før jeg kan udtale mig 100 pct om hvad jeg synes om stangen.. er dog spændt på at få en flydende eller slow intermediate line til den..

skal til fffd kastekursus til maj og der skal det være wf line, så kan være jeg med det samme skal satse på dette Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down