Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLandsforeningen af Danske lystfiskere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Landsforeningen af Danske lystfiskere
    Sendt: 25 Mar 2012 kl. 09:50
Citat: Jørgen S

Citat: Steen Kehler

Citat: karsten4

Hej John
 
Jeg tror at svaret er meget enkelt. Han står næsten alene med sine "synspunkter". Alle de andre foreninger, som melder sig ud af forbundet gør det, efter min opfattelse, af økonomiske hensyn. Ikke på grund af utilfredshed med forbundets indsats.
Derfor.
 
Mvh
 
Karsten
 
 
Utilfredshed og økonomiske hensyn - så når foreningerne ikke føler, at de får noget/nok for pengene og at det altså er for dyrt, så er foreningerne tilfredse med forbundet --> helt ærligt Karsten, din konklusion er sgu helt i skoven.
Hr Steen Kehler... heri tager du meget fejl... de to Københavnerforeninger jeg har været medlem af, har begge meldt sig ud af forbundet mens jeg var medlem, med den begrundelse...
For dyr og vi får ikke noget ud af det, samt at man kan jo melde sig ind som individuel medlem. - Måske er det et af de svar Karsten venter på...
Så helt uden i skoven... det må være der du er!
 
/J
 
 
Karsten siger jo netop, at foreningerne ikke er utilfredse med DSF - men det er de jo, da det er for dyrt i forhold til, hvad DSF tilbyder.
 
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:03
Hvorfor kan man ikke samle nogle ildsjæle som kan starte en afdeling DSF Sjælland hvor de fiskeforeninger på øen betaler til? De kan gøre hvad de vil med kyst, sø, å og havfiskeri.
Værsgo' sæt igang. God søndag
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:40

Hej John Ø, forsæt endelig dine spastiske fægterier, for du og de andre DSf-lemminger har med Jeres reaktioner bekræftiget, at min kritik har ramt Jer på et meget ømt punkt.


Jeg forstår godt, at DSf ikke er glad for tanken om, at der måske er nogen, som går og overvejer etableringen af et nyt landsforbund, for i dag vil udgangspunktet være meget anderledes end den gang, hvor der var nogen som forsøgte, at etablere Landsforeningen af Danske Lystfiskere, for dengang havde DSf ca. 33.000 medlemmer, og stod derfor meget stærkere end i dag, hvor de kun har ca. 20.000 medlemmer.


Nu om stunder vil et nyt forbund kunne drives for meget få midler, da der kun vil være behov for en velfungerende hjemmeside, og foreningens blad kan udgives som en PDF-fil. Og der ligger jo allerede et stort potentiale klar i de ca. 10.000 lystfiskere, som har meldt sig ud af DSf.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Hej Kim og Simon
 
Jeg havde engentlig tænkt mig at slutte mine indlæg af i denne tråd, med at lede efter et par af de standard indlæg nre. og andre har haft i den fortløbende debat, for endegyldigt at fastslå min pointe med tråden.
Og vupti, ser jeg ovennævnte indlæg fra nre. lige efter jeg havde postet mit svar til Simon.
 
Takker ydmygt nre.Wink 
 
Nogle af kritikkerne, her personificeret ved nre. har fra dag 1 kørt ovennævnte stil. og hvad er det så der faktuelt står i nre.s indlæg, som både indeholder en helt og adeles nedladende og stigmatiserende holdning til modparten, samt en eklatant mangel på indsigt i de mest basale forhold til, hvad det kræves at drive en paraplyorganisation.
Det sidste først.
 
Der er ingen organisation i dagens dk. der ikke primært kommunikere med omverden igennem mails og sin hjemmeside. Det står på side 1 i en hver organisations både at formidle sine budskaber på. MEEN, det gør det ikke alene.
For at kunne kommunikere hurtigt, hvilket er ekstremt vigtig i vores fragmenterede samfund, samt kunne have  kontinuitet i ens kommunikation, er det nødvendigt at have ansat proffesionelle og kompetente mennesker til at tale ens interesseorganisations sag. En organisation der taler lystfiskernes/vandmiljøets sag er derfor nødt til at hive nogle penge hjem bare for at kunne brænde lidt igennem i mediestormen. EvidentWink 
F.eks. DL. har adskilige lønnede lobbister ansat udelukkende til at fremføre deres legitime holdninger til vandmiljø, etc.
Dsf. har i praksis 2-4 alt efter hvilket emne der er på dagsordnen. Resten klares af frivillige, der uden vedlag, på nær kørselsgodtgørelse, eller for lokalredaktørenes vedkomne et latterligt lille vederlag der overhovedt ikke står model med ders indsats.
 
Pdf. filer som medlemsblad. Om føje år og max. en generation vil formodentlig alle organisationers medlemsblade blive blive udsendt som pdf. filer. Så kan sådan nogle som mig jo bare printe bladet ud inden vi læser det.
Alt det burde kritikkerne vide ... hvis de ellers havde givet sætte sig ind i forudsætningerne for at drive en interesse organisation.
 
Så til det første sidstWink
En lemming der et dyr med en meget lille hjerne der i suggestiv tilstand blindt følger den der går foran.
Når det prædikat bliver forsøgt overført til mennekser er man altså fra start dybt nedladende over for ens modspiller. Derfor er det på sin plads at tydeliggøre kritikkernes mål. Ren Egodyrkelse.
I de 35 år jeg har deltaget i div. organisationer og partier har jeg jævnligt stødt på sådanne fantaster og resultatet er altid det samme. Når de er blevet gennemskuet og derfor har fundet en anden platform at dyrke deres Ego fra, har vi andre stået tilbage, totalt rundbaberet og som ofte også splittet. Når der så skal gøres op hvilken VÆRDI de har skabt, er det hver gang 0. Ingen værdi har de skabt, kun røvet tid og fået fjernet fukus fra det vi var samlet om.
Derfor Kim og SimonWink
 
Slut herfra. og kan I nu have en rgtig god weekend, for nu kalder kysten og foråret tegner lovende. Der er i hvertfald indtil videre fanget mange flotte og store fisk på Østkysten af Sjælland.Tongue
 
Venlig hilsen
 
John Ø.  
   
  
 
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:54
Citat: John Ø

Hej John Ø, forsæt endelig dine spastiske fægterier, for du og de andre DSf-lemminger har med Jeres reaktioner bekræftiget, at min kritik har ramt Jer på et meget ømt punkt.


Jeg forstår godt, at DSf ikke er glad for tanken om, at der måske er nogen, som går og overvejer etableringen af et nyt landsforbund, for i dag vil udgangspunktet være meget anderledes end den gang, hvor der var nogen som forsøgte, at etablere Landsforeningen af Danske Lystfiskere, for dengang havde DSf ca. 33.000 medlemmer, og stod derfor meget stærkere end i dag, hvor de kun har ca. 20.000 medlemmer.


Nu om stunder vil et nyt forbund kunne drives for meget få midler, da der kun vil være behov for en velfungerende hjemmeside, og foreningens blad kan udgives som en PDF-fil. Og der ligger jo allerede et stort potentiale klar i de ca. 10.000 lystfiskere, som har meldt sig ud af DSf.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Hej Kim og Simon
 
Jeg havde engentlig tænkt mig at slutte mine indlæg af i denne tråd, med at lede efter et par af de standard indlæg nre. og andre har haft i den fortløbende debat, for endegyldigt at fastslå min pointe med tråden.
Og vupti, ser jeg ovennævnte indlæg fra nre. lige efter jeg havde postet mit svar til Simon.
 
Takker ydmygt nre.Wink 
 
Nogle af kritikkerne, her personificeret ved nre. har fra dag 1 kørt ovennævnte stil. og hvad er det så der faktuelt står i nre.s indlæg, som både indeholder en helt og adeles nedladende og stigmatiserende holdning til modparten, samt en eklatant mangel på indsigt i de mest basale forhold til, hvad det kræves at drive en paraplyorganisation.
Det sidste først.
 
Der er ingen organisation i dagens dk. der ikke primært kommunikere med omverden igennem mails og sin hjemmeside. Det står på side 1 i en hver organisations både at formidle sine budskaber på. MEEN, det gør det ikke alene.
For at kunne kommunikere hurtigt, hvilket er ekstremt vigtig i vores fragmenterede samfund, samt kunne have  kontinuitet i ens kommunikation, er det nødvendigt at have ansat proffesionelle og kompetente mennesker til at tale ens interesseorganisations sag. En organisation der taler lystfiskernes/vandmiljøets sag er derfor nødt til at hive nogle penge hjem bare for at kunne brænde lidt igennem i mediestormen. EvidentWink 
F.eks. DL. har adskilige lønnede lobbister ansat udelukkende til at fremføre deres legitime holdninger til vandmiljø, etc.
Dsf. har i praksis 2-4 alt efter hvilket emne der er på dagsordnen. Resten klares af frivillige, der uden vedlag, på nær kørselsgodtgørelse, eller for lokalredaktørenes vedkomne et latterligt lille vederlag der overhovedt ikke står model med ders indsats.
 
Pdf. filer som medlemsblad. Om føje år og max. en generation vil formodentlig alle organisationers medlemsblade blive blive udsendt som pdf. filer. Så kan sådan nogle som mig jo bare printe bladet ud inden vi læser det.
Alt det burde kritikkerne vide ... hvis de ellers havde givet sætte sig ind i forudsætningerne for at drive en interesse organisation.
 
Så til det første sidstWink
En lemming der et dyr med en meget lille hjerne der i suggestiv tilstand blindt følger den der går foran.
Når det prædikat bliver forsøgt overført til mennekser er man altså fra start dybt nedladende over for ens modspiller. Derfor er det på sin plads at tydeliggøre kritikkernes mål. Ren Egodyrkelse.
I de 35 år jeg har deltaget i div. organisationer og partier har jeg jævnligt stødt på sådanne fantaster og resultatet er altid det samme. Når de er blevet gennemskuet og derfor har fundet en anden platform at dyrke deres Ego fra, har vi andre stået tilbage, totalt rundbaberet og som ofte også splittet. Når der så skal gøres op hvilken VÆRDI de har skabt, er det hver gang 0. Ingen værdi har de skabt, kun røvet tid og fået fjernet fukus fra det vi var samlet om.
Derfor Kim og SimonWink
 
Slut herfra. og kan I nu have en rgtig god weekend, for nu kalder kysten og foråret tegner lovende. Der er i hvertfald indtil videre fanget mange flotte og store fisk på Østkysten af Sjælland.Tongue
 
Venlig hilsen
 
John Ø.  
   
  
 
 
Jeg tænkte nok, at du ikke kunne dokumentere dine postulater om mig og man må blot konstatere, at du ikke har evnerne til at debattere.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 11:28
Citat: Jan Persson

Citat: Steen Kehler

 
 
 Hvad er det, som jeg har nedgjort igennem et halvt år??? Hvor er det jeg har taget faktuelt fejl???
 
Vil du venligst dokumentere disse postulater om mig...


Du har dit svar i næste indlæg fra Jørgen.

Du nedgør Karsten fordi han har en anden mening end dig, i stedet for at argumentere for din egen holdning.

Du tager faktuelt fejl, når du påstår at økonomi ikke spiller en rolle for foreningers udmelding af forbundet.



SK - det valgte du så åbenlyst at ignorere.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 12:18
Citat: Jan Persson


Du har dit svar i næste indlæg fra Jørgen.

Du nedgør Karsten fordi han har en anden mening end dig, i stedet for at argumentere for din egen holdning.

Du tager faktuelt fejl, når du påstår at økonomi ikke spiller en rolle for foreningers udmelding af forbundet.

Du tager jo fuldstændig fejl - læser du overhovedet, hvad jeg har skrevet???  jeg har på intet tidspunkt skrevet, at økonomi ikke skulle spille en rolle, hvor præcist er det, at jeg skulle have skrevet det???
 Jeg stiller jo netop spørgsmålstegn ved, at Karsten postulere, at foreningerne er tilfredse med DSF ---> Og de udmeldte foreninger er jo netop ikke tilfredse med DSF, da de jo har meldt sig ud fordi, at det er for dyrt i forhold til, hvad de fik for pengene - jeg nedgør på ingen måde Karsten ved at sige, at hans konklusion er ude i skoven - Hans konklusion er ikke en holdning, da det ikke er en holdning at konkludere noget.

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 15:28
den 3 august 2010, var en sørgelig dag!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 16:02
Citat: Steen Kehler



 Jeg stiller jo netop spørgsmålstegn ved, at Karsten postulere, at foreningerne er tilfredse med DSF ---> Og de udmeldte foreninger er jo netop ikke tilfredse med DSF, da de jo har meldt sig ud fordi, at det er for dyrt i forhold til, hvad de fik for pengene - jeg nedgør på ingen måde Karsten ved at sige, at hans konklusion er ude i skoven - Hans konklusion er ikke en holdning, da det ikke er en holdning at konkludere noget.





Hvordan ved du at det er for dyrt i forhold til hvad de får for pengene - og ikke bare for dyrt fordi f.eks. prisen på fiskevand er steget og medlemstallet i foreningen faldet? Det er en konklusion du selv konstruerer på bedste NRE måde for at få dine argumenter til at passe med din egen opfattelse af virkeligheden. Det holder ikke Steen.

Jeg bemærker så igen, at du starter et indlæg med "Du tager jo fuldstændig fejl - læser du overhovedet, hvad jeg har skrevet?",  så igen demonstrerer du den nedladenhed og mangel på respekt for andres mening som du tilsyneladende ikke selv kan se du er i besiddelse af.

Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 16:22
Hej Jan
 
Om jeg dog begriber hvordan Steen Kehler kan forstå mit indlæg på den måde som han gør. Jeg tror han misforstår med vilje. Iøvrigt har jeg det fint med at blive forsøgt nedgjort af en på Steens niveau. Fred være med ham.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 16:27
Citat: Taonga

den 3 august 2010, var en sørgelig dag!
Hej Per
 
Det er 25. marts 2012 også. Tre timers kystfiskeri i det flotteste vejr med havblik uden eet eneste hug.
Så nu er der klar til debat igen.Smile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 17:13
Citat: Jan Persson

Citat: Steen Kehler



 Jeg stiller jo netop spørgsmålstegn ved, at Karsten postulere, at foreningerne er tilfredse med DSF ---> Og de udmeldte foreninger er jo netop ikke tilfredse med DSF, da de jo har meldt sig ud fordi, at det er for dyrt i forhold til, hvad de fik for pengene - jeg nedgør på ingen måde Karsten ved at sige, at hans konklusion er ude i skoven - Hans konklusion er ikke en holdning, da det ikke er en holdning at konkludere noget.





Hvordan ved du at det er for dyrt i forhold til hvad de får for pengene - og ikke bare for dyrt fordi f.eks. prisen på fiskevand er steget og medlemstallet i foreningen faldet? Det er en konklusion du selv konstruerer på bedste NRE måde for at få dine argumenter til at passe med din egen opfattelse af virkeligheden. Det holder ikke Steen.

Jeg bemærker så igen, at du starter et indlæg med "Du tager jo fuldstændig fejl - læser du overhovedet, hvad jeg har skrevet?",  så igen demonstrerer du den nedladenhed og mangel på respekt for andres mening som du tilsyneladende ikke selv kan se du er i besiddelse af.

De 4 foreninger satte ikke kontigentet ned efter udmeldelsen, dermed kan de ikke bruge økonomien, som argument og samtidig være tilfreds med den vare DSF tilbyder. Hvis vi tager eks. Ishøj, så var de ikke tilfreds med den vare, DSF kunne tilbyde, de bibeholdte samme kontigent efter udmeldelsen og brugte istedet pengene på en vare, som de var tilfreds med (bl.a. ny båd).

Redigeret af Steen Kehler - 25 Mar 2012 kl. 17:43
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:07
Hej Steen
 
Det glæder mig, at du har forstået mit budskab, til trods for at du postulerer noget andet.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:14
Uha.. det er efterhånden svært at finde hoved og hale i, hvorfor og derfor, der er så forskellige meninger om denne sag.
Jeg er selv medlem af DSF, nok fordi jeg trods alt der igennem har et talerør der varetager mine interesser, og ikke har andre alternativer. Der er da også nogle ting jeg synes kunne gøres bedre. Hvad med at få et uafhængigt konsulentfirma til helt uvildigt at analysere DSF. Det gør man jo i stor udstrækning i virksomheder der er ved at køre af sporet. Jeg ved godt at DSF. ikke er en virksomhed, men det er trods alt "kunderne" der er ved at flygte. Det koster nok lidt, hvis det skal gøres ordentlig, og det skal det selvfølgelig. Det er naturligvis altid parlamentet (medlemmerne) der afgør hvad der skal ske i en forening, men en analyse kan måske afdække nogle af de (måske) problemer der måtte være. Det kunne måske resultere i, at man stemmer anderledes næste gang der er valg af div. medlemmer, og det gør man jo, hvis man vil have indflydelse, og måske ændre tingenes tilstandWink
 
Vh.  IJ
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:21
Citat: karsten4

Hej Steen
 
Det glæder mig, at du har forstået mit budskab, til trods for at du postulerer noget andet.
 
Mvh
 
Karsten
Dit budskab! - du skrev, at de udmeldte foreninger var tilfredse med DSF og det kan de jo ikke være, når de samtidig synes, at de får for lidt for deres penge - for dermed er de jo utilfredse.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:45
@Sten
Jeg tror du er ude i den umulige kunst: At overbevise en ignorant om at han skal se en sag fra to sider.

@Ivan Jeppesen
Problemet med den analyse du efterspørger, er at DSF ikke mener at der er noget galt med organisationen. De mener, at de 477.000 andre sportsfiskere i landet er for dumme til at forstå forbundets blændende muligheder.

@John Ø
DSF taler ikke vandmiljøets sag. I hvert fald kun i meget få og ubetydelige sætninger. Det er derfor andre grønne organisationer ikke vil samarbejde med DSF. DSF vil behandle naturen som en golfbane. Den skal tilpasses vore behov (læs: så mange fedtfinner som overhovedet muligt) og ikke udvikle sig naturligt på naturens egne præmisser.
Vi får altså ultimativt et stort P&T vand til sidst, hvis DSF får lov at præge fiskeplejen uden modstand fremover.

Dermed gav jeg også svaret på et af jeres kardinal spørgsmål: "Hvorfor starter I ikke bare et nyt forbund?" Fordi et flertals diktatur bedst kan bekæmpes med retfærdig kritik. Hvis pensionisterne i DSF vælger at fortsætte deres dødssejlads trods kritikken, er de selv med til at sænke forbundet.


/Fischer
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:52
Citat: Steen Kehler



De 4 foreninger satte ikke kontigentet ned efter udmeldelsen, dermed kan de ikke bruge økonomien, som argument og samtidig være tilfreds med den vare DSF tilbyder. Hvis vi tager eks. Ishøj, så var de ikke tilfreds med den vare, DSF kunne tilbyde, de bibeholdte samme kontigent efter udmeldelsen og brugte istedet pengene på en vare, som de var tilfreds med (bl.a. ny båd).


Du modsiger dig selv.

Hvis ikke det var økonomien, der trykkede - men utilfredshed med DSF - så ville man jo netop sætte prisen ned efter udmeldelsen. Det faktum at man vælger at beholde kontingentet på samme niveau viser jo netop at foreningerne er presset på økonomi og ikke har råd til både politisk indflydelse og båd, fiskevand osv.




Redigeret af Jan Persson - 25 Mar 2012 kl. 18:52
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 19:39
det er ret sjovt, hvordan de samme 10 personer altid diskuterer, og forsøger at overbevise de andre parter, at de udgør en god repræsentation af landets lystfiskere .. hvorfor erkender i ikke bare, at i ikke kan overbevise hinanden om, at i hver især har ret .. flere af jer formår ikke engang at holde en sober tone når i prøver at fremføre jeres argumenter. Flere af jer sviner hinanden til, og kalder hinanden for ukvemsord som Lemminger ..
 
Normalvis vil man gerne opnå et eller andet når man debatterer med hianden .. medmindre det er for "vise sig selv frem", og har en sygelig trang til at lave larm, og nettet er det eneste sted i har at gøre det .. hvad vil i så hver især opnå ???!!! .. det kunne være ret interessant ?! .. for der er flere af jer, der nok burde overveje om i evner at udtrykke jer skriftligt som verbalt!!!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 19:58
hvis den 3 august 2010 var en sørgelig og slem dag, så er de 2 her lige så slemme hvis ikke endnu værre,
den 23 september 2002 og den 26 oktober 2005!!!!!
Per H
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:28

Hej Ørde.


Du rammer virkeligt hovedet på sømmet lige der. Thumbs Up

Efterhånden er jeg også kommet til den erkendelse at jeg ganske enkelt ikke gider at deltage i tråde som handler om feks DSF.

At en tråd om dette emne kan mønstre 1400 indlæg hvor halvdelen er gentagelser og den anden halvdel tåbelige skænderier er simpelthen for dumt og trivielt.

Og selve det retoriske forløb er fuldstændig forudsigeligt, man kan lige nøjagtigt se hvilke typer af svar eller indlæg der får nogenlunde de samme personer til at fare i flæsket på hinanden hver gang.

Vi er blevet en nation af narcisister som i vores egen selvfedme søger tilfredsstillelse ved at svælge i patetisk følelsesporno som kan bekræfte os selv i vores misforstået selvopfattelse...så kan man jo vælge om man gider at bruge sin energi på at se X-Faktor eller deltage i debatter på 123.nu som alt for ofte er nogenlunde ligeså indskrænket.

Det er fint nok at man med meningsudvekslinger kan berige og inspirere til indbyrdes revurdering af egne overbevisninger og holdninger, men at skændes som kællinger og søfolk der har drukket snaps over et forbund der som udgangspunkt har samme interesser som os er bare et udtryk for fuldstændig manglende evne til at udtrykke sig eller respektere andres holdninger.


Så vil jeg sgu hellere fiske.


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 25 Mar 2012 kl. 21:13
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 22:36
Citat: Jan Persson

Citat: Steen Kehler



De 4 foreninger satte ikke kontigentet ned efter udmeldelsen, dermed kan de ikke bruge økonomien, som argument og samtidig være tilfreds med den vare DSF tilbyder. Hvis vi tager eks. Ishøj, så var de ikke tilfreds med den vare, DSF kunne tilbyde, de bibeholdte samme kontigent efter udmeldelsen og brugte istedet pengene på en vare, som de var tilfreds med (bl.a. ny båd).


Du modsiger dig selv.

Hvis ikke det var økonomien, der trykkede - men utilfredshed med DSF - så ville man jo netop sætte prisen ned efter udmeldelsen. Det faktum at man vælger at beholde kontingentet på samme niveau viser jo netop at foreningerne er presset på økonomi og ikke har råd til både politisk indflydelse og båd, fiskevand osv.


Hvis de var presset på økonomien og det var problemet, så krævede det jo, at de satte kontigentet ned, således at økonomien ikke længere var et problem.
 
Herudover, så kender jeg ikke nogen lystfisker, som gir en flad femøre for den mikroskopiske politiske indflydelse, som DSF har -- i en af de fiskeklubber hvor jeg er medlem, der har klubben via Fiskeringen mere politisk indflydelse på de interesseområde, som betyder noget for medlemmerne end DSF har f.eks. så er det Fiskeringen, som sidder med ved bordet, når der har været møder med Statsskovvæsnet vedr. fiskeriet i de store søer (Fure-, Esrum-, Farum, Sønder-, Bagsværd og Arresø).


Redigeret af Steen Kehler - 25 Mar 2012 kl. 22:40
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres