Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Børsteorm i Mariagerfjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Børsteorm i Mariagerfjord
    Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:04
Jeg skal en tur til fjorden i weekenden og syntes jeg har hørt rygter om at børsteormene sværmede der netop nu - er der nogen som kan bekræfte det?

Derudover vil jeg høre om variationen i farverne på børsteormene i netop Mariagerfjord. Jeg har nemlig set børsteorme rundt om i Danmark i alverdens farver, både grønlige, blålige, sorte, brune og næsten helt lyserøde. Da jeg vil prøve at begrænse mængden af fluer som skal bindes kunne det være rart at vide hvordan de ser ud netop i Mariager.

K&B
Morten Lehmann
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:13
Børsteormene er der da. Men hvis de sværmer er det nok lidt svært at konkurrere med de rigtige.
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 12:33
Jeg har før fanget godt med ørreder midt i sværme af orm. Men syntes der har været en tendens til at man skal ramme den nuance som ormene er før det bliver rigtig godt, og så fiske fluen tæt ved bunden. 
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:04
Der sværmer blå violette børsteorm i fjorden, var afsted i onsdags hvor de sværmede og fangede fint med ørreder på en brun børsteorms imitationer, så farven er ligegyldigt, ørrederne i fjorden er ikke kræsne Wink
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 13:12
Hvis du er i tvivl, så er min erfaring at sort altid fanger uanset farven på den art som sværmer. 
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 14:09
Tak for hjælpen Jacob!
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 16:39
sidste fredag var det også blålige børster der huserede Helnæsbugten... men nej det er ikke Mariager hehe
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 16:50
i ørnedalsbugten var der massere i fredags. Blålige
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres