Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blærerøven

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blærerøven
    Sendt: 22 Mar 2012 kl. 17:59
Møjn

Er der sønderjyder i dette forum der har hørt noget om et lokalt blink fra Sønderbronx/Als-området der går under navnet Blærerøven.

Kan det købes nogle steder eller er det hjemmelavet, i så fald kan man selv lave noget tilsvarende....

Der er afgang mod kysten i morgen og weekenden ud....der skal fanges fisk til røghatten, dem til kold fanger vi fra maj i åenSmile
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 18:06
Mojn
Hvis du er på facebook, så prøv at søge på Skovens Fiskeklub på Als.
Der er ingen hernede, der ikke har den i blinkæsken...Wink
Det er en kopi af Stålkilen og er uhyggelig effektiv hernede...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 18:32
Øhhhhhhhhh kunne man anmode om et billede.....
Per
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 21:14

 Norsk UL Blink med en lækker rolig gang i vandet og stor bæreevne.

  Ved spindstop ruller den .  "  Stålkilen  "    Stk 20.- 

Her er den originale 8 farver se den under endegrej
 
 mvh Jørn  www.lionfish.dk
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 22:11
Hvordan kan man være sikker på at der er tale om det samme blink: Stålkilen og Blærerøven?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 06:36
Mon ikke man skulle lade være med at skrive "en kopi af Stålkilen" Det er så vidt jeg ved ulovligt at sælge kopivare i Danmark. Jeg er nu ligeglad om man kalder det det ene eller det andet, men der kunne være en emsig stakkel der fik ondt i r....
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 07:19
Hvem siger at Blærerøven kan KØBES? Man kan jo bytte sig frem og det er der jo ikke noget forkert iWink
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 08:13
Så lad os sige at den ligner stålkilen...Wink
Så der ikke er nogen som får ondt i den de sidder på
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 08:40
Altså Henrik TongueTongueThumbs Up jo jo Søren akuratSmile
Til top
Jacob Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ungfisker15

Tilmeldt:: 18 Dec 2011
Geografisk: sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ungfisker15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2012 kl. 22:55
,



Redigeret af Ungfisker15 - 27 Mar 2012 kl. 18:30
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:26
Angående Stålkilen / Blærerøven, så er det jo ikke et nyt tiltag.
 
Jeg mener, at den originale Stålkilen var en udstanset udgave, og at den reelt lå meget tæt op af Jensen Tobis i facon, blot bredere og tyndere i godset.
 
Jeg fik for nu mange år siden en støbeform, i bytte, for en original stikling, og den var meget lig Stålkilen, dog uden buk overhovedet, altså et helt fladt blink i den kontur, som Jensen Tobis / Stålkilen var i.
 
Det var et forrygende blink, som fangede rigtig godt, især når der var børsteorm.
 
Stålkilen så sådan ud, vis jeg ikke husker forkert:
 
 
I øvrigt, bruge jeg meget, at fiske lange blink helt uden buk, det gælder typer som Smelt - Flipper og andre lange blink, det giver længere kast, og man kan få blinket til at svæve.
 
Jeg ved godt, at mange garvede fiskere ud i spin, ikke vil have at blink der vakler og rotere for meget, men jeg er ligeglad, for det fanger fiskWink
 
Billedet viser nogle godt brugte blink med omtale flade profiler. De har op gennemårene taget deres del af havørreder og SteelheadsSmile
 
 
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 25 Mar 2012 kl. 11:07
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2012 kl. 12:50
Angående Johs Blink Blærerøven, kom der vist aldrig en afslutning på forspørgslen - desangående.
 
Jeg har et enkelt eksemplar tilbage, som er en original i 15g. messing.
 
Som omtalt helt flad, og jeg har ydermere ikke springringe i, idet jeg fisker den, som gennemløb, akkurat ligesom Kent Andersens Stripper.
 
Vis man vil have Blærerøven, som gennemløber, er den falske udgave med pålimning af 2 stk. små terminal rør, en fremgangsmåde, der virker fint.
 
På messing blink, er det værd at prøve at lodde terminal røret på.
 
En anden måde at få falske gennemløbere er den gamle kendte Remi Garder metode, hvor man puttet et lille rørfluerør i de bore huller, brænder enderne, og stikker en varm nål igennem røret, så har man også på den måde en falsk gennemløber.
 
Blærerøven uden ringe og kroge, går forrygende, og fiskene ved godt, hvad de vil have, og en rødlilla tusch streg midt blinket, når der er børsteorm, skader heller ikkeWink
 

 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 29 Mar 2012 kl. 12:52
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2012 kl. 18:19
Der er såvidt jeg ved ingen patent på de nævnte blink. Det er set meget ofte, at kunstagn kopieres, uden det får nogen som helst konsekvens for kopisten.

Hvis man derimod kopierer både navn og emballage, er sagen anderledes. Dog kender jeg ingen eksempler på dette indenfor danske kunstagn.


/Fischer
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum