Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF efter kongressen

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF efter kongressen
    Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:41
Kære Ole T
At DSF kan udtrykke at de vil have 100 - 150.000 medlemmer er vel et rent fatamorgana. Hvis man vil nå dette, skal der helt andre boller på suppen via
en stærk og visuel markedsføringsindsats. Men det er svært i dagens DK, hvor man uhindret kan søge oplysninger om dit og dat alle vegne. De unge spørger jo ikke os "gamle" hvordan den knude de skal bruge laves, eller hvilken flue de skal bruge, etc.....næh de googler det bare og så er det fjong!
Vi var nogle der for en del år siden forsøgte at få de unge drenge og piger væk fra computeren med forskellige tiltag....det gik ikke, og det kan jo være fordi at vi ikke var gode nok? Eller kæmpede en ulige kamp mod Apple.
Kig på vores naboer, de er ved at genopfriske Abu Garcia's Juniorclub, hvor man bl.a. bruger fodboldspilleren Zlatan i sin markedsføring....jo, den er god nok han elsker at fiske....resultatet kendes endnu ikke., og man må håbe det bærer frugt.
Der er ingen tvivl om at DSF laver meget for de unge, en hel masse frivillige ungdomsinstruktører gør rigtig meget, men det store spørgsmål er hvordan vedholder man de nye lyst/sportsfiskere, når der går tøser/drenge og fest i dem?
 
Til Henrik.Jeg er ikke medlem af DSF af helt og holdent personlige grunde.
 
Forsat god dag
Per Hansen
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:42
Citat: Creekking

Ole T.
 
Jeg ved ikke, hvorfor man er langt flere medlemmer, en dman (naturligvis) ønsker at være. Måske burde man lave en undersøgelse. Min tese er, at det skyldes faktorer som dovenskab, uvidenhed og nærighed - uden at jeg vil lægge noget negativt i disse, for mennesket så naturlige egenskaber.Wink
Uoops, jeg mente self. langt FÆRRE  medl. end man ønsker
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:46
Citat: Taonga
 
Nu har det enkelte medlem jo ingen indflydelse på hvem der på kongressen bliver valgt til formand.
Og egentlig kunne det jo være ganske interessant at lægge sådan et valg af formand, ud til en urafstemning blandt forbundets medlemmer, efter en regulær valgkamp, hvor der var flere kanditaer at vælge imellem?
Jo det enkelte medlem har indflydelse på hvem der bliver valgt som formand. I hvert fald i min forening. Jeg lytter, ligesom resten af bestyrelsen, altid til mine medlemmer og ville absolut stemme som jeg blev pålagt af bestyrelsen hjemmefra. Du kan også være sikker på, at bestyrelsen ville lytte til medlemmerne og hvis de mente man skulle stemme på X i stedet for Y, ville det blive gjort.
For det første skulle der være flere kandidater at vælge imellem for at der var grund til en afstemning. Det var der så ikke til denne kongres.
Jeg tror der ville komme ganske få stemmer til en sådan afstemning. Før jeg kom i bestyrelsen var jeg da komplet ligeglad med hvem der sad i toppen på DSF - jeg ønskede bare at fiske.
Efter jeg er blevet formand for foreningen, har jeg sat mig ind i sagerne og ved hvad DSF går og laver, og jeg mener derfor ikke, at der er noget alternativ til DSF, eller skal være det.
At der så skal ændres kurs nogle steder, ja det er vi enige om (sikkert ikke om hvad), men det forsøger jeg så at gøre ved at påvirke forbundet så meget som muligt.
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
 
 
[/QUOTE


Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:08
Kim Andersen
 
Citat:
 
Jeg er overbevist om, at hvis regnskabet blev fremlagt offentligt, ville der også komme en masse bøvl og mistanke, for DSF-modstanderne kan altid finde et eller andet at hænge hatten på.
 
Glemte lige at sige, at hvis du bor i nærheden af Aabenraa er du velkommen til at komme forbi, så skal jeg nok vise dig regnskabet.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Kim jeg forstår ikke dine synspunkter.
Jeg er medlem af bestyerlsen i en ret stor forening, vi er lige blevet færdig med regnskabet for 2011 samt budget for 2012, dette bliver fremsendt sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen, dette for at medlemmerne kan sætte sig ind i regnskabet og budgettet inden de skal godkende det på generalforsamlingen.
 
Hvad er forskellen på DSF og andre foreninger, hvordan skal vi stille spørgsmål til vores formand når vi ikke har et regnskab eller budget, i håbet om at formanden fremlægger vores synspunkter vedr: regnskabet på kongressen, da vi ikke selv kan komme til orde, kan formanden stille vores spørgsmål eller skal det først behandles i grupper, som tager beslutning om det er relevant.
 
Hvorfor denne mistanke om at der er brokhoveder der nok skal hænge hatten på et eller andet.
Hvis DSF følger det godkendte budget, er der jo ikke noget at komme efter, eller fremlægger man ikke budgetter ?????
 
Ole T
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:10

.....Så forstår jeg heller ikke de mange højtråbende udsagn om, at DSF er en klub for jyske å fiskere. Det er vel indlysende, at det er her man skal gøre den største indsats - dels på grund af, at det er her flertallet fisker - og ja, flertallet af lystfiskere er interesseret i fidtfinne fisk. Dels er det jo herovre, at vi har lakse- havørredvandene (altså dem der betyder noget!


Å fiskeriet er da langt fra et fiskeri for flertallet. Dels har man begrænsede medlems antal i foreningerne, og dels er det jo ikke flertallet af de danske sportsfiskere, der har en jysk å i nærheden. Så er der jo endelig det faktum, at der findes andre og mindst ligeså spændende fisk at fiske efter end fedtfinne fisk. Disse har klaret sig trods landbrugets forurening, overfiskning fra garnfiskere og manglende interesse fra dem der har lov til at sidde til bords med penge uddelerne i staten.

Det er øjensynligt meget svært at sætte sig ind i andres behov, når man selv er fedtet ind i privilegier til op over halsen. Så kan man jo bare betale sit kontingent og ellers vente på hug.

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer

Redigeret af Peter Fischer - 21 Mar 2012 kl. 11:14
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:23
Efter jeg er blevet formand for foreningen, har jeg sat mig ind i sagerne og ved hvad DSF går og laver, og jeg mener derfor ikke, at der er noget alternativ til DSF, eller skal være det.
 
Det har du helt ret i, der SKAL kun være et forbund, for som et gammelt ordsprog siger: "For mange kokke fordærver maden"
 
Ole T skriver:
Hvad er forskellen på DSF og andre foreninger, hvordan skal vi stille spørgsmål til vores formand når vi ikke har et regnskab eller budget, i håbet om at formanden fremlægger vores synspunkter vedr: regnskabet på kongressen, da vi ikke selv kan komme til orde, kan formanden stille vores spørgsmål eller skal det først behandles i grupper, som tager beslutning om det er relevant.
 
Det er netop lige der skoen klemmer, og det skal der laves om på hvis man vil videre og have flere medlemmer, for det enkelte medlem står i realiteten uden for indflydelse, især da de fleste af spørgsmålene først skal behandles i "grupper".
Det er i mine øjne ikke demokratisk!
 
Med hensyn til formandsvalget......prøv at se tilbage det har været de samme person der har siddet der år efter år......det er ikke godt for en forening....man kunne næsten kalde det "indavl".
Slut fra mig herfra
alle ønske en rigtig god dag.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:25
Citat: Peter Fischer

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer
 
Og hvordan gør du så lige det - ud over at hælde galde ud over dette forum?
 
Det kunne da være interessant at høre noget mere om, vi kan måske lære noget.
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:29
Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer
 
Og hvordan gør du så lige det - ud over at hælde galde ud over dette forum?
 
Det kunne da være interessant at høre noget mere om, vi kan måske lære noget.
 
Hej Jan
 
For at lære, skal man være modtagelig for indlæring Smile
 
Ole T
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:36
Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer
 
Og hvordan gør du så lige det - ud over at hælde galde ud over dette forum?
 
Det kunne da være interessant at høre noget mere om, vi kan måske lære noget.
 
Glem det Jan, det får du dem aldrig til at svare på. Man kunne få den tanke at der ikke pågår et arbejde i retning af et alternativt forbund. For gjorde der de,t ville det naturligvis foregå i fuld åbenhed og på myrearmhulehår demokratisk vis, så alle fik mulighed for at få indflydelse på alt. Derfor undrer det mig at vi ikke hører så meget om det....
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:41
Citat: P.M.

Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer
 
Og hvordan gør du så lige det - ud over at hælde galde ud over dette forum?
 
Det kunne da være interessant at høre noget mere om, vi kan måske lære noget.
 
Glem det Jan, det får du dem aldrig til at svare på. Man kunne få den tanke at der ikke pågår et arbejde i retning af et alternativt forbund. For gjorde der de,t ville det naturligvis foregå i fuld åbenhed og på myrearmhulehår demokratisk vis, så alle fik mulighed for at få indflydelse på alt. Derfor undrer det mig at vi ikke hører så meget om det....
 
Hej Peter
 
jeg vil meget gerne tage dig seriøst, men hjælp mig lige, hvor ligger Rundstykke.
 
Ole T
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:53
Rundstykke???? - Er det ikke der, hvor de prøver at etablere et alternativ til DSF???
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 11:59
@Persson

Der er jo mange måder at gøre tingene på.
At arbejde for det som DSF ikke vil, er jo ikke ensbetydende med at man skal lave en ny pamper organisation. Man kan jo også arbejde i de grønne organisationer, der modsat DSF vil have enartsrig natur.
Man kan også prøve at gennemhulle den falske DSF proporganda.

Uanset hvad jeg og andre vælger, skal du ikke få fornøjelsen af at modarbejde det. Hvorfor skulle vi vælge åbenhed overfor en lukket forsamling af arrogante snyltere på statsmidler, som ikke vil optræde i kritiske forsamlinger.


/Fischer

Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:03
Citat: Jan Persson

PFM,

Måske du kan have glæde af at kigge lidt rundt på siden her, du har tilsyneladende et stort behov for at få din vrede kanaliseret ud til omverdenen.

http://www.psykoweb.dk/Vrede_Raseri/Vrede3.htm
 
Hej
Hold da op hvor er du langt ude
Dette er da et af de laveste inlæg jeg nogensinde har læst i en tråd.
med inlæg af den type kan jeg simpelthen ikke tage dig seriøst. at du tidligere har været nede i samme højder som dette inlæg understreger bare din useriøsitet
 
For at citere dig selv fra en tidligere tråd
"Jeg får helt ærligt lidt ondt af dig" jan (nyt navn indsat)  "det er faktisk pinligt at overvære den måde du gør dig selv til grin på . Du kan ikke engang huske dine egne historier længere"
 
Skulle man ikke kunne forvente at dem der deltrager i div tråde opfører sig på en ordentligt?
 
MVH
Thomas
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:06
Kompromis-tænkning efterlyses, for det når vi alle længst med, men også hver for sig i tilfælde af uenige holdninger, og dem er der trods alt også et par af... & heldigvis for det!
På den måde bliver beslutningerne vedrørende vores fælles hovedpine vandmiljøet også baseret på et mere afklaret grundlag i forhold til, hvor vi gerne vil bevæge os hen og hvorfor...
 
Noget af det, som jeg mener bør fylde mere i perspektiveringen af den overordnet problemstilling i forhold til miljøforvaltningen, som ofter skiller interesserne og parterne mere ad end samler dem (på trods af at de forskellige parter er enige om, at der skal gøres noget) er tidshorisonten... Med det mener jeg, at vi påtager os hver især et ansvar overfor miljøforvaltningen, når vi vælger at blande os... Ikke kun på vores egne vegne, men i højere grad også på vegne af de kommende generationer af lystfiskere...
 
Vi skal lære at bide i det sure æble, der hedder, at vi skal kunne samarbejde altså lave kompromiser med folk, som vi er grundlæggende uenige med, og dernæst også kunne anerkende med dertilhørende respekt det enorme stykke arbejde, som trods alt allerede er blevet lavet af engageret folk! Miljøet bør ikke underlægges denne forbrugermentalitet, som f.eks. at nogen har mere ret end andre til f.eks. vandplejemidlerne, naturen er vores tilsammen... Så et miljøforsvarligt projekt på Sjælland eller i Jylland er lige fedt!
 
Vi (som denne generation) kommer aldrig i mål i forhold til at rette op på fortidens skader på miljøet, der er masser af arbejde, der skal laves... Plus der vil dukke nye og uforventede problemstillinger op... Vi må gribe skovlen og tage fat i form af frivilligt arbejde! Tænk hvis blot vi hver især brugte 10% af vores internet tid på frivilligt arbejde, så ville det rykke, tror jeg! Og penge sparet er penge tjent, som vi så igen kan bruge på det, som virkelig koster at får gjort noget ved...
 
Det er en enorm opgave, og hvem tager denne opgave på sig?? Vi gør det ihvertfald ikke ved at udvikle ledgigt i fingrene pga. af hastigt brug af tastaturet... DSF er i sidste ende blot et led eller et slags svar på den miljømæssige udfordring, som vi alle står overfor...
 
Ps. Synes dette klip opsummerer det hele meget godtLOL
 
Fortsat go' dag
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:10
[QUOTE=tranholm]
 
Kim jeg forstår ikke dine synspunkter.
Jeg er medlem af bestyerlsen i en ret stor forening, vi er lige blevet færdig med regnskabet for 2011 samt budget for 2012, dette bliver fremsendt sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen, dette for at medlemmerne kan sætte sig ind i regnskabet og budgettet inden de skal godkende det på generalforsamlingen.
 Nøjagtig på samme måde foregår det i DSF.
 
Hvad er forskellen på DSF og andre foreninger, hvordan skal vi stille spørgsmål til vores formand når vi ikke har et regnskab eller budget, i håbet om at formanden fremlægger vores synspunkter vedr: regnskabet på kongressen, da vi ikke selv kan komme til orde, kan formanden stille vores spørgsmål eller skal det først behandles i grupper, som tager beslutning om det er relevant.
 Det er op til det enkelte medlem at bede formanden om at se regnskabet. Det fylder 50 A4 sider, så der skal afsættes nogen tid til at gennemgå det hele. Tror du helt seriøs, at der er mange medlemmer der gider sætte sig ind i det hele - jeg tvivler, hvis jeg ikke sad som formand, gad jeg heller ikke.
Hvorfor denne mistanke om at der er brokhoveder der nok skal hænge hatten på et eller andet.
Jeg ved du har fulgt med i de sidste 3 tråde, hvor enkelte personer gør alt for at skade DSF, så spørgsmålet kræver vel ikke mere svar.
Hvis DSF følger det godkendte budget, er der jo ikke noget at komme efter, eller fremlægger man ikke budgetter ?????
 Budgetterne er fulgt nogenlunde, nogle steder er der et minus, andre steder er der et plus. Jeg synes resultatet for de sidste to år er tilfredsstillende, sammenlagt er man kommet ud af perioden med et underskud på godt 300.000 kr. Kedeligt ja, men acceptabelt når man betænker at knap 160.000 er blevet brugt på en undersøgelse i Holstebro og erstatning i forbindelse med junior DM i medefiskeri, hvor der desværre skete skade på to højspændingsledninger.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:16
Citat: tranholm

Citat: P.M.

Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

Nyd du bare din tilværelse mens vi andre kæmper for det, som I ikke gider bekymre jer om.


/Fischer
 
Og hvordan gør du så lige det - ud over at hælde galde ud over dette forum?
 
Det kunne da være interessant at høre noget mere om, vi kan måske lære noget.
 
Glem det Jan, det får du dem aldrig til at svare på. Man kunne få den tanke at der ikke pågår et arbejde i retning af et alternativt forbund. For gjorde der de,t ville det naturligvis foregå i fuld åbenhed og på myrearmhulehår demokratisk vis, så alle fik mulighed for at få indflydelse på alt. Derfor undrer det mig at vi ikke hører så meget om det....
 
Hej Peter
 
jeg vil meget gerne tage dig seriøst, men hjælp mig lige, hvor ligger Rundstykke.
 
Ole T
Lige ved siden af VorBASSE LOL Hej Ole, nej det var bare et gammelt levn fra lidt drilleri af NRE - han kan så godt lige opmærksomheden.
Jeg vil også gerne tage dig alvorligt Wink
Faktisk vil jeg også gerne tage de som konstant kritiserer DSF alvorligt - det er bare svært når de præsenterer deres synspunkter på den måde. Så bliver man træt af at høre på dem.
Du kan bare se Peter Fischers svar længere nede i tråden omkring åbenhed - den slags er sørme svært at tage alvorligt.
På samme måde bliver er det useriøst at folk som efterlyser åbenhed ikke selv agerer i åbenhed.
Og igen er det useriøst at de bliver tøsefornærmede når alle andre ikke liiiige syntes at deres ideer er fantastiske (den var til Peter Fischer).
Faktisk forekommer det hele ligegyldigt og bare brok og opkast når man reelt ikke gider arbejde for et alternativt - det runger hult i mine ører.
Derfor bliver jeg ved med at spørge til hvordan arbejdet med et alternativ går indtil de gider nedværdige sig til at svare - åbenhed! Min bare.......
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:20
@Joakim

DSF er langt fra nogen miljø organisation. Det er en forbruger lobby organisation.
Det hele drejer sig om at få flest mulig fedtfinne fisk for enhver pris. Vandmiljøet vil altid komme i anden række. Det viser al historie om forbundet. Desværre, for det kunne sagtens være anderledes, hvis ikke man havde en forstenet tankegang i dets styrende organ.


/Fischer
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:34
Citat: Peter Fischer

@Joakim

DSF er langt fra nogen miljø organisation. Det er en forbruger lobby organisation.
Det hele drejer sig om at få flest mulig fedtfinne fisk for enhver pris. Vandmiljøet vil altid komme i anden række. Det viser al historie om forbundet. Desværre, for det kunne sagtens være anderledes, hvis ikke man havde en forstenet tankegang i dets styrende organ.


/Fischer
Det virker ærligt talt ikke som om du har sat dig ind i hvad DSF står for og arbejder for......hvorfor så fornærmet og hadefuld ?
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 12:35
Citat: Gråfrede

Kompromis-tænkning efterlyses, for det når vi alle længst med, men også hver for sig i tilfælde af uenige holdninger, og dem er der trods alt også et par af... & heldigvis for det!
På den måde bliver beslutningerne vedrørende vores fælles hovedpine vandmiljøet også baseret på et mere afklaret grundlag i forhold til, hvor vi gerne vil bevæge os hen og hvorfor...
 
Noget af det, som jeg mener bør fylde mere i perspektiveringen af den overordnet problemstilling i forhold til miljøforvaltningen, som ofter skiller interesserne og parterne mere ad end samler dem (på trods af at de forskellige parter er enige om, at der skal gøres noget) er tidshorisonten... Med det mener jeg, at vi påtager os hver især et ansvar overfor miljøforvaltningen, når vi vælger at blande os... Ikke kun på vores egne vegne, men i højere grad også på vegne af de kommende generationer af lystfiskere...
 
Vi skal lære at bide i det sure æble, der hedder, at vi skal kunne samarbejde altså lave kompromiser med folk, som vi er grundlæggende uenige med, og dernæst også kunne anerkende med dertilhørende respekt det enorme stykke arbejde, som trods alt allerede er blevet lavet af engageret folk! Miljøet bør ikke underlægges denne forbrugermentalitet, som f.eks. at nogen har mere ret end andre til f.eks. vandplejemidlerne, naturen er vores tilsammen... Så et miljøforsvarligt projekt på Sjælland eller i Jylland er lige fedt!
 
Vi (som denne generation) kommer aldrig i mål i forhold til at rette op på fortidens skader på miljøet, der er masser af arbejde, der skal laves... Plus der vil dukke nye og uforventede problemstillinger op... Vi må gribe skovlen og tage fat i form af frivilligt arbejde! Tænk hvis blot vi hver især brugte 10% af vores internet tid på frivilligt arbejde, så ville det rykke, tror jeg! Og penge sparet er penge tjent, som vi så igen kan bruge på det, som virkelig koster at får gjort noget ved...
 
Det er en enorm opgave, og hvem tager denne opgave på sig?? Vi gør det ihvertfald ikke ved at udvikle ledgigt i fingrene pga. af hastigt brug af tastaturet... DSF er i sidste ende blot et led eller et slags svar på den miljømæssige udfordring, som vi alle står overfor...
 
Ps. Synes dette klip opsummerer det hele meget godtLOL
 
Fortsat go' dag
 
Det var jo sådan set det jeg forsøgte ved at kontakte landmands organitionerne BL og Gefion sidst nævnte strakte ovenikøbet hånden frem til samarbejde i forbindelse med opgravning af vandløb for at slippe for oversvømmelser efter at jeg havde fortalt om forbundets/klubbernes frivillige arbejde med at resturrere vandløb og på den måde sikre vandfremførsel...Da jeg sidenhen overleverede kontakten til forbundet for at de kunne videregive kontakten til den lokale forening blev man vrede over at jeg overhovedet var kommet på tanken om at kontakte nogen som helst hvilket jeg igen kun kan ryste på hovedet af ...Forbundet vil kun have folk i deres regi ude af stand til at tænke og handle selvstændigt .....
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 13:01
Citat: Peter Fischer

@Persson

Der er jo mange måder at gøre tingene på.
At arbejde for det som DSF ikke vil, er jo ikke ensbetydende med at man skal lave en ny pamper organisation. Man kan jo også arbejde i de grønne organisationer, der modsat DSF vil have enartsrig natur.
Man kan også prøve at gennemhulle den falske DSF proporganda.

Uanset hvad jeg og andre vælger, skal du ikke få fornøjelsen af at modarbejde det. Hvorfor skulle vi vælge åbenhed overfor en lukket forsamling af arrogante snyltere på statsmidler, som ikke vil optræde i kritiske forsamlinger.


/Fischer

 
Så det du faktisk siger er, at DSF skal lægge alt frem til mere eller mindre saglig kritik - mens du og andre ikke skal lægge noget som helst frem af alternativer fordi I risikerer kritik??
 
Det bliver mere og mere besynderligt Confused
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 13:17
Citat: Søder

Citat: Gråfrede

Kompromis-tænkning efterlyses, for det når vi alle længst med, men også hver for sig i tilfælde af uenige holdninger, og dem er der trods alt også et par af... & heldigvis for det!
På den måde bliver beslutningerne vedrørende vores fælles hovedpine vandmiljøet også baseret på et mere afklaret grundlag i forhold til, hvor vi gerne vil bevæge os hen og hvorfor...
 
Noget af det, som jeg mener bør fylde mere i perspektiveringen af den overordnet problemstilling i forhold til miljøforvaltningen, som ofter skiller interesserne og parterne mere ad end samler dem (på trods af at de forskellige parter er enige om, at der skal gøres noget) er tidshorisonten... Med det mener jeg, at vi påtager os hver især et ansvar overfor miljøforvaltningen, når vi vælger at blande os... Ikke kun på vores egne vegne, men i højere grad også på vegne af de kommende generationer af lystfiskere...
 
Vi skal lære at bide i det sure æble, der hedder, at vi skal kunne samarbejde altså lave kompromiser med folk, som vi er grundlæggende uenige med, og dernæst også kunne anerkende med dertilhørende respekt det enorme stykke arbejde, som trods alt allerede er blevet lavet af engageret folk! Miljøet bør ikke underlægges denne forbrugermentalitet, som f.eks. at nogen har mere ret end andre til f.eks. vandplejemidlerne, naturen er vores tilsammen... Så et miljøforsvarligt projekt på Sjælland eller i Jylland er lige fedt!
 
Vi (som denne generation) kommer aldrig i mål i forhold til at rette op på fortidens skader på miljøet, der er masser af arbejde, der skal laves... Plus der vil dukke nye og uforventede problemstillinger op... Vi må gribe skovlen og tage fat i form af frivilligt arbejde! Tænk hvis blot vi hver især brugte 10% af vores internet tid på frivilligt arbejde, så ville det rykke, tror jeg! Og penge sparet er penge tjent, som vi så igen kan bruge på det, som virkelig koster at får gjort noget ved...
 
Det er en enorm opgave, og hvem tager denne opgave på sig?? Vi gør det ihvertfald ikke ved at udvikle ledgigt i fingrene pga. af hastigt brug af tastaturet... DSF er i sidste ende blot et led eller et slags svar på den miljømæssige udfordring, som vi alle står overfor...
 
Ps. Synes dette klip opsummerer det hele meget godtLOL
 
Fortsat go' dag
 
Det var jo sådan set det jeg forsøgte ved at kontakte landmands organitionerne BL og Gefion sidst nævnte strakte ovenikøbet hånden frem til samarbejde i forbindelse med opgravning af vandløb for at slippe for oversvømmelser efter at jeg havde fortalt om forbundets/klubbernes frivillige arbejde med at resturrere vandløb og på den måde sikre vandfremførsel...Da jeg sidenhen overleverede kontakten til forbundet for at de kunne videregive kontakten til den lokale forening blev man vrede over at jeg overhovedet var kommet på tanken om at kontakte nogen som helst hvilket jeg igen kun kan ryste på hovedet af ...Forbundet vil kun have folk i deres regi ude af stand til at tænke og handle selvstændigt .....
 

Kan du ikke kort gengive hvad der kom ud af din heroiske selvstændige handling - Hvor du jo som du skrev tidligere havde gjort det klart for alle involverede at du udelukkende repræsenterede dig selv?

 

-       Jeg husker noget med ; DSF, samarbejde og opbakning til at vandløb skal aflede det vand som de er konstrueret til!?

 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 13:51
Hvad med at vi afslutter jagten på stakkels Søder. Det ser da for mig ud til, at "sagen" er opklaret allerede. Men det er måske for underholdningens skyld, at jagten fortsætter.
 
"Søder - hvor var du d. 27. april 2011 kl. 12:12, var du hos BL eller var du ude at fiske ?" Skal vi ende med det, eller skal Søder anholdes nu kl. 13:51 ??
 
mvh kjeld - Cool -
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:04
Jeg deltog på kongressen for første gang da vores formand (heldigvis, hehe) ikke kunne deltage. Først og fremmest var det en helt utrolig oplevelse at møde så mange ildsjæle og snakke med så mange forskellige slags fiskere.

Jeg oplevede på 1. hånd hvilken udfordring DSF står overfor, da det jo som sagt er et forbund af mange foreninger med forskellige fiskere. Hvordan tager man så hensyn til så mange forskellige ønsker og udfordringer? Det er svært at svare på, og det er unægteligt en stor del af grunden til den voksende utilfredshed rundt om i nogle foreninger. Heldigvis var der også mange positive og konstruktive bud på hvordan udfordringen tages op :D

Så er der mange der ævler om de 150.000 medlemmer. 150.000 er et stort tal, men det er altså bare en vision og ikke et mål. Hvis man har en vision om at samle alle danske sportsfiskere er 150.000 faktisk et latterligt lavt tal (ca. 1/4 af de der inden for det seneste år har fisket min. 1 dag).

Visioner skal til for at kunne lave mål og handlingsplaner. Det første mål bliver nok 30.000 medlemmer, eller i det mindste at stabilisere antallet. Det ændrer ikke ved visionen (som jo er ultra langsigtet).

Derudover var jeg selv og bl.a. Claus Eriksen varme fortalere for et forbund der i højere grad er "2.0". Der skal være plads og muligheder for at udvikle mikroforeninger på ned til 5 medlemmer (som er minimum for at kunne afholde stiftende generalforsamling), således at vi får alle de "uorganiserede" ind i forbundet og dermed øger antallet af medlemmer.

For uden medlemmer, direkte eller gennem foreningerne, mister vi politisk styrke. Når der skal øges pression på en politiker eller anden organisation, er 50.000 medlemmer en magtfaktor og 5000 medlemmer en joke.

Når det så er sagt, så har foreningerne også en stor opgave selv. De skal sgu (undskyld udtrykket) også se at blive "2.0" eller up to date i en fart. Det nytter simpelthen ikke at man læner sig tilbage og ikke kigger på samfundet omkring. De unge i dag bruger sociale medier og fora til at organisere sig, og der skal foreningerne altså være bedre og hurtigere til at følge med. DSF skal selvfølgelig hjælpe de foreninger som har udfordringer i den retning, men de skal ville det selv først.

Jeg er IT-ingeniør og arbejder til saglig med kommunikation og vidensdeling. Jeg er netop valgt ind i Odens Å Sammenslutningens forretningsudvalg hvor min første opgave bliver at modernisere kommunikationen ud til brugerne af åen. I min egen forening hvor jeg er næstformand arbejder jeg med det samme. Og jeg kommer gerne ud til jer og fortæller om mulighederne for at blive "2.0", så I får bedre muligheder for at tiltrække flere og yngre medlemmer :D
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:37
Citat: Kjeld Willerslev

Hvad med at vi afslutter jagten på stakkels Søder. Det ser da for mig ud til, at "sagen" er opklaret allerede. Men det er måske for underholdningens skyld, at jagten fortsætter.
 
"Søder - hvor var du d. 27. april 2011 kl. 12:12, var du hos BL eller var du ude at fiske ?" Skal vi ende med det, eller skal Søder anholdes nu kl. 13:51 ??
 
mvh kjeld - Cool -
 

Kjeld>>> Nej det skal vi ikke! Vi skal tværtimod undersøge hvad motivet for Søder´s modstand mod forbundet er. Dette for at læsere af denne tråd kan danne sig et billede af hvad det er for mennesker der kæmper så indædt for at ødelægge forbundet.

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:40
Arnt,
jeg skal afholde mig fra at hæfte betegnelser på de 150.000 -
 
Der er i disse år 150.000 til 160.000, der løser 12 måneders fisketegn.
Så er der ca. 50.000 endags og 7 dages fisketegn.
 
Så har du gruppen under 18 år, som har meget få repræsenteret i vores hobby. Du hørte selv antallet af juniorer i forbundet, går jeg ud fra.
 
Så har du pensionister etc. Den gruppe vi har idag er nærmest minimeret i 2020, som er sat som første mål-år. Den der er 65 år idag er i 2020 73 år.
 
I 2025 er dem, der idag er 65 år, sådan cirka 78 år. Det vil sige, at vi i de to år er meget afhængige af ungdommen. Dem der i dag er under 18 år. Dem er der altså få af i vores hobby, desværrre.
 
Alle de øvrige, som er medtaget i den socioøkonomiske statistik fisker uden fisketegn. De melder sig næppe ind i noget, der har med fiskeri at gøre, foreninger eller forbund.
 
Blandt andet derfor er 150.000 ikke muligt.  Det er ganske enkelt det, man kan kalde....nå nej, jeg ville jo ikke hæfte betegnelser på.
 
Visionen kunne være 50.000, ikke flere, og det ville endda være meget svært at nå. Jeg har i det sidste halve år været igennem 3 møder bla. med andre meget store idrætsforbund, forbund langt større end vores. Billedet ser absolut ikke ud til at rykke for stor fremgang i forenings- eller organisationsmedlemsskab i nu- og fremtiden, det går desværre den modsatte vej.
 
Men en ting er sikkert, skal forbundet have mange flere medlemmer, så skal der i høj grad lugte af brændte skosåler, så stærkt skal der løbes, måske skal det ligefrem stinke. Der skal også opfindes en masse ting, igangsættes og produceres, og det skal være ting, der virkelig rykker. Det blev så ikke på den kongres, at det blev vedtaget.
mvh
kjeld - Wink -
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:44
Hej Kjeld

Jeg tror du misforstår mig. En vision er ikke et mål. En vision er en motivationsfaktor, og skal derfor ikke behandles på samme måde som man ville gøre med et mål.

Et mål skal kunne nås, en vision må gerne være fantasi, men anspore til at sætte flotte mål, og nå dem.

Jeg tror ikke at DSF har været gode nok til at udrydde denne begrebsforvirring, og det er selvfølgelig ærgeligt, da der spildes meget god tid ved at diskutere et tal som er en vision og ikke et mål.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:48
Skal vi ikke lige blive enige om hvad en vision er - blot for at tale om det samme. Der er faktisk nogle definitioner på sådan en størrelse:
 
---------------
1. Hvad er en vision?

EFQM definition:

Vision = Erklæring som beskriver, hvorledes virksomheden ønsker at fremstå og blive opfattet i fremtiden.

Visionen er det ønskede og forestillede billede, som vi har om vores organisation i fremtiden – der hvor vi ser os selv i fremtiden, når vi drømmer om vores ønskeposition. Visionen fortæller os og vores samarbejdspartnere, hvor vi gerne vil hen, i hvilken retning vi arbejder og indirekte – hvad vi evt. gerne vil lave om på, for at nå dertil.

En vision skal være kort og klart formuleret for at fungere som en stærk fælles retning for hele organisationen. Visionen kan med fordel illustreres med et eller flere billeder. Og visionen kan understøttes af historier om, hvordan man ser fremtiden.

Ideen i at formulere en vision er at have noget at stræbe efter, så formuleringen må indeholde noget efterstræbelsesværdigt, der ikke er opfyldt i dag. Ofte anvendes formuleringer om at være først eller bedst i en vision, fordi dette virkeligt kan være noget at stræbe efter for en organisation. Det giver næppe mange energi at stræbe efter at være middelmådig!!


Redigeret af Jan Persson - 21 Mar 2012 kl. 14:51
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:50
En kommentar til sidste del af dit indlæg Kjeld. 

 "Der skal også opfindes en masse ting, igangsættes og produceres, og det skal være ting, der virkelig rykker. Det blev så ikke på den kongres, at det blev vedtaget."

Der blev opfundet en masse, der er igangsat en masse og bl.a. den nye redaktion på Sportsfiskeren producerer en masse. Derudover blev der valgt 3 nye bestyrelsesmedlemmer som på hver deres måde kan styrke både forbund og foreninger. De 3 har hver især gang i nogle uhyggeligt spændende ting som forbundet og foreningerne i dén grad kommer til at høste frugter fra.

Jeg ved ikke hvad du ville have vedtaget, for der var da ikke indkommet nogle forslag fra foreningerne der rykker. Men jeg kunne tydeligt mærke en vilje hos langt størstedelen af de deltagende, til at ville være med til at tage nye briller på i forhold til sidste kongres som jo ikke formåede at vende udviklingen.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:50
Peter,
kan du så ikke være så flink, at du starter en anden tråd. Du kan f.eks. kalde den for "Peter vil noget med Søder". Tråden her har altså et helt andet emne. Jeg kender godt til årsag og forklaring mht. forbundets og Søders knuste kærlighedforhold. Det er jo også beskrevet lidt tilbage i tråden. Så læs du den en gang mere, så får du nok forklaringen, hvis du altså vil. Men du er måske en troll.Smile 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:54
@Jan: nemlig.

Visioner kan ikke måles eller vejes, kontrolleres og efterprøves. Visioner er dét du ser når du lukker øjnene og forestiller dig det bedste.

Mål (som i måle) skal efterprøves, vejes og kontrolleres. Mål er klare definitioner, som efterfølgende kan evalueres som "nået" eller "ikke nået". 

Læg i den forbindelse mærke til at DSF's vision om 150.000 medlemmer ikke har en deadline. Men f.eks. kunne et mål være 30.000 medlemmer (eller 1500 juniorer ) i 2013.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 14:58
Citat: Kjeld Willerslev

Peter,
kan du så ikke være så flink, at du starter en anden tråd. Du kan f.eks. kalde den for "Peter vil noget med Søder". Tråden her har altså et helt andet emne. Jeg kender godt til årsag og forklaring mht. forbundets og Søders knuste kærlighedforhold. Det er jo også beskrevet lidt tilbage i tråden. Så læs du den en gang mere, så får du nok forklaringen, hvis du altså vil. Men du er måske en troll.Smile 
 

Nej det gider jeg ikke Kjeld.. Jeg vil have historien frem i denne tråd da jeg synes den er relevant for troværdighed af de udtalelser der kommer fra manden.. Er det okay med dig?

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 15:00
Art - markedsføring, juniorudvikling, igangsættelse af medlemshvervning i foreningerne markant støttet af forbundet, synlighed osv. osv. -
Alt det der skulle køre i fuld fart lige nu, og kunne have gjort det for længe siden. Det er skam fint nok med alle de småting, der er kommet frem på div. workshops, det er skam også fint med visioner, men det er ACTION, der skal til. Der er en forklaring på medlemsudviklingen. Ærlig talt, det har jeg ikke lyst til at afdække her.
Jeg kan huske sådan et godt slogan, som jeg mødte for mange år siden, det dur fortsat.
"Viljen til at ville, giver evne til at kunne".
 
Og det er sgu ikke løvn. Først der rykker man.
mvh
kjeld Smile
 
PS - Redigeret. Peter læs tråden, det burde ikke være nødvendigt med gentagelser for din skyld. Det er jo forklaret. Du skal bare kunne læse.


Redigeret af Kjeld Willerslev - 21 Mar 2012 kl. 15:03
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 15:09
Citat: King

Citat: Kjeld Willerslev

Hvad med at vi afslutter jagten på stakkels Søder. Det ser da for mig ud til, at "sagen" er opklaret allerede. Men det er måske for underholdningens skyld, at jagten fortsætter.
 
"Søder - hvor var du d. 27. april 2011 kl. 12:12, var du hos BL eller var du ude at fiske ?" Skal vi ende med det, eller skal Søder anholdes nu kl. 13:51 ??
 
mvh kjeld - Cool -
 

Kjeld>>> Nej det skal vi ikke! Vi skal tværtimod undersøge hvad motivet for Søder´s modstand mod forbundet er. Dette for at læsere af denne tråd kan danne sig et billede af hvad det er for mennesker der kæmper så indædt for at ødelægge forbundet.

Ødelægge forbundet!!!! - vil det ikke kræve, at man var medlem af forbundet og/eller foretog sig andet end at ytre sin mening på internettet??? Hvis ikke der skal mere til, så er forbundet da godt nok mega svagt, men hvis det er din mening, at DSF/JSF er mega svagt, så skal du da have lov til at have den mening.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 15:15
@Kjeld: Jamen det er da ikke kun forbundets opgave?

Jeg mener i høj grad at foreningerne lige så vel som forbundet har sovet i timen i de forgangne 2 år.

Sloganet er rigtig godt, og det skal man altid huske på. Men i min branche og i de unges hverdag er det en anden junglelov der gælder: "Move, or die"... Hverken foreninger eller forbund har rykket sig. At forbundets medlemstal daler er jo bare en direkte konsekvens af foreningernes medlemstalsudvikling.

De foreninger der ikke udvikler har enten de vises sten eller også dør de. 


Redigeret af arntc - 21 Mar 2012 kl. 15:16
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 15:21
Citat: arntc

@Jan: nemlig.

Visioner kan ikke måles eller vejes, kontrolleres og efterprøves. Visioner er dét du ser når du lukker øjnene og forestiller dig det bedste.

Mål (som i måle) skal efterprøves, vejes og kontrolleres. Mål er klare definitioner, som efterfølgende kan evalueres som "nået" eller "ikke nået". 

Læg i den forbindelse mærke til at DSF's vision om 150.000 medlemmer ikke har en deadline. Men f.eks. kunne et mål være 30.000 medlemmer (eller 1500 juniorer ) i 2013.
 
Art,
jeg begynder at komme i tvivl mht., om vi var til samme konges. Jo - der blev sat årstal på. Begge årstal 2020 og 2025 blev brugt.
 
Så noget andet.
Du behøver såmænd ikke bruge tid på at forklare mig forskellen på visioner og mål. Jeg har for efterhånden en del år siden i en pæn årrække undervist på handelshøjskolen i Købehavn i markedsføring, salg og reklame, organisation og lidt andet spøjs. Så lad os nu ikke falde i hen teorier.
 
På kongressen i 2010 sagde foreningerne nej til en pakke med direkte medlemmer med sektioner og stemmeret. Derfor havde jeg håbet på et nyt forslag, så vi kunne komme videre med det, der flytter på medlemsudviklingen, som er et af de helt store problemer idag.
 
Så det jeg savner er ikke teori, håbefulde visioner, det er ACTION, der skal til, det er den vej man løser medlemsudviklingen. Det behøver vi ikke holde workshops for at erkende.
mvh
kjeld - Wink -
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 15:30
Citat: arntc

@Kjeld: Jamen det er da ikke kun forbundets opgave?

Jeg mener i høj grad at foreningerne lige så vel som forbundet har sovet i timen i de forgangne 2 år.

Sloganet er rigtig godt, og det skal man altid huske på. Men i min branche og i de unges hverdag er det en anden junglelov der gælder: "Move, or die"... Hverken foreninger eller forbund har rykket sig. At forbundets medlemstal daler er jo bare en direkte konsekvens af foreningernes medlemstalsudvikling.

De foreninger der ikke udvikler har enten de vises sten eller også dør de. 
Art,
Det er forbundets opgave at hive foreningerne i ørerne, det er også sket. Fint. Men det er også forbundets opgave at synliggøre forbundet og foreningerne, at understøtte foreningerne med prof. markedsføring, agitationsprogram osv. osv., med alt hvad der kan skabe fremgang i foreningerne. Vi har senest oplevet agitationsprogram for de direkte medlemmer, men ikke for foreningerne. Det er nemt at hive foreningerne i ørerne, men der skal også tilflyde støtte den samme vej.
 
Iøvrigt hvor mange større foreninger har forbundet hente i de senere år. Jeg tror nu nok, at det var en rigtig godt ting, om forbundet gik forrest og støttede og inspirerede foreningerne. Det vil selvfølgelig styrke foreningernes muligheder.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 16:29
Citat: King

 
 
Det var jo sådan set det jeg forsøgte ved at kontakte landmands organitionerne BL og Gefion sidst nævnte strakte ovenikøbet hånden frem til samarbejde i forbindelse med opgravning af vandløb for at slippe for oversvømmelser efter at jeg havde fortalt om forbundets/klubbernes frivillige arbejde med at resturrere vandløb og på den måde sikre vandfremførsel...Da jeg sidenhen overleverede kontakten til forbundet for at de kunne videregive kontakten til den lokale forening blev man vrede over at jeg overhovedet var kommet på tanken om at kontakte nogen som helst hvilket jeg igen kun kan ryste på hovedet af ...Forbundet vil kun have folk i deres regi ude af stand til at tænke og handle selvstændigt .....
 

Kan du ikke kort gengive hvad der kom ud af din heroiske selvstændige handling - Hvor du jo som du skrev tidligere havde gjort det klart for alle involverede at du udelukkende repræsenterede dig selv?

 

-       Jeg husker noget med ; DSF, samarbejde og opbakning til at vandløb skal aflede det vand som de er konstrueret til!?

 
[/QUOTE]
Peter
 Jeg bøjer gerne  tingene i neon for at du og alle andre kan forstå min intention med disse møder ....selvfølgelig for at få gang i samarbejdet omkring vandløbs resturering og ikke male sig selv op i et hjørne ved at kategorisk sige at landmænd ikke er til at samarbejde med fordi de er medlemmer af BL Gefion eller hvor de nu er medlemmer !
Jeg vil bare gerne at vi som miljøbevidste individder hjælper hinnanden med at passe på vores fælles arv naturen omkring vandløb søer og ikke mindst fjorde.
Det som kom ud af mail korspondancen med Gefion var et direkte oplæg til samarbejde fra deres side som blev overleveret til forbundet ligeledes har jeg en stående aftale med BL om et ligende projekt hvor man i fællesskab kan lave et projekt og dette på trods af at vi langt fra er enige om andre vigtige ting så som nitrat/nitrit udledninger til ovennævnte ....Men forklar mig lige hvorfor det skulle afholde nogen fra at samarbejde om det man er enige om !!!
Det lugter for mig at se af RØD/BLÅ stue hvor man ikke kan se ud over sin egen næsetip ....


Redigeret af Søder - 21 Mar 2012 kl. 16:31
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 17:38
Hej Kjeld
 
Citat:
 
Visionen kunne være 50.000, ikke flere, og det ville endda være meget svært at nå. Jeg har i det sidste halve år været igennem 3 møder bla. med andre meget store idrætsforbund, forbund langt større end vores. Billedet ser absolut ikke ud til at rykke for stor fremgang i forenings- eller organisationsmedlemsskab i nu- og fremtiden, det går desværre den modsatte vej.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jeg har ellers forstået det sådan, at der er stor fremgang af medlemmer i de forskellige idrætsforbund, men at der er for få der møder op som tilskuere til diverse stævner og kampe.
 
Så et klip af deres nye kampagne, som går ud på at få flere til at møde op.
 
Ole T
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 17:54
Visionen skal altid være en drøm, og målet et realistisk bud. Sådan opfatter jeg det også, men lad nu dén ligge. Den ændrer ikke på de udfordringer forbund og foreninger har.

At kongressen nedstemte tiltag for direkte medlemmer var måske fornuftigt nok. Jeg er enig i medlemmer af DSF bør som udgangspunkt være det gennem foreningerne. Men hvordan der så skabes en medlemstilgang har jeg et bud på, som jeg også talte for under punktet eventuelt på kongressen.

Forbundet bør tilbyde de "uorganiserede" at de kan lave deres egne foreninger. Er der 8 mand på en arbejdsplads der fisker i ny og næ, jamen så er det da oplagt at lade dem kunne oprette en forening med få museklik på en hjemmeside, istedet for at de skal tvinges ind i en eksisterende forening som måske slet ikke tiltaler dem.

De eksisterende foreninger skal også selv ville føre nogle initiativer til at blive mere up-to-date så de kan tiltrække de fiskere der måske slet ikke anede at de eksisterede (fordi foreningen ingen hjemmeside har, eller de ikke dukker op på google o.lign.) og disse foreninger skal da bestemt tilbydes hjælp og vejledning af forbundet.

Som Claus Eriksen sagde, så er direkte medlemmer skam heller ingen synd. Det er jo prima fiskevand for en dygtig forening. Send et brev til alle direkte medlemmer i foreningens lokalområde og tilbyd dem at blive medlem, og oplys dem om fordelene.

I dag mener jeg at en forening der gerne vil udvide medlemstallet bør være repræsenteret på nettet med ordentlige søgeparametre (måske teknisk snak for nogen) så de dukker op på google søgninger, og gennem sociale medier. Hvis de ikke i forvejen har unge mennesker i foreningen som kan bistå med opgaven, skal forbundet som sagt træde til.

Til sidst kommer vi til forbundets markedsføring af sig selv igennem foreningerne, og den er ikke god nok. Jeg har netop lagt sidste hånd på et googlemap for en kunde (det tog 1 time alt i alt), således at besøgende på deres hjemmeside nemt kunne finde lokale forhandlere af deres produkter. Sådanne tiltag SKAL bare være en del af DSF's hjemmeside. Men heldigvis er de jo i gang med en overhaling på dén front. 

I min egen forening har jeg måttet lære at være "ung med de gamle" og det er fedt. Især når an får lov til at påvirke nogle ting i en mere moderne retning. Det går ikke altid så hurtigt (jeg bliver stadig nedstemt på spørgsmålet om vi skal på facebook), men der er bare ingen vej uden om at både forening og forbund omstiller sig :D
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 19:34
Kjeld willerslev...er det korrekt....Courage???
Per Hansen
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 19:58
Kære Kjeld Willerslev,

Vi var begge to til kongressen, sammen med bl.a Arnt og Kim.

Du har skrevet hundredevis af indlæg om hvor dårlig DSF er, at der i høj grad er brug for nytænkning, der skal action til osv.  Kort sagt en lang gang kritik af forbundet. Det er helt ok med kritik og det er også grund til at lytte til dig. Der er rigtig meget der kan ændres.

Det der så slår mig nu, hvor du altså har skrevet alle disse her indlæg og du er foreningsformand,  er at du IKKE havde indsendt et eneste ændringsforslag til kongressen. Ikke et. Du tog heller ikke ordet da bestyrelsen beretning skulle debaters og godkendes. Ikke een eneste gang tog du ordet og fremførte din kritik. (Du godkendte også bestyrelsens beretning).

Først på sidste dagen, under evt. og som den sidste på talestolen, kom der et lille pip fra dig. Et ganske lille et.

Jeg tænker så, at nu da du har brugt så megen tid på at fremføre din kritik her i et åbent forum, at du så ikke gør noget konkret når chancen virkelig byder sig er ærgeligt.

Du skriver om action NU. Men når det kommer til stykket har du ikke gjort noget. Ikke det der ligner "action" og konkrete tiltag til alle disse ændringer som du i månedsvis dagligt har tæppebombet dette her forum med.

Det undrer mig. Det undrer mig meget og jeg synes det er ærgeligt, at netop du ikke valgte at gøre noget. At du så nu et par dage efter kongressen bliver ved med at fremføre, at der mangler fornyelse og action, ja så tænker jeg bare øv hvor trist.

Kjeld du har fine ideer og tanker, som bestemt burde debateres. Men du fejlede da du havde chancen, heller ikke under vores workshop kunne du sætte dit præg. Ihvertfald ikke så alle andre opdagede det.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 20:35
Sådan er det jo Niels Åge, og kom det bag på dig???
Ikke mig, så meget kan jeg sige digWink
Dem der råber højt kan en masse bag ved skærmen, men når de har chancen til at komme med noget konstruktiv, lukker de i som en østers.
Hvor er det bare så typisk
Mvh
Henrik Christensen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 20:46
Henrik C :

Selvfølgelig kom det ikke bag på dig - det er bare SÅ typisk for dem der sidder bag skærmen og ved alt WinkWink... I kan jo ikke overraske(s)


Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 20:48
Citat: Henrik Christensen

Sådan er det jo Niels Åge, og kom det bag på dig???
Ikke mig, så meget kan jeg sige digWink
Dem der råber højt kan en masse bag ved skærmen, men når de har chancen til at komme med noget konstruktiv, lukker de i som en østers.
Hvor er det bare så typisk
 
Henrik
 
Nu har tonen været pæn, og straks popper du op med dit negative vrøvl, Henrik kan du slet ikke opfører dig pænt og udvise lidt pli.
 
Ole T
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 20:59
Kære Niels Åge
For en del år siden var der en ganske seriøs workshop, jeg husker det som det var  i Dalum, korriger mig hvis det er forkert, hvor vi var en flok seriøse marketing, kreative, brugere samt forbundsledelsen der satte sig sammen for at diskutere hvad skal vi gøre for at få flere medlemmer i DSF. Vi var der af lyst og kærlighed til vores sport/lystfiskeri!!!
Der blev faktisk udarbejdet helt unikke planer, der blev udarbejdet et spritnyt lay- out på Sportsfiskeren, der blev lavet tiltag til ungdomsarbejde, der var tonsvis af gode ideer på bordet! etc. etc.
 
Niels Åge da det endelige resultat blev fremlagt, sagde man pænt tak for det.....og hvad så.... absolut intet, man var sig selv klog og bevidst. Det er måske derfor man står hvor man står idag?
 
Kjeld Willerslev har ret i,  der skal en  meget og meget mere massiv markedsføring til, det nytter ikke noget at udlove "en thekop" med forbundslogo for hvert nye medlem du  får ind i folden.
 
Forbundet skal moderniseres så det er i trit med tiden, og undskyld mig mange gange, men der er for mange "gamle skolelærere" formanden incl. der trænger til en opdatering......
 
Det vil blive et laaaaangt sejt træk, men det kan lykkedes, hvis man får de rigtige til at gøre det, og der med mener jeg at der skal skiftes ud i den aldrene forsamling i bestyrelsen der er tilbage.
 
Men det er da kanon der er kommet 3 "raske gutter" ind! Det er da en gevaldig "blodtransfussion der er tilkommet bestyrelsen"
 
Det næste er at man i stedet for at investere i et nyt forbundshus, hellere skulle bruge en betydelig sum på proff. markedsføring. Hyr dog et prof. markedsføringbureau som laver en strategi for hvordan det lykkedes at få flere i folden.  Lad dem komme med et oplæg som "spekoplæg" hvis man ikke kan bruge det  er det gratis og omvendt betaler man ved kasse et.
 
Hvis man kan bruge ca. 140.000,00 på en undersøgelse i Holstebro, som er en del af årets underskud, kan man sikkert også finde penge til markedsføringsoplæg ude fra!(Bare rolig jeg er ude af business)  
 
Ja det koster penge, mange penge men det kunne jo være de var givet skide godt ud.
 
Dernæst burde man overveje at omstrukturere, f.eks i regioner, der hver for sig valgte en regionsformand. Der talte de enkelte klubbers sag i regionen.
Samtidig havde de fuldmagten til at forhandle på generalforsamlingen der burde finde sted hvert år. Så ville man minimere det gamle ordsprog "for mange kokke fordærver maden"
 
Ja det var mine tanker.
Sov godt når det kommer dertil
 
"the big one is still out there"
 
Med venlige tanker
Per Hansen
 


Redigeret af Taonga - 21 Mar 2012 kl. 21:15
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 21:03
Citat: tranholm

Citat: Henrik Christensen

Sådan er det jo Niels Åge, og kom det bag på dig???
Ikke mig, så meget kan jeg sige digWink
Dem der råber højt kan en masse bag ved skærmen, men når de har chancen til at komme med noget konstruktiv, lukker de i som en østers.
Hvor er det bare så typisk
 
Henrik
 
Nu har tonen været pæn, og straks popper du op med dit negative vrøvl, Henrik kan du slet ikke opfører dig pænt og udvise lidt pli.
 
Ole T
Hallo, prøv lige at læse hvad PFM og andre kalder os DSF tilhængere længere oppe i tråden.
Syntes du selv den tone er sober???
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 21:10
Citat: Kim-salmo

Hej Fisher
Jeg har prøvet at læse dine indslag i denne tråd igennem. I et af dem skriver du: Jeg har prøvet at debattere med Werner. På et tidspunkt gav han udtryk for, at dette niveau ville han virkelig ikke debattere på - uden at der var ytret noget usagligt eller nedgørende fra min side.

Nu vil jeg bare gerne lige have dig til at svare på, om du, når du skriver ”uden at der var ytret usagligt eller nedgørende fra min side”, mener den slags sætninger som jeg har kopieret fra dine yderst saglige indslag. For at du ikke skal have for meget bøvl, har jeg lige markeret de steder, hvor jeg absolut synes du er voldsom saglig.

Det er en meget rammende beskrivelse af den følelse man står med, når man har debatteret med Werner. Stammer den mand virkelig fra planeten jorden?

Det gør han vist desværre sammen med den lille arrogante flok af rygklappere, som har givet deres bidrag til debatten om DSF i ovenstående lille samling.

 

Hvordan skulle man komme i kontakt med en overforkælet og virkelighedsfjern fedtfinne fetchicist fra det jyske å landskab i hans egen lille monopolistiske og pseudo demokratiske organisation, når han ikke engang værdiger hans modstandere en enkelt linie i hans beretning? Han er uden for rækkevidde, og kunne lige så godt sidde på mars.

Netop denne arrogance går igen i mange af hans støtters indlæg på dette forum. Et forum som trods alt giver plads til andet end DSF klovnene.

Der er generelt behov for en omlægning af både miljøpolitik og fiskeri politik. Vi skal være på linie med den nye politik, i stedet for at lade en gruppe af præsenile å fiskere bestemme, at vi som sportsfiskere skal bifalde en natur ødelæggende, kortsigtet og snæversynet fiskepleje.

Du kan tro at ligeså snart der kunne vise sig en reel modstand mod den 75 årige enevælde, så skal man nok få indført kinesisk demokrati for alvor.

 

 

@ Niels Åge

 

Tak for dit referat af Werners beretning, eller var det noget du selv fandt på?

 

De falder altså ikke for en præ-senil DSF formands sludder.

Hvis det er med den slags "seriøse" sætninger du har forsøgt at diskutere med Verner, har jeg måske en smule forståelse for, at han ikke ønsker at bruge så meget tid på dig, som du kunne ønske.
Det er sjovt nok, at når vi andre diskuterer med ham, så bruger han tid på os, men han lukker hurtigt ned, hvis vi bliver useriøse.
Men nu vil jeg lade dig selv, og andre læsere af denne tråd, helt afgøre om du mener du er usaglig og nedgørende
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa


Ole T,

Her må jeg godt nok give Henrik ret - når du vælger at kaste dig frådende over hans indlæg - og lader f.eks. ovenstående passere uden bemærkninger, ja - så kommer du blot til at fremstå som lidt komisk og ude af trit med begivenhederne LOL
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 21:37
Hej Per Hansen,

Tak for dit fine indlæg. Dejligt konstruktivt og fremadrettet.

Mange af de ting du nævner er bare lige i plet. Du har helt ret i, at der skal være kontante fordelle af at være medlem. Det blev og bliver der i den nye bestyrelse i den grad arbejdet for. Altså, hvis det kroner og øre mæssigt kan betale sig at være medlem, begynder det at ligne noget.

Måske kan vi ikke nu nå helt op på et neutralt niveau, men til en begyndelse skal det kunne mærkes med andre fordele end bare at være "solidariske".

At lave mindre dynamiske foreninger er også på vej. De sociale medier. Hjemmeside, debatter på nettet, omredigering af Sportsfiskeren, som i bliver slanket økonomisk, men ikke indholdsmæssigst. Men i høj grad mere stof og information på DSF hjemmesiden.

At søge fonde om midler til eksempelvis forbundsarbejde, juniore, miljø, forbundshus osv. er der også stor fokus på og bestyrelsen er helt på det rene med, at der virkelig skal tænkes bredt.

Men jeg synes der var en enddog meget god stemning på kongressen og folk godt vidste, at det er alvor med at mange vælger at stå udenfor DSF og bruge pengene til noget andet.

Men tak for dit indput.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo

Ps. Undersøgelsen ved Storeåen, synes jeg var et godt tiltag og den har enorm betydning for debatten og det videre forløb af hvordan denne "store å" bliver "fri" igen.
Det samme er gjort med Gudenåen ved Tange. Også her har undersøgelserne vist at  været meget væsentligt i den fremadrettede debat.


Redigeret af niels åge skovbo - 21 Mar 2012 kl. 21:41
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 21:45
Hej Kim
 
Der er ikke noget der overrasker mig mere vedr: DSF og dog, hvordan kan et regnskab fylde 50 A4 sider, det må være noter til diverse poster der fylder og ikke selve regnskabet. Er der ikke et selvstændigt regnskab for Sportsfiskeren.
 
At regnskabet fylder så meget at du mener at alm. medlemmer + andre ikke kan gennemskue det, hvordan kan man være med til at godkende et regnskab samt budget man ikke forstår, eller er det kun formænd der forstår regnskabetWinkSmile 
 
Nu ved jeg ikke hvad DSF har af økonomi eller omsætning, en erstatning kan jeg forstå hvis man ikke er forsikret, og hvorfor er man ikke det, hvad gør man hvis et medlem/junior kommer til skade på tur med DSF, hvordan kan man gøre skade på nogle el-master for 140.000, og en budget overskridelse på 160.000 til en undersøgelse i Holstebro, kunne den undersøgelse ikke vente til næste regnskabsår, eller kræver det ikke en extraordinær generalforsamling der skal godkende en overskridelse ifølge vedtægterne.
 
Kim dette ikke for at være negativ, måske jeg bedre kunne forstå det med regnskabet i hånden. Men jeg er jo ikke formand Tongue
 
Ole T
 
Ps. Kim jeg har set mange regnskaber, også fra meget store virksomheder, samt min banks, men sgu aldrig et regnskab på 50 A4 sider.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 21:49
@Persson og P.M.

I finder åbenbart at det er rimeligt at DSF opfører sig som en hemmelig loge omkring deres regnskaber, når man fedter med 20.000 medlemmers kontingenter og mange offentlige støttekroner? At I så ovenikøbet mener dette er rimeligt, når jeg ikke vil fortælle hvad jeg laver søndag aften omkring en evt. ny organisation for mine egne penge, sætter da jeres tåbelighed i perspektiv.

Jeg vil da også gerne give Henrik C lov til at bruge grimme ord, hvis han bare selv forstod dem. Desværre er det ikke altid tilfældet. Begrebet arrogance f.eks. er det DSF bestyrelsen udviser, når man nægter at kommentere noget af al den kritik der er blevet rejst. At jeg og mine ligesindede må udøve vores egen form for fiskepleje ved hjælp af C&R har ikke noget med arrogance at gøre. Det ord kan da aldrig bruges i den forbindelse.

Jeg synes det er fair at kritisere forbundet (det som I kalder at svine forbundet til). Jeg gør det, fordi de bruger mine skattepenge til et formål, jeg på ingen måde kan bifalde. De tillader sig ovenikøbet at kalde mig en snylter, fordi jeg har meldt mig ud. De største snyltere blandt danske sportsfiskere, har base i Vingsted og bruger kun penge på fedtfinnefisk. De gør det, mens de taler om at repræsentere alle landets sportsfiskere og alle former for sportsfiskeri. Se det er rendyrket bedrageri.


/Fischer


Redigeret af Peter Fischer - 21 Mar 2012 kl. 21:50
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres