Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

polakker og store gedder.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
martin leding jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nitramxx Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nitramxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: polakker og store gedder.
    Sendt: 18 Mar 2012 kl. 11:44
hej alle sammen. 

vi har i vores lokale fiskevand i skjern problemer med en masse polakker som kommer og gogger alle de store gedde.
de sidder der ude ca. 2-3 gange om ugen og alle de fisk de fanger gogger de. på det sidste har de taget fisk på op til 8kg, og i snit fanger de 1-5 gedder hver  gange de er der, så det tynder desvære ud i bestanden... det er bare ikke okay!

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 11:51
Så må man jo i de lokale fiskeforeninger, der bestyrer vandene indføre restriktioner på fangsten og holde opsyn med at reglerne bliver overholdt.

I hvert fald hjælper det ikke noget at oprette hadefulde indlæg mod bestemte grupper her på forum.

God start for 1. indlæg - du skal nok blive populær Clown
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 11:53
Kontakt grundejeren f.eks. Staten eller kommunen og søg via din lokale fiskeklub om, at der bliver indført et lokalt påbud om C&R på gedder over f.eks. 75 cm. ved fiskevandet - den slags C&R regler er indført i andre fiskevande rundt om i landet ved den fremgangsmåde.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 11:54
Jeg har set en laaang række himo sapiens af varierende biologisk oprindelse hjemtage sølv og kakkelovnsrør fra kyst og å. Det tynder bestanden og på sigt går det ikke hvis det ikke var for de markante bestandssubsidier i visse landsdele.
 
Det er selvfølgelig trist at vi tolder så voldsomt af bestandene at det går ned ad bakke og på sigt truer med at udrydde enkelte bestande. Gedden er et oplagt mål fordi den er så let at fange og ofte kan fanges i vande hvor det koster gratis at fiske )-:
Til top
peter hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
carpefisker

Tilmeldt:: 27 Jun 2006
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 12:16
Hvis det er parallel kanalen er det nok svært at gøre noget ved da de jo fisker lovligt (hvis de har fisketegn) men prøv at kontakte skov og natur styrelsen og hør om de ikke vil være med til en form for fangstbegrænsning på gedderne. Har i prøvet at komme i kontakt med dem? det kunne jo være i kunne overbevise dem om at det er en dårlig ide at slå alle gedderne ihjel da det også ødelægger deres ejet fiskeri og hvis de fanger så mange gedder som du siger kan det snart ikke være for at spise dem så skal de da leve af fisk 7 dage om ugen.  
Jan kan ikke se det "hadefulde" i indlægget det da deres opførsel ved fiskevandene nok er kultur bestemt er det vel meget relavant at få oplyst at det er polakker og det er vel også forståligt at Martin bliver lidt frustreret når han ser fiskebestanden i en af hans lokale vande bliver ødelagt. 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 12:44
Peter, hvorfor er det relevant om det er polakker, tyrkere, grønlændere eller danskere, der tager fiskene?  Det har jeg svært ved at se.

Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 13:01
de kan vel godt lide gedde frikadeller Question
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 13:36
Citat: Jan Persson

God start for 1. indlæg - du skal nok blive populær Clown
 
 
En sætning som den gør da heller ikke ligefrem dig populær...
Vi har samme problem hvor jeg fanger mine gedder, der er der desværre også en flok polakker der konstant gogger alle gedder de fanger.

Ville have stillet samme spørgsmål men valgte at lade være, netop pga af latterlige svar som disse,,,

Forstår ikk hvorfor folk ikke bare kan svare hinanden i en pæn tone...
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 13:40
Citat: Jan Persson

Peter, hvorfor er det relevant om det er polakker, tyrkere, grønlændere eller danskere, der tager fiskene?  Det har jeg svært ved at se.

Hvorfor skulle det ikke være relevant, at det er polakker???
 
- Polakker har ofte en anderledes fiskekultur end danskere.
- Polakker forstår sjældent det danske sprog.
- Polakker er ofte kun midlertidigt i DK og har derfor ikke den samme interesse i at opretholde en interessant bestand.
 
Disse tre ting gør, at det er på sin plads at oplyse, at det er polakker, som slagter gedder, da en løsning på problemet er anderledes at gribe an end hvis det f.eks. var tyndarmede på tyvetogt eller småbørn der ikke vidste bedre. 
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 13:49
Citat: Steen Kehler

Citat: Jan Persson

Peter, hvorfor er det relevant om det er polakker, tyrkere, grønlændere eller danskere, der tager fiskene?  Det har jeg svært ved at se.

Hvorfor skulle det ikke være relevant, at det er polakker???
 
- Polakker har ofte en anderledes fiskekultur end danskere.
- Polakker forstår sjældent det danske sprog.
- Polakker er ofte kun midlertidigt i DK og har derfor ikke den samme interesse i at opretholde en interessant bestand.
 
Disse tre ting gør, at det er på sin plads at oplyse, at det er polakker, som slagter gedder, da en løsning på problemet er anderledes at gribe an end hvis det f.eks. var tyndarmede på tyvetogt eller småbørn der ikke vidste bedre. 
 
 
+1 Thumbs Up
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 13:58
Citat: Steen Kehler

 
 
- Polakker har ofte en anderledes fiskekultur end danskere.
- Polakker forstår sjældent det danske sprog.
- Polakker er ofte kun midlertidigt i DK og har derfor ikke den samme interesse i at opretholde en interessant bestand.
 
Disse tre ting gør, at det er på sin plads at oplyse, at det er polakker, som slagter gedder, da en løsning på problemet er anderledes at gribe an end hvis det f.eks. var tyndarmede på tyvetogt eller småbørn der ikke vidste bedre. 


Øhh, hvad har ændret sig siden dit første svar?

Løsningen er vel stadig nogle regler for fiskevandet omkring max antal hjemtagne fisk og C&R over 75 cm (for eksempel).

Disse løsninger er vel de samme uanset om det er polakker, danskere eller andre nationaliteter?

I øvrigt, hvis de kun er midlertidigt i Danmark - så løser problemet vel sig selv når de rejser hjem igen Wink

Citat: Steen Kehler

Kontakt grundejeren f.eks. Staten eller kommunen og søg via din lokale fiskeklub om, at der bliver indført et lokalt påbud om C&R på gedder over f.eks. 75 cm. ved fiskevandet - den slags C&R regler er indført i andre fiskevande rundt om i landet ved den fremgangsmåde.





Redigeret af Jan Persson - 18 Mar 2012 kl. 13:59
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:01
Citat: Nagy187

Citat: Jan Persson

God start for 1. indlæg - du skal nok blive populær Clown
 
 
En sætning som den gør da heller ikke ligefrem dig populær...
Vi har samme problem hvor jeg fanger mine gedder, der er der desværre også en flok polakker der konstant gogger alle gedder de fanger.

Ville have stillet samme spørgsmål men valgte at lade være, netop pga af latterlige svar som disse,,,

Forstår ikk hvorfor folk ikke bare kan svare hinanden i en pæn tone...


Hvorfor gør I så ikke noget ved det?

Har I ikke nogen regler for fiskevandet og nogle opsynsmænd til at sørge for de bliver overholdt?

Til top
Thomas Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FCThomas

Tilmeldt:: 23 Feb 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FCThomas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:13
Citat: nitramxx

hej alle sammen. 

vi har i vores lokale fiskevand i skjern problemer med en masse polakker som kommer og gogger alle de store gedde.
de sidder der ude ca. 2-3 gange om ugen og alle de fisk de fanger gogger de. på det sidste har de taget fisk på op til 8kg, og i snit fanger de 1-5 gedder hver  gange de er der, så det tynder desvære ud i bestanden... det er bare ikke okay!

 
Hej Martin,
 
tag og ta' fat i Bjerringbro sportsfiskerforening. De har selv taget en række restriktioner i brug, netop for at værne om geddefiskeriet. Og det virker tilsyneladende!
 
Prøv at læs lidt rundt omkring på deres hjemmeside eller tag kontakt til deres bestyrelsesmedlemmer.
 
Selvfølgelig skal sådan noget bremses!
Til top
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:16
Citat: Nagy187

Citat: Jan Persson

God start for 1. indlæg - du skal nok blive populær Clown
 
 
En sætning som den gør da heller ikke ligefrem dig populær...
Vi har samme problem hvor jeg fanger mine gedder, der er der desværre også en flok polakker der konstant gogger alle gedder de fanger.

Ville have stillet samme spørgsmål men valgte at lade være, netop pga af latterlige svar som disse,,,

Forstår ikk hvorfor folk ikke bare kan svare hinanden i en pæn tone...
Clap
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:19
[/QUOTE]

Hvorfor gør I så ikke noget ved det?

Har I ikke nogen regler for fiskevandet og nogle opsynsmænd til at sørge for de bliver overholdt?

[/QUOTE]
 
har som prøvet, men det er offentligt fiskevand og kommunen virker ligeglad, der står skiltet at gedder bedes sættes ud igen af hensyn til balancen i søen, men tvivler på de læser det.. Fik af vide jeg kunne spørge dem om fisketegn, ja tak, det gør lille jeg da bare foran 4 - 6 polakker der nok ikke forstår mig alligevel, og eller er ligeglade...
 
 
Til top
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:23
Hej martin smukt indlægClap
Tror det hele nok skal blive godt igen nu når der er kommet nye regler Smile
tror ikke polakkerne kan leve op til dem og så skal vi gogge dem Wink
 
Til top
martin leding jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nitramxx Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nitramxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 14:46
det er rigtigt, og ja det gør vi bare

Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 15:11
Er der nogen lov mod at hjemtage store gedder? Nej vel. Måske skal vi indse, at alt det der C&R hykleri, er noget pis vi har indført her til land, blandt andre, for at pudse glorien - selv om det vi i virkeligheden gør, er at lege med liv for sportens skyld. Jeg ved ikke, hvem der er mest f**ked up - os eller de polakkerne, der synes det er fedt at spise deres fangst!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 15:22
Her er lidt morskab......
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 15:28
Hvis folk som fisker et givent sted har passet på bestanden af fisk ved at genudsætte dem nænsomt så kan jeg da sagtnes følge en hvis harme over at nogle ikke følger denne kotyme og genudsætter fisken uanset fiskerens herkomst ....og når vi nu taler om polakker så har det vel noget med økonomi at gøre også ved at spise gedderne så får de jo et gratis måltid mad så måske man skulle give dem det imod at lade fisken gå igen !

Redigeret af Søder - 18 Mar 2012 kl. 15:51
/Søder
Til top
martin leding jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nitramxx Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nitramxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 15:46
Citat: Creekking

Er der nogen lov mod at hjemtage store gedder? Nej vel. Måske skal vi indse, at alt det der C&R hykleri, er noget pis vi har indført her til land, blandt andre, for at pudse glorien - selv om det vi i virkeligheden gør, er at lege med liv for sportens skyld. Jeg ved ikke, hvem der er mest f**ked up - os eller de polakkerne, der synes det er fedt at spise deres fangst!
Til top
martin leding jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nitramxx Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nitramxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 15:50
jeg vil sige at nogle folk går alt for meget op i C&R, men det at man måske gogger 10 gedder om ugen er ikke okay, selvfølgelig skal alle have lov at tage en fisk med hjem og spise en gang imellem, men det skal ikke være sådan at man smadre hele bestanden i et bestemt område. hvis man gerne vil tage en masse gedder med hjem og spise kan man fx tage 2-3 det ene sted og så 2-3 et andet sted. hvis de4r bliver fanget og gogget et par stykker hver andet måned gør det jo ikke det helt store ved bestanden.
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 16:36
Hej. Jeg har haft kontakt med et par polakker der fiskede gedder ved skjern å. ved kanalen.
de forstår ikke en skid dansk med fik på tysk forklaret dem at de var ved at ødelægge det ellers fine fiske vand. ved at hjemtage alle de fisk de gør. de havde 3 på land da jeg snakkede med dem.
det forstod de godt men var faktisk ligeglade med det for de fiskede bare mens de var i DK. kunne ikke få at vide hvad de lavde i DK..
 
Så synes vi skal have fiskereglerne lavet om så de kan knaldes på ulovlig fiskeri.
 
 
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 16:45
Hvis de fisker ulovligt, så meld dem.
Hvis de ikke fisker ulovligt, hvad er der så at gøre?
Hvis foreningen ikke ønsker at forholde sig til det, hvad så med at skifte forening? Eller selv stille op til at gøre en forskel for at ændre foreningens regler og love. Jeg kan ikke se at du har så mange muligheder før dem der administrerer fiskevandet ændrer sin indstilling. 
Derfor skal du nok mere søge at få indflydelse på den administration.
K&B herfra.

"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 17:12

I en smule ophedet debat kan jeg kun sige at jeg bryder mig ligeså lidt om racisme som jeg bryder mig om at fremmede som kommer hertil ikke følger de almindelige spilleregler.

Og så må jeg retfærdigvis lige fortælle at jeg faktisk kender 2 Polakker som begge er ivrige lystfiskere...og som i alle henseender behandler naturen med omtanke og respekt.

Bare sådan lige for en ordens skyld.


Mvh

Jim.

Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 17:20
Jim: Thumbs Up
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 18:06
Citat: Nagy187

Citat: Jan Persson

God start for 1. indlæg - du skal nok blive populær Clown
 
 
En sætning som den gør da heller ikke ligefrem dig populær...
Vi har samme problem hvor jeg fanger mine gedder, der er der desværre også en flok polakker der konstant gogger alle gedder de fanger.

Ville have stillet samme spørgsmål men valgte at lade være, netop pga af latterlige svar som disse,,,

Forstår ikk hvorfor folk ikke bare kan svare hinanden i en pæn tone...
Hej Mikkel
 
Hvordan ved du at det er polakker.
 
Ole T 
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 18:40
ikke nemt, men pOlakkere gokker ikke kun store gedder.
de gokker alt der kan hænge på en krog.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 19:03

Sjovt nok... jeg er kontrollant med et lokalt fiskevand... og har mødt mange polakker der fisker i marts/april mdr. hvor fiskevandet er totalt lukket for fiskeri. Desværre er dansk, tysk og engelsk et totalt ukendt sprog for disse tyvefiskere.. Det skulle fandem være løgn, så næste gang jeg så nogle fiske ulovlig, gik jeg ned til dem og hilste høfligt og.... nej det kunne de to fyr ikke rigtig forstå, så begyndte jeg at tale om, at jeg havde et hus og manglede nogle håndværkere til arbejde der... pludselig kunne de godt forstå og tale lidt dansk.. 100,- /time sort samt hvor dygtige håndværkerne de var og hvor længe de havde været i Danmark...

Da jeg så begyndte at tale om jeg egentlig kun var her for at kontrollere deres fiskekort, som jeg vidste de ikke havde... ja så forsvandt alle danske gloser og pludselig forstod de ikke et ord dansk mere - Da tyvefiskeri er et problem i dette fiskevand, har der været afholdt møde med det lokale politi som gerne lige triller forbi hvis der meldes om problemer.  - hvilket var eneste løsning på at få disse to fyre til at pakke samme... Desværre nåede politiet ikke at få fat i dem denne gang, men måske næste gang.  Jeg tror en del af vores gæstefiskere forstår mere dansk end de giver udtryk for, men har måske også en helt anden fiskeetik/moral. Som vi ikke forstår

 
/J
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 19:08

Ved at den ene har arbejdet samme sted som jeg.. Muligt de andre ikke er, men ved at i hvert fald han er.. Men kender da og så selv polakker og rumæner der overholder reglerne, ser bare for tit det er folk derfra der er ligeglade med vores søer..

Er tit med min fam til noget P&T hygge konkurrence, desværre bliver det sjældent til hygge da alle østeuropærene der er med, larmer og behandler tingene og omgivelserne uden respekt.. De samme folk har jeg set stå ved den lokale sø og fiske og hvorfor skulle de behandle det bedre der...
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 19:24
Vi skulle ha det som i Tyskland, hvor man nærmeste skal have "kørekort" til at fiske! For også her i Viborg er det er problem med østeuropæere der gokker løs ! Og det er virkeligt ALT hvad de hiver op..
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 19:28
JA! Og de tager vores arbejde og vores damer! Sådan er de alle som en! Det var da nemmere, dengang de havde en anden kulør, så var de da til at kende på længere afstand!
 
(Muligvis en smule ironi i ovenstående)
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 19:36
Jeg synes vi skal ringe til Pia Kærsgaard så må hun tage affæreBig smile
nej spøg til side, vi skal alle være ansvarlige ved vores fiskevande og det indebærer også udlændinge af forskelligt herkomst ,ser man den form for overfiskeri skal man altid påtale det over for vedkommende.
en ide kunne være at tage billeder af fiskeforbryderne og offentliggøre dem  
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:09
indfør reglen som den er ved jagt, der må ikke drives jagt på fiskeriterritoriet af ikke danske statsborgere.
og udvid den lov til foreningsvande for visse europa lande øst og syd og vest for tyskland.
så skulle den ged være barberet.
i hvert fald til hvem der må fiske i vores vande.
og så ophøjes alle kontrollører med knippel og jern til hånd, og en revolver.
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:22
Hvad er det for noget jern du mener ??
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:24
Ja for hulen da! Tyskerne må gerne, de opfører sig pænt nok efter krigen, og har penge med.
 
Og polakkerne, de har dælme bare af, stadig at tage i mod de danske jagt og fisketurister, vi har jo også penge med til deres underudviklede land. Ellers må de ud af EU igen! Wacko Og landene syd for Tyskland er ikke et hak bedre! Men vi skal selvfølgelig stadig fange maller og karper i Spanien osv. osv. Vi sætter dem jo ud igen.
 
Man kan jo se hvor galt det er fat i USA, over halvdelen af de indsatte i fænglerne er sorte/latinoer, og de udgør langt fra halvdelen af befolkningen - så er det jo klart for enhver, at de er mere kriminelle end de hvide! Det er jo simpel logik Wacko Så når den promille af den polske befolkning vi fanger er tyvfiskere, så er Polen jo afgjort et land af tyvfiskere og i øvrigt hjemmerøvere for resten!
 
Måske en smule ironi igen.
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:34
Det helt okay du skriver polakker, ligesom jeg skriver dansker.
 
1. Hvis det er en lokal fiskeforening der ejer søen, så ville jeg gå ud og tage smide dem væk. Hvis de ikke er til at snakke med, så må man jo tale med store bogstaver og fortælle dem at man kontakter myndighederne. Hvis de stadig ikke fatter det, ja så kan man jo fortælle dem, at hvis de ikke er væk indenfor 5 min, fjerne du deres stænger. Hvis du truer eller gør andet så melder du dem bare længere er den ikke.......
 
2. Hvis det er en sø med frist fiskeri, så kan du tage en snak med dem. Men der bare ikke så meget at gøre hvis det frit og lovligt at fiske. Du kan dog sørge for melde dem hvis de gør det 1 april og fremefter og tag alle fisk under mål. Men bestanden i din sø vil jo nok blive mindre hvis de forsætter med at fiske løs.
 
Latterligt og forstår udemærkdet din frustation.
Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:38
ha ha ja jern til hånd kunne godt være deres egne gokkejern.
så kan de selv føle...
derudover mener jeg seriøst udenlandske statsborgere ikke burdehave fiskeret på fiskeriterritoriet og foreningsvande.
de kan fiske put n take hvis de tror de skal fiske 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:50
Citat: jhh

indfør reglen som den er ved jagt, der må ikke drives jagt på fiskeriterritoriet af ikke danske statsborgere. 

Ja, eller det kunne laves sådan, at ikke danske statsborger, kun kan løse et fisketegn, som er gyldigt i max 8 eller 14 dage, og så må det gerne koste 500 eller 1.000 kroner, på den måde holder vi vore vande åbne for de seriøse fisketurister, samtidigt med at vi begrænser østarbejdernes madfiskeri.

Her i Nordsjælland er der ved alle søerne store problemer med polakker, lithauer, og andre østarbejdere, som tyvfisker , og de er så slemme, at de flere steder sætter garn, som de svømmer ud med, og binder fast til grene som hænger ud i vandet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:57
I Randers er der sku også problemer med folk øst eruopa, har adskillige gange set Havørreder under målet få en i nødden, aborre under målet også!! har taget en snak med mange af, og et bødeforlag kan de sku godt forstå!!! Jeg har haft ringet til fiskekontrollen uden der sker noget, men en ting er helt sikkert, jeg vil ikke være vidne til det de har gang i, uden at gøre hvad jeg nu kan gøre ved det!!

Mødte 2 fra Polen i en grejbutik i Randers, de pralede med at de sidste 2 år, havde taget ca 600!!  stk sandart om året med hjem, ude fra skrotten(det var en god plads, med masser af sandart)

jeg kender meget få mennesker fra øst europa der prøver at passe på vores fiskeri, da mange steder er skrøbelige for det fiskepres der nu engang er..

Så en rigtig god sandart plads er fuldstændig fisket tomt, pga af sådan nogle idioter som dem jeg mødte!!

Folk fra øst euorpa fisker efter at få noget føde på bordet, så de kan sende de flere penge hjem, til deres hjemland.

Jeg er kommet så langt, at jeg virkelig er begyndt at hade mange af disse mennesker, ved folk de kommer fra andre vilkår end mig, men det ændre sku ikke min holdning til disse mennesker!!!

Jeg vil fortsat som jeg altid har gjort, gøre hvad der står i min magt, for at fortælle dem at det er meget forkert det de har gang i, for når det kommer til bekymre sig om at passe på vores bestand af fisk, er de fuldstændig kolde i røven, de finder bare et andet sted de kan tømme!!




Redigeret af danny rasmussen - 18 Mar 2012 kl. 20:59
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 20:59

Folk som laver sådan noget skulle efter min mening skydes med lunken lort...uanset nationalitet.


Mvh

Jim.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:02
Citat: jhh

ha ha ja jern til hånd kunne godt være deres egne gokkejern.
så kan de selv føle...
derudover mener jeg seriøst udenlandske statsborgere ikke burdehave fiskeret på fiskeriterritoriet og foreningsvande.
de kan fiske put n take hvis de tror de skal fiske 


Super ide - måske de skulle gøre det samme i Norge, Sverige, Skotland og nogle af de andre steder som danskere valfarter til for at fiske hvert år Thumbs Up

Pia K har ikke levet forgæves.


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:07
Inden I går fuldstændig i selvsving, så tag lige et øjeblik til at tænke over hvem det er der har ødelagt fiskeriet, miljøet og naturen her i landet. Sammenlignet med f.eks. Polen, der har noget af den sidste oprindelige urskov i Europa og noget af den mest uberørte natur, så er vi her i landet nogle af de absolut værste "tyv" fiskere og naturhadere overhovedet. Danmark er det land i Europa, der har mindst procentdel af natur overhovedet.

Til enhver tid vil jeg påstå at selv en enkelt svinebonde gør mere skade på de danske fiskebestande og miljø end samtlige østeuropæere til sammen, og så er jeg ikke engang begyndt at tale om "bi" erhvervsfiskere, rigtige erhvervsfiskere samt driftige kommunalpolitikere.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:19

Ja vi skal ikke råbe for højt om hvor gode vi er.

Danmarks indsats på det miljøpolitiske ligger under lande som feks Portugal og Grækenland, og her sammenlignes vi med det tidligere Østtyskland.

Vi har travlt med at være foregangsmand i grøn energi og bæredygtighed på den globale arena.


Men blot af den simple grund at der er penge i det.


Mvh

Jim.

Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:23
Hvorfor har folk fra øst europa ikke fundet ud af, hvor mange fjæssinger der på kysten på djursland, der skulle være en rimelig chance for at vi komme mange af de fjæssinger til bunds Tongue
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:31
Ja og så er der jo også den anden fordel at de stikker og er giftige Dead

Mvh
Jim.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:46
Citat: Jan Persson

Inden I går fuldstændig i selvsving, så tag lige et øjeblik til at tænke over hvem det er der har ødelagt fiskeriet, miljøet og naturen her i landet. Sammenlignet med f.eks. Polen, der har noget af den sidste oprindelige urskov i Europa og noget af den mest uberørte natur, så er vi her i landet nogle af de absolut værste "tyv" fiskere og naturhadere overhovedet. Danmark er det land i Europa, der har mindst procentdel af natur overhovedet.

Til enhver tid vil jeg påstå at selv en enkelt svinebonde gør mere skade på de danske fiskebestande og miljø end samtlige østeuropæere til sammen, og så er jeg ikke engang begyndt at tale om "bi" erhvervsfiskere, rigtige erhvervsfiskere samt driftige kommunalpolitikere.

For at starte lidt baglæns..... du bør for din egen skyld kunne dokumentere at en enkelt dansk svinebonde ( Det er rigtigt at de sviner og er nogle svin ) sviner mere end samlige østeuropærere i Polen, Ungang , Slovakiet, Tjekkiet, Rumænien, former Jugoslavien, Albanien.......det er sku da noget af en påstand!
 
Jeg tror ikke du har været i Polen og set de brunkulsbyer der findes der, hvor menneskene går rundt og har det ad helvede til, tag en tur derned i Altoen, hvis den kan køre så langt, og oplev det Polen som jeg har set.
 
Det næste du skal gøre er at, købe dig en ildslukker, for din glorie brænder.....
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 21:56
Citat: Taonga

For at starte lidt baglæns..... du bør for din egen skyld kunne dokumentere at en enkelt dansk svinebonde ( Det er rigtigt at de sviner og er nogle svin ) sviner mere end samlige østeuropærere i Polen, Ungang , Slovakiet, Tjekkiet, Rumænien, former Jugoslavien, Albanien.......det er sku da noget af en påstand!


Det er så heller ikke lige det jeg skriver, vel klaphat Clap. Jeg skriver at en enkelt svinebonde har gjort mere skade på den DANSKE bestand af gedder og andre fisk end samtlige østeuropæiske lystfiskere tilsammen har gjort her i landet
 
Jeg tror ikke du har været i Polen og set de brunkulsbyer der findes der, hvor menneskene går rundt og har det ad helvede til, tag en tur derned i Altoen, hvis den kan køre så langt, og oplev det Polen som jeg har set.
 
Det næste du skal gøre er at, købe dig en ildslukker, for din glorie brænder.....
 


Du tror og postulerer og fordrejer på samme niveau som den store mester NRE - men du ved meget lidt.

Naturligvis har jeg været i Polen og flere andre af de tidligere lande bag jerntæppet - også mere end en gang - og de har uendelig meget mere natur end vi har haft de sidste 50 år i Danmark. Ja, de har nogle steder der er utrolig forurenet, men det er små lommer. Her i landet er det lige omvendt, vi har små lommer af natur og enorme områder der er ødelagt af landbrug og industri.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 22:00

Hej Per.


Nu er det jo lidt svært at skulle dokumentere netop dette.

I øvrigt er det en syg mani der er opstået herinde, alt hvad man overhovedet siger skal dokumenteres, min bare r...

Men Jans påstand om at en enkelt svinebonde kan gøre mere skade på miljøet end samtlige polakker, det kan vel ingen være i tvivl om er en påstand som næppe behøver nogen dokumentation.


Mvh

Jim.

Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2012 kl. 22:29

Jaaaaa



Redigeret af jhh - 22 Mar 2012 kl. 23:46
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres