Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor gogger man store gedder

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor gogger man store gedder
    Sendt: 16 Mar 2012 kl. 16:00
fatter slet ikke dem der gogger alle de store gedderCry
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 16:20
Eller havørred på tyndelse med en lillefinger eller sorte som kul - men sådan har det nok altid været og det er nok kommet for at blive.
 
Så jeg har lært at acceptere det og det er sådan set intet problem for mig så længe fiskene bliver brugt til noget fornuftigt og lovgivningen overholdes..
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 17:23
Det er desværre i de fleste tilfælde nok kun for at vise fisken frem når de kommer hjem, med mindre de kommer direkte fra Østeuropa, så spiser de sku´ skidtet.Dead

Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 17:45
"jokke"
Ikke alle tager livet fra de store smukke Raptor!!! - enkelte gør - som beskrevet af Karsten !! , så ved du jokke, hvad dit forslag skal indeholde til næste generalforsamling,
i kampen for bevare de store - inden de forsvinder helt , i bunden af de "skyldige`s" fryser, , ,   ,      , Dead

     
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:00
Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:11
Citat: mahon

Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.

Hvis du spiser dem, er det ok. Men jeg tror ikke der er ret mange gedder, der havner på middagsbordet. Især ikke med det ekstra arbejde, der skal til før de bliver spiselige, som f.eks. frikadeller.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:32
Hvorfor er det værre at aflive en stor gedde end f.eks. en stor laks eller torsk?

Hvis fisken bliver spist eller ender som trofæ på væggen, så er det vel underordnet hvilken art det er? Gedden er på ingen måde truet.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:37
Hvis det "bare" er for at vise den og så smide den ud er det noget svineri!
Men ellers ser jeg intet problem i det.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:46
de bedste fiske frikadeller kommer fra gedder så må man leve med det arbejde der er med at filetere dem Man spiser da også rejer selv om det er en pestilens at pille dem
Til top
Tommy Arnoldus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy A Avatar

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 18:50
Citat: mahon

Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.
 
Hvis den så bare gjorde det.. en 2-3kgs giver væsentligt bedre deller, det samme med andre store fisk jo.
 
Jeg deler Jokkes frustration, men accepterer at sådan er det. Heldigvis er de fleste unge vokset op med C&R så det er formentligt et spørgsmål om tid førend vi "alle" fisker bæredygtigt:)
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:16
Citat: ksh123

Citat: mahon

Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.

Hvis du spiser dem, er det ok. Men jeg tror ikke der er ret mange gedder, der havner på middagsbordet. Især ikke med det ekstra arbejde, der skal til før de bliver spiselige, som f.eks. frikadeller.
 

     
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:30
Det er en tilbagevendende diskussion på forumet - C&R eller hjemtage fisk for at spise dem.
 
Jeg synes personligt ikke, at der er noget galt i, at hjemtage en fisk og spise den. Men at hjemtage 10 fisk samme dag, er måske en anden historie. Og dog, for havfiskere er det absolut kotumen, at vi hjemtager vores fisk for at spise dem - torskefisk, fladfisk, sild, makrel, havkatte mv., og kunne jeg stadig finde et godt sted at fange ålekvabber, er det også en god spise som jeg ville hjemtage... Der er nok heller ikke mange, der fisker ål C&R.
 
Det handler vel i bund og grund også lidt om, hvorvidt det er en god spisefisk der fiskes efter?
 
At slå ihjel og hjemtage udelukkende for trofæets skyld, er der vel ikke mange der er uenige i, er forkert...
 
Men vi skal jo ikke længere end til Polen for at karpen erstatter anden/flæskestegen juleaften - Utænkeligt for de fleste danske karpefiskere. (og det var IKKE for at starte en debat om hvorvidt at folk fra Østeuropa tømmer vores søer og æder alt!)Shocked
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:31
Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
Jeg fisker fordi jeg syntes det er sjovt, og for at få nogle fisk med hjem.
C&R er i mine øjne lidt problematisk, jeg er nemlig modstander af dyreplageri. Og det af fange en fisk med en ualmindelig spids genstand, laden den kæmpe for sit liv(Jeg tror ikke det er sjovt at være fisk for enden af en line!) og så slæbe dyret ovenvande for at fotografere den, bare for at tilfredsstille et eller andet personligt behov for at vise sin fangst frem for andre, tja det ligner lidt dyreplageri for fornøjelsens skyld?
Og nu kryber jeg så i flyverskjul Wink
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:41
Citat: Jan Persson

Hvorfor er det værre at aflive en stor gedde end f.eks. en stor laks eller torsk?


Fordi gedden er det tætteste man kommer på en hellig fisk - og der findes desuden masser af andre arter, som er meget bedre egnet som spisefisk. Folk, der slå en stor gedde ihjel, de skulle have pisk med en Ugly stick... 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:43
Citat: mahon

Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
 
Alt lystfiskeri udøves for ens egen fornøjelses skyld, så Det du kan sige om C&R gælder altså for alt lystfiskeri - dyreplageri for egen fornøjelses skyld.
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:47
Hellig fisk?????????
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:51
Citat: Steen Kehler

  og der findes desuden masser af andre arter, som er meget bedre egnet som spisefisk.


Det er sjældent, man i højere grad kan afvise et argument, fordi det er en smagssag...

Johan
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:52
Ja, det kan du have ret i Steen, men jeg får tilfredsstillet andet end mit ego når jeg spiser den!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 19:57
Citat: mahon

Ja, det kan du have ret i Steen, men jeg får tilfredsstillet andet end mit ego når jeg spiser den!
Folk der sætter fisken ud igen opnår livskvalitet og det er ligeså vigtigt, som at spise mad, livskvalitet har intet med ego at gøre.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:05
Citat: Steen Kehler

Citat: mahon

Ja, det kan du have ret i Steen, men jeg får tilfredsstillet andet end mit ego når jeg spiser den!
Folk der sætter fisken ud igen opnår livskvalitet og det er ligeså vigtigt, som at spise mad, livskvalitet har intet med ego at gøre.
 
De genudsatte fisk kan få samme tur igen og igen og igen.................halleluja - hvor er vi hellige !
 
Ouch mvh
Heinz
Til top
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:21

Thumbs Down



Redigeret af JOGGE - 16 Mar 2012 kl. 20:47
Til top
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:22
Citat: ksh123

Det er desværre i de fleste tilfælde nok kun for at vise fisken frem når de kommer hjem, med mindre de kommer direkte fra Østeuropa, så spiser de sku´ skidtet.Dead

helt enig det der er det største problem er sku de skide polakker Cry


Redigeret af JOGGE - 16 Mar 2012 kl. 20:28
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:34
Citat: hlf

Citat: ksh123

Citat: mahon

Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.

Hvis du spiser dem, er det ok. Men jeg tror ikke der er ret mange gedder, der havner på middagsbordet. Især ikke med det ekstra arbejde, der skal til før de bliver spiselige, som f.eks. frikadeller.
 

Mig bekendt laver man frikadeller af hakket kød, men hvis du spiser geddefilet så velbekomme.Dead

Til top
Josua Adamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JOGGE Avatar

Tilmeldt:: 21 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JOGGE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:40
Citat: Jan Persson

Hvorfor er det værre at aflive en stor gedde end f.eks. en stor laks eller torsk?

Hvis fisken bliver spist eller ender som trofæ på væggen, så er det vel underordnet hvilken art det er? Gedden er på ingen måde truet.

det der er problemet er at der næsten ikke er så mange store gedder tilbage i sdr. parlel kanal pga der bliver hjem taget så mange store gedder af polakkerne
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:42
Tja, det gør jeg, og det smager glimrende!
Som opvokset ca 150 meter fra Silkeborg Langesø har ejg spist mange gedder, både som helstegte fisk men mest som fiskefrikadeller.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:42
En gedde på fx 10 kg har ikke særlig lækkert kød i forhold til 3 på 3 kg. Er selv stor fortaler for c&r. Har intet imod at nogen tager en gedde eller 2 med hjem og spiser, men der er ingen gevinst i at tage de store. De lægger millioner af æg, og deres yngel har støre chance for at klare sig end yngel fra fisk på 3 kg. Jeg synes dog heller ikke om at man gokker allle hø over 40 cm. Det er bestemt ikke bæredygtig fiskeri. Hvis det var tilfældet ville det ikke være nødvendigt med alle de udsætninger.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 20:49
Citat: ksh123

Citat: hlf

Citat: ksh123

Citat: mahon

Bare et spørgsmål, hvorfor ikke hvis man har tænkt sig at spise den?
En stor gedde giver fine fiskefrikadeller.

Hvis du spiser dem, er det ok. Men jeg tror ikke der er ret mange gedder, der havner på middagsbordet. Især ikke med det ekstra arbejde, der skal til før de bliver spiselige, som f.eks. frikadeller.
 

Mig bekendt laver man frikadeller af hakket kød, men hvis du spiser geddefilet så velbekomme.Dead


Man kan da sige hvad man vil.. men det der klip så da yderst appetitligt ud!!! har aldrig selv hjemtaget en gedde. for synes squ de stinker helt forfærdeligt, mister jo helt appetitten inden man får dem tilberedt
.. men jeg vil dælemde gerne fange dem :)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 21:47
[QUOTE=mahon] Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
Jeg fisker fordi jeg syntes det er sjovt, og for at få nogle fisk med hjem.
C&R er i mine øjne lidt problematisk, jeg er nemlig modstander af dyreplageri. Og det af fange en fisk med en ualmindelig spids genstand, laden den kæmpe for sit liv(Jeg tror ikke det er sjovt at være fisk for enden af en line!) og så slæbe dyret ovenvande for at fotografere den, bare for at tilfredsstille et eller andet personligt behov for at vise sin fangst frem for andre, tja det ligner lidt dyreplageri for fornøjelsens skyld?
Og nu kryber jeg så i flyverskjul Wink
[/QUOTE



det er da noget pladder, fisken får det godt igen, vil du måske helst dø efter du har kæmpet for dit liv, eller vil du overleve ??? Question]
Til top
Tommy Arnoldus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy A Avatar

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:02
Citat: mahon

Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
Jeg fisker fordi jeg syntes det er sjovt, og for at få nogle fisk med hjem.
C&R er i mine øjne lidt problematisk, jeg er nemlig modstander af dyreplageri. Og det af fange en fisk med en ualmindelig spids genstand, laden den kæmpe for sit liv(Jeg tror ikke det er sjovt at være fisk for enden af en line!) og så slæbe dyret ovenvande for at fotografere den, bare for at tilfredsstille et eller andet personligt behov for at vise sin fangst frem for andre, tja det ligner lidt dyreplageri for fornøjelsens skyld?
Og nu kryber jeg så i flyverskjul Wink
 
Hej Martin, nu skrev jeg intet om fanatisk C&R. Jeg skrev at jeg delte frustrationen, men accepterer at det er sådan, endvidere sammenlignede jeg bæredygtigheden og kødkvaliteten, ved at tage forskellige størrelser, intet religiøst i det overhovedet, ren fornuft faktiskWink
 
du fisker måske for at stille appetitten, det gør jeg også fra tid til anden men hovedsagligt fisker jeg for æstetikkenWink Så enkelt kan det ikke gøres op, men jeg kan fornemme en vis kategorisering af andres (bla. mine)bevæggrunde og kategorisering plejer at hænge sammen med uvidenhed eller uoplysthed så here goesSmile.  De fleste af mine fangster er der ikke andre end mig der ser, og halvdelen af fornøjelsen ligger for mig i at se storkarussen(f.eks) majestætisk forsvinde i mørket igen.. Jeg siger dig, det er magisk, jeg har haft andre med der ikke forstod, det og som måtte bukke fuldstændigt under for situationen, roen, lydene af naturen, fisken der forsvinder i mørket. Sådan er vi så forskellige som mennesker, vi tillægger forskellige situationer forskellig værdi. Det er godt, så er der plads til alle, hvis vi bare giver plads til hinanden.
 
Koblingen imellem C&R og dyrplageri er søgt. Hvis man skal vurdere dyrevelfærd er man nødt til at se på det i et normativt perspektiv og der er det såmænd bredt accepteret at gøre hvad som helst med fisk, jeg er ikke enig i dette fiskesyn, men det er nu engang noget man må forholde sig til. At der så endvidere ikke er noget forhøjet dyremishandling i C&R i forhold til hvilket som helst andet fiskeri er en anden ting. Forskellen er vel ret beset at fisken får lov at leve videre, og det tror jeg ikke nogen fisk ville blive ked afSmile(hvis vi skulle blive i antagelsen at de havde menneskelige følelser eller følelser vi kan forholde os til what so ever) Jeg fisker hovedsgligt med modhageløse kroge eller minimodhager, og dem har jeg nu været kroget på, og det var faktisk ikke så slemt, ihvertfald ikke i en grad så jeg ville ønske at blive aflivetTongue


Redigeret af Tommy A - 16 Mar 2012 kl. 22:06
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:10
Citat: JOGGE

Citat: Jan Persson

Hvorfor er det værre at aflive en stor gedde end f.eks. en stor laks eller torsk?

Hvis fisken bliver spist eller ender som trofæ på væggen, så er det vel underordnet hvilken art det er? Gedden er på ingen måde truet.

det der er problemet er at der næsten ikke er så mange store gedder tilbage i sdr. parlel kanal pga der bliver hjem taget så mange store gedder af polakkerne


Så skulle du nok have startet dit indlæg med at spørge til de store gedder i sdr. parlel kanal (hvor end det så er Confused) i stedet for at kaste et åbent spørgsmål ud.

I virkeligheden har du blot gang i endnu en gang fordomsfuld puklen på minoriteter og bruger fisk som løftestang.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:26
Hej Nicolai
 
Jeg tror helst den vil undgå at blive fanget!
Det at de overlever og kommer sig fysisk (Hvilket jo langtfra er alle der gør!) går det da ikke mindre traumatisk!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:36
Citat: mahon

Hej Nicolai
 
Jeg tror helst den vil undgå at blive fanget!
Det at de overlever og kommer sig fysisk (Hvilket jo langtfra er alle der gør!) går det da ikke mindre traumatisk!

Så må vi ha' en fiskepsykolog ved hver sø. Og et traumeteam i fiskerihavnen.Big smile
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:37
[QUOTE=frahm] [QUOTE=mahon] Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
Jeg fisker fordi jeg syntes det er sjovt, og for at få nogle fisk med hjem.
C&R er i mine øjne lidt problematisk, jeg er nemlig modstander af dyreplageri. Og det af fange en fisk med en ualmindelig spids genstand, laden den kæmpe for sit liv(Jeg tror ikke det er sjovt at være fisk for enden af en line!) og så slæbe dyret ovenvande for at fotografere den, bare for at tilfredsstille et eller andet personligt behov for at vise sin fangst frem for andre, tja det ligner lidt dyreplageri for fornøjelsens skyld?
Og nu kryber jeg så i flyverskjul Wink
[/QUOTE


Du glemte lige at de også er fulde af mælkesyre Thumbs Up
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:41
Citat: Georgi

Hellig fisk?????????

Ligesom "hellige køer".. dem har vi masser af....
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:44
PS.. Gedden på mit profil billede vejede knap 4 kg og var 78 cm.
Den endte sine dage i kødhakkeren sammen med spæk og løg og lidt krydderier og blev til dejlige fiskefrikadeller.. og de SMAGTE godt!

PPS... jeg anvendte modhageløse kroge så min glorie skinnede i tilfælde af en undermåler skulle ud igen.

Knæk & Bræk
Til top
Tommy Arnoldus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy A Avatar

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2012 kl. 22:54
Jeg synes det er fantastisk som nogle fuldstændigt vælger at ignorere nuancerne.. måske fordi de ikke forstår hvad der sker imellem sort og hvid.. Hvis det æ fakta, benægter a faktaLOL
 
Nu har jeg ikke været aktiv på dette forum så længe, dog medlem et stykke tid, men det er pudsigt som alle forums har deres trolde der kun skriver for at provokere.. Det er et interessant fænomen at børnene har fået lov at sætte dagsordnen for hvordan man agerer digitalt, men at voksne mennesker, tsk.. tja det er åbenbart oppe i tiden at råbe røv, hvis man ikke forstår de andre...
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 08:49
Catch and relax....var der en klumme der hed engang.
Fordelen for os fiskere, er jo at vi kan sætte fisken ud igen, hvis den ikke skal ende på bordet. Det kan der være mange årsager til. Jeg har f.eks selv smidt masser, af store laks og HØ på 10+, da de vil kræve en masse gæster og det kan blive dyrt.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at dyrke fluefiskeri efter gedder, men jeg vil sku ikke spise dem. Altså må de ud igen. Hvorvidt om det er dyrplageri eller ej, kan jo diskuteres i evigheder. Jeg mener at det blot handler om grejvalg og fiskemetoder. Ingen fornuftige mennesker vil vel bruge en micro krog, med modhager og orm, hvis man ikke vil bruge fisken til noget.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 08:54
Citat: Tommy A

Jeg synes det er fantastisk som nogle fuldstændigt vælger at ignorere nuancerne.. måske fordi de ikke forstår hvad der sker imellem sort og hvid.. Hvis det æ fakta, benægter a faktaLOL
 
Nu har jeg ikke været aktiv på dette forum så længe, dog medlem et stykke tid, men det er pudsigt som alle forums har deres trolde der kun skriver for at provokere.. Det er et interessant fænomen at børnene har fået lov at sætte dagsordnen for hvordan man agerer digitalt, men at voksne mennesker, tsk.. tja det er åbenbart oppe i tiden at råbe røv, hvis man ikke forstår de andre...
 
100 % Enig med dig Tommy.
 
Det er også sjovt, som folk skriver og brokker sig over der mangler fisk i Odense fjord fx. Der er fandme ik mange Havørred fiskere der bedriver C&R. Når man ser der er fanget en stålblank HØ på 3-6 kg, så er svaret til om den er genudsat - Selvfølgelig ikke.
 
Mange folk der fisker i Sø'er og moser, de er vendt til at C&R er med til og holde bestanden oppe, de gør noget for at der er noget og komme efter. Men nogle kystfiskere, de slæber jo gerne 4-5 havørreder med hjem til bordet. Siger ik at man ska smide alt ud igen, men hvis man tog en enkelt med hjem.
 
Til sidst, så er det ik mudderkast efter kystfiskere. Er selv kystfisker
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 09:32
Gedder og ørred: Jeg er helt enig men slår ikke store gedder ihjel og man slå heller ikke stor ørred ihjel på kysten. Den sætter man ud igen. Man tager et billede og så ud igen.

Ørred: Det er så min holdning. Jeg tager kun ørred mellem 1,5 og 2,5 kg med hjem, resten bliver genudsat og jeg tager kun hjem i de mængder som min kæreste og jeg spiser. Dvs. højst 2-3 om måneden. Alle de lystfiskere som tager med hjem hver eneste gang de ude til familie og andet fatter jeg ikke. Jeg har max. taget 2 fisk med hjem på en 1 tur.

Gedderne: samme med gedderne hvis man absolut skal tage med hjem for at spise så mellem 60-80 cm. resten genudsættes det min hovedregel. Jeg har kun taget en gedde med hjem i hele mit liv på 35 cm, fordi den havde slugt hele woblere ned i maven og det var umuligt at genudsætte. resten er genudsat.

Gedderne/storørred: Hvis det for at vise hjemme, så trænger man til at blive kroget i røven. Det fuldstændig uacceptabelt. Så folk satme nogle idioter især nu, da de er med rogn.

Ser jeg nogen som tager pindegedder/ørred på krogen og de lagt på jorden eller andet, så kan jeg love dig få de får en god disku. og så jeg ligeglad om de står 10 man sammen, og hvem det der. Så tager jeg fisken fra dem også og så kan de stå der med åben mund. Det sker 2 gange hvor 2 dansker2 og 3 polakker ikke rigtigt kunne lide mig :-))))).







Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 09:49
Citat: finnjensen

PS.. Gedden på mit profil billede vejede knap 4 kg og var 78 cm.
Den endte sine dage i kødhakkeren sammen med spæk og løg og lidt krydderier og blev til dejlige fiskefrikadeller.. og de smagte GODT!

PPS... jeg anvendte modhageløse kroge så min glorie skinnede i tilfælde af en undermåler skulle ud igen.

Knæk & Bræk

FYP! tilter mig enormt når folk ligger udtrykkene helt skævt!


Obv er det helt hul i hovedet og fange og hjemtage gedder når de har passeret ca de 5kg , hvorfor er vel forhåbentligt logisk for en normalt tænkende, men Marc Hansen kommer med en fin forklaring , derudover kan det aldrig sammenlignes og hjemtage en 10kilos gedde kontra en 10kilos laks/ørred simpelthen pga de to fisk er milevidt fra hinanden i vækst hastighed! Desuden er store gedder utroligt vigtige i div vandløb til og opretholde biomasser etc , så imo burde der være et MAX mindstemål på gedder , ligesom der os burde være det på en række andre arter men det er en anden sag. 

Morten
Til top
anders bylov Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ab78 Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ab78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 09:56
Alt det med dyrplageri stop den snak, hvis man er imod dyrplageri så burde man slet ikke fiske overhovedet. så snart fisken er kroget så der faktisk tale om noget der uforsvarligt, hvis man tænker i de baner.

Det der med at man slår ihjel efter fighten er okay for så lider dyret ikke overlast. Det kun for at sige så lider den ikke. Men hvad med de minutter hvor den har kæmpet for sit liv??? Man kan have en lang fight med en fisk og i hele den periode lider den på en eller anden måde.

Så må man så opgøre med sig selv om det dyrplageri at tage livet på fisken eller det genudsætte.?????

Jeg mener personligt en fisk der ikke har lidt overlast, med store synlige skader skal genudsættes hver gang hvis den ikke skal på middagsbordet. Tror også fisken hellere vil beholde livet end blive dræbt af et slag i hoved. Det ville jeg da hellere i hvert fald....


Anders Bylov

mobil: 22507632

www.billigfiskeudstyr.dk
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 10:56
Citat: mahon

Hej Tommy
 
Det du kalder C&R kan jeg så omvendt kalde dyreplageri for egen fornøjelses skyld!
 
Jeg fisker fordi jeg syntes det er sjovt, og for at få nogle fisk med hjem.
C&R er i mine øjne lidt problematisk, jeg er nemlig modstander af dyreplageri. Og det af fange en fisk med en ualmindelig spids genstand, laden den kæmpe for sit liv(Jeg tror ikke det er sjovt at være fisk for enden af en line!) og så slæbe dyret ovenvande for at fotografere den, bare for at tilfredsstille et eller andet personligt behov for at vise sin fangst frem for andre, tja det ligner lidt dyreplageri for fornøjelsens skyld?
Og nu kryber jeg så i flyverskjul Wink
 
Jeg bliver simpelthen nødt til at reagere på denne barnlige form for selvforherligelse.
Jeg går ud fra at du overholder de gældende regler (mindstemål, fredningstider osv..), i de vande du fisker i?? Så længe du gør det, er du mindst lige så meget dyreplager som alle os andre lystfiskere.
Det er også himmelråbende morsomt, når du skriver at du er modstander af dyreplageri, og samtidigt poserer med en fisk på dit profilbillede, der udelukkende er "fremstillet" for at tilfredsstille dit behov for lidt rusk i linen. Her kan man da tale om at lege med liv.
 
Mht trådens oprindelige emne vil jeg da også på det kraftigste opfordre til, at man genudsætter de store moderfisk og holder sig til at hjemtage de mindre fisk til dellerne.
 
Hvad angår de kære polakker, så er det et reelt problem i mange mindre vande rundt omkring i landet, noget man også ville være bevidst om hvis man tilbragte lidt mindre tid foran skærmen.
Men inden man ligger østeuropæerne for had, er det vigtigt at man lige tænker over de kulturelle forskelle der adskiller os og dem. De kommer fra en kultur hvor man ofte har et reelt behov for at suplere husstanden med fisk og vildt for at få føde på bordet. Derudover bør man også tænke over de kummerlige forhold, mange af dem lever under mens de opholder sig her i landet. De fisker ligeledes for at få føde på bordet.
 
Mvh
CTN nu som dyreplager.
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 13:20
Man mærkede knap 1400 smolt og satte dem ud ovenfor Tange sø. 
Resultatet var at 90% blev ædt af gedder i Tange Sø. Enkelte døde i selve værket mens resten (undtagen 1!) blev ædt af sandart nedenfor Tange værket. EN (1) nåede Randers Fjord levende.

Så ikke alle steder er gedder og rovfisk i lige høj kurs.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 13:39
Citat: finnjensen

Man mærkede knap 1400 smolt og satte dem ud ovenfor Tange sø. 
Resultatet var at 90% blev ædt af gedder i Tange Sø. Enkelte døde i selve værket mens resten (undtagen 1!) blev ædt af sandart nedenfor Tange værket. EN (1) nåede Randers Fjord levende.

Så ikke alle steder er gedder og rovfisk i lige høj kurs.


Ah, det er vist ikke helt korrekt.

Hvis vi taler om samme forsøg, så viste resultaterne at ca. 60% blev offer for rovfisk, 30% for fugle og resten ukendt skæbne.


Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 14:51

[/QUOTE]

Ah, det er vist ikke helt korrekt.

Hvis vi taler om samme forsøg, så viste resultaterne at ca. 60% blev offer for rovfisk, 30% for fugle og resten ukendt skæbne.


[/QUOTE]

Det er muligt, eller en anden.. her er mange spændende rapporter for dem som er interseret:
http://gudenaakomiteen.silkeborgkommune.dk/forside/publikationer
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 15:59
Citat: finnjensen

Man mærkede knap 1400 smolt og satte dem ud ovenfor Tange sø. 
Resultatet var at 90% blev ædt af gedder i Tange Sø. Enkelte døde i selve værket mens resten (undtagen 1!) blev ædt af sandart nedenfor Tange værket. EN (1) nåede Randers Fjord levende.

Så ikke alle steder er gedder og rovfisk i lige høj kurs.
 
Meget nøjagtig undersøgelse må man sige WinkClap
 
Den sidste bemærkning vidner jo bare om den helt forskruede tankegang der hersker blandt nogle af fedtfinnefanatikerne.
 
Mvh
CTN
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 16:12
Citat: Carsten T. Nielsen

Citat: finnjensen

Man mærkede knap 1400 smolt og satte dem ud ovenfor Tange sø. 
Resultatet var at 90% blev ædt af gedder i Tange Sø. Enkelte døde i selve værket mens resten (undtagen 1!) blev ædt af sandart nedenfor Tange værket. EN (1) nåede Randers Fjord levende.

Så ikke alle steder er gedder og rovfisk i lige høj kurs.
 
Meget nøjagtig undersøgelse må man sige WinkClap
 
Den sidste bemærkning vidner jo bare om den helt forskruede tankegang der hersker blandt nogle af fedtfinnefanatikerne.
 
Mvh
CTN


Ja, og din sidste bemærkning vidner om mangel på rettidig omhu. Hvad får dig til at tro, at Finn Jensen er fedtfinnefanatiker når han på sit profilbillede står med en fluefanget gedde LOLLOL?
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 16:19
Kæreste Jan..
 
Hvor i min sidste bemærkning er det lige at jeg betegner Finn som en fedtfinnefanatiker??
Måske det var på tide at du lod tastaturet hvile, og fik dig lidt frisk luft Tongue
 
Mvh
CTN
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 16:28
Interessant at nogle ser sig i stand til at vurdere for andre hvad der smager godt og ikke smager godt!
Det må da være helt op til den enkelte om man syntes en stor gedde smager godt som frikadeller eller ej!
Og man kan jo blande andre fisk i, f.eks. karpe og regnbueørred. Så har man samtidig gjort en god gerning!
Til top
Tommy Arnoldus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tommy A Avatar

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 19:07
Citat: P.M.

Interessant at nogle ser sig i stand til at vurdere for andre hvad der smager godt og ikke smager godt!
Det må da være helt op til den enkelte om man syntes en stor gedde smager godt som frikadeller eller ej!
Og man kan jo blande andre fisk i, f.eks. karpe og regnbueørred. Så har man samtidig gjort en god gerning!
Jamen du har da så evig ret! Der er da bestemt ingen der kan vurdere forskel i god kødkvalitet, nix nix.. Heller ikke selvom det er åbenlyst logisk, på samme måde som kalvekød er bedre kødkvalitet end en gammel tyr.
Det er da netop op til den enkelte hvad han vil med sin fangst -no questions asked- og hvis man vælger at være fuldstændigt ligeglad med det fiskeri som betyder noget for andre og iøvrigt med fiskebestanden i søerne, kan man jo gøre hvad du vil inden for lovens rammer. Jeg gider for eksempel heller ikke ørreder så dem nakker og blender jeg til karpepelletsWinkEllers kan jeg altid bruge dem til nabokatten eller madikkeproduktionen, ja der er i sandhed mange anvendelsesmuligheder, hvis bare fantasien er god.... Ej jeg kan ikke engang gøre det og holde masken samtidigt, det er simpelthen for useriøst et niveau. Helt ærligt, prøv lige at debatter som en voksen P.M.
 
 Personligt glæder jeg mig til det nye fiske atlas bliver udbredt så karperne får den ro de fortjener istedet for den utidige hetz der har været ført imod dem. Det bliver nok også meget nemmere at få udsætningstilladelser, med det flotte arbejde atlasdrengene har lavet:)
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres