Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skuffende erfaringer med TFO BVK?

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skuffende erfaringer med TFO BVK?
    Sendt: 12 Mar 2012 kl. 08:03
Hej med jer,
Næsten uanset hvor jeg læser om TFO BVK, får den gode anmeldelser - det være sig både fra DK og udlandet. Da jeg går med tanker om at købe en (Kl 5 eller 6) er det jo dejligt.
Men jeg vil lige høre jer - er der nogen af jer der er blevet skuffede, har haft dårlige oplevelser med den eller lignende?
Takker
Niels
 
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 09:53
Jeg har ikke haft nogen skuffende oplevelser med min BVK ("9 #8). Dog ødelagde jeg et øje på den på sidste tur. Så den skal sendes til reparation. 

Jeg kan melde tilbage med forløbet, hvis du skulle være interesseret?
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 10:23
Hej Niels.
 
Jeg har haft både #6 og #7 i BVK - #6 vil jeg "aldrig" af med igen - #7 solgte jeg for ganske kort tid siden, for at købe en #8 istedet for (6 vs. 7 for lidt forskel).
 
Skuffet over/dårlige oplevelser med BVK - overhovedet ikke - og da slet ikke rent kastemæssigt. Fremragende stang. Man kan måske godt ønske sig lidt bedre kork for det er ikke det bedste - der er en del revner/spalter.
 
Men - rent fiske/kastemæssigt (ikke mindst sammenholt med prisen) - til topkarakter.
 
Mvh
 
Mads
 
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 10:47
Hej Niels
 
Jeg har haft en enkelt imellem hænderne, og min eneste anke er montagen som jeg ikke er vild med, men til prisen er den faktisk også fin.
Jeg har så valgt at købe en klinge og bygge selv for at få det som jeg vil have det.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 11:12
Der er godt nok langt i mellem de kritiske røster...
Ad Jonas, ja, du må meget gerne melde tilbage på rep.forløbet.
Jeg har flere steder læst mumlen om at finish/montage ikke er i topkvalitet - men oftes efterfulgt af kommentaren om at den til prisen er ok. Så er der noget med at øjerne larmede, men det skulle vist være fixet med de nye modeller?
Nogen der har prøvet 5´eren?
Niels 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 11:30
Hej Niels
 
Min kommentar til montagen er ikke omkring kvaliteten af monteringen, men mere valget af hjulholder og øjer, så det er klart en smagssag og helt subjektiv!
Selve montagen er god nok, og ikke hverken værre eller bedre end de fleste andre stænger i prisklassen, ja og enda også dyrere stænger.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 12:58
Citat: Niels w

Der er godt nok langt i mellem de kritiske røster...
Ad Jonas, ja, du må meget gerne melde tilbage på rep.forløbet.
Jeg har flere steder læst mumlen om at finish/montage ikke er i topkvalitet - men oftes efterfulgt af kommentaren om at den til prisen er ok. Så er der noget med at øjerne larmede, men det skulle vist være fixet med de nye modeller?
Nogen der har prøvet 5´eren?
Niels 
Forstår godt dit input, men må også løfte "flaget", at der i.f.t. kvalitet og pris - prisen er jo fin fin - skal være en kant og buffer Wink in mente, at det jo ikke er
en stage til + 4-5.000 kr.
 
Dernæst er det omkring montering, "korkreligion", farver på stager en til tider meget individuel case. Selv farver på bevikling kan blive et issue for nogen, herunder også for mig selv LOL
 
Har ikke personligt fisket med BVK, men har viftet med den - iøvrigt tillige med andre TFO-stager - men må sige, at der generelt fåes en del fiskestagekvalitet for pengene. Det tror jeg mange vil give mig ret i.
 
God vind med dit køb Niels
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord  Big smile     
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 13:56
Af de, jeg har snakket med omkring BVK, har der kun været ros til stangen.
 
Ang. montering, så lever den fuldt op til dyrere stænger, også stænger som koster mere en 5000,-
 
Jeg har kigget på flere stænger af samme frabrikat, som ikke imponerede mig synderligt mht finish, og til 6000,- skal der i min verden forventes meget mere end de kunne.
 
Og her kunne BVK sagtens følge med. Bevares, der er da én ting jeg vil pege på, jeg synes fightbutt'en er en tand for lille i forhold til øvrige proportioner.
 
Men i bund og grund en flot og fornuftigt monteret stang. Også til prisen.
 
Jeg har ikke kastet med BVK endnu, så jeg kan ikke udtale mig om dens egenskaber, i min hånd :-)
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 15:22
Det lyder jo rigtig godt. Selvfølgelig er der altid småting - noget af det er smag og behag, noget "religion" og noget reelt. Jeg har aldrig ejet en stang som jeg var 100 % tilfreds med. Men det lyder som om det er et fornuftigt køb.
Er der nogen der har prøvet den i #5? Er interesseret i at høre om den bliver for klejn til kysten (har ikke tænkt mig at gå i rigtigt blæsevejr med den).
Niels
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 15:50

Jeg har lige som Martin Honoré købt en klinge #6 og fået den speciel monteret med flere øjer end normalt, og designet håndtag tilpasset min hånd (se mit profilbillede) med det resultat at det er blevet en ren kaste kanon.

Med den kastestil som jeg har, er to dobbelttræk nok til at få fluen ud over de 30 meter.
 
Der er kun rosende ord fra min side af om dens kasteegenskaber.  En suveræn stang til pengene, tro at du skal holde dig til en #6 på kysten for at kunne klare det skiftende vejr vi har her i landet.
 
Så køb du bare en af dem.

Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 15:58
en af mine kammerater har den i #5. Det er en sjov stang. Men i forhold til andre #5'ere, der er anvendelige ved kysten, er BVK'en en anelse for slatten. Det er naturligvis individuelt!

#6-8, ville jeg vælge til kysten, hvis det skal være BVK.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 16:00

TFO i netop BVK udgaven i # 5 og 6 er bare noget af det bedste jeg har prøvet...uanset pris.

Disse stænger er en rigtig grim torn i øjet på deres konkurrenter, for vi ”vil jo have” at de dyre Amerikaner stænger til 5-6-7.000,- lægger en ”forsvarlig kvalitetsdistance ned til disse som fås til under 2 af de lange.

Finish og opmontering er fuldstændig på line med markedets bedste.

Kasteegenskaberne må mildest talt siges at sætte enhver konkurrent i denne prisklasse helt du af spillet.

Stangen (# 5 og 6) føles uendelig let, progressiv i ordets bedste forstand, med en nerve og føling som let og ubesværet sender skydehovedet ud på distancen.

Alle stænger kan faktisk kaste langt, men disse gør det bare på så let en måde at det er en ren fryd.

Lidt i modsætning til en del af markedets saltvandsstænger som kan føles stive og døde, oplever jeg BVK som en befriende lethed i aktionen hvor begrebet stivhed forsvinder, helt uden den mindste antydning af slattenhed...hvis nogle skulle få den tanke.

Faktisk føler jeg mig ret overbevist om at disse også er rigtig sjove at fighte fisk på.

Efterhånden har jeg kastet med et utal af stænger, og ejet omtrent ligeså mange.

Her var det bare fedt igen at få en ”a-ha-oplevelse” af de bedste.


Mvh

Jim.



Redigeret af scott - 12 Mar 2012 kl. 17:46
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 16:05
Citat: Niels w

Det lyder jo rigtig godt. Selvfølgelig er der altid småting - noget af det er smag og behag, noget "religion" og noget reelt. Jeg har aldrig ejet en stang som jeg var 100 % tilfreds med. Men det lyder som om det er et fornuftigt køb.
Er der nogen der har prøvet den i #5? Er interesseret i at høre om den bliver for klejn til kysten (har ikke tænkt mig at gå i rigtigt blæsevejr med den).
Niels
Hej Niels
Jeg har også kun ros til BVK’en. Det er en meget behagelig klinge at have i hånden, Jeg har også valgt at købe klingen og montere mit eget set-up ikke fordi jeg synes den fabriks monteret er vild dårlig men fordi jeg ville bygge en #4 i en kyst-stangs udrustning. Jeg har valgt REC. Øjer på min klinge da det efter min mening er det eneste rigtige på en kyststang, ved godt mange vil sige de larmer mm. men synes holdbarhed og kvalitet til brug i saltvand ikke fås bedre. Jeg har monteret en aluminium struble hjulholder og lavet en fight-but i enden. Med det set-up var formålet ikke at lave en stang som den letteste #4 i verden, men en #4 stang til det danske kyst/fjord fiskeri hvor balancen og holdbarheden er helt i top. Det er lykkes fuldt ud og havde præmiere i torsdags med den hvor den fightede 4 havørred på land. Om du vælger at bygge den selv eller køber den færdig monteret er op til dig men klingen fejler i hvert fald ikke noget, og en BVK #5 vil fint kunne bruges på kysten.
TC
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 18:05
Tak til alle for jeres kommentarer. Flere er altid velkomne, men noget tyder på at jeg ikke vælger helt forkert. Må nok desvæære indrømme et hverken tålmodighed eller evner rækker til selv at bygge den. I hvert fald ikke i denne omgang.
Hans Jørgen; fantastisk isbillede!!
 
Nu står valget mellem #5 og #6. Ved faktisk ikke om 5´eren fås med fight-but. Har aldrig fisket med fight-but - gør det en forskel (udover at den vel kan holde hjulet ude af sandet mv når man stiller stangen fra sig)?
 
Det er simpelthen en fornøjelse med alle de kvalificerede input. Big smile
Niels
 
Til top
Henrik Gottschalck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik Gottschalck

Tilmeldt:: 11 Jun 2006
Geografisk: Roskilde Fjord, Isefjorden, Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Gottschalck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 18:33
Fik monteret en #6 hos samme stangbygger som Hans Jørn.

Stangen var fra dag ét herefter min foretrukne, men men men
efter at have fisket med den i 5 måneder knækkede den i bunddelenCry

Ind til forhandleren, hvor der ingen diskussion var. Fabrikationsfejl i klingen.
Jeg venter nu på en ny bunddel.


Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 19:10
Henrik - kun et ord: WOW!
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 19:25
Hej Niels.
Jeg har lige selv købt en #6, den nye model med de forede skydeøjer, har prøvet den på græs med en Rio Outbound Short #6, det var ikke så ringe enddaSmile.
Jeg ser ikke nogen grund til at gå under #6 til kysten, da stangen er meget let, og man nogen gange har behov for at sætte en rimelig stor flue på forfanget, det kan være en børsteormsflue, en stor muddlerflue eller en sunkerflue. Det kan jo også blæse op, efter man har valgt stangklasse til dagens fiskeri.
 
Vh.  IJ
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 20:47
prøv at tage et kig på denne shootout det er godt nok ikke kritikken du søger men måske kan det hjælpe din tvivl lidt på vej http://www.yellowstoneangler.com/Photo%20Gallery/2011.8.weight.shootout.final.results.htm
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 21:16
Ad Allan; takker! Bestemt spændende. Og der er jo masser af kritik - faktisk flere steder den ikke score i top ;-)
 
Nå, det var det. Så mangler jeg bare at finde en dag og få den 6´er købt.
 
Så mangler jeg bare et hjul. Hvad med Lanson Guru eller Konic? Ja? Nej? Andre bud??
Niels
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 21:18
Citat: Niels w

Ad Allan; takker! Bestemt spændende. Og der er jo masser af kritik - faktisk flere steder den ikke score i top ;-)
 
Nå, det var det. Så mangler jeg bare at finde en dag og få den 6´er købt.
 
Så mangler jeg bare et hjul. Hvad med Lanson Guru eller Konic? Ja? Nej? Andre bud??
Niels
Danielsson FW eller LWTongue
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2012 kl. 21:19
Bruger G. Loomis Cross Current #5/6
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres