Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ORCA3.de Fra hirtshals - Erfaringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ORCA3.de Fra hirtshals - Erfaringer
    Sendt: 07 Mar 2012 kl. 15:02
Hej
 
Er der nogen der har erfaringer med bådene orca 1-3 fra Hirtshals?
 
Jeg kan se at det er tysk drevne både, men der er ikke meget info ellers.
Nogen der har prøvet dem?
Jeg er mest til vragfiskeri og som sport og jeg har tidligere været på ture med tysk overvægt hvor formålet udelukkende var mange fisk fremfor at gå efter større fisk.
 
Det ville være fint hvis der var nogen der kendte dem da jeg savner alternativ til de andre både fra Hirtshals.
 
Mvh
Lars
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2012 kl. 16:35
Jeg tror du skal regne med at det er mange fisk der tæller ombord i de både. Tyskerne bliver kørt til bådene i busser, så mon ikke det er pakke rejser de gør mest i.

Redigeret af tolund - 07 Mar 2012 kl. 16:36
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2012 kl. 16:46
Og tyskere er af den mentalitet de skal have maaaaaaange fisk (Kilo Filletter) med hjem
og en enkelt stor fisk de allesammen kan tage et billede og prale af
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2012 kl. 17:03
Jeg har generelt ikke noget mod tyskere, men hvis de er et stort selskab der har booket båden, så har jeg oplevet at det er dem der bestemmer hvor, og hvordan der skal fiskes. Ikke mindst hvor man allernådigst må stå, hvis der kun er et par danskere med for at fylde båden op.
Det er måske fair nok, men det er absolut ikke noget for migUnhappy
 
Vh.  IJ
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skipper Orca3

Tilmeldt:: 06 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skipper Orca3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 07:54
Hej alle!
Undertengnede fører af orca3  kan ikke nikke genkendende til disse problemer i disse indlæg det er rigtigt at nogle turer ønskes der mange fisk vi har også mange ønsker om store fisk så jeg tror ikke det er anderledes i disse skibe ind andre både. Orca bådene er dansk ejet og dansk drevet Orcarederiet i Nyborg ved Bo Andersen. med danske skippere alle tidligere fiskeskippere med mange års erfarin undertegnede har sejlet med lystfiskere i 5 år bla. i rederiet fyrholm vi har de seneste år fået flere danske kunder bla fiskeklubber far sønderjylland i kan sen en flim på you tube søg på orca3 med hensyn til pladser på skibet er det ikke noget problem vi aftaler pladser inden afgang nogle ønsker vi rokerer hver dag. Med venlig hilsen Aage ps www angelreise.de og ww.orca3.dk
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2012 kl. 10:17
Hej Skipper.
 
Ved du hvor Orcarederiet betaler skat, hvilket er meget relevant for mit valg af båd.
 
Brett


Redigeret af BBB - 23 Mar 2012 kl. 10:18
Til top
Bjarne Bossen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Accurate

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Accurate Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 11:37
Hej Alle!
Vi var afsted på en 3 dags tur med Orca 3 torsdag til lørdag i sidste uge. Til sammen havde vi 16 mand ca. 900 kg filér med hjem. Der er masser af Sej og skipper fandt dem igen og igen. Havde selv 7 måler med op, hvor jeg fik 2 gange 2 måler i Sej, og jeg skal lige hilse og sige de fighter temmelig godt. De har dansk skipper, samt et Serbisk par til at lave mad og udfilétering af fisk. Kanon båd, virkelig luksus i forhold til andre både. Fadøls maskine er jo heller ikke dårlig på sådan en båd. Båden ruller ikke så meget som de mindre kuttere, selv ved 2 - 3 m bølger, var der ikke meget frem og tilbage rullen. Kan varmt anbefales
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:52
Ok, er I registrerede som erhvervsfiskere?Smile  Det er liggodt mange filetter men ok - det smager jo dælens godt!!
 
 
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2012 kl. 14:59
Det er vist meget normalt med det antal kg, på en 3 døgns tur:-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
skipper Orca3

Tilmeldt:: 06 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skipper Orca3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 13:14
Big smile  Vi  takker for de smukke ord men en god tur laves ikke alene med godt skib og god besætning og service Der skal også forståelige lystfiskere til Skipper og besætning takker for en fin tur i var bare gode Hilsen Aage
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 14:55
@ hr Bjarne bossen.

Af ren nysgerrighed... Hvad gør du med 300 kg fiske filet ??

Mik
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 15:33
16 mand 900 kilo filet. Cirka 55 kilo filet hver. 
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Trolling21

Tilmeldt:: 02 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolling21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 15:39
Ok hvor gør man så med 55 kg filet? Jeg mener nu det er helt vildt at hive 55 kg filet med hjem men anerkender også at vi har hver vores lyster. Jeg foretrækker at sprede mine ture over så mange dage som muligt (-:
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 16:04
55 kilo på en 3 døgnstur.syntes ikke det er urimeligt..
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 17:22
Når man fisker på havet, er det ikke helt som når man fisker i en å, hvor bestanden af f.eks. bækørreder er mere sårbar.
Hvis man spiser torsk 2 gange om ugen, og er en stor familie, så er 50 kg. væk på en måned eller to.
Man må jo ikke sælge fisken, men må man forære fisken til venner og bekendte?
Vh  IJ.
 
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2012 kl. 17:51
undskyld undskyld...  hvordan jeg lige kom frem til at det var til 3 mand ved jeg sgu ikke... men jeg må erkende at jeg stadig synes at  50kg pr mand lyder af meget
Til top
Bjarne Bossen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Accurate

Tilmeldt:: 23 Aug 2012
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Accurate Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 07:51
Hej Mikkel, jeg hev 80kg filet med hjem på denne tur, men sælger en stor del af fangsten for at finansiere næste tur. Har en stor familie der heldigvis er helt tosset med fisk, og vi afholder mange fælles spisninger - hvor vi både ryger, steger, griller m.m. fisk i lange baner. Prøv at ryge torsk og Sej fileter, det er bare guf!!  
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 08:04
Citat: Accurate

Hej Mikkel, jeg hev 80kg filet med hjem på denne tur, men sælger en stor del af fangsten for at finansiere næste tur. Har en stor familie der heldigvis er helt tosset med fisk, og vi afholder mange fælles spisninger - hvor vi både ryger, steger, griller m.m. fisk i lange baner. Prøv at ryge torsk og Sej fileter, det er bare guf!!  

UPS... Clap
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 09:37
Mon ikke det er en bevist "ups" han har lavet, for at skabe lidt rav i debatten. Eller rettere, det håber jeg da.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 10:02
Synes generelt der går for meget kælling og politi over folk herinde.
Bevares, der kan ikke genereliseres. Men lissom folk himler op over en polak der nakker en gedde - og dermed dømmer alle over en kam, så synes jeg nogle gange herinde, at folk ligefrem fisker efter noget de kan spille frelst over.
Bryder sammen og tilstår:
Som knægt slog jeg mine folder på Århus Havn. Decideret molefiskeri efter flade og småtorsk. Dagens fangst blev omsat hjemme hos mor i håb om at tjene nok til at dække tab af forfang og sandorm. Var der mere end min mor kunne aftage, ringede hun til naboerne. I sjældne tilfælde oversteg min indtjening, hvad jeg havde mistet. Det overskydende blev så enten omsat i is eller nyt grej.
Som jeg ser det, var den eneste, der blev snydt en lille smule, skattefar - og så alligevel ikke. For min omsætning - nogle gange op til 100 kr!!, gav anledning til ansatte i div. fiskeforretninger, iskiosken osv.
Billiger bestemt ikke decideret handel - lovligt eller ej, men ælrlig talt, forstår godt, at nogle kan finde på at forsøge at få finansieret grej eller næste tur efter en kuttertur. Har skattefar ond i r., kunne man indføre endnu en tåbelig regel - at man kunne trække mistet grej osv. fra i skat. Kan umuligt være værre end en prostitueret, der kan trække større bryster fra :/
Jeg tvivler alvorligt på, at nogen decideret ser det som et job. Gør man det op i timer, grej, transport osv. kan det umuligt være særligt indbringende.
Jeg tjener 185 kr. i timen. Ganger jeg det med 3 døgn = 6660 kr. Dertil kommer transport, betaling af tur, mistet grej, afskrivning osv osv.
Tror virkelig visse folk herinde ikke laver andet end at gennemtrævle fangstrapporter og deslige for at finde et eller andet, de kan hugge ned på! En farvet fisk, en forkert art, for mange fisk, et navngivet blink - og dermed reklame osv osv.
Helt ærligt.....jeg fisker for at slippe for konens kaffeslapperads med tilhørende sandkage og bagtalen af naboerne!
En sjælden gang ser konen med og klukker lystigt. Spørger hånligt, hvor der er flest kællinger! OG nogle gange må jeg sgu give hende ret!
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum