Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedligehold af vadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vedligehold af vadestøvler
    Sendt: 01 Mar 2012 kl. 19:19
Mine når sjældent at tørre, men efter en sløj periode er det alligevel sket Ouch

Og resultatet var et par rigtigt stive af slagsen, der ikke var særligt behagelige at gå i, før de igen var gennemblødte (se det er ikke sjovt når fiskevandet er ca 1 km gang fra bilen Wink).

Det kan vel ikke være særligt godt at de konstant er gennemblødte... Omvendt virkede det heller ikke som om de havde godt af udtørringen...

Hvordan holder i jeres støvler? Guldkorn? Smile


Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 19:30
Hvilken støvle har du? 

Jeg går nok ud fra det er skind, og hvis det er rigtigt så er det svært at holde dem fra at blive stive...

Jeg er gået over til kunststof, og har aldrig et problem med stive støvler.
I would rather be fishing :-)
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 20:29
Måske kan en god gang rigtig støvlefedt hjælpe - forudsat det er skind Wink behandlingen skal så gentages jævnligt. Smør dem godt ind og lad dem stå og trække gerne natten over. Det kan være de tager farve eller får lidt skjolder at det, hvis de er lyse.
 
Bruger ikke selv vadestøvler, men det hjalp ret godt på militærstøvlerne da jeg gik til soldat.
Til top
Karsten Sønderup Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ksh123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ksh123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 20:30
Jeg render rundt i et par billige kinetic støvler, og de beholder formen, hvad enten de er tørre eller våde. Så med par nye snøre i nye og næ, er de altid klar til en tur på kysten.
Til top
Jesper Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeb

Tilmeldt:: 27 Dec 2006
Geografisk: Vindelev
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 20:42
Rigtigt Karsten ! Bruger også kinetics vadestøvler. Der er der aldrig det pågældende problem. Selvfølgelig er det rart og vel også fedt at have en lækker skindstøvle, men personlig syntes jeg der går for meget tid med vedligehold af disse. Har man dem alligevel vil jeg råde dig (Christian) til at skylle dem rigtig godt under rindende vand når du kommer hjem fra tur. Herefter giv dem en omgang spray impregnering og derefter en gang god læderfedt. Det skulle gerne afhjælpe dit problem. Tippet har jeg fået af en tidligere læderstøvle bruger, men som sagt syntes jeg personligt der er for meget arbejde i det.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2012 kl. 21:04
Bruger sadelsæbe samt læderfedt - både for imprægnering men osse, så læderet ikke tørrer ud.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 16:30
Tak for svarene...

Lyder som om der skal et par produkter, samt en god omgang knofedt til Wink.
Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 16:37

Når mine vadestøvler når at tørre mellem turene, så 'vander' jeg dem hjemmefra inden jeg tager afsted, det fungere fint for mig.

 
Mvh
 
Bo
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2012 kl. 16:38
Ved ikke, om der er forskel i kvaliteten af læder, eller det bare er fordi jeg netop har vedligeholdt mine Simms Guide med fedt...men var ude forleden, skyllede støvlerne i ferskvand da jeg kom hjem og lod dem tørre langsomt. Læderet er nu lisså blødt (igen) som et par handsker.
Har hørt, ved ikke om der er noget om snakken, at man dog heller ikke må overdrive brugen af fedt, da læderet så ikke kan "ånde".
Jeg køber iøvrigt i Læderiet i Lystrup ved Århus - synes jeg er klart de billigste.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres