Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Allround Waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Allround Waders
    Sendt: 23 Feb 2012 kl. 07:53
Så er man lige på jagt efter et par billige waders :) mærket er underordnet bare de kan bruges året rundt og har gode anmeldeser.... Har selv kigget lidt rundt, men det er jo en jungle at finde nogen :D Så kom endelig med forslag åndbare er slf fortrukket men men neopren er da også velkommen.

Her er nogen af dem jeg selv har kigget på, hvis i kender dem så kom endelig med ris & ros :)






Første link ser udemærket ud og er dem som jeg har kigget mest på :)


Redigeret af Zuriel - 23 Feb 2012 kl. 08:18
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 07:57
http://www.fiskegrej.dk/VareOversigt.aspx?Sub=29&Category=4
Mvh
Preben
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 08:48
Et par waders til året rundt så ville jeg holde mig fra neopren , og finde mig et
par åndbare hvor der var plads til et extra læg tøj
Vh Tommy
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 08:52
Citat: Tommy:)

Et par waders til året rundt så ville jeg holde mig fra neopren , og finde mig et
par åndbare hvor der var plads til et extra læg tøj
Vh Tommy

Ja det er også der mine tanker er :) men finder man billige så som kinetic eller rapala så er der næsten kun dårlig omtale. Så man er jo lidt på herrens mark for man vil jo heller ikke fortryde sit køb ;)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:15
Jeg har et par Kinetic åndbare som jeg bruger hele året, og ingen problemer mon ikke du lytter til de forkerte Kim Smile
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 12:57
Lytter ikke men læser :D men tjahh det kunne jo være jeg læste de forkerte indlæg fra folk hehe men hvis du har været så heldig med dine så må det jo være noget sluder de lukker ud bare fordi de har købt nogle dyre mærkevare ;)
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 14:28
Tror det bliver  Scierra  CC3 Waders med støvler :)
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 17:50
Fint valg... Det er et par gode waders...
Jeg bruger den selv.

Har dog et par DAM Neopren i 5,5 mm til vinterhalvåret og fryser sku alligevelCry
Men er ifølge flere onde kammerater også en kylling...

Husk et par fleece bukser indenunder. Det er det som jeg syntes gør at jeg fryser mindstThumbs Up


Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:04
Har hørt rigtig gode ting om vision åndbare waders - dit nederste link, men faktisk også om kinetics topmodel af åndbare.
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:21
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:39
Mine Kinetic Waterspeed er snart 3 år gamle, og de funker sku stadig. Ingen problemer der. Og er enig, et sæt waders til året rundt, så er det sku åndbare med plads til ekstra tøj
Til top
Brian Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
alpha82

Tilmeldt:: 14 Mar 2008
Geografisk: Helsinge
Status: Offline
Beskeder: 136
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér alpha82 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:40
Ville selv vælge DAM eller Scierra
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:53
Hej Kim!
Køb en Simms eller Patagonia waders...Det kan godt være at det koster lidt extra men så har du noget der dur...Hvis du er til neopren er det Bare waders der er rigtig godt! drop de andre mærker:dur ikke!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 19:48
Citat: Zuriel

Tror det bliver  Scierra  CC3 Waders med støvler :)
 
Det kommer du til at fortryde, jeg har haft mange forskellige slags waders, men aldrig nogen så ringe som dem!Angry
 
Mvh
Henning
Til top
Torben Østergaard-Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rugholm

Tilmeldt:: 16 Jan 2010
Geografisk: Limfjorden, Storåen, Vegenå
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rugholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 22:32
Jeg købte et par åndbare Rapala med støvler hos fluer.dk (ca. 700,-), de er 2 år gamle nu og holder rigtig godt,støvlerne holder snart ikke længere men dét er det jo råd for ;-) jeg har brugt mine gamle neopren om vinteren, men de åndbare kan også bruges med en flisbib e.lign under.
Jeg fik et par Simms åndbare i jubilæumsgave og de er bare super lækre, men det et jo også en helt anden pris ... Fik også et par Gorkers waders støvler med udskiftelige såler, rigtig fede støvler.

Men de åndbare fra Rapala kan absolut anbefales :-)
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 22:35
Jeg bruger kinetic goodspeed, har brugt dem i godt et år nu, forår, sommer, vinter og ingen problemer.. det er behagelige og til billige penge. :)
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 23:10
Hvad str er du ? Jeg har et par loop multi til at ligge, sprit nye ! Det er convertible modellen, så det er så allround som noget kan være :-)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 23:15
http://www.fiskegrej.dk/Varedetaljer.aspx?vareID=5728&Sub=29&Category=4
Har to par og har i de 3 år jeg har brugt modellen ikke haft problemer med lynlåsen. lækkert i regnvejr når man skal lade vandet at man bare lyner ned.-)
Hans
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 11:53
Bruger str 46 i sko og højden er 193 og nogen spørger sku også efter vægt hmm jamen den er så 110..... Men mange af dem som man kigger på af vaders står der str 12 osv og så selveste vaders kan man vælge alt lige til xxll så mon ikke jeg skal vælge 47 i sko og så xxl i vaders for at have plads til lidt bibs og skitøj og slf nogle varme sokker?
Så hvis der er en på samme størrelse som mig der ude så fortæl lige hvad i tager af størrelser på vaders :D afsløring I KNOW ;) 
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 11:56
Citat: hean

http://www.fiskegrej.dk/Varedetaljer.aspx?vareID=5728&Sub=29&Category=4
Har to par og har i de 3 år jeg har brugt modellen ikke haft problemer med lynlåsen. lækkert i regnvejr når man skal lade vandet at man bare lyner ned.-)
Hans

Ser sku også lækre ud :) men men er mest til sko :D suser lige rundt på nettet for at se om de også kan fåes som sok ;)
Til top
Kim Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Zuriel Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Zuriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 11:59
Citat: Henning

Citat: Zuriel

Tror det bliver  Scierra  CC3 Waders med støvler :)
 
Det kommer du til at fortryde, jeg har haft mange forskellige slags waders, men aldrig nogen så ringe som dem!Angry
 
Mvh
Henning

Ja har desvære også læst en del dårligt om dem, og tror vist bare jeg går efter nogle billige, det er også til at betale sig fra et bar gange ;)
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 12:27
Hej Kim ! Jeg er 192 og vejede 103 kg da jeg købte dem !Wink
Så det er spot on ! Sokken er også str 44-45, og bruger selv 45-46 i sko !

Sig til hvis det er noget for dig Smile

Mvh Stefan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 14:06
Jeg vil bestem anbefale dig at prøve inden køb.....
Husk på at åndbare waders ikke kan gi sig i stoffet , så på
med dem og så ned i hug , det må ikke stramme

Vh Tommy
Til top
Thomas Dyekjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Dyekjær Avatar

Tilmeldt:: 04 Jul 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Dyekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 19:28
Tilslutter mig dem, der anbefaler dig Vision åndbare waders.... sjældent at man hører dårligt om dem, og dem jeg kender, der har dem er tilfredse brugere... Thumbs Up
Jeg har selv Simms G4 Pro (bruges primært på kysten) og Patagonia Guidewater (ved åen og elven)... det er toppen... med super pasform og åndbarhed... har ikke haft vand indenbords i nogen af dem... de kører på 4 år..men de er også rigtigt dyreDead... du kan købe flere par billige for det de koster.... men utæthed.. især på denne årstid... er jo ofte = fisketur slut .... så det er værd at ofre lidt tid og penge på at finde noget, der duer..
 Held og lykke med jagtenSmile
/Thomas
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 20:10
Citat: rugholm

Jeg købte et par åndbare Rapala med støvler hos fluer.dk (ca. 700,-), de er 2 år gamle nu og holder rigtig godt,støvlerne holder snart ikke længere men dét er det jo råd for ;-) jeg har brugt mine gamle neopren om vinteren, men de åndbare kan også bruges med en flisbib e.lign under.
Jeg fik et par Simms åndbare i jubilæumsgave og de er bare super lækre, men det et jo også en helt anden pris ... Fik også et par Gorkers waders støvler med udskiftelige såler, rigtig fede støvler.

Men de åndbare fra Rapala kan absolut anbefales :-)



Sikke noget fis Henning. Bare fordi du har været uheldig betyder det ikke at andre er det. Jeg er super glad for mine og er i gang på 3 år..

Vi ses derude.

Søren
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 20:13
Beklager. Ovenstående var ikke ment til dig Rugholm:)
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 06:34
Citat: Henning

Citat: Zuriel

Tror det bliver  Scierra  CC3 Waders med støvler :)
 
Det kommer du til at fortryde, jeg har haft mange forskellige slags waders, men aldrig nogen så ringe som dem!Angry
 
Mvh
Henning
Jeg kan desværre kun tilslutte mig. CC3 med fast støvle dur ikke, støvlen rødner op på omkring et halvt år. Har haft 2 par og kender et par stykker mere der har haft samme problem. Fik så til sidst lavet en handel og ombyttede dem til et par Orvis med fast støvle det køre på 3 år
TC
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 08:28
Jeg må ha været lidt træt i går..

Jeg læste forkert.. Jeg går i CC6 modellen og ja støvlen går hurtigt i stykker:)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 10:48
Citat: soren72

Jeg må ha været lidt træt i går..

Jeg læste forkert.. Jeg går i CC6 modellen og ja støvlen går hurtigt i stykker:)
Skal ovenstående, læses som en undskyldning for at påstå, at jeg skulle være fuld af fis? Evil Smile 
 
Citat: soren72

Sikke noget fis Henning. Bare fordi du har været uheldig betyder det ikke at andre er det. Jeg er super glad for mine og er i gang på 3 år..
Vi ses derude.

Søren
 
 
Mvh
Henning
 
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 12:40
Du vil få lige så mange forskellige svar som der er lystfiskere og så kun blive endnu mere forvirret.
Hold dig til den lokale pusher og lyt til ham og hvis det alligevel skulle være noget galt med dine waders, ja så får han dem lige i hovedet igen.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres