Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskegrej i Tyskland

 Besvar Besvar
Forfatter
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskegrej i Tyskland
    Sendt: 23 Feb 2012 kl. 00:10
Hej.
Jeg har siddet og set på en del fede fluestænger,har så også set at en del er noget billigere i Tyskland. Mit spørgsmål til jer er, kan det svare sig at bestille grej i Tyskland,bliver der lagt told på eller hvad. Gider ikke selv at køre der ned.

Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 00:12
hej bent. det er eu område så der er ingen told eller skatter.mvh.leif.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:07
Det er op til dig selv om du synes det kan svare sig, det kan vi jo ikke afgøre for dig..
 
Men synes da helt sikkert du skulle støtte de danske grejbutikker frem for de Tyske...
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 10:55
Støtte og støtte. Der er store avancer på grej som de stopper i egen lomme.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:15
Der kan altid handles om prisen i de danske butikker
Gi dem en chance

Vh Tommy
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:15
Citat: fluefeber

Støtte og støtte. Der er store avancer på grej som de stopper i egen lomme.
 
SQU DA RIMELIGT KLART, AT DE STOPPER AVANCEN I EGNE LOMME. Hvad synes du lige ellers, de skulle gøre med den?? Dead
Til top
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:23
De sku selvfølgeligt sælge det billigere, det er jo ikke alle der har råd til at købe nyt grej hver og hvert andet år.
Til top
Toke Hermann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toke Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 11:46
Citat: fluefeber

Støtte og støtte. Der er store avancer på grej som de stopper i egen lomme.
Arhhh.... jeg ser ingen der bliver rige af at sælge fiskegrej.... mon ikke at det har noget med lønninger afgifter skattetryk osv osv at gøre? tit kan man i de samme lande som du finder billigt grej i også finde masser af andre produkter mærkevaretøj, sko, dagligvarer osv som også er billigt ( ved godt det ikke gælder alle varer ) og det siger vel mere om landet end om den Danske grejhandler Smile
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 12:01
Citat: fluefeber

De sku selvfølgeligt sælge det billigere, det er jo ikke alle der har råd til at købe nyt grej hver og hvert andet år.
 
Måske ikke, men uanset om råd eller ikke råd, så er vores verden jo også den, at vi i Dannevang dels har generelt høje lønninger, vi har heavy tax, vi har lidt for mange butikker i.f.t. eksisterende kundegrundlag inklusive potentielle kunder (såvel alm. detail som - look hér på siten - en masse webshops), dyre markedsføringsomkostninger vs kundegrundlag (tænk på hvor mange tyskere "de" er, tænk på hvor mange amerikanere og briter m.v. som fisker) o.s.v.
 
Uanset hvad ... så koster hobby penge, omend vi alle naturligvis - eller natürlich - ser os for Wink
 
Længe leve det frie marked .....
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 12:09
Citat: fluefeber

De sku selvfølgeligt sælge det billigere, det er jo ikke alle der har råd til at købe nyt grej hver og hvert andet år.
 
Så lad være med at skifte dit grej ud hver år, køb noget kvalitet, flere af mine fluehjul er 20-30 år gamle, og funger upåklageligt.
Eller køb brugt af alle dem der har råd og skifter ud hvert år, benyt dig af den gode service du får i danske butikker.
 
Ole T 
Til top
Henrik Søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hesrc

Tilmeldt:: 15 Okt 2010
Geografisk: Kokkedal
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hesrc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 12:51
er nok ikke fordi de danske forhandlere bare vil stikke en stor avance i lommen.
feks er den tyske moms kun 19%, mod vores 25%


Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 13:35
Nu har jeg ikke handlet fluegrej i DE, men jeg bestilte for et års tid siden 2 SPRO Red arc i en tysk webshop. Det blev ca. 1100 med porto. Et enkelt hjul af samme slags, kostede på tilbud 999,- i DK på samme tid.
 
ca halv pris er da også en slat pengeShocked 
 
Hvis der kun er småbeløb at spare, så støtter jeg de danske, men ved store summer, som i ovenstående tilfælde er jeg mere loyal over for min pengepung end over for den lokale grejpusher
 
- MVH Frank
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 16:34
Ingen told og skat derfra. usa = skat og andre som ikke er EU :)
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 17:22
Jeg bestiller meget grej i Tyskland...
Ikke fordi jeg ikke vil støtte de danske grejhandlere, men simpelthen fordi udvalget er større og det er en fornøjelse at handle med tyskere generalt.

Det koster fra de fleste forhandler en 10-20 kr. mere i porto og der er ingen problemer med told eller andet. Normal levering 3-5 dage.

Derudover er der på mange ting ca. 1/2 pris, og det er efter mine begreber ikke muligt medmindre avancer er for høje.

jeg køber 90 % på nettet af mit grej og den gamle ide med at støtte den lokale butik og komme af med 500 kr. for en pose svivler og lidt endegrej er ikke for mig. Jeg kan godt selv vælge mit grej uden råd af en grejhandler der i mange tilfælde kigger mere på de grej de har bedst fortjeneste på ind det der passer bedst.

Der er sikkert mange top forhandlere derude og de tjener vel lidt siden de stadig eksisterer. Men jeg er personligt træt af at betale 100-150 % avancer.

Nettet er din ven...


Til top
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2012 kl. 18:13
Det kan godt være at de danske grej butikker, så siger vi giver god service og vejledning. Men det betyder ikke at de skal leve højt på at blænde kunderne med at have fine kaste instruktøre til også at hjælpe med at sælge deres fordyrede produkter til en overpris, for uanset hvilke indstilling vi som lystfisker har, er det en overpris uanset moms eller ej. Feks i Frankrig koster dyrt grej kun det halve af hvad vi giver.
Kan selv godt lide kvalitets grej og har ikke andet. Men dette forum er ikke lavet for at jeg ikke vil støtte danske forhandlere for selvfølgelig vil jeg det.Smile
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 00:58
Jeg er såmænd bare en gammel dum jyde der er glad for min pung, meget glad.
Derfor køber jeg næsten alt i Danmark og gerne lavet i Danmark. 
Tingene er en smule dyre, men hvis alle køber udenlands, så mister jeg mit arbejde, så mister staten penge, så bliver jeg fattig, fordi understøttelsen daler, da der ikke er penge i statskassen.
Så har jeg ikke råd til bil eller benzin, så kan jeg ikke fiske det fiskeri jeg godt kan lide (på havet) så ender vi som i LT. fattige men glade.
Har du råd, til det du kalder en "Fed" fluestang, så har du vel også penge nok til, at spytte i danmarks sparrebøsse?
Se på Danmark som din familie, de penge der der bliver i familien er jo ikke spildte, men de penge du giver nede i brugsen (udlandet) får du nok ikke retur.
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 08:04
Citat: Insomniaz

Jeg bestiller meget grej i Tyskland...
Ikke fordi jeg ikke vil støtte de danske grejhandlere, men simpelthen fordi udvalget er større og det er en fornøjelse at handle med tyskere generalt.
 
Er du flink at lave links til de netshops du handler ved, til inspiration for os andre. Tak Smile
Til top
Kristian Wallenstrøm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian Wallenstrøm

Tilmeldt:: 30 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian Wallenstrøm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 08:22
Kære Niels.
Når man nu ikke tjener så godt, og samtidig følger "Borgens" råd om mådehold.... så tror jeg ikke at en handel eller to på nettet forrykker statens evne til at levere her i landet... Men hvis man derimod gjorde noget ved banktopfolks løn fest på 42% for at styre landet ud i bundløs gæld - hvor du og jeg betaler "nye" afgifter i form af bankpakker, og landbrugets gælds idioti (hvor vi for iøvrigt får rigeligt igen i form af støtte fra brugsen - som du kaldte det) tror jeg vi kunne købe i egen have hver gang.
Til top
Mathias Marco Hæstrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Marcomylian

Tilmeldt:: 22 Okt 2011
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marcomylian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 08:35
Hmm.. Skør analogi, som jeg ikke mener kan bruges i diskussionen overhovedet - men lad nu det ligge. Det handler om at "familien", som du kalder det, må tilpasse sig markedet. Hvis tiderne ikke længere er til butikker hvor du kan få "hands on" inden køb, eller gratis kaffe (den er jo så ikke gratis - den er fuld fradragebrettiget, da det kan skrives som markedsføring i regnskabet - så du betaler den faktisk), så må man justere. Du ser det ske i høj grad inden for andre brancher, så hvorfor ikke denne ?

Den frie handel, både mellem private, men også virksomheder og staten generelt, er der hvor vi kan tale om store pengepunge. Det handler om konkurrencevne, et sted hvor vi ikke er så skarpe i DK. Dette kan skyldes skat, moms og afgifter, manglende vilje og evne til at justere avancen, virksomhedens struktur og i sidste ende også moralen i forhold til faktorer som sort arbejde oa. Det er næppe et enkelt af de nævnte punkter alene, men enkombination af disse.

Danmark eksportere jo årligt for mange, mange milliarder. Det er nok i højere grad, med til at sikre dit job, end at du støtter din lokale grejbiks.

:)

Mvh Marco
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hense Larsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hense Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 09:08
Hej alle,

For at nuancere denne debat om danske vs udenlandske grejforretninger, så mangler perspektivet om udbud ganske enkelt. Nu tilhører jeg den mindretalsgruppe af danske fiskere, der valgte at kaste sig over verticalfiskeriet. I den forbindelse er det faktisk umuligt at finde nogen Danske forretninger, der har valgt at satse på et bredt sortiment.

Således køber jeg 95% af alt mit grej over nettet på netop tyske sider. Udbudet er der og så er prisen bare helt okay!

Til eventuelt interesserede, så er det typisk http://www.camo-tackle.de og http://www.germantackle.de at der bliver shoppet på.
Drop-shot og vertikalfiskeri - http://www.teamivertic.blogspot.dk
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 09:12
en af grundene til at danske butikker er dyrere kunne også være de danske lønninger..
 
Generelt er danskerne rimelig godt lønnet set i forhold til tyske forhold, dette gør at udgiften til løn i en forretning med to ansatte sagtens kan være mange tusind billigere om mdr.. Denne besparelse gør jo også sit ved prisen.. Og specielt større forretninger som eksemplevis Korsholm er der jo virkelig mange ansatte.. Kunne de spare 5000 kr pr ansat om måneden og momsen kun var 19 PCT.. Så fik vi nok også billigere varer ville jeg mene..
 
Men så fik vi jo også selv mindre i løn, og så er spørgsmålet om der reelt er råd til mere..
 
Med den frie handel inden for EU er det vel ikke unaturligt at godt betalte nationer kan købe diverse varer billigt i andre mindre købestærke lande..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Toke Hermann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toke Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 09:17
Det der kan gøre mig lidt harm i denne debat er at folk mener at udfra at butikkerne har så og så høj en fortjeneste så må de tjæne stytende med penge???? hvad med de faste udgifter og at have et ret så stort varelager? det er super nemt at sidde på sidelinjen og pege fingre af folk men der er altså mere end bare at købe grejet hjem.... det er altså ikke heeeelt så nemt. Jeg har fuldt ud forståelse for at folk hander grej i udlandet når man kan spare mange penge skal det lige siges.
 
Hilsen Toke som har arbejdet 21 år i grejfaget ( 11 år i butik og 10 år i grossist leddet )
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 09:53

Egoistisk set så er det næppe den enkelte forbrugers ansvar at redde de danske eller udenlandske grejhandlere.

Hvis man fra politisk hold mener det er et problem med grænsehandel må man selvfølgelig ændre reglerne, dvs. i første omgang måske momssatsen men også andre forhold gør sig gældende.
 
Kunne aldrig finde på at købe noget i DK som jeg kan få til halv pris med den begrundelse at jeg skal støtte op om den danske økonomi.
 
Vi lever i en global økonomi og det må både danske og udenlandske grejhandlere justere til.
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 14:00
Nu er det jo ikke hurtig omsættelige varer som sukker grejhandlere handler med,noget har de temmelig længe på hylderne,derfor skal de også ha en rimelig stor avance,og som nogen siger de fleste grejhandlere herhjemme kan man også handle med,jeg kan i hvert fald hos JC i SæbyThumbs Up.
k og b og god weekend alleSmile
Thorvald
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 15:05
Har handlet lidt i en tysk grej forretning og de havde meget fede stænger til ikke ret mange penge. fisker selv meget i søer efter rovfisk med spin og deres jig/wobler udvalg var noget bedre i denne butik og de var dermed billige.

Så får jeg chancen handler jeg gerne udenlands, der er tit penge at spare :)
Til top
Polle Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacojaco Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacojaco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 16:02
Citat: fluefeber

Hej.
Jeg har siddet og set på en del fede fluestænger,har så også set at en del er noget billigere i Tyskland. Mit spørgsmål til jer er, kan det svare sig at bestille grej i Tyskland,bliver der lagt told på eller hvad. Gider ikke selv at køre der ned.

Der er godt nok ikke mange er jer som kan holde jer til spørgsmålet fra manden - utroligt som det altid skal drejes væk fra det manden spørger om!
 
Nej - der bliver ikke lagt told på, da Tyskland også er en del af EU
 
Ja - der er masser penge at spare ved at købe grej i Tyskland!
 
hilsen
Polle
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 16:15
Jeg har absolut ingen skrubler ved at handle hvor varekøbet er billigst og er det uden for danmarks grænser, så er det sådan det bliver. Et eksempel da jeg købte min Helios var prisen i en dansk butik, som forøvrigt har ene forhandling, 6000 kr. Hentet hjem fra en butik i UK, leveret på min add. 4500 kr. Jeg vil gerne handle i DK og gør det også fordi jeg som regel får tingene til en pris der gør, at det er for lidt man sparer ved at handle uden for landets grænser. Jeg kan godt lide at gå til min grejhandler og få en kop kaffe og en omgang sladder. Men jeg vil ikke gå derfra med fornemmelsen af at man er blevet udsat for røveri ved højlys dag. Vi betaler nok for vores grej her i DK. Internettet handel er kommet for at blive og det er de betingelser butikkerne må leve med, uanset hvad de handler med.
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 16:20
Citat: tolund

Jeg har absolut ingen skrubler ved at handle hvor varekøbet er billigst og er det uden for danmarks grænser, så er det sådan det bliver. Et eksempel da jeg købte min Helios var prisen i en dansk butik, som forøvrigt har ene forhandling, 6000 kr. Hentet hjem fra en butik i UK, leveret på min add. 4500 kr. Jeg vil gerne handle i DK og gør det også fordi jeg som regel får tingene til en pris der gør, at det er for lidt man sparer ved at handle uden for landets grænser. Jeg kan godt lide at gå til min grejhandler og få en kop kaffe og en omgang sladder. Men jeg vil ikke gå derfra med fornemmelsen af at man er blevet udsat for røveri ved højlys dag. Vi betaler nok for vores grej her i DK. Internettet handel er kommet for at blive og det er de betingelser butikkerne må leve med, uanset hvad de handler med.

Kan kun give dig ret, men tror nu godt jeg ved hvem den forhandler er, og de er ikke just billige LOL
Mvh
Preben
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 16:23
 I den forbindelse er det faktisk umuligt at finde nogen Danske forretninger, der har valgt at satse på et bredt sortiment. udklip for en der handler i Tyskland.
 
 Håber vi har råd til at fortsætte med de store sygehuse der kan ta af os alle når vi hænger med skuffen..
 
mener selv at der er ikke ret mange der har så stort et udvalg som vi lagerfører. " Undrsøg selv sagen" !!!
 
selv drop shot
 
mvh Jørn  www.lionfish.dk


 
Til top
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 18:43
Det er altid dejligt at læse de forskellige meninger og holdninger folk harSmile
Kan kun holde med Jørn fra lionfish.dk at de har et meget spændende og stort udvalg. Har da også handlet der flere gange, til gode priser. Her er der en del grejforhandlere i dk som kunne lære noget, hvad udvalg angår.
En side i Tyskland som jeg selv har siddet og set lidt på.

http://www.adh-fishing.de/index.html

Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 21:23
Hvorfor er det lige vi skal "støtte" de danske grejbutikker? Er det ikke bedre på lang sigt at de lærer at begå sig i den internationale konkurrence? Mon ikke det gør dem stærkere og mere levedygtige på sigt?
Internettet og den globale konkurrence er nok kommet for at blive - så jo hurtigere de danske grejbutikker (og alle andre brancher) lærer at begå sig i den konkurrence, jo større sandsynlighed er der for at de overlever på sigt.
Jeg har i hvertfald svært ved at forstå at jeg skulle betale mere i en dansk butik end i en engelsk, tysk eller for den sags skyld amerikansk.
Niels
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
legolas Avatar

Tilmeldt:: 06 Mar 2007
Geografisk: Storkbh
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér legolas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 22:08
er der nogle som har nogle gode tyske web adresser Tongue ??
jeg støtter kun min egne surt sammesparede monetos og køber der hvor det er billigst
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 23:41
Hej
Naturligvis, handler folk hvor det er billigst, hvis de ikke har brug for servicen og kan betjene sig selv. Vi vil jo alle sammen gerne have størst glæde af de surt tjente penge. Bare brand ærgerligt, at vi er godt igang med at skyde os selv i foden. Det er jo vores egne arbejdspladser det går ud over. 

Jeg er inden for autobranchen og kan se direkte i lokalsamfundet, at det har en vis effekt, at folk kører på værksted i Flensburg og fylder bilen op med bajere på vej hjem. Næsten halv pris siger de. Disapprove Sagen er den, at omkostningerne er alt for høje i Dk, så det er en ond cirkel. Og så bor jeg på Djursland.....der er da et stykke vej til Flensburg.

Jeg har selv solgt flueliner og det var der sku ingen penge i. Jeg var selvfølgelig en alt for lille fisk, så det var een af årsagerne. Der er kun plads til nogle få store forretninger i Dk, med god professionel betjening og en velfungerende web butik. Derforuden er det sikkert også nødvendigt, med salg af sportstøj, jagtudstyr og alle mulige andre ting, under samme tag. Det betyder at vi alligevel, skal køre efter det og så vil folk med tiden, købe endnu mere online. Det kan de så ligeså godt gøre hvor det er billigst.......nemlig i udlandet.

Produkterne er indimellem også utaknemlige, at sælge. Eks med fluelinerne: Hvis nu man har købt et varelager, af en populær flueline, som så lige skifter farve næste år....ja så er den svær at sælge. Alle vil have det nye "vidunder", som selvfølgelig kaster meget bedre. Mange af de priser jeg kan se, lige nu på tilbud er indkøbspris eller direkte underskud.
Så god jagt efter de gode tilbud derude. Hvis det fortsætter, går vi alle på røven.

Personligt har jeg aldrig selv købt i udlandet, men kan sagtens forstå, at folk gør det. Der skal nogle politikere på banen og løse problemet. Mennesker agerer i forhold til den virkelighed de lever i. Det er ganske enkelt et urinstinkt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2012 kl. 23:55
Jeg vil hermed som opfordret give nogle af mine links på tyskewebshops videre:
http://www.angelgeraete-bode.de
http://www.angelfachmarkt.de
Og ikke mindst stedet hvor du kan gøre et fund...
www.ebay.de
Det er fint at der er forskellige holdninger til, hvor man personligt køber sit grej.

Der er mange der kloger sig på det politiske i at købe i dk og derved er der råd til sygehuse og lign. Sikke noget bullsh*t...
Du eksisterer som virksomhed hvis du er dygtig nok...
Køber til de rigtige priser og sælger til de rigtige priser, holder styr på varelager og bemanding samt sørger for at markedføre dig rigtigt - læs internet
Længere er den ikke...
Når dette er på plads... Så lur mig om du ikke kan sælge noget af de grej som der er særegenet for dk. i udlandet... Eks. fluer som er dårligere og dyrere i eks. tyskland.


Tyskerne er forøvrigt ikke specielt lavere lønnet ind os, i mange tilfælde betydeligt bedre lønnet.
Til Jørn i lionfish... Jeg nyder at komme i din butik, det er et gemmested for mange sjove grejtyper og jeg vil fortsat støtte din butik i det omfang du kan konkurrere eller lokke mig når jeg er der... har vel brugt en kr. 3000 der sidste år.

Men skal jeg have en ny stang eller hjul i god kval. og deraf høj pris så kigger jeg på de tyske,engelske eller ethvert andet sted først. Det er oftest en lønsom halv time på nettet.

Mvh
Lars



Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 01:09
Citat: Niels w

Hvorfor er det lige vi skal "støtte" de danske grejbutikker? Er det ikke bedre på lang sigt at de lærer at begå sig i den internationale konkurrence? Mon ikke det gør dem stærkere og mere levedygtige på sigt?
Internettet og den globale konkurrence er nok kommet for at blive - så jo hurtigere de danske grejbutikker (og alle andre brancher) lærer at begå sig i den konkurrence, jo større sandsynlighed er der for at de overlever på sigt.
Jeg har i hvertfald svært ved at forstå at jeg skulle betale mere i en dansk butik end i en engelsk, tysk eller for den sags skyld amerikansk.
Niels
 
hej Niels
 
Vi skal ikke støtte de danske grejbutikker, men handle der af flere årsager, du kan prøve en stang, du kan nusse med et hjul, du kan prøve din nye jakke eller buks, du kan se om de fjer,hår lever op til den kvalitet du ønsker til dine fluer.
 
Du kan prøve en jakke,teste en stang, se på et hjul, for derefter at gå på nettet og købe dine varer, det er noget som er meget udbredt.
 
Du skriver også at de danske butikker skal indrette sig på internettet og den globale konkurrence, det gør de fleste brancer også, se på foto, vaskemaskiner, tv, ja selv flere store butikker som ex. El-Giganten er meget billigere på deres hjemmeside end de er i deres butikker.
 
Hvorfor er det så, at de danske butikker er så dyre, vi har et højt skattetryk, en høj moms, vi har dyre huslejer og omkostninger, lønnen i sig selv er ikke det eneste, feriepenge, forsikringer af personalet samt pensions ordninger, så slut lønnen er høj når det hele regnes sammen, men det værste er et stort bredt udvalg i stænger hjul og meget mere som tøj, rygsække, kunne sgu blive ved.
Dette varelager skal forrentes og med den hastighed de fleste producenter skifter modeller, ja så får mange røven i klemme, og må i flere tilfælde sælge med tab eller uden fortjeneste.
Men alt er jo ikke sort eller hvidt, mange handler hos deres lokale grej-shop eller på de danske net-shops, og godt for det. Det vælger jeg også i de fleste tilfælde, men som en anden skriver så kniber det lidt med nyheder ex. som den nye Abel line klipper, så må jeg som mange andre på nettet.
Jeg handler aldrig på nettet uden jeg har prøvet at forhandle mig til en fornuftig pris hos en af dem der har varen som jeg mangler, og i de fleste tilfælde bliver vi også enige, og dermed er der ingen grund for at besøge de udenlandske web-shops.
 
Og nu får jeg røven lidt i klemme, men det har jeg prøvet før, hvorfor er der ingen der stiller spørgsmål vedr: ens priser i diverse butikker der forhandler ex. Simms, Loomis, Sage, Patagonia samt mange andre store mærker, det samme gælder liner, fra de store firmaer.
Og hvorfor er de butikker der har deres eget mærke og eneret meget dyrere end i udlandet, de har jo ikke noget mellemled som grosister eller agenter. Mon ikke det er her noget af problemet også ligger.
 
Ole T
 
 
        
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 08:01
hej ole. tror du ikke priserne er så ens på mærkevarene fordi  grosisterne siger simpelthen at hvis forretningerne ikke tager den pris de siger  så mister de bare forhandlingen af mærkevarene jeg syntes jeg har hørt dette før.mvh. leif lunde.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 09:41
Citat: lunde

hej ole. tror du ikke priserne er så ens på mærkevarene fordi  grosisterne siger simpelthen at hvis forretningerne ikke tager den pris de siger  så mister de bare forhandlingen af mærkevarene jeg syntes jeg har hørt dette før.mvh. leif lunde.

Da jeg havde Rio liner, var der jo et katalog med vejl. Udsalgspriser. Dem kunne man da godt bruge. Problemet var bare, at rundt omkring i danske butikker/webshops, blev de i praksis solgt 20-25 % billigere. Indkøbsprisen fra grosisten steg forholdsvis meget, selv om ordet finanskrise blev brugt meget i aviserne 2007/08/09 Jeg og andre kørte stadigvæk, med gamle udsalgspriser, men betalte mere for varene. Flere steder i udlandet var flere ting endnu billigere. Jeg har ingen anelse, om hvad grossisten tjener på en line som eks. Koster 20 kr at producere og sælges for 500 kr i dk. Tallene er grebet ud i luften, men jeg tror ikke det er urealistisk.

Som nævnt tidligere: hvis man ikke er stor nok, så kan man ikke presse prisen hos grossisten og man har heller ikke økonomisk mulighed for, at have så stort og bredt et udvalg, gyngerne skal jo kunne opveje karusellerne. Naturligvis er vi alle heller ikke lige dygtige købmænd.

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 12:31
 Med hensyn til nyheder er vi som grej sælger meget i klemme. Har lige afbestilt de nye Jiggwobler fra Findland. Fandt dem på nettet med det samme. Prisen var billigere end jeg skulle betale i inkøb + moms . så er det ikke nemt at konkurere.
 
         Ja jeg får det nok at høre eller bliver lukket ude fra køb der.
 
mvh Jørn Lionfish.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 12:58
Folk må naturligvis handle hvor de vil men jeg håber da at tilbudsjægerne på nettet har så meget integritet at de ikke går i en dansk butik og afprøver varen først.

Personligt lægger jeg mine penge i hovedsageligt to danske grejforretninger og den service jeg nu får, efterhånden som vi har lært hinanden at kende, kan på ingen måde opveje det jeg ville spare på at handle på nettet!

Desuden oplever jeg også at prisen altid kan diskuteres og jeg er ofte gået hjem med nogle rigtigt gode tilbud.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 13:06
Citat: tranholm


, men som en anden skriver så kniber det lidt med nyheder ex. som den nye Abel line klipper, så må jeg som mange andre på nette


Denne her? ;)



Og ja den er købt i en dansk butik.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 15:28
Citat: Jabber

Citat: tranholm


, men som en anden skriver så kniber det lidt med nyheder ex. som den nye Abel line klipper, så må jeg som mange andre på nette


Denne her? ;)



Og ja den er købt i en dansk butik.
 
hej Jabber
 
Ja det er rigtigt, men da jeg handlede var der ingen der havde dem hjemme, i england var der ingen der havde remmen hjemme, så det blev usa.
Iøvrigt fik jeg lidt af en overraskelse talte med Sportsfish som henviste mig til deres hovedforretning, som er den gamle hæderskronede Farlows.
 
god dag
 
ole T
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 15:41
Hej Jabber
citat:
Folk må naturligvis handle hvor de vil men jeg håber da at tilbudsjægerne på nettet har så meget integritet at de ikke går i en dansk butik og afprøver varen først.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Så tager du fejl, det er meget brugt, også den med, har lige fået denne jakke i gave, men desværre for lille, kan du ikke hjælpe mig at bytte den, og ja jakken var købt i en udenlandsk butik/web-shop, som i alt andet i samfundet findes der også lystfiskere helt uden skrupler, men heldigvis meget få.
 
Ole T 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 17:18

Nu har der været en del positive indslag om Lionfish mv. Tjekkede selv lige hjemmesiden ud. Det er muligt at Jørn er en flink mand og at varerne kommer til tiden osv.

Men det er eddermæme den ringeste hjemmeside (for at sige det som det nu er) jeg er stødt på i meget lang tid. Muligvis endda endnu ringere end Hunters House som ikke har opdateret siden vi alle spillede på Commodore 64.
 
Det er ikke ondt ment men blot et lille forbrugertips (-:
 
 
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 17:26

Nu har der været en del positive indslag om Lionfish mv. Tjekkede selv lige hjemmesiden ud. Det er muligt at Jørn er en flink mand og at varerne kommer til tiden osv.

Men det er eddermæme den ringeste hjemmeside (for at sige det som det nu er) jeg er stødt på i meget lang tid. Muligvis endda endnu ringere end Hunters House som ikke har opdateret siden vi alle spillede på Commodore 64.
 
Det er ikke ondt ment men blot et lille forbrugertips (-:
 
 
[/QUOTE]

ClapClapClap
Mvh
Preben
Til top
Børge Gynthersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BG

Tilmeldt:: 27 Jan 2006
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:30
For omkring 15 år siden sagde min trofaste hovedbeklædning, en tweed hat fra Irland, slut. Den havde været over 30 år i tjeneste, så det var rimeligt, at den nu sluttede livet i affaldsspanden.

Jeg søgte efter en afløser i Danmark, og ud over, at der ikke fandtes en model, jeg brød mig om, så fandtes den rigtige størrelse til den rigtige pris heller ikke.

Så jeg søgte på Hannah hats i Irland, og sandelig - her dukkede fabrikkens hjemmeside i Donegal op. Hatten jeg købte, den helt rigtige, var langt billigere end noget i Danmark, og fragten var dengang billigere end fra Roskilde til Kbh..

Det kom ikke som en overraskelse. Derfor køber jeg alt det, jeg kan, i udlandet.
Til top
Niels Wendelboe Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels w Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:31
Enig i forbrugertippet til Lionfish. Den hjemmeside er ualmindelig svær at finde rundt i - så kan man ikke betale direkte, men skalsende mail først. Udvalget er glimrende, så det ville være rigtig godt at få hjemmesiden gjort mere brugervenlig.
Og ja, trods mine ord om international konkurrence, så køber jeg meget (familien ville sige FOR meget) hos de danske grejhandlere. Kan bare ikke se pointen i at betale væsentlig mere for mine varer end nødvendigt - og tror grundliggende ikke på at man kan "besytte" sig mod konkurrence.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 18:47
Hej Alle
 
Nøgleordene er globalisering og konkurrence Wink
 
Sidder der en dansk grossist på importen, så sælg noget andet,  hvis
slutprisen ikke kan konkurrere.
 
Alle danske forretninger skulle tage sig en tudekiks og komme ind i kampen.
 
Hvorfor skulle man købe varer produceret uden for DK i DK, hvis de er billigere
i produktionslandet ?
 
Jeg handler en del hos Korsholm og GOFI, de er vel ikke blandt de billigste, men
i forholdet kvalitet/viden/rådgivning/pris absolut konkurrencedygtige Smile
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 19:02
Jeg handler næsten kun hos sportshuset, har ikke fået en bedre service andre steder.
Køber kun andre steder, hvis de ikke har det jeg vil have.
Mvh
Preben
Til top
Bent Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fluefeber Avatar

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluefeber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2012 kl. 20:56
Som udgangspunkt skulle man mene at de fleste grej butikker leverer god service.
Men det betyder jo ikke at prisen skal være 40-150% dyre end resten af eu?
Det kan jo ikke hjælpe at man som indehaver piber over grossist priserne, for de kan bare gøre som andre stå sammen og presse leverandørene.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum