Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp igen

 Besvar Besvar
Forfatter
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp igen
    Sendt: 16 Feb 2012 kl. 23:17
Hey...
 
Har haft spurgt før, men det kunne jo være der var kommet nye til, med ny viden??Wink
Jeg samler på Flamingo wobleren og mangler tilsyneladene 2 måske 4 stk ??
I en tidligere tråd er der svaret; at den ene grønne måske var en misfarvet  model, i den alm. selvlysende grønne model ??
og så mangler jeg 10 + 16 gr modellen i selvlysende gul, men den siges ikke at være produceret ???
Er der nogen der har nogle af disse eller ved noget om dette??
 
mange hilsner Flemming
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 23:53
I de "Grejjournalen", jeg har - fra 1988-96, er der kun beskrevet 5 farvekombinationer.
Scanner gerne siderne, hvis det kan være nogen hjælp.
 
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 06:59

Takker meget gerne Smile

Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 08:11
Hej Flemming
 
 
Jeg har vist nogle stykker liggende, kan ikke huske farverne og str. men tjekker det, og vender tilbage. Tror dog kun det er 3-4 stykker jeg har, og ihvertfald den selvlysende!
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 08:54
Nu kommer jeg lige ind på et sidespor i denne samtale... Jeg arvede lidt fiskeudstyr fra et familiemedlem som ikke fisker mere. og der var der en af de her wobler med. med lyserøde striber.
Men har ikke kunne regne ud hvad det egentlig var til? Havørreder, gedder, torsk??? nogle som kunne give mig et fif:-)
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 09:08
Hej Caspar
 
De er blevet fisket med førhen til gedder og HØ samt laks, idag er det dog sjældent man ser nogle fiske med dem.
 
Mvh Daniel
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 09:14
Hej Casper
 
Jeg har selv haft et vist held med dem til gedder i Silkeborg Langsø (Mine eneste gedder er fanget på dem!), der var en del der fiskede med dem i midt firserne i Silkaborg Langsø efter gedder og sandart.
Jeg brugte den grønne model efter gedder.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 09:20
Citat: flemming pedersen

Hey...
 
Har haft spurgt før, men det kunne jo være der var kommet nye til, med ny viden??Wink
Jeg samler på Flamingo wobleren og mangler tilsyneladene 2 måske 4 stk ??
I en tidligere tråd er der svaret; at den ene grønne måske var en misfarvet  model, i den alm. selvlysende grønne model ??
og så mangler jeg 10 + 16 gr modellen i selvlysende gul, men den siges ikke at være produceret ???
Er der nogen der har nogle af disse eller ved noget om dette??
 
mange hilsner Flemming
I sin tid brugte Jensen testfiskere, hvor alm. lystfiskere kunne tilmelde sig, hvilket jeg selv gjorde og fik tilsendt div. endegrej bl.a. Flamingo og det kan vel tænkes, at der var flere farver i test-udgaver af Flamingo end, der var i salgskatalogerne... 
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 10:01
Tak for svarene Daniel og Martin. Så må jeg jo ud og se om det er noget i den:-)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 15:10
Jeg har en FANTASTISK historie om de her " ambulance woblere ! som vi kaldte dem da jeg var "barn " :) 

Som 10-11årig var jeg nede ved den lokale mose ( igen igen igen ) og her stod jeg og baksede med TRE stænger, en med prop og skalle, en med flåd og majs, og en med ambulancen for enden. der sker det min mor kigger ned til mosen og mens jeg taler med hende vandre proppen med skalle afsted, jeg har netop kastet ambulancen ud i midten af mosen, og rækker min mor stangen, jeg tager den anden stang og giver tilslag og fighter en 1 kilos i land, mens jeg gør dette ser jeg at linen pludselig strammes op på "ambulance " stangen , jeg kigger på min mor og hun står bare stille med stangen uden og røre hjul håndtaget ,så jeg siger til hende der er hug, og hun panikker naturligvis!  men jeg får hende guidet igennem , og ikke længe efter ligger der den absolut største gedde fra mosen på 7.3 kg i nettet..... Ja det var skægt, i de 15 år jeg fiskede mosen ca et par gange om ugen så vi gedden en delgange, men genfanget blev den kun en håndfuld gange, og aldrig over de 7 kg. 

SÅ den fisker os godt liggende i mose mudderet sådan en rød/hvis sag :) 


p.s behøver jeg fortælle min morjævnligt snakker om den dag jeg blev sat til vægs ? 


Redigeret af schultz92 - 17 Feb 2012 kl. 15:11
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 15:32
Citat: schultz92

Jeg har en FANTASTISK historie om de her " ambulance woblere ! som vi kaldte dem da jeg var "barn " :) 

Som 10-11årig var jeg nede ved den lokale mose ( igen igen igen ) og her stod jeg og baksede med TRE stænger, en med prop og skalle, en med flåd og majs, og en med ambulancen for enden. der sker det min mor kigger ned til mosen og mens jeg taler med hende vandre proppen med skalle afsted, jeg har netop kastet ambulancen ud i midten af mosen, og rækker min mor stangen, jeg tager den anden stang og giver tilslag og fighter en 1 kilos i land, mens jeg gør dette ser jeg at linen pludselig strammes op på "ambulance " stangen , jeg kigger på min mor og hun står bare stille med stangen uden og røre hjul håndtaget ,så jeg siger til hende der er hug, og hun panikker naturligvis!  men jeg får hende guidet igennem , og ikke længe efter ligger der den absolut største gedde fra mosen på 7.3 kg i nettet..... Ja det var skægt, i de 15 år jeg fiskede mosen ca et par gange om ugen så vi gedden en delgange, men genfanget blev den kun en håndfuld gange, og aldrig over de 7 kg. 

SÅ den fisker os godt liggende i mose mudderet sådan en rød/hvis sag :) 


p.s behøver jeg fortælle min morjævnligt snakker om den dag jeg blev sat til vægs ? 
 
 
 
Hej Morten. Smile
En rigtig dejlig beretning fra det virkelige liv. Det er jo bl.a. disse oplevelser som man kan se tilbage på med et smil om munden, når de engang skal fortælles videre til børnebørnene en dag. Wink
 
God weekend.
Jørgen
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 16:39
Tak for svarene og historierneSmile
 
Det er muligt at der har været nogle test woblere, har også en i en anden underlig farve som jeg troede var hjemmelavet, men hvem ved ??
 
Flemming
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:12
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 22:13
Håber ikke jeg bryder evt. ophavsrettigheder osv.
Ovenstående er fera 1988. Desværre det ældste katalog, jeg har (er gerne køber til andre :P).
Har osse kataloger op til 1996.
 
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 16:15
hej Flemming jeg fik en par grej kasser for nået siden. derfandt jeg en flamingo wobler
i den stor størrelse. den er helt klar, uden farver og bly og krog. har du set sådan en før. mvh paw holst
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 18:18
Hej Paw
 
hvis den er helt glat i matrialet og ikke har slipespor,så må det være en prototype,jeg har en hi-lo wobler i 40 g,der ikke har farve eller hvor der hverken er monteret ske eller beslag,den er helt klar i matrialet,dog er abu et andet mærke,men de må være prototyper
Mvh Henrik buresøen
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 20:58


nfection Details

URL:http://billedeupload.dk/images/umOQk.jpg
Process:C:\Users\Administrator\AppData\Local\Goo...
Infection:

avast! blocked you from visiting an infected webpage

Compared to in the past, when email was the key method for spreading viruses, our Virus Lab research shows that more than 80% of malware now spreads via the internet. More notably, only 1% comes from suspicious or ‘dodgy’ sites – the rest spreads via legitimate websites that have been hacked.

Yes, that was close, but relax...

avast! Free Antivirus is the minimum protection anyone should have against viruses and spyware. If you spend a lot of time online, however, you are naturally exposing yourself to greater threat. Fortunately, you can increase your security by adding more defensive layers.

Infection Details

URL:http://billedeupload.dk/images/umOQk.jpg
Process:C:\Users\Administrator\AppData\Local\Goo...
Infection:URL:Mal





Redigeret af Glen - 25 Jul 2012 kl. 20:59
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 21:01
Dejligt sted du sender folk hend Med Virus
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 22:22
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Citat: Glen

Dejligt sted du sender folk hend Med Virus
 
 
Glen der er ingen virus hvor det link leder hen... LOL
 
Men med Avast er man sikker på at se spøgelser allevegne...
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2012 kl. 13:37
Hej Paw

Det har jeg ikke, men har hørt om andre sjove farver som også har været prototyper

Hvis det er en du vil af med siger du bare til, vi har handlet sammen før! det kan jo være du mangler noget jeg har Wink

Flemming
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres