Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spunden line til jerk bait

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Agis Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Agis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Agis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spunden line til jerk bait
    Sendt: 13 Feb 2012 kl. 23:12
Hej Alle.
Jeg er ved at lægge sidste hånd på et ny jerk bait år, og skal have fundet ny line til mine multihjul, muligvis også til fastspolehjul til softbaits. Jeg fisker vel med agn der vejer fra 30 til 100 gram
Jeg vil spørge til hvad i selv bruger af line og diameter, og i må gerne knytte en kommentar hvorfor i bruger lige den line.
Har ledt efter en side der let beskriver de fleste liner der findes på markedet, og der er også andre der har stillet spørgsmål til valg af liner, men ikke til jerk bait fiskeri.
Jeg har været en tur i Jagt og fiskerimagasinet for nylig og fik forevist en line fra Kamagatsu der var let rund og var uden hukommelse, mega fed line men kostede e plov for 150 meter, AV!
Så kan i ikke hjælpe mig BE BE Embarrassed
Peter
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 23:18
Spiderwire Stealth 0,30 og 0,35 - linen skal være relativ tyk, da det er hårdt for linen. 

Redigeret af Steen Kehler - 13 Feb 2012 kl. 23:19
Til top
Ole Nørskov Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
OleNørskov83 Avatar

Tilmeldt:: 19 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleNørskov83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 09:30
Jeg har fisket med Sufix 832 i 0.33mm det sidste års tid, og kan ikke sætte en finger på den. Som Steen skriver, så skal linen være tyk og helst mellem 0.30-0.40mm alt efter hvor tunge agn du fisker med.
Til top
Morten Rude Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Rude

Tilmeldt:: 07 Aug 2011
Geografisk: Odense C
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Rude Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Mar 2012 kl. 19:31
Jeg kører også selv med Sufix 832 i 0,33. Den har siddet på i et år og har fået tæsk men den er stadig lige solid. Jeg vil mene det ikke betyder så meget om linen er helt rund da det er afgørende for hvor meget friktion linen skaber på vej gennem øjerne, men da agnen er så tung har det ikke den store betydning, så jeg ville ikke give så meget for en line, hvis det er den eneste forskel på sufix´en.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres