Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt til næsen...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lidt til næsen...
    Sendt: 12 Feb 2012 kl. 15:25
http://www.jv.dk/artikel/1279922:Indland--Find-naeseklemmen-frem---26-mio--tons-gylle-skal-ud

Håber at mange holder et vågent øje til disse miljø forurener.
Det koster 100 tusindvis af fisk, livet de næste 3-4 måneder Cry
Mvh
Henrik Christensen
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 15:56
tjah - sådan er det at bo i en land der gerne ofre egen natur for at producere bacon til den halve verden - der ville sikkert være noget mere co2 neutral at producere sådanne vare tættere på aftagerne. jeg mener endda at have hørt at der også bliver fragtet foder fra udlandet hertil for at fede svineriet op. fantastisk klima venligt eller noget, med at det transport frem og tilbage. lorteland 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:04
HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!


Redigeret af mahon - 12 Feb 2012 kl. 16:06
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:13
Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!


Martin.

Har du nogen dokumentation for at hovedparten af dyrefoder produceres i Danmark?


Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:21
Nej ikke ud over at jeg har flere danske foder producenter som mine kunder og arbejder med deres produktionsanlæg.
Der er simpelthen ikke penge nok i at sælge foder til at det er rentabelt alternativ at købe det i udlandet og transportere det hertil, måske med undtagelse af enkelte sønderjyske landmænd der måske køber lidt syd for grænsen, men der køres så også noget den anden vej.
Det sker dog at der købes korn i udlandet som sejles til DK til brug i foder produktionen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:43
Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hvad får dig til at tro at Landbruget ikke "kommer til" at lave et såkaldt gylleuheld, med 100 tusindvis af døde fisk til følge, når det har været sådan hvert år, lige så lang tid jeg kan huske tilbage?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:46
Alene i Als-området er der gået over 20.000 stk ørredyngel til sidste år, og forrige år, og... og...
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:48
Skriver jeg at det ikke sker?
Men hvis det er den måde vi skal gå ind til livet så vil jeg gerne starte med at fordømme alle unge der får kørekort for den sindsyge måde de køre på med død og ødelæggelse til følge! Og så kunne vi ellers fortsætte med alle vores bange anelser!
Nej, jeg venter til der er noget reelt at brokke mig over, så er det også væsentligt lettere at blive taget alvorligt!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 16:58

Ha ha -  Martin med tanke på sidste år – er det så ikke lidt naivt at forestille sig der ikke kommer masser af gylle i åerne i år – men et er sikkert – som sidste år, vil du forsvare dette erhvervs uheld igen og igen.

 

http://www.wwf.dk/dk/Service/Bibliotek/Globalt+fodaftryk/Rapporter+mv./Madens+globale+fodaftryk.pdf

tænk sig – landbruget behøver et areal to gange DK til deres projekt med at faldbyde producenterne i den 3 verden med svin.  Med den konstruktion det danske samfund er skruet sammen, set samlet på fødevare, industri, indbyggere skulle DK være 8 gange større end den er.  

Jamen tag da eksemplet i det fiskegrej vi går rundt med – hvis du sender en container fuld af fiskegrej contra en container fuld af bacon – hvor får du mest værdi tilvækst til virksomheden/statskassen.

Det kunne da nok være vi skulle lægge om til at tjene penge på noget andet

Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 17:14
http://hveiti.dk/sites/default/files/DanWatch%20-%20Sojaproduktion%20i%20Argentina%20-%20Landbrugets%20ukendte%20giftskandale.pdf
en lidt anden vinkel - men det er jo helt til grin, når man høre landbruget råbe op om at det gælder om mest mulig produktion i dk - ellers koster det bare på miljø og dyrevælfærd i udlandet - ja godaw do
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 18:34
Hej Bjarne
 
Hvornår har jeg forsvaret deres uheld?
Vil du fortælle mig det, gerne med et link tak!
Det har jeg aldrig gjort og jeg vil heller aldrig komme til det!
Jeg mener lige som de fleste herinde at der er alt for mange svin i DK, og et gylle uheld er et for meget.
Men jeg beskylder bare ikke alle landmænd over en kam modsat visse andre!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 18:46
Har jeg taget alle over en kam??
Jeg skriver at der skal holdes øje med miljøsynderne.
Og alle landmænd er jo ikke det, vel..
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 19:28
Tænk hvis de lavede en kæmpe upser i skjern å og dræbte alle laksene  mon så politikerne vågnede op




Redigeret af fætter ål - 12 Feb 2012 kl. 19:29
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 19:45
Citat: mahon

Nej ikke ud over at jeg har flere danske foder producenter som mine kunder og arbejder med deres produktionsanlæg.
Der er simpelthen ikke penge nok i at sælge foder til at det er rentabelt alternativ at købe det i udlandet og transportere det hertil, måske med undtagelse af enkelte sønderjyske landmænd der måske køber lidt syd for grænsen, men der køres så også noget den anden vej.
Det sker dog at der købes korn i udlandet som sejles til DK til brug i foder produktionen.


Martin, jeg kan så fortælle dig, at der hver uge kommer mellem 25 og 50 40' containere til Århus med soyakager fra både Kina og Sydamerika, hvad der kommer med bil over grænsen fra Hamburg og de andre store europæiske havne samt via Fredericia og Københavns havne ved jeg ikke, men samlet set er det enorme mængder. Så din påstand holder ikke vand.

Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 21:34
forstår ikke hvorfor i dømmer landmændene før der er sket noget. hvem siger at det samme sker i år igen??? Shocked 
og vil nu lige sige at de gør det altså IKKE med villige, fatter ikke at folk bliver så pisse sure over det. 
det er jo et uheld der sker for ......  
hvis landmændene ikke bruger deres gylle så skal de købe kunstgødning og det koster kassen, hvis de  er  Konventionelt landmænd.

og jan har DU bevis for at det meste foder produceres i udlandet?? Geek for det vil jeg gerne se så.

Mvh. Brian
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 21:45
Jeg var i retten med en landmand i 2010 for en gylleforurending fra tilbage i 2009
Dengang slog landmanden ca. 20.000 stk ørreder i alle str. ihjel.
Det var d.20 marts 2010 jeg var i retten med ham.
Han blev pure frikendt, fordi han indrømmede at det var ham, men at det ikke var med vilje. 10 dage senere gjorde han nøjagtig det samme igen, for der gav jo ingen bøde første gang. Bækken var lige ved at komme sig over den første forurening og så gjorde han det kraftedermame igen.
Vil lige sige at det er en vildfiske bestand i bækken, så vi kan ikke få erstatning fordi der ikke bliver udsat fisk.
I år 2000  betalte vores ørredfond 25.000kr for at kommunen ville fjerne en stor opstemning ved en gammel vandmølle. Hele projektet kostede 150.000kr og vi betalte som sagt de 25.000kr
Bagefter skal vi så lægge ryg til sådan en gylle idiot(undskyld)
Det er næsten ikke til at bære.
Og tro mig, han fortsætter, for man skal bare indrømme og så sige at det ikke var med vilje, så har det ingen konsekvenser.
Velkommen til nutidens DanmarkAngry 
I kan se klip og billeder af gylleforureningen på www.vandplejen-ana.dk



Redigeret af Henrik Christensen - 12 Feb 2012 kl. 21:48
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 21:49
Citat: Jan Persson


Martin, jeg kan så fortælle dig, at der hver uge kommer mellem 25 og 50 40' containere til Århus med soyakager fra både Kina og Sydamerika, hvad der kommer med bil over grænsen fra Hamburg og de andre store europæiske havne samt via Fredericia og Københavns havne ved jeg ikke, men samlet set er det enorme mængder. Så din påstand holder ikke vand.


Om der så kom 200 containere med foder til DK om ugen, ville det stadig være småting ift. hvad der produceres af foder herhjemme!

Den samlede import af sojakager til Danmark har igennemsnit de seneste tre år været på 1,7 mio tons. Det andrager ca. 5 % af hvad der blir importeret til hele EU! 
Mvh
Jesper Hansen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 21:50
Citat: brunsbjerg

forstår ikke hvorfor i dømmer landmændene før der er sket noget. hvem siger at det samme sker i år igen??? Shocked 
og vil nu lige sige at de gør det altså IKKE med villige, fatter ikke at folk bliver så pisse sure over det. 
det er jo et uheld der sker for ......  
hvis landmændene ikke bruger deres gylle så skal de købe kunstgødning og det koster kassen, hvis de  er  Konventionelt landmænd.

og jan har DU bevis for at det meste foder produceres i udlandet?? Geek for det vil jeg gerne se så.

Mvh. Brian


Altså...skrub nu i seng med dig din møgunge.

Og husk at børste tænder.


Nat-nat.

Jim.


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 21:57
Citat: scott

Citat: brunsbjerg

forstår ikke hvorfor i dømmer landmændene før der er sket noget. hvem siger at det samme sker i år igen??? Shocked 
og vil nu lige sige at de gør det altså IKKE med villige, fatter ikke at folk bliver så pisse sure over det. 
det er jo et uheld der sker for ......  
hvis landmændene ikke bruger deres gylle så skal de købe kunstgødning og det koster kassen, hvis de  er  Konventionelt landmænd.

og jan har DU bevis for at det meste foder produceres i udlandet?? Geek for det vil jeg gerne se så.

Mvh. Brian


Altså...skrub nu i seng med dig din møgunge.

Og husk at børste tænder.


Nat-nat.

Jim.




Thumbs Up
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:02
Jim så smut dog selv i seng. bor selv på en gård hjælper selv til, så tro mig ved fandme godt hvad jeg snakker om!!!!!!!!Angry og fisker og går på jagt i min fritid.
selvfølgelig er det ikke godt når det sker, men derfor behøver man sgu da ikke dømme landmændene på forhånd!!!
og henrik der er jo nogle spader som bare ikke tænker sig om, men det er der jo os når det angår fiskeri, der vil jo altid være nogle som bare ikke kan lade være.
men har skam heller ikke noget imod hvis de indføre straf når det sker, for det er ikke godt. 
men om foråret når landmændene køre gylle ud, kan bare et stort regn skyld give et "gylle udslip". 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:09
Citat: mahon

Hej Bjarne
 
Hvornår har jeg forsvaret deres uheld?
Vil du fortælle mig det, gerne med et link tak!
Det har jeg aldrig gjort og jeg vil heller aldrig komme til det!
Jeg mener lige som de fleste herinde at der er alt for mange svin i DK, og et gylle uheld er et for meget.
Men jeg beskylder bare ikke alle landmænd over en kam modsat visse andre!
 
martin -  jeg lidt svært ved at eftervise min påstand
for du har tilsydenladende slettet dine indlæg i gylletrådende fra sidste år
jeg kunne kun lige finde eksempler på at du har deltaget - hvor man så finder andres svar på din indlæg - men altså fred være med det - den tager jeg på min kappe - sorry jeg ikke kunne finde noget konkret
 
her er et af flere eksempeler på at deltaget har du
 
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner Citér Lange 1 Citér BesvarSvarDirekte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 11:33
[QUOTE=Motown]Måske sker der noget nu: http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Landbrug/Nyheder+landbrug/miljoeminister_griber_ind_overfor_gylleudslip.htm[/QUOTE]
Detsvære er er dette jo skrevet tilbage i December 2010 og regelen kommer senest til at virke i Januar 2012 og hvad sker der så i mellemtiden ???
Ikke en skid ....
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:13
martin - her må jeg så trække helt i land - for du hedder jo ikke motown
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:20
Citat: brunsbjerg

Jim så smut dog selv i seng. bor selv på en gård hjælper selv til, så tro mig ved fandme godt hvad jeg snakker om!!!!!!!!Angry og fisker og går på jagt i min fritid.
selvfølgelig er det ikke godt når det sker, men derfor behøver man sgu da ikke dømme landmændene på forhånd!!!
og henrik der er jo nogle spader som bare ikke tænker sig om, men det er der jo os når det angår fiskeri, der vil jo altid være nogle som bare ikke kan lade være.
men har skam heller ikke noget imod hvis de indføre straf når det sker, for det er ikke godt. 
men om foråret når landmændene køre gylle ud, kan bare et stort regn skyld give et "gylle udslip". 

En hvilken som helst anden industri havde fået en kæmpebøde.
De store svinebaroner er også industri, men de slipper gang på gang, HVORFOR?
Hvad er forskellen??
Hvorfor skal der altid tages hensyn til landbrugsindustrien?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:26
siger jeg skam heller ikke der skal, forstår heller ikke hvorfor der ikke er sat et beløb pr. kubikmeter som løber i et vandløb. men derfor behøver man jo ikke dømme dem på forhånd herinde.

Mvh. Brian. 
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:27
er bare ved at være træt af at, alt hvad der gør skade på fiskene i åen og fjorden så er det landbrugets skyld.

Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:31
Citat: Henrik Christensen

Citat: brunsbjerg

Jim så smut dog selv i seng. bor selv på en gård hjælper selv til, så tro mig ved fandme godt hvad jeg snakker om!!!!!!!!Angry og fisker og går på jagt i min fritid.
selvfølgelig er det ikke godt når det sker, men derfor behøver man sgu da ikke dømme landmændene på forhånd!!!
og henrik der er jo nogle spader som bare ikke tænker sig om, men det er der jo os når det angår fiskeri, der vil jo altid være nogle som bare ikke kan lade være.
men har skam heller ikke noget imod hvis de indføre straf når det sker, for det er ikke godt. 
men om foråret når landmændene køre gylle ud, kan bare et stort regn skyld give et "gylle udslip". 

En hvilken som helst anden industri havde fået en kæmpebøde.
De store svinebaroner er også industri, men de slipper gang på gang, HVORFOR?
Hvad er forskellen??
Hvorfor skal der altid tages hensyn til landbrugsindustrien?
 
det er da logik - de har lykkedes med at udråbe sig selv som det ultimative liberale erhverv og samtidigt som det mest betydende erhverv i dk.
sjovt nok - så når man kigger på bundlinjen og de politiske incitamenter bag erhvervet - så er de danmarks største bistandsprojekt og de er ikke mere frie i deres tankegang end at frihed betyder at kun de har retten til alt.
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 22:48
Citat: bjar1525

 
 
det er da logik - de har lykkedes med at udråbe sig selv som det ultimative liberale erhverv og samtidigt som det mest betydende erhverv i dk.
sjovt nok - så når man kigger på bundlinjen og de politiske incitamenter bag erhvervet - så er de danmarks største bistandsprojekt og de er ikke mere frie i deres tankegang end at frihed betyder at kun de har retten til alt.

Landmændene har langt fra friheden til alt!! hvis du vidste hvor meget vi bliver tjekket i hoved og røv(undskyld ordbrug). men det er sgu ikke engang løgn. og at der så sker et uheld, så er landbruget alt andet end til gavn. 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:10
Citat: brunsbjerg

Citat: bjar1525

 
 
det er da logik - de har lykkedes med at udråbe sig selv som det ultimative liberale erhverv og samtidigt som det mest betydende erhverv i dk.
sjovt nok - så når man kigger på bundlinjen og de politiske incitamenter bag erhvervet - så er de danmarks største bistandsprojekt og de er ikke mere frie i deres tankegang end at frihed betyder at kun de har retten til alt.

Landmændene har langt fra friheden til alt!! hvis du vidste hvor meget vi bliver tjekket i hoved og røv(undskyld ordbrug). men det er sgu ikke engang løgn. og at der så sker et uheld, så er landbruget alt andet end til gavn. 
men det bære erhvervet også i store træk selv skylden for, at de ligger for had.
hvis de selv sørgede økonomisk for at rydde op efter dem og afleverede vandløbet i en tilsvarende stand som inden de påførte skaden - så ville der være meget mindre brok - men jeg gad da også godt se den forsikringsselskab der turde dække dette - jo det er jo selvfølgelig bare et spørgsmål om fórsikringens pris. - og så køre galajen igen - for det bliver jo så et spørgsmål om produktprisens størrelse - og så står vi som forbrugere igen og skal betale for at landbruget kan sende konkurence dygtige baconer rundt i verdenen - og jeg har faktisk ikke noget imod at skulle betale prisen for varen - men hvorfor helvede skal jeg være med til at betale prisen både miljømæssigt og økonomisk for at bønderne kan fylde udlandet med usundt fedt. 
 
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:12
Citat: bjar1525

 
 
det er da logik - de har lykkedes med at udråbe sig selv som det ultimative liberale erhverv og samtidigt som det mest betydende erhverv i dk.
sjovt nok - så når man kigger på bundlinjen og de politiske incitamenter bag erhvervet - så er de danmarks største bistandsprojekt og de er ikke mere frie i deres tankegang end at frihed betyder at kun de har retten til alt.

Det til trods, så er 141.000 mennesker beskæftiget indenfor erhvervet! Dansk landbrug eksporterede i 2010 for 66 mia kr. Det er alligevel 12 % af den samlede Danske eksport! 
Den indtægt får både du og jeg glæde af. HVordan er det et Dansk bistandsprojekt?? 
Mvh
Jesper Hansen
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:18
Citat: jehan29

Citat: bjar1525

 
 
det er da logik - de har lykkedes med at udråbe sig selv som det ultimative liberale erhverv og samtidigt som det mest betydende erhverv i dk.
sjovt nok - så når man kigger på bundlinjen og de politiske incitamenter bag erhvervet - så er de danmarks største bistandsprojekt og de er ikke mere frie i deres tankegang end at frihed betyder at kun de har retten til alt.

Det til trods, så er 141.000 mennesker beskæftiget indenfor erhvervet! Dansk landbrug eksporterede i 2010 for 66 mia kr. Det er alligevel 12 % af den samlede Danske eksport! 
Den indtægt får både du og jeg glæde af. HVordan er det et Dansk bistandsprojekt?? 
 
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:21
jamen bjarne så må du jo flytte til udlandet så er det problem løst. men en af grundene til at folk brokker sig er jo fordi det går ud over fisk som de selv kunne have fanget, er det måske ikke os en af grundene?? Shocked for hvis nu du ikke fiskede ville du så ikke være lidt ligeglad med det?? 

Mvh. Brian.

Redigeret af brunsbjerg - 12 Feb 2012 kl. 23:24
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:27
og hvordan skal landmændene rydde op efter dem i økonomien?? det er jo svært at tjene ret mange penge på noget som folk ikke vil betale nok penge for.
men har du en ide vil jeg da gerne høre den??Tongue 

Mvh. Brian.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:43
Citat: brunsbjerg

og hvordan skal landmændene rydde op efter dem i økonomien?? det er jo svært at tjene ret mange penge på noget som folk ikke vil betale nok penge for.
men har du en ide vil jeg da gerne høre den??Tongue 

Mvh. Brian.
 
jamen brian - det er netop grundessensen - hvis landbruget ikke modtager støtte og kun belaster den omgivende natur, med en produktion der tilsvare den mængde fødevare der er brug for indenlands, så vil kunderne komme til at betale prisen og miljøbelastningen bliver ikke nær så stor og man får langt mindre rater af uheld. så kunne det jo være på sin plads at man satsede mere på at fylde det danske folk med grøntsager og rodfrugter produceret i dk, frem for at vi fylder os med at det skodfrugt der kommer sydfra. det er mest hensigtsmæssig at producere lokalt - både for miljø og klima.
hvis vi kun skal producere til dk, samt lidt ekstra så der er at sælge til fjellaberne og svenskerne hvis det kniber hos dem - så kunne vi da få lidt mere natur i stedet for det hele er kultur.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:50
Citat: brunsbjerg

jamen bjarne så må du jo flytte til udlandet så er det problem løst. men en af grundene til at folk brokker sig er jo fordi det går ud over fisk som de selv kunne have fanget, er det måske ikke os en af grundene?? Shocked for hvis nu du ikke fiskede ville du så ikke være lidt ligeglad med det?? 

Mvh. Brian.
 
udlandet ??? ved ikke hvor du vil hen med dette?
brian - det andet spørgsmål- jeg vil jo ikke kunne svare objektivt på dette spørgsmål - jeg har fra helt lille været lystfisker og natur interesseret - så jeg ved jo ikke hvad min holdning ville være - hvis jeg ikke var fiske/natur interesseret.
 
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2012 kl. 23:52
ja det er jo en god ide, bare et problem. om vinteren kan man ikke producere noget her i landet, og hvis man ligger frugt og grønt på lager så bliver det træls og kedeligt, og så vil danskerne ikke købe det. så er man lige vidt. 
Mvh. Brian.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2012 kl. 23:13
alle rodfrugter kan kules ned, flere slags grøntsager ligeså. af frugter vil du skulle fravælge nogle sorter for at kunne opbevare dem vinteren ovre ja.
jeg undre mig over at du ved forslaget kun ser bekymringer i forhold til danske forbrugere/producenter, havde regnet med refleksion over hvad der så skulle blive af den stakkels bananproducent.
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2012 kl. 08:51
Til jeres information i denne afsporede tråd. Så går landbruget også selv opmærksom på problemerne. Men hvis vi nu bare dropper vintersæd så er problemet med gyllen næsten løst for så kan vi nedfælde hel pisset. Næsten


Se bloggen
http://trouthunting.blogspot.com/
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 22:52
Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 23:12
Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(
//jesper
Til top
martin Schack Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mschack Avatar

Tilmeldt:: 01 Jun 2007
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mschack Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2012 kl. 23:57
Det er fordi de ikke bruger hjernen! 
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 00:05
Citat: Jesper96

Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(


jeg tror at det har noget at gøre med hvor presset de er? men ja det sker godt nok for tid, synes jeg. 

Men jeg tror at landmanden ikke har det godt lige nu!

Husk nu at det er menneskeligt at fejle!
Til top
Jesper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper96

Tilmeldt:: 09 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper96 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 00:09
Citat: kofanger999

Citat: Jesper96

Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(


jeg tror at det har noget at gøre med hvor presset de er? men ja det sker godt nok for tid, synes jeg. 

Men jeg tror at landmanden ikke har det godt lige nu!

Husk nu at det er menneskeligt at fejle!

ved det godt har skam intet imod landmand og har et godt forhold til dem.
bor selv på landet og nyder det fuldt ud
men undrer mig derimod over nogle af naboerne der flytter til landet og ligeså snart det lugter klager de og beder om at få landmanden flyttet. væk. landmændene ska jo osse være her vi er jo afhængige af dem
//jesper
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 00:34
Du Jesper!

Det er fuldsætning rigtig det du siger! jeg er 100% enig med digClap

desværre er der bare ikke alle der forstår det...
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 17:10
Citat: Jesper96

Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(

mit bud på grunden er at landmændene ikke har plads til alt deres gylle.

men en ting der kunne begrænse gylleudslip var at de lavede loven om så istedet for at man må køre gyllen ud fra 1. februar til den 15. februar, fordi det er så sjældent at man kan køre det ud inden den 15. februar.

Mvh. Brian.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 17:25
Citat: kofanger999

Citat: Jesper96

Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(


jeg tror at det har noget at gøre med hvor presset de er? men ja det sker godt nok for tid, synes jeg. 

Men jeg tror at landmanden ikke har det godt lige nu!

Husk nu at det er menneskeligt at fejle!



Hvis ikke bonden kan mærke det på pengepungen, mon der så lægges de store følelser i det??
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:04
Citat: dannevang1

Citat: kofanger999

Citat: Jesper96

Citat: Henrik Christensen

Citat: mahon

HMM, Er det ikke lige lovligt hurtigt at kaste med beskyldninger mod landbruget?
Vent nu til de rent faktisk har begået noget ulovligt.
Eller skal jeg starte med at kritisere alle dem der starter premiærefiskeriet inden længe for at nakke nedgængere og undermålere?
Og til Bjarne, så er det jo heller ikke gratis at fragte det fiskegrej du anvender fra asien til europa! Og langt største delen af det dyrefoder der anvendes i DK er produceret her i landet!

Hele 4 dage gik det....Angry

Hvordan syntes du selv det går?

hva er det de gør galt siden det sker gang på gang?

er det bare fordi de er utålmodige og spreder gylle inden jorden er ordentligt tøet og klar til at modtage det :´(


jeg tror at det har noget at gøre med hvor presset de er? men ja det sker godt nok for tid, synes jeg. 

Men jeg tror at landmanden ikke har det godt lige nu!

Husk nu at det er menneskeligt at fejle!



Hvis ikke bonden kan mærke det på pengepungen, mon der så lægges de store følelser i det??

Nogen gør andre gør ikke!

det er samme med lyst fisker, jeg har tit set lystfisker, smide stumper af fiskeliner ud i natureren! er det iorden, hvis du spørg mig så er det et klart NEJ!
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:16
Citat: Henrik Christensen

Citat: brunsbjerg

Jim så smut dog selv i seng. bor selv på en gård hjælper selv til, så tro mig ved fandme godt hvad jeg snakker om!!!!!!!!Angry og fisker og går på jagt i min fritid.
selvfølgelig er det ikke godt når det sker, men derfor behøver man sgu da ikke dømme landmændene på forhånd!!!
og henrik der er jo nogle spader som bare ikke tænker sig om, men det er der jo os når det angår fiskeri, der vil jo altid være nogle som bare ikke kan lade være.
men har skam heller ikke noget imod hvis de indføre straf når det sker, for det er ikke godt. 
men om foråret når landmændene køre gylle ud, kan bare et stort regn skyld give et "gylle udslip". 

En hvilken som helst anden industri havde fået en kæmpebøde.
De store svinebaroner er også industri, men de slipper gang på gang, HVORFOR?
Hvad er forskellen??
Hvorfor skal der altid tages hensyn til landbrugsindustrien?
 
Til top
Brian Jakobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brunsbjerg

Tilmeldt:: 26 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brunsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:31
så bliver i nok glade for det her.
Mvh. Brian.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:43
Citat: brunsbjerg

så bliver i nok glade for det her.
Mvh. Brian.


Thumbs Up Fandme også på tide, SÅ KAN DE LÆRET DET ClapClapClapClapClap
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2012 kl. 19:44
Jep, så indslagetThumbs Up
endelig en miljøminister som har nosser, eller har hun??Approve
Mvh
Henrik Christensen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres