Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sulten skarv

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: sulten skarv
    Sendt: 05 Feb 2012 kl. 12:34
hej alle sammen
dyrk lige  denne grådige skarv ,den måtte sandelig se at byttet kan blive for stortConfused
 
kan ses på følgende link.
 
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 12:49
Ja jeg hader dem over alt på jorden!

jeg har selv været med på jagt, hvor vi skød en skarv, og efter at vi fik den på land, så kom der en 40 cm havørred ud af kæften på den.

og jeg synes stadig at jeg ser for mange af dem oppe ved mig. Thumbs Down 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 13:08

Ja Gud må have været rigtig sur den dag han skabte skarven, for det er da godt nok en ond lortefugl som ikke bare spiser for at overleve, men mest gør det for at irritere os lystfiskere.

Og den eneste grund til at den kan sluge et så stort bytte er at den ganske simpelt er grådig.

Og helt galt er det efter de to sidste vintre hvor skarven har haft så travlt med at finde mad at deres unger ikke blev ordentligt opdraget inden de fløj fra reden, og hvad ser vi nu...uvorne fugle som æder vores legetøj.

Men der er dog fordele ved en stor bestand af skarv, for nu kan mange flere som lider af en trang til at slå ihjel selv om det ganske vist kun er for sjov få styret deres helt naturlige trang.

Der er som bekendt intet som er så skidt at det ikke er godt for noget. Wink


Mvh

Jim.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 13:16
Citat: kofanger999

J

jeg har selv været med på jagt, hvor vi skød en skarv, og efter at vi fik den på land, så kom der en 40 cm havørred ud af kæften på den.




Du ved godt at skarven er fredet, ikke sandt ?

Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 13:18
ja det er en lidt tricky situation ,når føden bliver mindre pga vinther men syntes alligevel at der er noget der ikke er helt rigtig , hvis man tænker på de nye tiltag man laver med henblik på lakse fiskeri (havørred) hvilket som ikke er forkert men et led i at bevare den existerende bestand af stører laks ,syntes jeg hvis en å bliver invaderet af flere hundrede skarver med med en føde konsumering iomg af 3-5 kg føde pr dag kan være noget skadelig for mindre laksefisk i åen hvilket som burde ha stører betydning for de fremtidge generationer,
med andre ord burde det være noget man også har focus Embarrassed
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 14:35
hej igen Jan!

Jamen nu er du jo heller ikke så klog omkring det her, men jeg vil da godt fortælle dig om det. 

Ja skarven er fredet men den må reguleres Hvis man har en tilladelse! og det har jeg blandt andet.
Og der nedlægges ca. 4.000 om åretThumbs Up

så nu er du jo lært noget idagClap

hilsen Keld Bøjgaard
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 14:36
Citat: Jan Persson



Du ved godt at skarven er fredet, ikke sandt ?
[/QUOTE]

Dog med det forbehold, at der kan søges om tilladelse langs vandløb. Så det kan sagtens være foregået fuldt lovligt.

Johan
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 14:38
Citat: loop

hvis en å bliver invaderet af flere hundrede skarver med med en føde konsumering iomg af 3-5 kg føde pr dag


Den er godt nok grådig, men jeg tror, du skal flytte kommaet en tand til venstre...
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 14:41
Jeg har hørt at en skarv skal have omkring 500 gram mad om dagen? men er ikke sikker? 

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 14:53
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 15:19
Citat: kofanger999

hej igen Jan!


så nu er du jo lært noget idagClap

hilsen Keld Bøjgaard


Nej, det vidste jeg skam godt.

Du skrev blot at den var nedlagt ved jagt - ikke ved regulering. Der er en nuance forskel.

Så nu har du jo lært noget i dag - nemlig at udtrykke dig klart og tydeligt for at undgå misforståelser Clap
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 15:37
hej jan
det var en fejl men nærmere 500 -1000gr .
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 15:38
unskyld den var ment til johan
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 15:42
Citat: loop

hej jan
det var en fejl men nærmere 500 -1000gr .


Er du sikker på at det ikke er 500-1000 kg ?

Mvh
Jim.
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:13
hehe jim Smile det kommer an på hvor mange fugle vi taler om
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:18
er lidt sikker på om denne art vi sådan er plaget af i den danske fauna ,er det en mellem skarv (kinesisk skarv art) ? , i så fald må det jo være en invasiv art ?
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:23
Citat: Jan Persson

Citat: kofanger999

hej igen Jan!


så nu er du jo lært noget idagClap

hilsen Keld Bøjgaard


Nej, det vidste jeg skam godt.

Du skrev blot at den var nedlagt ved jagt - ikke ved regulering. Der er en nuance forskel.

Så nu har du jo lært noget i dag - nemlig at udtrykke dig klart og tydeligt for at undgå misforståelser Clap

det ville jeg nu ikke kalde det? 

Man bruger udtrykket regulering, når man kun går efter den ene art.

og man bruger udtrykke  "jagt" når man går efter at det der er lovligt at jage.

Den her jagt, jeg var på. var efter andefugle og alt det der var jagtbar. Men så havde vi også tilladeles til at reguler skarven. I mine øjne kalder jeg det jagt og ikke for regulering. du bruger kun ordet regulering når du kun går efter skarven (duer eller krager) og ikke andet!

  men dine grå hjerneceller må da virke endnu Clap


Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:25
Citat: kofanger999

Citat: Jan Persson

Citat: kofanger999

hej igen Jan!


så nu er du jo lært noget idagClap

hilsen Keld Bøjgaard


Nej, det vidste jeg skam godt.

Du skrev blot at den var nedlagt ved jagt - ikke ved regulering. Der er en nuance forskel.

Så nu har du jo lært noget i dag - nemlig at udtrykke dig klart og tydeligt for at undgå misforståelser Clap

det ville jeg nu ikke kalde det? 

Man bruger udtrykket regulering, når man kun går efter den ene art.

og man bruger udtrykke  "jagt" når man går efter at det der er lovligt at jage.

Den her jagt, jeg var på. var efter andefugle og alt det der var jagtbar. Men så havde vi også tilladeles til at reguler skarven. I mine øjne kalder jeg det jagt og ikke for regulering. du bruger kun ordet regulering når du kun går efter skarven (duer eller krager) og ikke andet!

  men dine grå hjerneceller må da virke endnu Clap


 
Du skulle have en medalje for at gide spilde tid og penge på de djævlefugle
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:28
Jagt på skarv = ulovligt
Regulering af skarv med tilladelse = lovligt

Hvis du ikke er i stand til at se forskellen, så vil jeg være betænkelig ved at have dig rendende rundt ude i naturen med et skydevåben.

Spar mig i øvrigt for dine nedladende bemærkninger.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:35
Citat: kofanger999



Ja skarven er fredet men den må reguleres Hvis man har en tilladelse! og det har jeg blandt andet.


hilsen Keld Bøjgaard


Kan se på din profil, at du er 17 år.

Iht. loven om regulering af vildt, så skal man være 18 år for at få en tilladelse.

Stk. 6. Regulering må kun foretages af personer, der er fyldt 18 år.

Hvordan hænger det sammen Keld Bøjgaard??

Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:37
Ok du forstår det ikke kan jeg se! 

- Jeg fik et tilladelse til at skyde skarv hjemme ved mig. Og den har jeg som bevis på at jeg må skyde dem/ eller "reguler". 
Hvis jeg går op i mosen for at kigge efter fasaner, (så siger jeg at jeg går på jagt) og der kommer en skarv hen over hovedet på mig, og jeg skyder den. Er det ULOVLIGT???


Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:38
Min far har da også jagttegn og han er også med 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:43
Stor dreng Keld - men det er nu ikke for ingenting at far skal med Big smile !
HG
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:45
Iht. loven KAN du ikke få tilladelse - med mindre du er 18 år, så noget stemmer ikke.
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:52
Min far udskriver 

- du må godt bruge hovedet!

det er tilladt her
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 16:54
Så det er din far, der har tilladelsen?

Så forstår jeg ikke, at du længere oppe skriver at du har tilladelse.

Kan vi blive enige om, at du nok har pyntet lidt på historien?

Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 17:03
du går for meget op i tingene, hvorfor skulle jeg blande min far ind i sagen, når det er mig skriver.

fair nok Jeg pynter på kagen. Men det er dig der er så nederen at går op i så små detaljer. helt ærligt det går jo op alligevel. om det er min far eller jeg der skyder skarven. så er den jo død?

Men nu lukker jeg for denne her debat. vi snakkede om en skarv, og så ender vi helt ude i lars tyndskids mark. pga. af dig Jan!  
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 17:08
Tja, det er jo ikke mig, der startede med at digte og pynte på sandheden, vel?

Det mindste krav til en ordentlig og redelig diskussion og meningsudveksling må da være at man holder sig til at tale sandt Geek


Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 17:10
Ja Jan - det er squ også din skyld - at sådanne store vokse mænd som 'kofanger' ikke ka' få lov at omgå sandheder sådan bare lige for at spille lidt Karl Smart på et fora - skam dig Jan !
Confused
HG
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 17:15
synes sgu at man skulle indføre fast jagt på skarven! eller reducere bestanden til en fugl :D
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 17:53
Citat: loop

er lidt sikker på om denne art vi sådan er plaget af i den danske fauna ,er det en mellem skarv (kinesisk skarv art) ? , i så fald må det jo være en invasiv art ?


Både og. Mellemskarven er indført fra Kina for nogle hundrede år siden. Til Holland vistnok, og derfra har den så spredt sig. Den bygger rede i træerne, som f.eks. den ved Hald Sø, og det er nok den, der er størst problemer med. Storskarven er ikke en invasiv art, og den har vi også i landet. Den er mere knyttet til åbne kyster, og bygger rede på jorden.

Johan
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 18:25
Så Så piger.Manden har sagt at hans far har tilladelse , så har han sgu da os tilladelsen til og dræbe de usle dyr, ro på altså. Jøsses da ... 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 18:26
@Tackler du er sgu en sjov mand.... man kan jo undre sig lidt over de ting du skriver , når du selv er ret så hårdkogt bag en skærm.. jeesus da. 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 18:41
Citat: schultz92

@Tackler du er sgu en sjov mand.... man kan jo undre sig lidt over de ting du skriver , når du selv er ret så hårdkogt bag en skærm.. jeesus da. 
 
Det er tilladt og iøvrigt rigtigt sundt at undre sig ind imellem - så slut dig til flokken af os undrende og lamslåede tilskuere - velkommen i vor midte !
med frostklar hilsen
HGErmm
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 19:12
Det er forøvrigt ikke videre besværligt at opnå denne tilladelse - det kan gøres her online og det hele http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Vildtraad/Regulering/  men pas på med alderen, ejer/lejer/familie og venner forholdene, § 2, stk. 6 for eksempel er ganske klar:  Stk. 6. Regulering må kun foretages af personer, der er fyldt 18 år. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=136344
Det hjælper ikke at farmand er med hvis det er ham der har tilladelsen og man så ikke er gammel nok når det kommer til lovens ord eller hele jagt selskabet giver den gas hvis tilladelsen kun gælder een person - fx. langt oppe i de ferske vande.
Jeg vil forøvrigt anbefale at samle brystkødet, det smager glimrende. 
God regulering!
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 19:21
Måske man kunne omgå kvoten ved at lade en skarv fange en kæmpelaks, og
når den så ikke kan lette, regulerer man den med et skud, så fisken falder ned
i rygsækken LOL
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 19:37
hej johan
tak for dit svarSmile
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 20:00
Er det egenlig ikke lidt underligt, at skarven har kunnet leve her i landet i 15.000 år siden sidste istid, og det er kun inden for de sidste 60 - 70 år, at den er blevet et problem for fiskebestandene.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 20:09
Citat: Anders H

Er det egenlig ikke lidt underligt, at skarven har kunnet leve her i landet i 15.000 år siden sidste istid, og det er kun inden for de sidste 60 - 70 år, at den er blevet et problem for fiskebestandene.


Det er der vel en meget unaturlig forklaring på. Dels har mennesker indført mellemskarven, som i højere grad finder føde i indre farvande, hvor den for alvor kan gøre skade. Dels har mennesker stort set gjort det af med skarvens naturlige fjender. Så balancen er ødelagt, og det er ingen rar tanke at forestille sig, hvordan det ser ud, når røgen har lagt sig, hvis vi overlader det til skarven selv at genoprette "balancen".

Johan
Til top
werner jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
loop

Tilmeldt:: 24 Aug 2004
Geografisk: bramming kommune
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér loop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 20:13
hej anders
er lidt usikker på ,der er forlydender om 2 arter af fuglen hvoraf den ene har været her altid som skulle være knap så skadelig  som den formentlige invasive art af mellem skarv ogsa kaldt den kinesiske skarv som har exsploderet i antal de seneste årtier det er denne der menes at være den største plage Smile
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 20:50
Og problemet med skarven er med sikkerhed ikke et udslag af menneskelig grådighed, og det sævanlige ønske om, at vi skal have eneret til naturens ressourcer.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 20:58
Citat: Anders H

Og problemet med skarven er med sikkerhed ikke et udslag af menneskelig grådighed, og det sævanlige ønske om, at vi skal have eneret til naturens ressourcer.
Næ det er det desværre ikke - stallingen er i løbet af de sidste 2 vintre næsten blevet udryddet af skarv i flere åer:


Redigeret af Steen Kehler - 05 Feb 2012 kl. 21:00
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:02
Kunne vi ikke bare slå hele den bestand ned?? hvad er det præcis der gør Skarven værdifuld??

Til top
Mikkel Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikl

Tilmeldt:: 23 Mar 2006
Geografisk: Nibe
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:14
Til gengæld vrimler det, for 1. gang siden skarvbestanden eksploderede, atter med små skrubber og ålekvabber i Limfjorden. Tankevækkende at to efterår/vintre uden skarvprædation pga. af is og vupti er der masser af skrubbeyngel igen. Så der intet der er så skidt at det ikke er godt for noget Confused

Mvh. Mikkel

Citat: Steen Kehler

Citat: Anders H

Og problemet med skarven er med sikkerhed ikke et udslag af menneskelig grådighed, og det sævanlige ønske om, at vi skal have eneret til naturens ressourcer.
Næ det er det desværre ikke - stallingen er i løbet af de sidste 2 vintre næsten blevet udryddet af skarv i flere åer:
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:15
@ Steen Kehler

Men hvad er så årsagen til, at det netop er gået så galt de sidste to år, der må vel have været en hel del isvintre i løbet af de forgangne 15.000 år.
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:17
Steen har fuldstændig ret. Der hvor jeg fisker, var der for 3 år siden ved at komme stallinger tilbage igen, godt nok var de kun de 10 cm men alligevel en god start. og som Steen siger efter de to år, så har jeg ikke set dem siden.Unhappy 
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:30
Citat: Anders H

@ Steen Kehler

Men hvad er så årsagen til, at det netop er gået så galt de sidste to år, der må vel have været en hel del isvintre i løbet af de forgangne 15.000 år.


Der er vel ingen, der påstår, at mennesker ikke også har aktier i, at der ikke er så mange fisk. Skal vi så bare lade skarven være, og ikke tage med i betragtning, at vi har gjort det af med dens naturlige fjender, at vi har indført en art, der fisker i langt mere sårbare vande osv.

Hvad mener du, man skal gøre? Det er ikke så konstruktivt at sidde og lede efter grunde til, at skarven ikke bærer hele skylden. Sagen er krystalklar. Vi har i danske farvande fiskebestande, der er alvorligt truede. Skal vi bare se til, mens skarven æder løs af dem? Glem alt om skyld og alt muligt andet. Det her er blodig alvor og måske tæt på sidste udkald, hvis vi skal redde stumperne af de truede fiskebestande. Hvad er dit bud?

Johan
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:34
Få en fornuftig bestand af havørne op og stå i stedet for at forgifte dem, der er.
Få styr på landbrugets udledning af pesticider og gylle til vore vandløb.
Få styr på sandvandring, der ødelægger gydebanker.
Få styr på overfiskeri i såvel fersk- som ikke mindst saltvand.
osv, osv......

Der er flere faktorer i spil her en blot en enkelt fugl.

Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 21:39
Citat: Jan Persson

Få en fornuftig bestand af havørne op og stå i stedet for at forgifte dem, der er.
Få styr på landbrugets udledning af pesticider og gylle til vore vandløb.
Få styr på sandvandring, der ødelægger gydebanker.
Få styr på overfiskeri i såvel fersk- som ikke mindst saltvand.
osv, osv......

Der er flere faktorer i spil her en blot en enkelt fugl.



Og realistisk set Jan, hvad gør vi så i mellemtiden? Hånden på hjertet, bliver du ikke lidt nervøs for de sørgelige rester af stallingebestanden, når du ser billeder som det fra øvre Gudenå?

Ja, selvfølgelig har vi også et ansvar. I øvrigt også for at indføre mellemskarven! Hvorfor skal den beskyttes?

Johan
Til top
Anders Halborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders H

Tilmeldt:: 05 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2012 kl. 23:14
@ Johan Gadegaard

Alle de fiskebestande i danske farvande som er alvorligt truede, de er det vel egenlig på grund af menneskeskabte påvikninger og rovdrift på naturen, og vores grådighed har så medført, at der ikke er plads til, at nogle skarver også tolder på en bestand. Og så starter vi lige med at nakke skarven, inden vi overvejer, om vi selv burde ændre adfærd.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres