Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man sælge sin fangst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kan man sælge sin fangst?
    Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:40
Hej

Jeg tænkte på, om der er nogle, som har erfaring med salg af fangst til fiskehandlere? Gør fiskehandlerne sig overhovedet i den slags?

Blev egentlig lidt inspireret af tropisk tunfiskeri, hvor de sælger de større fisk for pæne beløb. Det er selvfølgelig ikke formålet med fiskeriet, da det er og skal være en "sport", men står man nu med en fisk for meget, kan den da bidrage til benzinen? :)


Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:43
Jeg har ikke sat mig dybere ind i det, men mig bekendt er der omsætningsforbud for sports- og fritidsfiskere, så det ville være ulovligt.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:46
Ja hvis dine fisk er fanget i et put&take, ellers er der et omsætningsforbud for fisk fanget ved lystfiskeri og fritidsfiskeri.

Alternativt kan du få dig en licens som bierhvervsfisker, med dertil hørende papirarbejde, moms, skat, o.s.v.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik Jensen

Tilmeldt:: 31 Mar 2010
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:48
Hej Stephan.
Så vidt, som jeg har fået fortalt, af en af mine venner, der er godt inde i reglerne, så et det ikke lovligt, at videresælge fisk, der er fanget på "lystfiskervis", under nogle omstændigheder. Men om der er fiskehandlere, der gerne vil købe, kan jeg jo selvfølgelig ikke vide.
 
K&B
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:49
Nu er muligheden for at blive snuppet i Skævinge måske ikke så stor, men du er ude i noget værre snavs, for der er et klart omsætningsforbud = salg af fisk.
 
God fornøjelse, hvis du bliver snuppet af landbetjenten i Skævinge Tongue
mvh
kjeld


Redigeret af Kjeld Willerslev - 26 Jan 2012 kl. 17:50
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:50
Ah! Det blev nemt afklaret... Tak for de hurtige svar :)

Mvh
Stephan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:50
Det er ikke bare ulovligt men også moralsk forkasteligt når man tænker på hvor meget vi lystfiskere er "efter" garnfiskerne.

Hvis du har fisk nok i fryseren bør fangsten genudsættes.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:51
Ja putfisk er uden for reglerne, hvis de er taget i en putsø, men er de fra en østvendt lakseå, så går den slet ikke Smile

Redigeret af Kjeld Willerslev - 26 Jan 2012 kl. 17:52
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 17:52
Hej.
 
Mig bekendt er det ulovlig som lystfisker at sælge nogen for for fisk
har hørt det giver meget høje bøder
men det kunne du vel heller ikke finde på
den ekstra fisk skulle da ha væretude igen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 18:43
Det er korrekt, det er forbudt for private at omsætte sin fangst mod vederlag, som der står i loven. Oversat, det er forbudt at sælge sin fangst og især til en fiskehandler, som skal kunne fremlægge en købsnota til hans regnskab.
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 19:07
Har i på skrift at man gerne må sælge en put ørred? For efter min overbevisning er det osse ulovligt
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 19:13
Der var jo netop en sådan sag, og man skal helt ned i bunden af kommentarerne for at få gåden løst.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 19:16
Sådan som jeg læser det, så kan man godt sælge sin putsø-fangede fisk, men man skal være godkendt af fødevarestyrelsen mht. omsætning af fødevarer- er det 100% korrekt ??
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jan 2012 kl. 19:23
Synes ikke rigtig der står nogen steder, udover folks kommentarer. Det behøver jo ikke at være rigtigt fordi de skriver det :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres