Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny organization for alle danske sportsfiskere

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny organization for alle danske sportsfiskere
    Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:04
@Tofting

Det er da godt at vi har nogen der kan skrive underholdene tekster, ellers ville vi jo kede os nogle gange.

Jeg vil dog lige minde dig om at vi er nogen der arbejder seriøst på et alternativ til DSF, uanset hvor komisk det lyder for dig. Jeg vil derfor mindeligt bede dig om at bruge dine kræfter og komiske talenter et andet sted, så denne tråd ikke bliver unødig lang.

Jeg vil tro der er mange internet fora for komikere, og så er der selvfølgelig diverse stand up scener.

Bare et venligt råd ;-)
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:21
Hej Peter Fischer
 
Det er sgu rart med lidt god humor, især det skrevne om formandens rolle, og hvis du absolut vil være dommer over diverse indlæg, får du travlt med at hive det røde kort op af lommen.
 
Som Kim Andersen skriver, boller fra koberg Smile
 
Ole T 
Til top
Steffen Toft Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steffen Toft Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2007
Geografisk: Gudenåen og Tange Sø.
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Toft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:36
Hej min gamle ven Peter.
 
Det bliver aldrig DSFs arbejdsmåde at lave ulovlige aktioner.
Det er derfor DSF indgår råd og udvalg som en seriøs og troværdig samarbejdspartner.
Resultaterne i 2011 alene kan du læse i din Sportsfisker, der lige er på trapperne.
 
Man kan godt samle en gruppe aktivister, som tager rundt og sprænger vandkraftdæmninger, sænker trawlere, tørlægger dambrug, brænder garn, fylde motorvejene med erhvervsfiskeriets udsmid, infiltrerer piratfiskere, hælde gylle på rådhuspladsen, tømme havdambrug, lænke sig på muslingebankerne m.m. men!! det bliver aldrig et seriøst alternativ til DSFs langsigtede politiske arbejde, udført af engagerede medarbejdere og os frivillige.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:39
Jeg vil ikke være dommer, kun prøve at arbejde lidt seriøst. Det kan være svært at arbejde seriøst hvis diverse komikere vil promoverer deres evner udover en seriøs tråd.

Pjat, jeg ved da godt at Per Tofting har en mening om mit arbejde, der gør at han føler en stor trang til at gøre grin med det. Det skal han have lov til. Men da der ikke er nogen regulerende ordstyrer på dette forum, beder jeg ham bare udfolde sine komiske talenter et andet sted, underforstået, - jeg giver ikke fem flade ører for hans fantasier ;-) Det er mere et udtryk for at han ikke kan komme med et seriøst udspil. Nøjagtig ligesom folk der bare fjoller, når de er på røven ;-)
Til top
Per Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Tofting

Tilmeldt:: 03 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Tofting Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:47
Peter
Humor kan også bruges til at fremføre en pointe, hvis du læser i og mellem linjerne. Hvorfor mit indlæg også sluttes af med opbakning til DSF. Jeg er heller ikke tilfreds med alt, men har heller ikke set skyggen af noget brugbart alternativ og ønsker det heller ikke. Jeg har været aktiv i foreningsarbejde, og vil være det i fremtiden (tid købes). Samtidigt er meget af det i skyder DSF i skoene direkte lovstof, eller beslutninger der ligger på Borgen. F.eks fisketegnsmidlerne og for den sags skyld også problematikker vedr. ejerskab af brinker/vandløb. Der var i den forbindelse mange ting der var lettere, for lystfiskere, hvis vi ejede/lejede brinkerne af staten, men sådant ligger landet ikke, og se det er fakta.Big smile Det at drive en lokal fiskeforening og/eller en større organisation er tit en balancegang på en knivsæg i forhold til medlemmer og andre parter. Man kalder det også samarbejde og løsninger ud fra de betingelser, man har at arbejde under.
Nu har jeg læst samlige indlæg i alle trådene helt fra starten og måtte ud med lidt galde. Jeg valgte så at gøre det med humor, istedet for at stille dig og andre direkte spørgsmål. Du kan så svare seriøst på oplæggene i teksten eller ignorere den.
I forhold til de ting du iøvrigt fremfører og med henvisninger til NRE, har jeg et spørgsmål til dig om du har læst alle indlæggene i trådene? På MIG virker det mere, som om du er kommet sent ind i forløbet og har taget NRE's udsagn for fakta og gode varer. De er blevet skudt sagligt ned gang på gang.
Nå, men nok om det og fortsat god debat (mangler ord). Held og lykke med det nye forbund.Big smileBig smileBig smileLOLLOLLOL med forlov
 
Per Tofting
 
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 14:51
Hej Steffen, gamle ven :-)

Du gav mig lige en lang række ideer til fremtidige aktioner ;-)

Nej, jeg anker ikke at DSF har opnået resultater. Det er bare ikke de rigtige for naturen. Især ikke for havmiljøet og for sø-miljøet. Det er dem jeg vil kæmpe for, og det gør jeg ikke gennem et medlemskab i DSF, som jeg ser det.

Det kan godt være du mener jeg tager fejl, og jeg glæder mig til at se resultaterne listet i Sportsfiskeren. Du skal bare vide, at når Werner har udtrykt forbehold overfor et givet projekt eller har anbefalet et projekt ifølge beretningen, så ser jeg det ikke som at DSF arbejder for projektet. Jeg kigger på fysiske resultater, gennemførte investeringer o.s.v..

Når jeg kigger på synlige fysiske resultater fra DSF, ser jeg næsten udelukkende glade fedtfinne fisk, der svømmer rundt. Tillykke med dem ;-)

Som tidligere nævnt underkender jeg ikke jeres arbejde. Jeg vil bare gerne se et bredere resultat af en landsdækkende organisation, der som formål har skrevet, at de arbejder på alle områder indenfor sportsfiskeriet.

Godt gået i Bjerringbro ;-)
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 15:14
En ting der slår mig .. hvorfor laver i ikke bare et forbund og så slår jer sammen allesammen der ikke ønsker at gør del DSF's engagement. I skal da endelig bare klø på med at få stablet noget på benene .. eller endnu bedre, lave en lokal fiskeforening, der kan forhandle og lave aftaler med de lokale lodsejere, og høre dem ad om i ikke kan få lidt fiskeret ved de forskellige søer, for en sum penge .. penge kan købe næsten alt. Der er jo givet tydligt udtryk for at man ikke ønsker at dele DSF's politiske formåen, og mådeh hvorpå det bliver styret. Så er den rigtige måde da, at delagtiggøre sig i en anden forening .. i kommer jo alligevel ikke tilbage til DSF og bidrager dertil .. i har jo meldt jer ud. Får i alligevel lyst til at være medlem en dag, så kan jeg ikke forstille mig andet end at i kan blive taget til overvejelse over en kop kaffe og en bajer .. sådan gør vi jo tit hos os "bonderøve" i Jylland :-)

Forhåbentligt vil jeres foreninger og forbund vokse sig så store, at politikerne vil høre på jer, og forhåbentligt vil de tage jer så seriøst, at de vil få gennemført jeres ønsker. På den måde er vi 2 eller flere forbund der ønsker at få rettet op på tingene, istedet for at være medlem/eller ikke  af et forbund som i ikke mener lever op til jeres forventninger eller ønsker.

Det var da en god ide ?! .. start da med lystfiskerringen, jeg kan ikke forstille mig andet end at de gerne vil have nogle af de medlemmer der "flygter" fra DSF.

og skulle det komme til at koste lidt ekstra at være medlem af DSF, så skal jeg gerne betale dobbelt for min Sportsfiskeren .. WEEEERNER .. hvis du læser med, så skal du bare spytte nogle flere sportsfiskeren ud, de dækker helt præcist det jeg skal bruge i et fiskeblad .. dog gerne nogle flere billeder og sider Tongue
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 15:33
@ Ørde

DSF har hovedsageligt indflydelse på grund af forbundets mangeårige historie, ikke på grund af dets størrelse og aktiviteter.

Jeg vil tro at en forening der arbejder på naturens præmisser har bedre mulighed for samarbejde med DN og Greenpeace f.eks.. Jeg tror ikke at disse foreninger ser DSF som en miljørigtig forening, når man hovedsageligt arbejder for at store offentlige midler går til at tonse milioner af kunstigt fremavlede fedtfinnefisk ud i naturen hvert år.

Vi er sikkert mange der stadig vil være medlem af DSF, fordi vi gerne vil have adgang til nogen af de foreningsvande, der kræver DSF medlemsskab. Men den udgift må vi jo bare æde for at få lov til at fiske. Trøster det dig lidt?
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 15:49
he he he Peter, jeg er 100% fortrøstningsfuld .. og der er nu ikke meget der kan ændre på det .. nu kan jeg næsten regne ud, at du har taget mit indlæg op, som et "angreb"/"provokation" eller lign. imod jeres indlæg, og sådan var det på ingen måder tiltænkt .. jeg syntes blot at vi skal til at have noget action istedet for snak, og så skal i da bare gå igang .. det vil da være en super god ide, hvis du havde tid/lyst/overskud til at tage denne tørn, og få sat tingene igang ..
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 15:59
Kære Peter
 
Der tager du seriøst fejl, DSF har deres indflydelse pga. deres engagement, aktiviter, deltagelse og RESULTATER - ikke pga. mange årig historie.
 
At DSF ikke arbejder for havmiljøet efter din mening må bero på din manglende indsigt i bla. DSF's arbejde for at genetablere stenrevene og muslingebanker i alle danske farvande . iøvrigt sammen med Sportsdykkerforbundet efter DSF's oplæg og invitation.
 
Alt hvad der er fremført i denne tråd omkring hvad DSF ikke gør må bunde i manglende indsigt i DSF's arbejde. DSF har i mange sammenhænge arbejdet sammen med bl.a. DN, DJF, forsøgt igen og igen at samle alle de grønne prganisationer til en samlet front men her har de alle takket nej til et hvilket som helst samarbejde inkl. beskrevne projekter, så at tro at et nyt "forbund" bare lige kan fikse dette er nok en smule ude af proportioner.
 
Og at DSF hovedsaglig arbejder for at store offentlige midler går til at tonse kunstigt fremavlede fedtfinnefisk ud i naturen hvert år er simpelthen noget vås, du har helt tydeligt ikke nogen indsigt i DSF's egentlige virke. Det er derfor at DSF arbejdede for at det kun er lokale vildfisk der avles på til udsætning og derfor at DSF altid har sagt at det bedste er naturgenopretning og restaurering - så kan du kalde det IKKE at arbejde på naturens præmisser.
 
Dette bare for at komme nogle punkter hvor der allerede gøres det der efterlyses. Jeg siger ikke at alt hvad der gøres i DSF er det rigtige eller lige nøjagtig det jeg selv gerne så, men de er efter min mening de eneste der formår at gøre det for ALLE lystfiskere/sportsfiskere, der er ikke andre der gør det for dig.
 
mvh
michael
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 16:00
Hej Ørde
 
Citat:
så kan jeg ikke forstille mig andet end at i kan blive taget til overvejelse over en kop kaffe og en bajer .. sådan gør vi jo tit hos os "bonderøve" i Jylland :-)

 WEEEERNER .. hvis du læser med, så skal du bare spytte nogle flere sportsfiskeren ud, de dækker helt præcist det jeg skal bruge i et fiskeblad .. dog gerne nogle flere billeder og sider Tongue
Ørde, Hvis du ønsker flere billeder, kan jeg anbefale nettet, der ligger billeder fra hele verden og af alle arter fisk Wink
 
sådan gør vi jo tit hos os "bonderøve" i Jylland :-) jeg tror ikke forskellen er så stor måske dialekten.
Hvorfor tror du at Valby bakke er så høj og lang, det var bonderøvene der bankede træskoene af for møj, inden de gik ind i københavn, så mon ikke der er lidt bonderøve i os alle. 
 
Jeg håber at den kritik der har været af DSF i de sidste par år på godt og ondt, vil gøre et indtryk på ledelsen i DSF, og vil komme til udtryk på næste kongres.
Hvis det hele preller af på ledelsen er jeg bange for at man vil prøve at skabe et alternativ på sjælland.
Jeg ved der sidder 1 journalist fra et af dagbladene og følger med på disse tråde/indlæg, og ingen tvivl hvis der sker en splittelse i forbundet, vil det skabe opmærksomhed i pressen samt hos de ansvarlige politikere, det vil også betyde en debat omkring fisketegnsmidlerne.
 
Det hjælper ingen at hver gang der bliver stillet et konkret forslag, er svaret det samme, det har vi prøvet før, måske- men nu skriver vi 2012
 
Ole T    

Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 16:31
@Muldbjerg

For at tage dit indlæg bagfra: Jeg mener bestemt at det gavner naturens og mine interesser mere at jeg melder mig ind i DN eller Greenpeace istedet for DSF. Du tager som udgangspunkt at alle sportsfiskere er interesseret i havørreder.

Om en fisk tilhører den oprindelige stamme eller ej, så er den kunstigt fremavlet, hvis den er klækket i et kar. I naturen ville der være en langt højere dødelighed end der.

Gad vide hvorfor de andre grønne organisationer ikke vil deltage i en grøn front med DSF. Tror du det er fordi DSF ser alt for ensidigt på sportsfiskeres behov for masser af fisk fremfor naturbeskyttelse?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 16:38
Som min gamle mormor sagde til mig en gang. Du kat kom mæ du æ for fed "LOL"
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 16:50
Jeg kommer desværre til at melde tilbage til tråden, da der er noget jeg desværre ikke forstår eller har mangler kendskab til:
Kære Hr. P. F. Mikkelsen -
1) Hvilke projekter helt præcis arbejder Du p.t. med på på hav- og søfronten ?
2) I hvilke projekter og på hvilke "grønne områder" vil DN og GP. ikke samarbejde med DSF.
m.v.h. flemming petersen, korsør
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 18:20

@ P. F. Mikellsen

 
Tror du ikke bare du skal få sat tingene igang istedet for at ende som NRE der bare snakker og snakker.
Vi er mange der ser frem til at I får lavet et alternativ og viser hvordan tingene skal gøres......
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 18:29
Gad vide hvorfor de andre grønne organisationer ikke vil deltage i en grøn front med DSF. Tror du det er fordi DSF ser alt for ensidigt på sportsfiskeres behov for masser af fisk fremfor naturbeskyttelse?
 
 
Nej det er fordi der sidder en gang gamle gåskæggede mænd i forbundet og hypper  deres egne kartofler.....


Redigeret af Taonga - 24 Jan 2012 kl. 18:31
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:02
Citat: Lundberg

Nu har NRE da totalt blottet sin mentale tilstand og forståelse af, hvordan denne verden er skruet sammen, - for mig bekendt er både DN og GreenPeace også interesseorganisationer med sæde i mangt og meget. 

Jeg tror du tager fejl, mig bekendt, så er GreenPeace ikke fedtet ind i noget.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:09
Citat: Phredz

Ja NRE, Ligesom det også er nemmere at kritisere interesseorganisationer hvis man ikke er medlem af nogen og derved opnår man også større indflydelse, eller.........Shocked

Jeg ville ikke få større indflydelse på DSf, som medlem, end jeg har ved at stå udenfor, som ikke medlem kan jeg derimod gå til stålet i min kritik, hvis jeg gjorde det som medlem, så ville jeg nok blive truet med eksklusion.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:25
Citat: Kim-salmo

 I en af de andre tråde, diskuterede vi voldsomt om DSF havde gjort deres indflydelse gældende i § 7 udvalget, som efter din bedste overbevisning var dem der bestemte hvor der skulle sættes havørreder og laks ud. Du meldte den gang ud, at DSF havde arbejdet direkte imod, at Sjælland skulle have en større andel af fiskemiddelpengene, i øvrigt noget jeg bedte dig om at bevise, som du jo sagde at du kunne, men som jeg selvfølgelig aldrig fik svar på fra dig. 

Ja DSf er rigtigt godt og grundigt fedtet ind i en masse studehandler i §7 udvalget, og DSf har ganske vist fået deres lakse-projekter, men til gengæld så har de på alle andre punkter måttet bøje sig for de andres interesser.

Kunne du ikke til gengæld dokumentere, at DSf i §7 udvalget vedholdende har insisteret på, at de sjællandske lystfiskere burde ha' en væsentlig større andel af fiskeplejemidlerne, og vil du ikke også være sød at dokumentere, at DSf gentagne gange har gjort §7 udvalget opmærksom på, at det er helt urimeligt, at sjællænderne i 18 år i træk, kun har fået fiskepleje for ca. en fjerdedel af det, som de har indbetalt til fisketegnet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:54
Hvordan vil muligheden være for en sjællandsk ny organisation for at komme med ved bordet i §7 udvalget. Var det ikke netop problemet med Danske Lystfiskere, at de lige netop ikke fik møde- og taleret i § 7 udvalget ??
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:54
Citat: Taonga

Gad vide hvorfor de andre grønne organisationer ikke vil deltage i en grøn front med DSF. Tror du det er fordi DSF ser alt for ensidigt på sportsfiskeres behov for masser af fisk fremfor naturbeskyttelse?
 
 
Nej det er fordi der sidder en gang gamle gåskæggede mænd i forbundet og hypper  deres egne kartofler.....

Både og, DN og DOF vil heller ikke røre kano & kajakroer, og andre organisationer som repræsenterer naturbrugere med en ildtang, da de stort set allesammen prioriterer deres brug af naturen over selve naturen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 19:59
Citat: Kjeld Willerslev

Hvordan vil muligheden være for en sjællandsk ny organisation for at komme med ved bordet i §7 udvalget. Var det ikke netop problemet med Danske Lystfiskere, at de lige netop ikke fik møde- og taleret i § 7 udvalget ??
mvh
kjeld
Hvad tror du selv???
0,0%
Men ifølge NRE er det også bedre at være udenfor, da man så rigtig kan kæfte op.
Samarbejde er jo lige NREShocked


Redigeret af Henrik Christensen - 24 Jan 2012 kl. 19:59
Mvh
Henrik Christensen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 20:06
Om ikke andet kan det være at dannelsen af "et eller andet nyt" kan få DSF til at vende blikket lidt indad, og måske evaluere en ganske lille smule på de ting der er gået galt i de sidste år.
Set med mine øjne, har DSF ikke ligefrem lyttet til den kritik der har været de sidste år, og de "faste støtter" har helt ukritisk bakket op om det ene mere fejlslagne projekt efter det andet.

Visionen om 150 000 medlemmer er jo en parodi eksempelvis, ligesom prestigebyggeri i krisetider (og med faldende medlemstal) er vanvid.

Det er mit personlige håb, at man i DSF begynder at se på selve forretningen - og tilpasser sine visioner til bare nogenlunde realistiske prognoser.

Kan man eksempelvis forsvare at udgive Sportsfiskeren i årevis med et underskud i den størrelsesorden som nu?.. Det udhuler da forbundets øvrige arbejde.

Kan man forsvare at bygge et forbundshus til X millioner, når medlemstallet falder - og har udsigt til at falde ganske betragteligt når de store generationer falder fra?

Det er klart at der sidder nogle og mener : "det kan vi sgu gøre bedre selv", og man skal nok vende blikket indad i DSF, og spørge HVORFOR der er så relativt stor en gruppe der enten melder sig ud af DSF eller overvejer at starte et alternativt.

Jeg støtter ikke personligt et nyt landsdækkende forbund, men jeg mener IKKE at DSF ligefrem favner de Sjællandske lystfiskere.

Desuden mener jeg det kunne være interessant at få oplyst hvor mange medlemmer DSF har på Sjælland, og særligt set i forhold til antallet af fisketegnsløsere.
Har vi en lavere organisationsprocent herovre - og i givet fald : Hvorfor ?


Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 20:14
Hvorfor????? hahahahahahaha
Kig lige på hvad NRE skriverCensored
Mvh
Henrik Christensen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 20:57
Henrik Christensen
 
Det er under lavmålet af dumhed.
 
Ole T
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 21:04
Citat: Gildon

@Thomas Sørensen
Udvidede man nu også demokratiet ? Ikke i mine øjne. Man lavede det hele topstyret og fjernede DSF fra lokal områderne, så færre kunne involveres.

Et lille (undskyld længden), eksempel på det nuværende "demokrati".

En forening har som udgangspunkt 1 stemme på kongressen.
En forening skal minimum betale for 15 medlemmer.

Så en forening med 15 medlemmer har en stemme :-) Altså lige indtil de bliver kreative.

15 personer beslutter at lave 15 foreninger, hvor de hver i sær er formand i deres egen lille forening, de melder sig derefter ind i hinandens forening.

Nu har man 15 foreninger, med hver 15 medlemmer. Godt nok de samme medlemmer, men det kigger vi ikke på.

De betaler alle 15 til DSF, men da DSF betaler dobbelt kontingenter tilbage, så betaler hver af de 15 personer - 1 gang til DSF.

Men de 15 personer kan nu møde op på kongressen med 15 stemmer.

Så den med demokratiet lader vi stå lidt :-)

mvh
Ole Nielsen
Men så har du jo lige det, som mange i denne blok efterlyser: Direkte indflydelse fra enkeltmedlem til forbundstopClap
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2012 kl. 21:24
Citat: tranholm

Henrik Christensen
 
Det er under lavmålet af dumhed. 

Nu må du ikke forpligte Henrik Christensen ud over hans evner...Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 00:14
Jeg beskyldes for udelukkende at være interesseret i snak fremfor handling, - jamen så ville jeg jo elske DSF ;-)

Spøg til side. To dage efter jeg har spurgt om forslag til en ny forening eller organisations virke ved hjælp af denne tråd, kan man vel næppe forvente at der foreligger et færdigt grundlag og datoen for en stiftende generalforsamling, kan man?

Der er tilsyneladende en større trang til at skyde en ny organisation ned, end for at hjælpe, men det ser jeg nu ikke som et udtryk for, at organisationen er unødvendig.

Jeg vil prøve at samle potentielle deltagere, og udarbejde et grundlag for denne forening. I mellemtiden kan der jo fint samles gode råd, hadebreve og lignende via dette forum. Uanset hvor vidende deltagergruppen måtte synes at være, vil der altid være punkter der kan overses. Disse kan forhåbentlig udbedres ved hjælp af en åben dialog, f.eks. på dette forum. 

Det er ikke en skyttegravs krig med DSF vi er ude efter. Kun et nødvendigt supplement til det nuværende DSF arbejde. Om det giver høringsret i §7 udvalget, vil jeg i første omgang mene er underordnet. Den blotte eksistens af foreningen kan forhåbentlig få visse politikere til at lytte. Måske tilmed politikerne i Vingsted ;-)

Som nævnt er handling absolut ikke udelukket. Vi skal bare have kridtet banen op først :-)
Til top
Peter Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lystfisker1 Avatar

Tilmeldt:: 19 Jan 2012
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfisker1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 00:23
Peter, du kunne jo fortælle hvad du mener.

Hvad dine forudsætninger er. Du er søfisker (!) fra jylland. Hvad vil du gerne slå et slag for. Du nævner så ret underligt havfiskeri, som du ikke dyrker og som du er langt fra geografisk. Jeg ved ikke hvilken forening du er medlem af, om du er medlem af DSF osv. Men hvad vil du gerne af det som NRE brokker sig over :-)

Redigeret af lystfisker1 - 25 Jan 2012 kl. 00:24
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 00:44
@ Peter A

Hvis du mener at det er gavnligt for alle at vide hvem jeg er, hvorfor jeg interesserer mig for havfiskeri og hvad NRE og jeg har til fælles, så kan jeg liste det kort:

Jeg har været sportsfisker gennem 40 år, har været foreningsaktiv i DSF (nej det er Dansk Sportsdykker Forbund) i 15 år. Jeg har dyrket havfiskeri og undervandsjagt (i havet) i ca. 20 år.

Jeg var indtil for nylig medlem af DSF gennem Danske Karpefiskere og Bjerringbro Sportsfiskerforening, men nu har DKF jo meldt sig ud af DSF af samme grunde som flere andre foreninger.

Jeg vil have en LANDSDÆKKENDE organisation, der arbejder seriøst for mere end vandløb og fedtfinne fisk.

Den brok, du har så meget imod, kommer næsten udelukkende som svar på jeres overvurdering af DSF. Du og andre vil tilsyneladende ikke slippe den tanke, at vi er uvidende kværulanter, bare fordi vi ikke ser handling og ord som den samme ting. DSF snakker, men vi forventer handling.

Vil du fortsætte vores præsentationsrunde ? :-)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 01:16
@Peter Fischer 

Syntes nok der ringede en klokke ved dit navn. 

Ville bare udtrykke dyb respekt for dine tanker og ideer. det lyder rigtig spændene! 

Jeg følger lige debatten fra sidelinen lidt, og hopper muligvis ind i den, hvis ikke tråden ryger ud på et sidespor ala de to andre lange tråde der køre herinde pt.

Mvh Morten Schultz
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 02:05
Peter Andersen
 
Nu har Peter svaret dig, og på en måde som næsten har trukket bukserne af dig, hvis du ellers kan fatte det.Ouch
 
Hvordan kan du tillade dig at sætte folk i noget der minder om forhør. Peter har ført en seriøs kritik af DSF, uden at være personlig eller uartig over for andre med et andet synspunkt.
Hvor langt vil du og dine ligesindede gå for at prøve at stoppe kritikken af DSF, en kritik som bliver mere og mere åbenlys for mange.
 
Men med din uartighed fik vi da en oplysning om en forening mere der har meldt sig ud af DSF. Med et tab på ca. 1000 medlemmer om året de sidste 3-4 år, må der sgu da være noget galt.
 
Ole T
    
 
 
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 02:28
Niels du skriver:
Ja DSf er rigtigt godt og grundigt fedtet ind i en masse studehandler i §7 udvalget, og DSf har ganske vist fået deres lakse-projekter, men til gengæld så har de på alle andre punkter måttet bøje sig for de andres interesser.
Igen har jeg på fornemmelsen, at du bare kommer med nogle påstande, som du har rigtig svært ved at dokumentere.
Kunne du ikke til gengæld dokumentere, at DSf i §7 udvalget vedholdende har insisteret på, at de sjællandske lystfiskere burde ha' en væsentlig større andel af fiskeplejemidlerne, og vil du ikke også være sød at dokumentere, at DSf gentagne gange har gjort §7 udvalget opmærksom på, at det er helt urimeligt, at sjællænderne i 18 år i træk, kun har fået fiskepleje for ca. en fjerdedel af det, som de har indbetalt til fisketegnet.
Nej jeg kan ikke dokumentere det du beder mig om, for jeg har ikke noget bevis for det. Kan du huske, at du kom med en masse om DSF der havde gjort dit og dat i §7 udvalget, og hvor du sagde, at det kunne jo læses i referaterne. Jeg læste alle referater fra 2006 - 2011 igennem uden at finde dokumentation for de påstande du kom med, uden at finde noget. Da jeg så bad dig fortælle mig, i hvilket referat du havde læst dine påstande, svarede du at du ikke behøvede at fremlægge dokumentation, for sådan var det bare.
Så igen, NEJ jeg kan ikke dokumentere at de vedholdende har insisteret på ... og NEJ jeg kan ikke dokumentere, at DSF gentagne gange har gjort opmærksom på at sjællænderne er blevet snydt igennem 18 år - desværre jeg KAN IKKE.
Noget helt andet, kan du dokumentere at de ikke har gjort det? Eller er det bare en af dine, igen, udokumenterede påstande?
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa

 


Redigeret af Kim-salmo - 25 Jan 2012 kl. 02:29
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 08:50
@Tofting opløftende manifestationThumbs Up

/Kristian
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 12:09
Selvfølgelig kan man lave en parallelorganisation til DSF, og en sådan ny organisation vil få indflydelse, som den har medlemmer til, MEN den vil også få indflydelse, som den kapacitet til. Kan den kun stille med "brokrøve og brøl-aber", har ingen interesseorganisationer og offentlige instanser interesse i et samarbejde.
Lystfiskere er en vanskelig størrelse at organisere og repræsentere, da gruppen spænder fra lejlighedsfiskeren med stang og prop til feinschmeckeren med avanceret grej og stor lystfiskerrelateret viden.
Feinschmeckeren vil stille krav og have forventninger til en organisation, som gerne vil have den pågældende som medlem. Lejlighedsfiskeren ved knap, hvad det er for en fisk, han/hun trækker op af vandet, og vedkommende kunne aldrig finde på at bruge penge på en lystfiskerorganisation - måske heller ikke på et fisketegn? Kommer der nogen og tjekker fisketegn eller fangst, er det knægten, der fisker - far hjælper bare lidt med det praktiske......  Men i offentlighedens lys er begge katagorier lystfiskere, og det er deres gøren og laden, landets lystfiskere vil blive bedømt på. 
At starte en landsdækkende lystfiskerorganisation op vil selvfølgelig være en hån mod DSF, og det vil være et vink med en vognstang om, at DSF IKKE har leveret varen, men det vil kun gavne landets lystfiskere, hvis der samlet set bliver organiseret flere lystfiskere. Det er medlemstallet og organisationens kapacitet, der giver indflydelse.
 
De danske jægere samlede for år tilbage 3 landsorganisationer til et fælles forbund, og efter et par år opstod en parallelorganisation. Begge landsforbund har deres berettigelse, men jeg tror ikke, at man kan overføre den succes til de danske lystfiskere. Jægere er vant til love, regler og jagtprøver, de er vant til at skulle til lommerne for at udøve deres fritidsinteresse, de er alle myndige (få kun 16 år), og de kan miste noget - nemlig jagttegnet, som de alle har. Endelig betyder det noget, at landjagt er en forretning med 2 eller 3 cifret millionomsætning.
Det var lettere, hvis ALLE landets lystfiskere havde fisketegn, og gradueringen kun fandtes i prisen for at få det. Så var der noget at miste. Som det er nu, er det kun de betalende lystfiskergrupper, der skal have fisketegn.
 
Jeg er ikke længere medlem af DSF, da deres politiske målsætning omkring offentlig adgang til naturen er meget lig DN, og meget lidt i overensstemmelse med mine holdninger. Samme problem vil jeg sandsynligvis stå med, hvis der dannes en parallel-organisation til DSF, så jeg erkender, at det nok aldrig bliver "min forening", men samtidig håber jeg, at en eventuel ny landsforening kan tiltrække en del af de lystfiskere, som DSF ikke kan rumme i dag.
 
Good Luck til dem, der har overskuddet og evnen til at starte en parallelorganisation op. Jeg håber, at projektet lykkedes. Positivt kan være, at en landsforening ikke er en paraply-organisation for lokale foreninger, men en reel landsdækkende forening med kort komandovej og en simpel og billig administration.
 
Knæk & bræk
 
Jens R   
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 12:18
NRE
Hvis det er sandt så ville der være rigtig god grund til hård kritik af forbundet, er det noget der er set før? Jeg har svært ved at forestille mig at de i forbundet skulle ekskludere medlemmer fordi de kritiserer dem på 123. Det er heller ikke sådan at jeg tror du får en direkte indflydelse som medlem, men din indflydelse ligger i at styrke dem der skal tale vandmiljøets sag især på et micro plan som de store organisationer ikke koncentrerer sig så meget om. 

Jeg er ked af at jeg ikke kan få nogen form for indflydelse som direkte medlem, men jeg er ikke bange for at blive ekskluderet fordi jeg siger det højt og offentligt.

Men fint med en rebel organisation der skal tale vores sag, hvis det ser fornuftigt ud støtter jeg gerne begge, lidt konkurrence er måske ikke af vejen, medmindre det virkelig svækker DSF tilgode for en anden organisation der gør samme bare med omvendt fortegn.

Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Phredz

Ja NRE, Ligesom det også er nemmere at kritisere interesseorganisationer hvis man ikke er medlem af nogen og derved opnår man også større indflydelse, eller.........Shocked

Jeg ville ikke få større indflydelse på DSf, som medlem, end jeg har ved at stå udenfor, som ikke medlem kan jeg derimod gå til stålet i min kritik, hvis jeg gjorde det som medlem, så ville jeg nok blive truet med eksklusion.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 13:06
@Jens R

Tak for dine venlige ord, og dine meget fine betragtninger.

Ja det er helt sikkert svært at samle en flok individualister og opportunister. Men det er vi jo ikke 100% alle sammen. Mange af os rummer også en hvis grad af idealisme.

Egoismen og individualismen er jo blevet dyrket som det store ideal gennem lang tid, og det betyder at mange foreninger lider af mangel på frivillige ledere. Hvem gider arbejde gratis i sin fritid, hvis man kan kan skifte et par vinduer og male en væg, hvorefter man er millionær? Valget er ikke svært ;-)

Manglen på ledere har mange steder bevirket at det er folk med meget selviske dagsordener, der kommer ind i bestyrelserne. Det medvirker efterfølgende at der opstår splittelser i foreningerne, nøjagtig som vi ser det i DSF.

Jeg har tidligere deltaget i en direkte ord duel med DSF formanden Werner W Hansen, og jeg må sige, at han i mine øjne er langt fra den uselviske foreningsmand, som jeg havde turdet håbe på. Det er ved at være nogle år siden, men efterfølgende har jeg kun oplevet at få bekræftet, at han sidder med en meget arrogant og virkelighedsfjern opfattelse af dem der ikke er enige med ham. Jeg er bange for at bestyrelsen kun er hans tro støtter.

Om DSF kunne vendes hvis Werner ikke sad ved roret længere, skal jeg ikke kunne sige. Selve opbygningen som en paraplyorganisation uden direkte medlems indflydelse, som Werner har været med til at præge, kan man nok ikke lave om til en ægte demokratisk organisation indenfor en overskuelig tid. Det er nok hovedårsagen til, at vi er så mange der ønsker os noget helt andet end DSF.


Jeg har set udviklingstendenser i udlandet, der peger på at begrebet "bæredygtigt fiskeri" er en fin beskrivelse af det vi gerne vil opnå. Min gode ven Morten Edward har startet en dansk bevægelse med dette navn (bæredygtigtfiskeri.dk). Bevægelsen er udelukkende rettet mod gedde fiskeriet, men der kunne udemærket laves en bredere bevægelse med et større biologisk sigte.

Det er mit inderlige håb, at dette kunne være starten på en bevægelse væk fra bevidstløs fangstoptimering gennem massive investeringer i fiskeopdræt. Vi trænger til at se kritisk på vores behandling af naturen. 


Redigeret af Peter Fischer - 25 Jan 2012 kl. 13:24
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 16:42
Citat: tranholm

Henrik Christensen
 
Det er under lavmålet af dumhed.
 
Ole T
Nej Ole T. Spørgsmålet var toppen af dumhed.
Hvis man har læst nogle af de indlæg fra visse personer, kan man da ikke stille sådan et spørgsmålShocked
Det skriger jo til himlen hvorfor nogle Sjællænder ikke kan finde ud af at, samlet er vi stærkest.
Nu er nogle så begyndt på at lave et nyt forbund, fint nok, men allerede nu er man uenige om hvordan det skal gøres, og man er 2 mand.....
Jeg klasker mig på låret af grinBig smile
 
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 16:55
Jamen kæreste Henrik..
Er i virkeligt kun små 20.000 lyst/sportsfiskere ovre på fastlandet??
Wink
 
Mvh
CTN
Til top
Morten Edvars Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Killerbug

Tilmeldt:: 10 Okt 2009
Geografisk: S
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Killerbug Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 17:18
Jeg tror ikke det vare længe før vi får et alternativ til DSF.  Ting tager sin tid, men viljen er der, og jeg er overbevist om at DSF ikke eksisterer i sin nuværende form om 10 år.

Jeg har selv været med til at starte blandt andet Bæredygtigtfiskeri.dk, og vi arbejder allerede intenst sammen med diverse foreninger allerede, omkring nye og innovative tiltag i diverse jyske søer.  Vi arbejder desuden en del bag kullisserne, bla sammen med Naturstyrelsen, omkring arrangementer omkring bæredygtigt fiskeri på Sjælland.

På vores hjemmeside står der en del om de nye tiltag for søfiskere vi har fået igennem på lokalt plan.  

Intet varer evigt, heller ikke DSF.


Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 18:25
Citat: Carsten T. Nielsen

Jamen kæreste Henrik..
Er i virkeligt kun små 20.000 lyst/sportsfiskere ovre på fastlandet??
Wink
 
Mvh
CTN
Der blev spurgt til hvorfor Sjællændere ikke kan finde ud af at organisere sig...
Så er det jeg siger, prøv at læse de 2 lange tråde om DSF.
Så kan de fleste vist godt se hvorforOuch på nær nogle blåøjet Sjællændere
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 19:34

Citat: Kim-salmo

Igen har jeg på fornemmelsen, at du bare kommer med nogle påstande, som du har rigtig svært ved at dokumentere.


Næh, det er da ikke så svært at dokumentere, det gir' jo stort set sig selv, for bort set fra de store lakse-projekter, og hvad der nu relaterer til dem, så kan jeg spørge dig, hvilke andre større projekter har DSf fået gennemført i løbet af de sidste ti år…?


Du må gerne lave en lang liste med alle de projekter som jeg har overset, eller som jeg ikke har kunnet få øje på.


Nej jeg kan ikke dokumentere det du beder mig om, for jeg har ikke noget bevis for det. Kan du huske, at du kom med en masse om DSF der havde gjort dit og dat i §7 udvalget, og hvor du sagde, at det kunne jo læses i referaterne. Jeg læste alle referater fra 2006 - 2011 igennem uden at finde dokumentation for de påstande du kom med, uden at finde noget. Da jeg så bad dig fortælle mig, i hvilket referat du havde læst dine påstande, svarede du at du ikke behøvede at fremlægge dokumentation, for sådan var det bare.


Jeg har jo flere gange understreget, at min påstand netop bygger på det, som DSf ikke har sagt og ikke har gjort i §7 udvalget, for hvis DSf gentagne gange havde fremført, at den skæve fordeling af fiskeplejemidlerne er urimelig overfor de sjællandske lystfiskere, så ville det jo fremgå af referaterne. Men DSf har ikke sagt og gjort noget for, at få ændret på den hidtidige måde at fordele fiskeplejemidlerne på.


Så igen, NEJ jeg kan ikke dokumentere at de vedholdende har insisteret på ... og NEJ jeg kan ikke dokumentere, at DSF gentagne gange har gjort opmærksom på at sjællænderne er blevet snydt igennem 18 år - desværre jeg KAN IKKE.
 


Godt så læser vi nemlig de samme referater, for jeg har heller ikke kunnet finde et eneste sted, hvor DSf gør §7 udvalget opmærksom på, at fiskeplejemidlerne bliver skævt fordelt.


Noget helt andet, kan du dokumentere at de ikke har gjort det? Eller er det bare en af dine, igen, udokumenterede påstande?
 


Ja det kan jeg jo, for hvis DSf havde sagt og gjort noget, så ville det jo helt klart fremgå af referaterne.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 19:49
Citat: Jens R

Selvfølgelig kan man lave en parallelorganisation til DSF, og en sådan ny organisation vil få indflydelse, som den har medlemmer til, MEN den vil også få indflydelse, som den kapacitet til. Kan den kun stille med "brokrøve og brøl-aber", har ingen interesseorganisationer og offentlige instanser interesse i et samarbejde.
Lystfiskere er en vanskelig størrelse at organisere og repræsentere, da gruppen spænder fra lejlighedsfiskeren med stang og prop til feinschmeckeren med avanceret grej og stor lystfiskerrelateret viden.
Feinschmeckeren vil stille krav og have forventninger til en organisation, som gerne vil have den pågældende som medlem. Lejlighedsfiskeren ved knap, hvad det er for en fisk, han/hun trækker op af vandet, og vedkommende kunne aldrig finde på at bruge penge på en lystfiskerorganisation - måske heller ikke på et fisketegn? Kommer der nogen og tjekker fisketegn eller fangst, er det knægten, der fisker - far hjælper bare lidt med det praktiske......  Men i offentlighedens lys er begge katagorier lystfiskere, og det er deres gøren og laden, landets lystfiskere vil blive bedømt på. 
At starte en landsdækkende lystfiskerorganisation op vil selvfølgelig være en hån mod DSF, og det vil være et vink med en vognstang om, at DSF IKKE har leveret varen, men det vil kun gavne landets lystfiskere, hvis der samlet set bliver organiseret flere lystfiskere. Det er medlemstallet og organisationens kapacitet, der giver indflydelse.
 
De danske jægere samlede for år tilbage 3 landsorganisationer til et fælles forbund, og efter et par år opstod en parallelorganisation. Begge landsforbund har deres berettigelse, men jeg tror ikke, at man kan overføre den succes til de danske lystfiskere. Jægere er vant til love, regler og jagtprøver, de er vant til at skulle til lommerne for at udøve deres fritidsinteresse, de er alle myndige (få kun 16 år), og de kan miste noget - nemlig jagttegnet, som de alle har. Endelig betyder det noget, at landjagt er en forretning med 2 eller 3 cifret millionomsætning.
Det var lettere, hvis ALLE landets lystfiskere havde fisketegn, og gradueringen kun fandtes i prisen for at få det. Så var der noget at miste. Som det er nu, er det kun de betalende lystfiskergrupper, der skal have fisketegn.
 
Jeg er ikke længere medlem af DSF, da deres politiske målsætning omkring offentlig adgang til naturen er meget lig DN, og meget lidt i overensstemmelse med mine holdninger. Samme problem vil jeg sandsynligvis stå med, hvis der dannes en parallel-organisation til DSF, så jeg erkender, at det nok aldrig bliver "min forening", men samtidig håber jeg, at en eventuel ny landsforening kan tiltrække en del af de lystfiskere, som DSF ikke kan rumme i dag.
 
Good Luck til dem, der har overskuddet og evnen til at starte en parallelorganisation op. Jeg håber, at projektet lykkedes. Positivt kan være, at en landsforening ikke er en paraply-organisation for lokale foreninger, men en reel landsdækkende forening med kort komandovej og en simpel og billig administration.
 
Knæk & bræk
 
Jens R   


Clap Du er ikke alene med disse holdninger Jens.
Dit 2. sidste afsnit ramte især plet her.
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 20:58
@Thomas Sørensen

-Citat-
Men så har du jo lige det, som mange i denne blok efterlyser: Direkte indflydelse fra enkeltmedlem til forbundstopClap
-Citat-Slut-
Det kan du sige, så er det jo "sjovt" at DSF og støtter er imod at direkte medlemmer har indflydelse, når nu det såkaldte "demokratiske" system åbner mulighed for misbrug der fører til noget mange gerne vil have.

Måske blot et lille eksempel på hvor langt DSF er fra 2012.

mvh
Ole
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 21:30
Arhh Ole. Bestyrelsen i DSF rejste selv et forslag for år tilbage om at direkte medlemmer skulle have mere indflydelse. Desværre - ja, sådan ser jeg det - blev forslaget stemt ned på kongressen det år. Retfærdigvis skal det derfor siges, at der er "kræfter" i DSF, der mener som du og jeg, og "kræfter" der mener det modsatte. Og sådan skal det vel være i en stor organisation. Vi må så blot fortsat agitere for det fornuftige i, at direkte medlemmer får større indflydelse. Vel at mærke inden for DSF, og ikke ved at stå på sidelinien og råbe øv.

/Kristian
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 22:10
@KØP

Du får nok svært ved at hverve medlemmer til en forening, der er stærkt udvandet af særinteresser, ved at fortælle dem, at hvis de melder sig ind, og hvis der kommer tilstrækkelig mange indmeldelser med de samme modsatrettede interesser, så kan det være, at de får lidt ud af deres medlemskab.

Så dumme er danske sportsfiskere trods alt ikke ;-)
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 22:14
Jeg skrev

Kan du huske, at du kom med en masse om DSF der havde gjort dit og dat i §7 udvalget, og hvor du sagde, at det kunne jo læses i referaterne. Jeg læste alle referater fra 2006 - 2011 igennem uden at finde dokumentation for de påstande du kom med, uden at finde noget. Da jeg så bad dig fortælle mig, i hvilket referat du havde læst dine påstande, svarede du at du ikke behøvede at fremlægge dokumentation, for sådan var det bare.

Du skrev

Jeg har jo flere gange understreget, at min påstand netop bygger på det, som DSf ikke har sagt og ikke har gjort i §7 udvalget, for hvis DSf gentagne gange havde fremført, at den skæve fordeling af fiskeplejemidlerne er urimelig overfor de sjællandske lystfiskere, så ville det jo fremgå af referaterne. Men DSf har ikke sagt og gjort noget for, at få ændret på den hidtidige måde at fordele fiskeplejemidlerne på.

Det var ikke de ord du kom med i den anden tråd. Du skrev at man direkte kunne se, at DSF havde fremhævet de jydske åer frem for Sjælland. Da jeg bedte dig komme med beviser henviste du til referaterne, hvor der heller ikke stod noget.

 
Du er en sjov fætter, der bliver ved og ved og ved. Du er en byld i r..... at diskutere med fordi du konstant laver dine egne argumenter om, ja ind i mellem begynder du sågar at diskutere med dig selv.
Det vil jeg også sige til dig, at fra nu får du lov til at diskutere med dig selv og andre der gider spilde deres tid - jeg gider sku ikke mere.
Til alle Jer der mener der skal et nyt forbund til, god fornøjelse, jeg glæder mig til at høre om det.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
 

Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 22:27
@PFM

Du har helt ret. Det er en umulig opgave. Men i valget mellem at skulle arbejde for ændringer i det etablerede og eksisterende og på mange områder velfungerende forbund på den ene side og at starte helt forfra på den anden, så ved jeg godt, hvad det mest fornuftige valg ville være. Vi er jo begge enige om, at organisering er vejen frem.

Mvh
Kristian

Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 22:37
@ KØP

Ja jeg er også en overbevist foreningsmand, og tror på fællesskabet, selvom megen modgang de seneste 10 år har sat min overbevisning på en prøvelse.

Vi kan jo vente med at sætte fulde sejl på en alternativ organisation til efter DSF kongressen. Vi er nok heller ikke klar med det fulde grundlag inden. Hvis det så viser sig, at DSF ikke flytter sig overhovedet, så har vi startskudet til bevægelsen.

Kan du følge vores idé?
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jan 2012 kl. 22:40
@ PFM

Jeg kan sagtens følge dig. Lad os få en snak til kongressen...

Mvh
Kristian
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum