Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til lokal kendte (Trelde Næs)

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spørgsmål til lokal kendte (Trelde Næs)
    Sendt: 12 Jan 2012 kl. 11:44
Jeg har nu gennem længere tid brugt mine stille aftentimer på at læse fangstrapporter, nu hvor jeg ikke selv har kunne komme til vandet.
 
Jeg har et spørgsmål til det geografiske omkring Trelde næs.
Jeg har aldrig fisket ved næsset men kender det fra gammel tid, når man var på skoletur derude:-)
 
Når man skriver man har fisket/fanget ved trelde næs, mener man så ude på spidsen, eller dækker betegelsen trelde næs, fra campingpladsen eller den store parkeringsplads og ud til næsset, og så lige så langt rundt på den anden side?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 12:01
Citat: Caspar Andersen

 
Når man skriver man har fisket/fanget ved trelde næs, mener man så ude på spidsen, eller dækker betegelsen trelde næs, fra campingpladsen eller den store parkeringsplads og ud til næsset, og så lige så langt rundt på den anden side?
Mon ikke de fleste mener strækningen ved campingpladsen og ud til spidsen - men for nogle kan Trelde næs vel også være hele strækningen på nordsiden fra fredningsbæltet ved åen og ud til spidsen samt sydsiden.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 12:18
Det kan godt være? er lidt uviden omkring det.Men hvor er trelde klint så, er det så før campingpladsen? Jeg har kigget meget på fluefiskersiden.dk (genial side forøvrigt, god til os der godt kan lide at nørde lidt, og kommer for sjældent på de kanter til man har tid til at finde sine egne hotspots) :-) Men har ikke helt kunne finde rundt i hvornår det ene slutter og det næste starter.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 12:28
Jeps!, Trelde klint ligger ca. ½ km før campingpladsen og det er selvfølgelig nordsiden vi snakker om.
 
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 12:48
Hjertet af Trelde Næs er fra spidsen med revet til venstre og Kanonstillingen (du kan ikke undgå at se den) til højre, når du står og spejder udover havet på spidsen...
 
Du vil godt kunne fiske under Campingpladsen og senere sige til en lokal (mig for eksempel), at du har fisket ved Trelde Næs uden at tabe ansigtSmile...
 
Når jeg siger, at jeg har fisket ved Trelde Næs, så tænker jeg på fire helt specifikke steder... Revet, Kanonstillingen, Høfden og Hotspottet (det bedste sted, som jeg her har taget et billede af:
 
 
Hvis du kan vente et par måneder, vil jeg gerne vise dig Næsets Perler, men der er ikke megen idé i at tage derud nu!!??
 
Håber det hjalp lidt


Redigeret af Gråfrede - 12 Jan 2012 kl. 12:52
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 13:14
Ok, kan sagtens vente et par måneder. Jeg kommer nok ikke på kanterne igen, før om et par måneder. Det er forøvrigt en fin hjemmeside du har, fede/flotte billeder. Det gav en rimelig god forståelse for området. så tak for det.
@joachim, smid en pm. med dit nr. så slår jeg på tråden når jeg er på kanterne.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 13:50
Som Joachim skriver, så er der enkelte der fisker til venstre, når du går ned ved grusvejen, andre vælger også at starte lige til højre når man kommer ned ved grusvejen, og så tage strækket helt ud til "spidsen" .. men de fleste fortrækker at fiske HELT ude på spidsen, og så højre om .. alt afhængigt af vind og vandstand, så kan nogle af pladserne være mere eller mindre fremkommelige .. 

Var ude på næsset tilbage i Oktober måned, hvor jeg på en periode på ca. 2 timer hørte/så et sted imellem 150 - 200 fisk (selvfølgelig har mange af dem sikkert være de samme), men det var helt sindsygt så mange fisk der var derude .. så hvis du kommer derud og ikke fanger noget, så tag ikke fejl .. næste gang du kommer derud, kan der være masser af fisk!! husk Kaffen, det kunne tænkes at vi rendte i hinanden ;-)
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 14:54
Jeg er ikke til kaffe, men te har jeg altid med:-) Jeg har altid hørt om det skulle være et godt HØ område, men har aldrig været derude, for at fiske. Mærkeligt nok egentlig. Hvor langt skal man om, mod højre, får at den meget utilregnelige ler-bund starter?
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 17:08
Hej Caspar...
 
Fra kanonstillingen er der cirka 700m vil jeg tro! Og det kan være farligt, jeg har selv siddet fast (et par gange)Smile
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 17:42
Der er en fin beskrivelse af pladsen her www.fluefiskersiden.dk
 
Chr.
PS: du kan købe dagkort til A stykkerne hos mig
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 08:13
@Christian: Dagskort til A-stykkerne?
 
@Joachim: Ja det er et tricky område når du ryger ud i leret. JEg var ude og sejle kano derude i sommers, til noget arrangement, der hoppede vi i vandet for at trække kanoen efter os,da der var for høje bølger til vores niveau, hvor vi kunne bunde. Men gang på gang hang vi fast i bunden og forsvandt fordi der pludselig ikke var nogen reel bund. Det var sku små ubehageligt nogle gange.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 08:49
Den er jeg også spændt på at høre om .. dagskort ???
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 09:25
Alle der har lyst til at give mig 100 kr pr dagkort til a stykkerne på Trelde Næs er velkommende.
Desværre er sælges der kun 10 dagkort om dagen så hvis i ønsker fiskeri på særlige dage så smid en mail så får i konto nummer til betalingen.
For at i får det optimale ud af dagkortet bedes i lige se hvorledes i passer ind her http://www.fluefiskersiden.dk/default.asp?id=80&mnu=80
chr
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 09:43
og hvis man så ikke har lyst til at give dig 100 kr. pr dagskort, fisker man der så bare ?! Big smile Der er vist en der har fået for meget hjemmebrændt indenbords!!
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 09:55
Jeg forståer heller intet af det med dagskort... :-)
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 10:04

 



Redigeret af Plaj - 13 Jan 2012 kl. 20:51
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 11:03
Godt være jeg er rookie ved kysten og har givet udtryk for det i en af mine tidl. tråde. Men har ikke tænkt mig at købe dagskort til en åbenkyst. Har købt fisketegnWink
Til top
Preben Jessen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Plaj Avatar

Tilmeldt:: 07 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Plaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 11:07

 



Redigeret af Plaj - 13 Jan 2012 kl. 20:50
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 15:14
Humor & Humor???
 
Go' weekend!!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:15
Citat: Steen Kehler

Jeps!, Trelde klint ligger ca. ½ km før campingpladsen og det er selvfølgelig nordsiden vi snakker om.
 
 
det er selfølgelig sydsiden vi snakker om steen. og hvilken å er det du snakker om? er det vejle å eller hvad er det for en å. ingen åer i nærheden af trelde næs??
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:26

Der er på bagsiden dagkortet til A stykkerne på Trelde Næs et kort der viser hvor der er å udløb og fredningsbælter

chr
PS: hvis man vil fiske i påsken er det ved at være tid til at bestille
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:48
nå for fanden .. er der et udløb derude .. det anede jeg ikke ..
Hvordan kan man købe kort til stykkerne Christian ?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres