Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ironhawk

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ironhawk
    Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:51
Hej
Jeg har fået et godt tilbud på en Fenwick Ironhawk - 11,6 ft.
Den virker behagelig men lidt blød-  hvordan er den at kast med til blink ?
Jeg er lidt skeptisk da jeg købte en fenwick Silverwings 9,6 ft. men den er alt for stiv og jeg er blevet noget skuffet over den...
Så er der nogle der har erfaringer med Ironhawk .  hører jeg gerne,,
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 23:11
Bruger den til 90% af alt mit havørred/laksefiskeri på spin ...af og til også 12,6 fods modellen. Begge med angivet kastevægt 5 til 30-35 gram. De magter selv en GROV laks og spinnere/blink op til små 30 gram, men er bløde nok til at kaste selv en Mepps 4. Kort sagt, jeg er godt tilfreds, og så er de meget robuste og tåler en del "tæsk".
 
Jeg har modificeret dem ved at afkorte bunddelen med ca. 10 cm, hvilket passer bedre til min arm og kaste stil.
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 13:44
Hej Finn
Tak for dit svar.
Ja jeg kan også bedst med en forholdsvis kort bunddel -
indtil nu har jeg brugt min gamle Daiwa Samurai 11 ft. 3 delt  - en enhånds. Den har været mig en virkelig dejlig stang -let - blød men med rygrad og meget velkastende. Hvad mener du om kastlængden på med ironhawk  ?
Jeg ligger på de 60 - 70 meter- en har været ude på 100  med min gamle SGD  tohands- den kan desværre ikke fåes mere..men er også for tung.
Jeg kan godt fornemmelsen af at komme langt ud.. 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum