Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skagit setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skagit setup
    Sendt: 08 Jan 2012 kl. 19:34
til vision gtfour dh lite 11,9 #7 kaste vægt 26 iflg. Stangen

nogen erfaringer med skagit til sådan en sag
og hvad vil i evt. anbefale gerne link

og hvis i har tid må det gerne skæres ud i pap

vh Tommy
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:16
hej tommy. skagit er et rigtig godt skydehoved system jeg bruger selv et 24,3 grams hoved i short på en g loomis  switch  11 fod # 7  det er måske lige i overkanten af stangens formåen, men til din 11,9 ville jeg bruge samme hoved som mit altså 24,3 gram så vil jeg tro at det kommer til at spille rigtigt godt på din stang,men hvis du ikke kan låne et hoved og prøve, så kan du hvis du bor i nærheden af mig sende en personlig mail til mig så kan vi aftale noget.mvh- leif lunde.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:51
Hej tommy
 
for lige at ridse det op kort: skagit set-up er som navnet antyder designet til at udføre skagit kast. Skagit kast er udviklet til at kaste store tunge fluer med tunge sinktips på steder med begrænset plads...  Et skagit hoved betstår af et kort hoved hvor på der monteres en sink tip, oftes lavet at tungstens liner... ved dette set-up er det kun klumpens vægt, du skal regne med da sink tippens vægt ikke kommer til at påvirke stangens belastinig direkte, men kun bruges som "anker" for klumpen... Hovedet skal derfor i kastet trække sink tip og flue med op, hvorfor klumperne er væsnenligt tungere end det vi kender fra vores "scandi" klumper... Uden at kende stangen synderlig godt og ud fra den vægt du opgiver vil jeg skyde på en klump på ca. 32g + spids...
 
prøv evt. at søge lidt her i forumet da emnet har været oppe et par gange her på det sidste... eller google Ed ward som er en af bagmændene til denne kaste form...


Redigeret af team grayling - 08 Jan 2012 kl. 20:54
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:51
Hej Tommy
Der er masser af information på nettet, men en #7 har en grainsvægt på 425- 450 på diverse sider, hovedet måler 5.0-6.10 M, derudover kommer vægten af tipsene som er omkring 120 grains afhængig af længde, tipsene er synke liner med forskellig synkehastigheder, på mellem 8-20 fod.
Jeg er også lige begyndt at interessere mig for setuppet så jeg er ikke en ekspert.
Hvis du kigger her er der mere information, Jeg bestilte mig en stang herfra  for en måned siden og venter med længsel.
Michael Nielsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 12:55
Leif
Der er nok lige langt nok til at jeg vil springe
i bilen for at prøve din line , men ellers mange tak

Marc
Det bekrafter lidt mine egne teorier om opbygningen
af systemet
Og det jo altid rart , 32 gram det var sgu en del

Michael
Prøver lige linket

Tak for hjælpen til jer alle
Vh Tommy
Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 13:43
Hej hvis du har facebook, kan du jo prøve at kontakte Tobbe Hedin som er på visions pro team, og jeg ved at han har styr på det med Skagit liner.

Skitfiska

Bo (Bambi)Teut Kloster
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 15:48
Bo
jeg har ikke Facebook , ellers et godt tip

Vh Tommy
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down