Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>
Forfatter
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:57
Hej Ole
 
Hedder du NRE eller SK i virkeliheden.
 
Hilsen
Peter
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:57
Hej du store personlighed OLE T skal du med på københavner fri laksefiskeri i jylland til sommer
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:58
Det var nu et "standpunkt" Jens Otto Krag sagde....

Mvh
Jim.
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:00
@Peter Rødsgaard Jensen
Det gør jeg ikke Peter, men må beklage at lige gyldigt hvor meget eller hvor lidt jeg er enig i alt NRE skriver, fremviser han mere format i et offentligt rum end du gør.

mvh
Ole Nielsen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:07
Citat: pip_ser

Hej du store personlighed OLE T skal du med på københavner fri laksefiskeri i jylland til sommer
 
Hvorfor hulen skal det være københavnerfri.
 
I betragtning af alle de Sjællandsbetalte fisketegnsmidler der gennem årene er sendt til Jylland, så burde der vist efterhånden være mange årskort tilgode for københavnerne. Wink
 
Men det var selvfølgelig en vældig morsom drejning af debatten Dead
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:07
Kære alle på tråden,

Måske var det en ide´ at DSF blev opdelt i "regioner", som hver havde et antal rep. i en Forbundsbestyrelse som var repræsentativ for det antal medlemmer som var i hver region.

Jeg tror ikke på ideen med at hvert medlem (direkte eller i foreninger) har en stemme og kan deltage i en kongres. I mange andre forbund, er der det gode princip om "repræsentativ demokrati". Altså hver forening sender deres fmd. til kongressen, om medbringer de antal stemmer som foreningen har medlemmer. 

Det hele handler om demokrati og når vi er enige om det, er det pinedød nødvendigt, at de sjællandske klubber ikke tænker kortsigtet egoistisk og spare pengene til andet formål. Alle vil naturligvis gerne at vi bliver samlet her i vores lille nation, og det gør vi ikke ved,  at grave grøfter. Så kære sjællændere, kom ind i det demokratiske samarbejde og gør Jeres ideer gældende. Personligt vil jeg glæde mig hvis mange af de største kritiker ville side med ved bordet og bruge deres energi på noget fælles arbejde, frem for at finde fejl og mangler ved DSF. Forbedringer er der brug for og der er meget vi kan ændre. Sammen.

Men ovenstående var så mit forslag til den videre debat.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:13
Det er pga alt det brok der er med nogle få af de sjællændere her der tonser rundy i jylland så Ole ikke kan være der
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:19
Niels Åge Skovbo,
 
Citat fra dig -
de sjællandske klubber ikke tænker kortsigtet egoistisk og spare pengene til andet formål.
 
Hvis du henviser til Ishøjs udmeldelse, så har det stadigvæk ikke været pengene, der var årsagen til udmeldelsen, slet ikke. Det bliver ikke sandhed, blot fordi det gentages flere gange.
 
Jeg er meget tæt på Ishøj foreningen, dog uden at være medlem, og det økonomiske aspekt har intet med udmeldelsen at gøre.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:20
Citat: Gildon

bl.a.

Heinz Gerhard
Sportsfiskere - betegnelsen stammer på dansk helt tilbage før sidste århundredskifte - og udspringer af det engelske ord sportsfishing
Heinz og skal vi gøre din sætning færdig kom det engelske ord ud fra betydningen sportsmanship, som du selv er inde om gentleman optræden, samtidigt med fleece og den rette hat.
Problemet med ordet sport i dag er ikke stort, hvis altså det ikke handlede om levende væsner. Tyrefægtning var også en "sport", Grindefangst en "manddomsprøve", "hanekamp" en sport for de fattige, Steaplechase god gammel ridesport for gentlemen.
Men ! samfundet har ændret sig meget, og hvis nogen ønsker DSF skal styrkes udadtil, fremstå i pressen som en forening der kæmper for miljø samtidigt med at beskytte vores fiskeri, så vil det nok være en ide ikke at signalere at de er et forbund der dyrker sport med levende væsner. Så er det mere "spiseligt" for hr. og fru. Danmark med Lystfisker - folk der fisker af lyst - det giver også et billede på nethinden af en bunke folk der spiser fisk.
mvh
Ole Nielsen
 
Ole - man skal altså ikke indrette alt her i livet efter laveste fællesnævner, og derfor tror jeg vi skal lade bare nogle få af de gamle værdier råde - og ikke lade dumheden sejre. Jeg forstår godt dit standpunkt - men er uenig, og jeg mener at navnet må henføres som en af DSF's absolut mindste problemer. Så det er nok ikke lige der man skal sætte ind for at få vendt den træge negative stemning der råder - og som de mange negative indlæg som DSF har fået med på vejen tyder på bliver en lang og hård opgave. Iøvrigt en opgave som jeg håber vil lykkes - så vi kan få det stærke og slagkraftige forbund, som vi trænger.
mvh
Heinz 
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:20
Vedr. begrebsforvirringen om hvad "lystfisker" og "sportsfisker" dækker, så kan vi jo lige starte med at vi ("lystfiskere" eller "sportsfiskere") ofte i medierne betegnes som "fritidsfiskere"! Denne himmelråbende totalt ubegribelige betegnelse skyldes, at udenforstående regner alle der fisker for sjov i deres fritid er (trommehvirvel): --- "fritidsfiskere". Den gang sondringen mellem sportsfiskere og lystfiskere opstod, var en lystfisker en der bare fiskede for sjov uanset metode, inkl med garn."Sportsfisker" begrebet" har intet med konkurrencer eller snobberi at gøre. Det dækker bare over at man som lystfisker ikke fiskede med garn og des lige, men i stedet gjorde en ære i at gøre en indsats selv for at lokke fisken i fordærv, eks. ved at binde sine egne fluer og bilde fisken ind at det kunne ædes! Og længere er den ikke. For mig er vi alle i dag (de fleste i dette forum) sports- og lystfiskere. Jeg har svært ved at se forskellen.
Mvh
Thomas
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:22

John,

jeg tror du ville forbavses, hvis du opdagende hvor mange, de få sjællændere rent faktisk er.
mvh¨
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:23
Hej Thomas ClapThumbs UpThumbs UpClap
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:29
Heinz,
måske kunne en navneændring være en ret smart del af en pakke, hvor udviklingen blev vendt markandt. Øvelsen bruges faktisk i erhverslivet med rigtig gode resultater, specielt når man gerne vil vise forandringer.
 
I betragtning af, at de færreste vel i virkeligheden stiller sig op og erklærer sig som sportsfiskere, når de henvender sig til omverdenen, men som lystfiskere, så var det måske nok alligevel værd at overveje i en stærk markedsføringspakke på dag 1 - for den må vel komme, for som du selv siger, men er er mange ting, der skal på plads først Wink
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:29
@Heinz Gerhard
Jeg er ikke uenig i at "navnet" nok er den mindste af de udfordringer DSF skal have løst, hvis DSF skal have en fremtid i stil med det navnet vil have det skal være.

Mit indlæg vedr. navnet, skal kun tages for min personlige holdning til hvordan ordet "sport" i forbindelse med levende væsner opfattes i dag. Jeg hylder selv mange historiske ting, og mener at samfundet på mange områder er blevet totalt hysteriske, men desværre ændrer det ikke min holdning til at ordet "sport" og levende væsner, fra start vil rejse en barriere, og barrierer kender vi vist alt rigeligt til indenfor vores hobby.

En lille side bemærking, vedr. sport - lyst - fritids fiskeri, "mange" har travlt med at ting skal ændres indefra, så lad dog DSF optage fritidsfiskere, måske det kunne bidrage med mere forståelse mellem metode valg, eller måske det bliver for meget indefra ;-)

mvh
Ole Nielsen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:30
Hej Kjeld muligvis men de giver sig ud for at representere flertallet og sålænge de gør det har jeg den holdning som jeg har , Men hvis du læser alle mine indlæg i denne tråd, og den anden om forbundet, så kan du klart se min holdning til sjællændere og den er ikke negativ tværdimod Men humoren ovre ved jer følger ikke altid med
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:32
Var det ikke Jens Otto Krag der brugte disse ord, man har et synspunkt til man tager et nyt.
 
Synspunkt eller standpunkt, der kan også være tale om at blive klogere, det er der absolut ikke noget galt med
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:34
Thomas,
pressen har ikke store problemer med at forstå, at vi er lystfiskere. Så ubegavede er journalister generelt ikke.

Derimod kræver udtrykket sportsfiskere som regel en forklaring, så den holder ikke rigtig, din opfattelse. Men den var da meget fint forklaretSmile
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:40
Hvad, hvis man har LYST til at gå til SPORT i sin FRITID Ermm
 
@Peter
 
Her er et forslag til forenklede vedtægter i DSF :
 
1. Vi er fælledsskabet
2. Er du ikke med os, er du imod os
3. Alle ændringer skal ske indefra
4. Organisationen skal til enhver tid være opbygget, så ændringer ikke er mulige
5. Al administration skal være så dyr og så dårlig som muligt
 
@John
 
Vi kunne som et forsøg lade Ishøj administrere alt fiskeri i Lindenborg å ?
(Naturligvis med dobbelt pris for nordjyder)
 
K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:42
Jer slipper vi heldigvis for så fred være med jer
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:45
Hej Kjeld,
Takker. Så er spørgsmålet vel egentlig om vi udadtil har brug for at redefinere begreberne? Men der tror jeg vi bare gøre ondt værre, ved at starte en debat om hvor hvem hører til. Det er sikkert rigtigt at begreber og forståelser der hører 1920'erne til, ikke bare kan genbruges i en uendelighed, men kan de laves om? Det tror jeg ikke. Jeg mener man bare skal slå fast, at i dag er en lystfisker en sportsfisker. Forskellen er slidt ned pga tidens tand.   Det er ligesom øl og bajerisk øl. Jeg kender forskellen, men gør andre og betyder det noget sålænge den er kælderkold?
Mvh
Thomas
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:45
Lige netop Carsten.
 
Det er jo det scenarie, som folk frygter vil ske, hvis du og dine venner NRE og SK skal bestemme. Men heldigvis stemmer man om tingene hos DSF.
 
Hilsen
Peter


Redigeret af Rødsgaard - 15 Jan 2012 kl. 21:51
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:48
Hvem er MAN ? Shocked
Hilsen
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:50
Hvis Ishøj og alle de andre foreninger på Sjælland og alle de enkeltpersoner der har meldt sig ud af DSF lover at melde sig ind igen hvis navnet bliver ændret til Danmarks Lystfisker Forbund - ja så lover jeg sku også, at jeg gerne skal foreslå det til kongressen.
Navnet optager utrolig mange indlæg i denne tråd - men det er jo slet ikke det det hele drejer sig om.
Det det drejer sig om er, at foreningerne fra Sjælland desværre ikke har formået at stille med mere end en person til forbundsbestyrelsen. Jeg kan da kun opfordre til at der er nogle flere fra Sjælland der stiller op, når der nu er valg på kongressen.
Det må da absolut være måden at få indflydelse på.
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:50
Citat: pip_ser

Jer slipper vi heldigvis for så fred være med jer
 
John, føl dig ikke for sikker Smile
 
Når vi nu har betalt for åen og alle fiskene, så kunne det da være, at vi
fik lyst til at bese vores investering ?
 
VH
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:53
Storskrydende det er i men har i noget at have det jeg tvivler
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:54
Hej Carsten
 
I skal være velkomne, så kan vi også lige bonne jer for et fiskekort.
 
Hilsen
Peter
 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:59
Kære Kjeld,

Når jeg skriver at mange foreninger har sparet pengene til ANDET formål, så er det naturligvis det de har, så længe de ikke har sat kontingentet ned. 

Ishøj har f.eks. brugt nogle af de sparede penge til at give deres medlemmer et kommercielt fiskeblad.

At jeg kalder det "egoistisk" , så indrømmer jeg, at jeg nok lige drejede orderne lidt for meget, det beklager jeg Wink.  Men jeg mener stadig, at det ville være rimeligt og ønskværdigt, at alle lystfiskerne her i landet stod sammen om et fælles talerør.

Forøvrigt underligt, at der ikke er nogle på tråden som har forholdt sig til de forslag jeg kom med til ændringer, men er mere interesseret i formen frem for indholdet i indlæget Smile

Håber det var dig svar nok Kjeld Smile

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 21:59
Hej Peter
 
Jeg er glad for, at vi stadigvæk kan få lov til at købe fiskekort til jeres åer, men hvorfor
skal fiskere fra sjælland altid betale beløbet i Euro ?  Big smile
 
K&B
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 22:00
Citat: pip_ser

Storskrydende det er i men har i noget at have det jeg tvivler
 
NEJ Ouch
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 22:02
Dansk Lystfisker Forbund????? Fy for satan!!! Så tror jeg at jeg melder mig ud!!! Det bli´r jo det rene rundkredspædagogikLOL
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 23:04
Hej Martin
 
Det kunne også være, forbundet for danske lystfiskere, FFDL.
 
Hvor mange firmaer har skiftet navn gennem tiden, og hvad kan årsagen være til dette.
Det er da ganske dyrt at skifte navn, slogan, tænk på dyne larsen, det danske stålvalseværk, posten, DSB og mange mange flere.
 
så intet nyt ved det.
 
Ole T  
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 23:05
Helt enig i Niels Åge Skovbo synspunkt,"at alle lystfiskere her i landet stod sammen om et fælles talerør" enig,men
noget kunne tyde på den information DSF-bladet gir, har svipset til tider.Som denne tråd og lignenede tråde viser lidt af.
Tråde omkring nye reglsæt for vestvendte lakseåer( syntes jeg) peger på der ikke har været informeret tilstrækkelig.DSF fortalte ikke i tide hvad der var anbefalinger undervejs og vi kunne forvente nye reglsæt for samtlige vestvendte lakseåer.Mange ting  kunne DSF ha gjort opmærksom på undervejs,helt neutral.
Rigelige informationer i tide,kan være med til at undgå megen bøvl og misforståelser.
Er vi for dårlige til at organisere os som lystfiskere i DK, og stå sammen ?
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 23:10
Hej John
 
Det tror jeg ikke er en god ide.
 
Med de få fisk i har, og mine fantastiske evnerWink tror det ville give ballade fra sønderjylland til skagen.
 
Og som Heinz sagde, pas nu på hvem inviterer.
 
Ole T 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 00:01
Citat: Steen Kehler

Nu sviner jeg aldeles ikke nogen til ved, at jeg bruger ordet snobberi til at beskrive dem, som kalder sig sportsfiskere, når disse sportsfiskere jo selv bruger betegnelser som; "gentleman og a good sport" i forbindelse med omtalen af deres lystfiskeri. For betydningen af disse ord gør nu engang, at de enten udadtil eller indadtil forsøger at gøre det at fange fisk på lystfiskervis til noget finere end det er.
- At det bringer dit pis i kog, at jeg fortæller dig, hvordan verden ser ud, det kan godt undre mig lidt - "Kejserens nye klæder"syndrom? 

Ja, ordet og begrebet sportsfisker er et levn fra fortiden, så lad Heinz Gerhard overtage navnet "sportsfisker", så kan de hæge om det og pudse det flot op til givne lejligheder i Dansk Grejsamler Klub....Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 00:26
Citat: Thomas Vedel

"Sportsfisker" begrebet" har intet med konkurrencer eller snobberi at gøre. Det dækker bare over at man som lystfisker ikke fiskede med garn og des lige, men i stedet gjorde en ære i at gøre en indsats selv for at lokke fisken i fordærv, eks. ved at binde sine egne fluer og bilde fisken ind at det kunne ædes! Og længere er den ikke. For mig er vi alle i dag (de fleste i dette forum) sports- og lystfiskere. Jeg har svært ved at se forskellen. 

Nu har Heinz jo gjort meget ud af at belære os om den historiske baggrund for begrebet sportsfisker, og i den forbindelse kan jeg da tilføjer, at Ludvig Svendsen, som i de gode gamle dage virkelig var sportsfisker med stort "S", i hans tid blev alle navneord nemlig skrevet med stort begyndelsesbogstav, han oplister i Lystfisker Bogen både garn, ruser og krogliner som redskaber, en sportsfisker kan gøre brug af i saltvand.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 07:41
Det med navneskifte er en underfundig sag. Jeg har i erhvervslivet været med til at skifte navn på flere hundrede virksomheder. Det starter med stor modstand, firmaet vil sikkert dø, medarbejderne er nærmest i koma, men sjovt nok, så går der kun nogle få måneder, så er det gamle navn glemt.
 
Hvis forbundet rykker, moderniserer sig voldsomt, og det er påkrævet, hvis forbundet skal overleve, så vil et navneskifte være en god måde at signalere på, at nu er forbundet en helt ny og moderne organisation.
 
Derfor kan et navneskifte i høj grad være et betydende signal.
 
Men klart, der skal streamlines på organisationen. Noget enormt vigtigt for forbundet er, at neddrosle bladet, som idag fylder alt for meget i forbundets økonomi. Skær det ned til 4 årlige udgaver, gør det elektronisk og lad dem, der vil have den trykte udgave betale den faktisk produktionspris. Bladet fylder simpelthen for meget i forbundets økonomi, og der er fiskepornoblade nok. Bladet er grafisk et nydeligt produkt, men der er for mange ligegyldige artikler. Fyld så bladet med forbunds- og foreningsstof samt miljø-, vandløbs- og fiskepleje stof, ikke op og nedgående sol, morgen og aftenstemning, og der faldt hugget, og så billeder af fisk, som vi har set tuindvis af gange.
 
I den brede befolkning er vi lystfiskere, dem med stænger, så lad dog det signal være forbundets navn. Jeg har rigtig mange gange måtte forklare, hvorfor vi kalder os sportsfiskere, når vi i folks forståelse er lystfiskere. Vi har jo ikke engang en rimelig klar definition på, hvad en sportsfisker er for en fætter. Ole Nielsen har også fuldkommen ret, vores hobby bør ikke være en sport, hvor vi lemlæster de stakkels fisk.
 
Navneskifter gør slet ikke så ondt, som mange vil gøre det til, og udgiften er rent faktisk slet ikke så voldsom. Melder forbundet ud, vi skifter navn, vi streamliner, så rykker det, og få så løst opgaven med at bevare og udbygge medlemstallet, hvilket er den allervigtigste opgave. Det er allerede meget sent, og løsningen på problematikken om den store generation, som forsvinder om 8-10 år, er slet ikke løst endnu. Det haster enormt.
mvh
kjeld 


Redigeret af Kjeld Willerslev - 16 Jan 2012 kl. 07:44
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 07:45
PS. Så håber jeg da også, at Peter Rødsgaard vil være forandringsklar Wink
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:00
Det er da ganske dyrt at skifte navn, slogan, tænk på dyne larsen, det danske stålvalseværk, posten, DSB og mange mange flere.
 
Ja det kostede en halv mille og lidt til her, og oven i dette udskiftning af skilte, brevpapir, skrift på biler o.s.v i Ministeriet for børn og undervisning!
 
Så det har du helt ret i Ole T.
 
Ha' en god dag.......
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 16 Jan 2012 kl. 08:03
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:16
Citat: tranholm

Hej Jan Persson
 
Nææ.. Jan nu er du sgu for ydmyg Wink de 15-16 indlæg fra dig jeg henviser til, er meget seriøst og til tider barsk kritik af DSF og enkelt personer der har et andet synspunkt end dig.
Mener det hedder at konvetere inden for religion, men er i tvivl om hvad jeg skal kalde dine ændrede synspunkter.
Var det ikke Jens Otto Krag der brugte disse ord, man har et synspunkt til man tager et nyt.
 
Så velkommen i klubben af store personligheder Smile
 
hilsen Ole T  
 
 
Kære Ole,
 
Jeg forstår stadig ikke relevansen.
 
Vi diskuterer her om det er usmageligt af DSF at sende et brev til deres tidligere medlemmer, hvor de informerer hvorledes disse stadig kan opretholde deres medlemsskab af DSF samtidig med at de er medlem af ISK.  Sådan gør mange f.eks. dagblade når folk opsiger deres abonnement.  At jeg mener et sådan brev er helt inden for rammerne af hvad der er ret og rimeligt, gør vel ikke at mine tidligere kritikpunkter af DSF ikke stadig er valide, eller hvad??  Er din verden virkelig så sort/hvid at man kun kan være for eller imod - uanset om det i en given situation virker fornuftigt?
 
Som også allerede nævnt, har jeg på intet tidspunkt meldt mig ud af DSF - på trods af fejl og mangler.
 
Men nok om min person - lad os nu holde os til sagen i stedet Sleepy
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:26
Jamen er i slet ikke klar over at DSF står for "Danmarks Stangfisker Forbund. Se det var 2 kokassefluer med et smæk her ovre fra det mørke udkants danmarkApprove
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:44
Har man moderniseret sin papirgang, så handler et navneskifte om en computerløsning, hvor navn, adresse etc. kommer ud af computerens printer, så på papirsiden er det visitkort, kuverter, og ikke meget andet.
 
Forbundet vil bygge hus, det vil sige, at der jo formentlig ikke er lavet nyt skilt endnu, og så er det bare bladet, der skal skifte navn.
 
Det koster faktisk ikke så meget, hvis man har computetstyret sin papirgang.
 
Dertil kommer så, at det kræver nogle avisartikler, og man har en hel medlemsskare, som kan markedsføre det nye navn.
 
Så det vil være langt biligere for forbundet at skifte navn, end det er for en virksomhed.
 
Mht. det berømte brev, så er indholdet noget på kanten af respektfuld handlemåde, men brugen af medlemslisten tangerer ulovlighed. Det bør et forbund ikke beskæftige sig med.
 
Da Ishøjs medefiskere alligevel ønsker en slags frivillig forbundsforening, så kunne forbundet ved en kontakt til Ishøjs bestyrelse formentlig have fået en aftale om, at den frivillige forbundsforening, som skulle være en sideordnet forbundsforening, også blev åbnet for andre Ishøj medlemmer.
 
Det havde formentlig givet et større medlemstal til forbundet, en der kan komme nu.
 
Så en ubehændig håndtering har formentlig kostet forbundet nogle medlemmer, for nu er stemningen omkring en frivillig forbundsforening for Ishøjs medlemmer næppe stor.
 
Alt det havde krævet, var en henvendelse til Ishøjs bestyrelse, så havde forbundets muligheder været langt større.
 
Så brevet var usmart Wink
mvh
kjeld


Redigeret af Kjeld Willerslev - 16 Jan 2012 kl. 08:45
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 08:50
Ja som de siger i det mørke udkants danmark......."binder du fluer....næh jeg klasker dem"! 
 
Gud bevare Jylland og øerne...altså Færøerne og Grønland, som for det meste er hvidt.....smiler.....
 
Det er bedøvende ligegyldigt om det hedder det ene eller andet, og tydningen af DSF kan jo virklig give mange drejninger, lad kreativiteten sprudle og øgenavne florere...
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 09:00
"Danmarks Sportsfiskerforbund er hovedorganisation for sports- og lystfiskerforeninger i Danmark"
Dette er mig bekendt "pay off" på DSF's hjemmeside hvor man både dækker sports og lyst....så er den vel tilfredstillende for unge og gamle, tykke og smalle, klogeåger fra Ballerup etc.
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 09:54
Citat: Niels Riis Ebbesen

 
Nu har Heinz jo gjort meget ud af at belære os om den historiske baggrund for begrebet sportsfisker, og i den forbindelse kan jeg da tilføjer, at Ludvig Svendsen, som i de gode gamle dage virkelig var sportsfisker med stort "S", i hans tid blev alle navneord nemlig skrevet med stort begyndelsesbogstav, han oplister i Lystfisker Bogen både garn, ruser og krogliner som redskaber, en sportsfisker kan gøre brug af i saltvand.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Har du en sidehenvisning til Svendsen? Jeg sidder med bogen og kan ikke finde det.
Mvh
Thomas
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 10:00
Her er den tilsvarende engelske organisation. Jeg er ikke bekendt med, at der er andre.
Angling Trust  Smile
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 11:17
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: Steen Kehler

Nu sviner jeg aldeles ikke nogen til ved, at jeg bruger ordet snobberi til at beskrive dem, som kalder sig sportsfiskere, når disse sportsfiskere jo selv bruger betegnelser som; "gentleman og a good sport" i forbindelse med omtalen af deres lystfiskeri. For betydningen af disse ord gør nu engang, at de enten udadtil eller indadtil forsøger at gøre det at fange fisk på lystfiskervis til noget finere end det er.
- At det bringer dit pis i kog, at jeg fortæller dig, hvordan verden ser ud, det kan godt undre mig lidt - "Kejserens nye klæder"syndrom? 

Ja, ordet og begrebet sportsfisker er et levn fra fortiden, så lad Heinz Gerhard overtage navnet "sportsfisker", så kan de hæge om det og pudse det flot op til givne lejligheder i Dansk Grejsamler Klub....Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
NRE
Mon ikke det er gået op for langt de fleste,  at der ikke er hunde i hundekiks og negre i negerboller. Så hvad med at fokusere på hele osten - istedet for på hullerne - men det kniber måske med at finde emner man kan kloge sig på ?Ouch
mvh
Heinz
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 11:34
Mon ikke NRE har en mening om alt og alle, uanset egen indsigt og forståelse, så spames de forskellige tråde og forums med disse meninger i et omfang som til sidst samlet bare er...Dead man må jo håbe på at vejret snart bliver bedere, så NRE kan komme på tiltrængte fisketure.
 
/J
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 12:23
[
Citat P. Rødgård :
 
Direkte medlemmer skal ingen indflydelse have. DFS er et forbund af foreninger, foreningerne stemmer demokratisk på kongressen,  og folk der ikke fatter det, er som regel også dem, der ikke kan finde ud af at ære i fællesskab med andre end dem selv.
 
Hilsen
Peter
 
 Det er nemlig rigtigt Peter,-selvfølgelig skal DSF fortsætte som en tro kopi af Nordkorea,-og i spidsen den kære leder for evigt.Sådan.
 
Der er bare det lille problem,-at medlemmerne fosser ud af  bagdøren .
 
Der er også det problem Peter,-at tvangsmedlemsskabet IKKE kan bevares til evig tid,-det måtte selv mægtige fagforbund erkende,-det burde DSF også indrette sig på inden det er for sent,-for fortsætter DSF sin nuværende linie når dette tvangsmedlemsskab ophører,-så vil kongressen kunne afholdes i nærmeste telefonbox.
Man kunne meget let oprette en stemmeseddel til kongresforslagene og så stemme med medlemsnr. efter samme princip som udprintning af fiskekort,-når det altså virker- det ville være en rigtig god begyndelse på noget ukendt i DSF som vi andre ude i samfundet kalder demokrati.
Men det skal vi jo ikke have noget af vel Peter Rødgård?
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 15:56
Peter,
du kan ligeså godt begynde at tænke problematikken igennem mht., hvordan DSF skal bevare medlemstallet, når den nu ældste generation forsvinder ud - Forbundet vil ikke kunne bare opretholde medlemstallet alene på foreningerne, så der skal indfanges nye medlemmer på anden vis.
 
Foreningerne vil det ikke, de vil ikke betale for en markedsføring efter direkte medlemmer, som minimerer foreningernes magt og måske er en direkte konkurrence til foreningerne selv, det markerer du jo selv, og det viste kongressen i 2010 også med al tydelighed, så dermed er udviklingen nærmest låst.
 
Det problem er vel i bund og grund forbundets allerstørste problem på lige fod med moderniseringen, og til dato er "den rigtige løsning" ikke dukket op. Jeg har den desværre heller ikke, men problemet er der, og det er på vej til at blive kæmpe stort.
 
Så der bør i høj grad tænkes på hvordan, hvordan, hvordan skaffes nye medlemmer. Hvis du ser dig om på kongressen, så er du stadigvæk en af de yngre blandt de fremmødte formænd, resten er stort set gamle nisser ligesom mig, 
 
ikke ??Wink
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2012 kl. 18:14
Citat: Thomas Vedel

Har du en sidehenvisning til Svendsen? Jeg sidder med bogen og kan ikke finde det. 

Det nævnes flere steder i kapitlet om Lystfiskeri i saltvand fra side 346 til side 370, men på side 364 står der "For alt Netfiskeri gælder, at Garn og Ruser renses og tørres når man kommer hjem, ..."

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 56789 16>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres