Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
Forfatter
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:08
Citat: flemming pedersen

Det ved jeg ikke, men mange vil jeg tro,  5-600 måske ??

 
hvis det stemmer så er det 10 procent der har meldt Ishøj ud??
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:16
Det har da været et enormt medlemsfremmøde til en sådan en generalforsamling med et så vigtigt emne på dagsordnen jeg er imponeretClap
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:18
Hej 
 
Hvad er problemet hvis de demokratiske vedtægter er overholdt, og hvordan kan vi tillade os at rejse tvivl om de demokratiske normer i andre klubber.
 
Hvis bestyerlsen ikke havde medlemmerne med i valget af beslutningen, var de nok mødt op.
 
Ole T
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:21
I gætter uden konkret viden - det er da også meget flot, når det gælder en så vigtig sag Clap
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:42
Citat: Kjeld Willerslev

I gætter uden konkret viden - det er da også meget flot, når det gælder en så vigtig sag Clap

Ja man skulle tro NRE har været på spilOuch
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:44
Citat: turbotrim

Citat: flemming pedersen

Det ved jeg ikke, men mange vil jeg tro,  5-600 måske ??

 
hvis det stemmer så er det 10 procent der har meldt Ishøj ud??
Tja!, det er vel mere korrekt at sige, at det var 0,2 - 0,3 % af medlemmerne, som ønskede et fortsat medlemskab af DSF - dette fordi, at dagsordnen for generalforsamlingen jo var kendt af medlemmerne på forhånd og hvis man havde været imod en udmeldelse, så var det jo ganske enkelt bare at møde op på generalforsamlingen, men når så mange ikke møder op, så er det jo fordi, at de ligeglade med  medlemsskabet af DSF.

Redigeret af Steen Kehler - 12 Jan 2012 kl. 19:46
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:45
Ikke nødvendigvis, der kommer jo sjældent røg  ... uden, at det brænder et eller andet sted - ikke  Tongue
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:50
Steen Kehler,
Du har ret - det er faktisk korrekt i det pågældende tilfælde, så det lave % tal på 0,2 til 0,3 var nu nok ganske talende - selvfølgelig med sædvanlige statistisk usikkerhed - men alle havde muligheden for at stemme, så resultatet var naturligvis en hel demokratisk øvelse Wink
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:52
Uanset hvad,  så er det sådan allevegne, man er indkaldt til et møde, man ved hvad der skal snakkes/stemmes om, man deltager hvis man kan eller hvis man har en mening!!........  i vores grundejerforening eller på vores skole eller hvor jeg nu end har mødt op, til vigtige afstemninger/møder, ja så er det samme mønster, mindretallet  møder op. sådan er det, det jo ikke raketvidenskab eller et spørgsmål om liv eller død.
En fiskeklub er et sted, hvor der heller ikke er så mange engagerede, de fleste medlemmer vil bare have nogle facilliteter/både/vande/etc.. og så overlader man tingene til dem som gider og er man utilfreds, ja så melder man sig ud/gør noget ved det eller finder en anden klub
 
Flemming
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:52
Citat: flemming pedersen

Det ved jeg ikke, men mange vil jeg tro,  5-600 måske ??

 
Tak Flemming
 
Jeg spurgte fordi det kunne være lidt interessant at vide hvormange i klubben der valgte at blive væk - og dermed sætte sig uden for indflydelse på et så vigtigt emne. J
 
Jeg anfægter på ingen måde, at det er det fremmødte beslutningsdygtige flertal der træffer en afgørelse efter lovene. Det er nok nogenlunde sifrene i andre foreninger også, selvom det er lidt bedrøveligt at nyderne er så mange flere end yderne.
 
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 12 Jan 2012 kl. 19:53
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 19:53
Nu har visse individer her jo gættet mange gange lad os dele forbundet op i 2 så kan sjællænderne få halvdelen af pengene så kan man lave en udvekslings ordning for hver jyde der tager øst for storebælt for at fiske så kan en sjællænder tage den anden vej så kan selv ole t komme til at fiske i skjern og varde for sig selv uden at blive overrendt forudsat at en jyde er taget østpå for at fiske er det det i vil så ok men jeg tvivler på at der findes så mange tåber østpå  det er heldivis kun et fåtal der vil gå så langt
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:09
Må man godt synes det er usmageligt at der nogen der opfordrer folk fra andre steder end Ishøj til at melde sig ind i ISK??
Når nu det er usmageligt at få et brev fra en forening man lige er blevet meldt ud af så er det lidt svært at finde rundt i det hele.....
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:14
John - mon ikke langt de fleste kan se at pengene bliver brugt på de steder hvor de gør mest gavn. Man kan jo ikke sætte laks ud i Furesøen - og de pjevt af nogle vandløb vi har herovre - kan man ikke forvente de store lakseeventyr i.
En anden ting er, at der rent faktisk er rimelige vandløb herovre - men de bære tydeligt præg af at man i industrialiseringens hellige navn brugte dem uhæmmet, og langt de fleste er nok ikke egnede til at blive østdanmarks Mörrum eller Skjernå. Så brug for guds skyld pengene der hvor man på relativt kort sigt kan få noget fiskeri, som måske på sigt kan animere nogle til at tage de store tag - og få repareret på nogle af de sjællandske vandløb.
 
Så lad dig ikke distrahere at tåbelighederne - ligesom med ISK - er der et stort tavs flertal, som selvom de ikke springer i flint og skriver 40% af indlæggene herinde med alskens vås, pludder og løse påstande - så kan de godt bruge den indvendige side alligevel.
 
For helvede hvor jeg glæder mig til at komme over og fiske i de gode danske vandløb - og svinge fluestangen over mine...undskyld - vore åer i Jylland !
 
mvh
Heinz
 
 


Redigeret af tackler - 12 Jan 2012 kl. 20:17
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:28
Jammen kære Heinz det kan da godt være denne MEGET lille gruppe tumler med lakse udsætning i furesøen eller i kanalerne i det indre københavn .Nu er det jo sådan at de fleste ovre fra det østlige er fornuftige ja sågar meget hyggelige og har humor så dem glæder vi BONDERØVE ovre vestpå også til at næste sæson selv OLE T hvis hantager mod indvitationen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:35
Citat: pip_ser

Jammen kære Heinz det kan da godt være denne MEGET lille gruppe tumler med lakse udsætning i furesøen eller i kanalerne i det indre københavn .Nu er det jo sådan at de fleste ovre fra det østlige er fornuftige ja sågar meget hyggelige og har humor så dem glæder vi BONDERØVE ovre vestpå også til at næste sæson selv OLE T hvis hantager mod indvitationen
 
Njahhhh - pas du nu på hvem du inviterer .................Big smile
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:38
Citat: tranholm

 Hvad er problemet hvis de demokratiske vedtægter er overholdt, og hvordan kan vi tillade os at rejse tvivl om de demokratiske normer i andre klubber.
 
Hvis bestyerlsen ikke havde medlemmerne med i valget af beslutningen, var de nok mødt op. 

Det er helt normalt, at det kun er en mindre del af en forenings medlemmer, som bruger tid på det organisatoriske, rigtig mange medlemmer holder sig også væk fra generalforsamlingerne, for på den måde er de helt sikker på, at de ikke bliver indruleret i noget bestyrelsesarbejde.

Men det er kun sjældent et demokratisk problem, for alle dem der ikke kommer til generalforsamlingerne, de er som hovedregel ganske godt tilfredse med den måde som de aktive kører foreningen på, og de er også glade for, at der er nogen som gider ta' det tunge og besværlige arbejde.

Og det er da næsten forståeligt, at DSf er desperate, for at miste 5-600 medlemmer i et hug, det er jo ensbetydende med, at DSf skal vinke farvel til et sted mellem 150.000 og 180.000 kroner om året i kontingenter.

Men Ishøj sportsfiskerklub kan helt sikkert få rigtig mange ting for disse penge, som er langt mere værd for klubbens medlemmerne, end de 10 kulørte blade om året som DSf leverer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 20:53
Citat: Kjeld Willerslev

I gætter uden konkret viden - det er da også meget flot, når det gælder en så vigtig sag Clap

Hvis man som medlem af en forening mener, at der er et meget vigtigt punkt på dagsordnen, så møder man jo op og sørger for at få indflydelse, og det at der er så mange som ikke har villet bruge deres tid på at møde op og stemme i mod en udmeldelse af DSf, det er jo blot en god indikator på, at flertallet ikke mener at et medlemskab af DSf er vigtigt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:03
.....kan du se hvad jeg mener John Dead !
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:05
Er det ikke sådan i de fleste foreninger, at der skal være et hvis % del af medlemmerne der møder op, før en generalforsamling/bestyrelse kan gennemtrumfe  vigtige beslutninger ( som jeg har læst det gælder det økonomi omkring en klubbåd eller ikke?) undskyld min uvidenhed på dette spørgsmål.
Der hvor jeg sidder som formand skal 2/3 af medlemmerne møde op  før man kan gennemtrumfe nye "vedtægter" !!!! Det er en god regel så undgår man alt det mudderkastning der utvivlsomt kommer bagefter!!!!
Ha en god aftenSmile
Per HansenGeek


Redigeret af Taonga - 12 Jan 2012 kl. 21:09
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:10
Citat: pip_ser

Nu har visse individer her jo gættet mange gange lad os dele forbundet op i 2 så kan sjællænderne få halvdelen af pengene så kan man lave en udvekslings ordning for hver jyde der tager øst for storebælt for at fiske så kan en sjællænder tage den anden vej så kan selv ole t komme til at fiske i skjern og varde for sig selv uden at blive overrendt forudsat at en jyde er taget østpå for at fiske er det det i vil så ok men jeg tvivler på at der findes så mange tåber østpå  det er heldivis kun et fåtal der vil gå så langt

Det ku' også ske, at en stribe sjællandske lystfiskeklubber skulle gå sammen og overbyde fiskeretten ved et par af store jyske åer, de sjællandske lystfiskere er vant til at skulle betale en ekstra høj pris for fiskeplejen og fiskekort, så de kan da sagtens gi' lodsejerne det dobbelte for fiskeretten, og så kan vi sælge nogle dyre dagkort til de jyder, som vil fiske i vores åer...Big smile Big smile Big smile Big smile Big smile

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:17
NRE dine provokationer er ganske usmagelige........
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:25
Citat: Taonga

Er det ikke sådan i de fleste foreninger, at der skal være et hvis % del af medlemmerne der møder op, før en generalforsamling/bestyrelse kan gennemtrumfe  vigtige beslutninger ( som jeg har læst det gælder det økonomi omkring en klubbåd eller ikke?) undskyld min uvidenhed på dette spørgsmål.
Der hvor jeg sidder som formand skal 2/3 af medlemmerne møde op  før man kan gennemtrumfe nye "vedtægter" !!!! Det er en god regel så undgår man alt det mudderkastning der utvivlsomt kommer bagefter!!!!
Ha en god aftenSmile
Per HansenGeek
 
Hej Per
 
Uddrag af Ishøj's vedtægter:
§14.
Beslutninger på generalforsamlinger, vedtages ved simpelt stemmeflertal.
Til vedtægtsændringer kræves dog, at mindst halvdelen af de aktive medlemmer er til stede og at ⅔ af de fremmødte stemmer for vedtægtsændringen. Er generalforsamlingen ikke beslutningsdygtig til vedtægtsændring, kan forslaget fremsættes for generalforsamlingen uden at komme til afstemning, for derefter at genfremsættes på næste generalforsamling (evt. ekstraordinær), og kan der vedtages med simpelt flertal. Meddelelse om genfremsættelse af forslag om vedtægtsændring, skal opføres på dagsordenen.
 
Deraf kan det vel udledes at Ishøj har omkring 100 aktive medlemmer.
 
Mvh
Lasse
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:32
Hej Lasse
Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men sådan må det jo være.
Jeg vil ikke yderligere blande mig i polimikken omkring denne tråd, men med mit forrige indlæg blot gøre opmærksom på en god og demokratisk løsning.
Good nigth every body også ovre vestpå hvor solen går ned ca. en halvtimestid før her! Det er jo fordelen ved de vestvendte......smiler!!!!!
Per Hansen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:32
Citat: Taonga

Er det ikke sådan i de fleste foreninger, at der skal være et hvis % del af medlemmerne der møder op, før en generalforsamling/bestyrelse kan gennemtrumfe  vigtige beslutninger ( som jeg har læst det gælder det økonomi omkring en klubbåd eller ikke?) undskyld min uvidenhed på dette spørgsmål.
Der hvor jeg sidder som formand skal 2/3 af medlemmerne møde op  før man kan gennemtrumfe nye "vedtægter" !!!! Det er en god regel så undgår man alt det mudderkastning der utvivlsomt kommer bagefter!!!! 

Det normale er, at der aldrig møder 2/3 dele af medlemmerne op, når der er vedtægtændringer på dagsordenen. Men hvis der er flertal for ændringerne på den ordinære generalforsamling, så er de fleste vedtægter normalt skruet sådan sammen, at der så skal holdes en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor den samme vedtægtsændring, uanset fremmødet, kan vedtages med et simpelt flertal.

Denne model giver evt. modstandere af vedtægtændringen en ekstra chance for, at tromme evt. sympatisører sammen, så de kan møde op på den ekstraordinær generalforsamling og stemme i mod forslaget.

Men der vel næppe ret mange lystfiskerklubber, som har valgt at skrive det ind i deres vedtægter, at klubben skal være medlem af DSf, og hvis det er en helt alm. generalforsamlings beslutning, at klubben har meldt sig ind i DSf, så kan man også beslutte en udmeldelse på samme vis.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:41
EmbarrassedEmbarrassed
Citat: LasseK

Citat: Taonga

Er det ikke sådan i de fleste foreninger, at der skal være et hvis % del af medlemmerne der møder op, før en generalforsamling/bestyrelse kan gennemtrumfe  vigtige beslutninger ( som jeg har læst det gælder det økonomi omkring en klubbåd eller ikke?) undskyld min uvidenhed på dette spørgsmål.
Der hvor jeg sidder som formand skal 2/3 af medlemmerne møde op  før man kan gennemtrumfe nye "vedtægter" !!!! Det er en god regel så undgår man alt det mudderkastning der utvivlsomt kommer bagefter!!!!
Ha en god aftenSmile
Per HansenGeek
 
Hej Per
 
Uddrag af Ishøj's vedtægter:
§14.
Beslutninger på generalforsamlinger, vedtages ved simpelt stemmeflertal.
Til vedtægtsændringer kræves dog, at mindst halvdelen af de aktive medlemmer er til stede og at ⅔ af de fremmødte stemmer for vedtægtsændringen. Er generalforsamlingen ikke beslutningsdygtig til vedtægtsændring, kan forslaget fremsættes for generalforsamlingen uden at komme til afstemning, for derefter at genfremsættes på næste generalforsamling (evt. ekstraordinær), og kan der vedtages med simpelt flertal. Meddelelse om genfremsættelse af forslag om vedtægtsændring, skal opføres på dagsordenen.
 
Deraf kan det vel udledes at Ishøj har omkring 100 aktive medlemmer.
 
Mvh
Lasse
OOUPS....EmbarrassedLOLEmbarrassedOuch
Total til grin..... endnu engang.
Gad vide hvor stor en løgn NRE disker op med, for at rede den???
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:47
Citat: Niels Riis Ebbesen


Men Ishøj sportsfiskerklub kan helt sikkert få rigtig mange ting for disse penge, som er langt mere værd for klubbens medlemmerne, end de 10 kulørte blade om året som DSf leverer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Øhh, man må da så sandelig gå ud fra at kontingentet bliver nedsat med det beløb, der før i tiden gik til DSF - alt andet vil da være totalt usmageligt af Ishøj Sportsfiskerklub (for at blive i jargonen) Clown
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 21:47
Good nigth every body også ovre vestpå hvor solen går ned ca. en halvtimestid før her! Det er jo fordelen ved de vestvendte......smiler!!!!!
Per Hansen
 
Flot, den går senere ned (men kun ca 15-18 minutter) mod vest end her østpåClap
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 22:31
Citat
"
Deraf kan det vel udledes at Ishøj har omkring 100 aktive medlemmer.
 
Mvh
Lasse
"
-----

Det er det jeg kalder en udledning af format og måske lidt manglende forudsætninger ????

Hvor står det lige at medlemskab af diverse såkaldte landsforbund er en vedtægtsændring ????

Citat
"
OOUPS....EmbarrassedLOLEmbarrassedOuch
Total til grin..... endnu engang.
Gad vide hvor stor en løgn NRE disker op med, for at rede den???
Mvh
Henrik Christensen
"
-----
Skal vi prøve igen ???

K&B
Ole Nielsen
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 22:35
Citat: Gildon


Det er det jeg kalder en udledning af format og måske lidt manglende forudsætninger ????

Hvor står det lige at medlemskab af diverse såkaldte landsforbund er en vedtægtsændring ????
-----
Skal vi prøve igen ???

K&B
Ole Nielsen
 
Hej Ole
 
Hvis alle andre kan fordreje tingene som de lyster, hvilket er ret evident i ikke mindst denne tråd, så kan jeg vel også Wink
 
Trådte jeg på en øm tå?
 
Mvh
Lasse
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 22:42
Overhovedet ikke Lasse,
Jeg reagerede simpelt på dit forurenings indlæg fordi der tidligere er blevet bekræftet et ca. tal for antal medlemmer i ISK (som jeg ikke er medlem af), og dit indlæg dermed kommer til at fremstå som en beskyldning om at ISK ikke har fulgt deres vedtægter.

Og jeg mener at ISK står rigeligt for skud fordi de drister (har nosser nok) til at træffe en demokratisk beslutning, fordi visse personager mener at det er for galt at individer kan tillade sig at have en negativ holdning til deres gude-forbund.

k&B
Ole Nielsen
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:24
Hej Jan
 
Samme kontigent i 2012 og med 10 blade om året, fra et andet velkendt fiskemagasin  + nogle flere fordele Big smile
 
Flemming


Redigeret af flemming pedersen - 12 Jan 2012 kl. 23:25
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:37
Nu ved jeg ikke om man kan kalde det usmageligt, men jeg vil nok sige at DSF agerer meget mystisk i denne sag.
 
Over 90% af de fremmødte medlemmer til generalforsamlingen stemte for en udmeldelse, ergo så må de være utilfredse med et eller andet, og istedet for at forsøge at få en dialog igang med den pågældende forening, så erkender forbundet nederlaget, kaster håndklædet i ringen,og satser på de sidste få %.
 
Praktisk talt svarer det til at der er 10 ting der skal opfyldes for at den 7 piggede hundestejle kan blive en fast bestanddel af Vingsted sø(tæt ved hovedkontoret) fek.s, og de stiller sig tilfreds med at 1 af tingene bliver effektiviseret.
 
Det vidner om total inkompetence, og hvis der bliver handlet på den måde, når der forhandles med de forskellige instanser, så har det såkaldte "lystfiskerfælleskab" trange kår i vort lille land.
 
 
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:40
Citat: flemming pedersen

Samme kontigent i 2012 og med 10 blade om året, fra et andet velkendt fiskemagasin  + nogle flere fordele Big smile

Det lyder ikke som en ringe byttehandel...Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Rune Hylby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Hylby

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Hylby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:50
Hej Flemming.

Kan man fravælge dette "andet velkendte fiskemagasin", eller er man tvunget til at få det blad med i foreningspakken, hvis man vælger at være medlem af ISK?
Altså sagt med andre ord, kan man slippe billigere i ISK, ved ikke at støtte dette kommercielle blad?

Venligst, Rune Hylby.
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:53
  Hej Rune
umiddelbart ikke
 
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:56
Citat: havfisker

Det vidner om total inkompetence, og hvis der bliver handlet på den måde, når der forhandles med de forskellige instanser, så har det såkaldte "lystfiskerfælleskab" trange kår i vort lille land. 

Tja... vi må i hvert fald konstatere, at fritidsfiskernes repræsentant i det rådgivende §7 udvalg har spillet sine kort væsentligt bedre end DSf.

Fritidfiskerne har godt kunne få gennemført, at deres andel af fiskeplejen bliver fordelt på en retfærdig måde, og det til trods for, at der kun er lidt over 30.000 fritidsfiskere.

Det har DSf ikke kunnet eller ikke villet klare, de repræsenterer ellers fem gange så mange lystfiskere, som har løst et fisketegn.Censored

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 




Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 13 Jan 2012 kl. 00:00
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 23:59
Citat: Rune Hylby

 Altså sagt med andre ord, kan man slippe billigere i ISK, ved ikke at støtte dette kommercielle blad? 

Mig bekendt så er der masser annoncer i Sportfiskeren, så det er vel også et kommercielt blad...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Rune Hylby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Hylby

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Hylby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 00:05
NRE

Sorry, hvis du misforstod.
Med kommercielt menes, at det er et privat blad, hvor overskuddet går til én eller flere personer.

I den forbindelse er der jo stor forskel på ejerskabet i Fisk&Fri og ditto i Sportsfiskeren.

Derfor synes jeg, det er relevant at spørge om tvangsægteskabet mellem "et andet fiskemagasin" og ISK.

Venligst, Rune Hylby.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 01:10
Hej Rune
 
Det er ikke pænt, det du har gang i nu, burde vi ikke lade være med at blande os i hvad de gør i ISK, eller hvor går grænsen.
 
mvh. Ole T
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 06:32
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: flemming pedersen

Samme kontigent i 2012 og med 10 blade om året, fra et andet velkendt fiskemagasin  + nogle flere fordele Big smile

Det lyder ikke som en ringe byttehandel...Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Det kommer vel an på om man anser politisk indflydelse helt op på ministerplan som en ringe byttehandel. Derudover repræsentation i det for tiden så omtalte §7 udvalg Wink
 
Jeg har nok en anden opfattelse af hvor god den byttehandel er. Jeg vil stadig mene, at det er usmageligt af ISK at beholde de penge, der tidligere har været betalt til DSF og i stedet bruge dem på et fiske-porno blad og daglig drift Dead
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 07:44
Nu er det jo nok sådan, at medlemmerne i Ishøj-foreningen respekterer og har tillid til, at bestyrelsen anbefaler det, som den mener er det fornuftigste for foreningen.
 
Dertil kommer så, at medlemsskabet i DSF så vidt jeg er orienteret IKKE er et vedtægtsbestemt medlemsskab, så umiddelbart er udmeldelse nok ikke et 2/3-dels afstemningsemne.
 
Med den afstemning, som gav en overvældende mariotet, så er der vel ikke så meget at være i tvivl om.
 
Man sætter sig naturligvis uden for indflydelse i DSF, men har bestyrelsen i Ishøj opfattet situationen således, at den rent faktisk under medlemsskabet egentlig ikke havde indflydelse i større omfang mht. forbundets handlinger og villighed til forandringer i DSF, så er forskellen nok nærmest ens Wink
mvh Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 07:47
Citat: Kjeld Willerslev

 
Man sætter sig naturligvis uden for indflydelse i DSF, men har bestyrelsen i Ishøj opfattet situationen således, at den rent faktisk under medlemsskabet egentlig ikke havde indflydelse i større omfang mht. forbundets handlinger og villighed til forandringer i DSF, så er forskellen nok nærmest ens Wink
mvh Kjeld
 
Det kan du da have ret i Kjeld - der er så to måder at reagere på, nemlig at søge indflydelse ved at gå aktivt ind i forbundsarbejdet, eller ved at stille sig ud på sidelinjen og råbe ind Wink.
 
ISK har så valgt den mindre konstruktive løsning IMO.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 10:08
Citat: Jan Persson

 
Det kommer vel an på om man anser politisk indflydelse helt op på ministerplan som en ringe byttehandel. Derudover repræsentation i det for tiden så omtalte §7 udvalg Wink
 
Jeg har nok en anden opfattelse af hvor god den byttehandel er. Jeg vil stadig mene, at det er usmageligt af ISK at beholde de penge, der tidligere har været betalt til DSF og i stedet bruge dem på et fiske-porno blad og daglig drift Dead
Nu er Ishøj jo tilknyttet Fiskeringen og Fiskeringen har nu mere indflydelse på Sjælland end DSF har indenfor mange af de områder, som er i lystfiskernes interesse og med hensyn til §7 udvalget, så er det vist kun et spørgsmål om tid før Fiskeringen/SU kommer med i det.
At det skulle være usamgeligt, at ISK ikke har sat deres kontigent ned, men i stedet vil bruge pengene på et rigtig fiskemagasin samt at øge mængden af faciliteter oa., den holder bare ikke, da det jo er demokratisk vedtaget med stort flertal. Så medmindre man synes, at demokrati er usmageligt, så er der vist ikke så meget at komme efter i den henseende.
 
Her er noget af det, som Ishøj har at tilbyde deres medlemmer - så hvorfor bruge pengene på DSF:


Redigeret af Steen Kehler - 13 Jan 2012 kl. 10:09
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 12:34
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: havfisker

Det vidner om total inkompetence, og hvis der bliver handlet på den måde, når der forhandles med de forskellige instanser, så har det såkaldte "lystfiskerfælleskab" trange kår i vort lille land. 

Tja... vi må i hvert fald konstatere, at fritidsfiskernes repræsentant i det rådgivende §7 udvalg har spillet sine kort væsentligt bedre end DSf.

Fritidfiskerne har godt kunne få gennemført, at deres andel af fiskeplejen bliver fordelt på en retfærdig måde, og det til trods for, at der kun er lidt over 30.000 fritidsfiskere.

Det har DSf ikke kunnet eller ikke villet klare, de repræsenterer ellers fem gange så mange lystfiskere, som har løst et fisketegn.Censored

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Nej, de repræsenterer det antal medlemmer DSF harOuch
Havde DSF været mange flere, ja så havde de naturligvis mere magt!!!
Og så kunne du jo passende prøve at tænke over det....
 


Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 12:37
Citat: tranholm

Hej Rune
 
Det er ikke pænt, det du har gang i nu, burde vi ikke lade være med at blande os i hvad de gør i ISK, eller hvor går grænsen.
 
mvh. Ole T
Nej bestemt ikke...
En af grundende var at de vil ikke tvinges til at betale for et blad...
Og hvad gør de så nu???Ouch Jo man støtter tvunget et privat firma.
Det skriger jo til himlenShocked


Redigeret af Henrik Christensen - 13 Jan 2012 kl. 12:37
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 12:38
I er godt nok ikke nemme at blive kloge på der ovre på øen.
 
Først brokker I jer over DSF, så brokker I jer over ingen penge at få fra fisketegnsmidlerne. Dernæst melder I jer ud af alt indflydelse på såvel fisketegnsmidler som politisk indflydelse. Når SK skriver at Fiskeringen har mere indflydelse end DSF, så er det jo faktuelt forkert. DSF har den politiske indflydelse her i landet - også på Sjælland, enten man kan lide det eller ej.
 
Så enten må I stoppe med jeres klynkeri - eller også må I komme ind i kampen i stedet for konstant at kaste håndklædet i ringen og give alle andre end jer selv skylden for alverdens ulykker.
 
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 13:26
Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer.  Samme princip har Instruktørsammenslutningens kurser kørt efter i mange år.
K&B      Orla
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 13:52
Citat: obn

Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer.  Samme princip har Instruktørsammenslutningens kurser kørt efter i mange år.
K&B      Orla
 
Jeg kunne ikke være mere enig.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 13:53
Citat: obn

Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer.  Samme princip har Instruktørsammenslutningens kurser kørt efter i mange år.
K&B      Orla
 
Jah. spørgsmålet er om ikke det er ved at være tiden, at man VIRKELIG skal til at sondre mellem medlemmer og ikke-medlemmer. Som jeg ser det, så misforstår mange fuldstændig, hvad det vil sige at være medlem af en forening.
Det handler i større og større grad om "hvad har JEG ud af det" end det handler om at indgå i et reelt fællesskab for derigennem at løfte i flok. Og ja, det koster ind imellem at være en del af et fællesskab, men jeg er sikker på, at det bliver tjent ind på den lange bane.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 14:29
Citat: obn

Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer.  Samme princip har Instruktørsammenslutningens kurser kørt efter i mange år.
K&B      Orla
Enig Orla, f.eks på vandplejekurser er det allerede indført.
Men har efterhånden opgivet denne tråd, da vi er alt for forskelligt tænkende.
Det gavner intet at argumentere for et sammenhold og det ses vist ret tydeligt i nogle af indlæggende.Dead
Kan kun sige "man rider som man sadler"
End of story
Mvh
Henrik Christensen
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>

Skift forum