Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:54
HEj Alle derude .....
Indledningsvis er det uforstandigt, at nogen Sjællændere tror, at alle der bærer stednavnet sjællænder ikke er medlem af forbundet og hvad for dem tilsyneladende er endnu bedre, på al måde - uanset hvad forbundet bedriver - er direkte modstandere af forbundet, - dybest set plederer for "mig og mit ego", ikke med interesse for det, der er vores fælles sag, så det er en total mistet forbindelse til, "hvordan en demokratisk verden er bygget sammen", - så med afsæt i Ishøjforeningens hjemmeside, hvor der var en meget flot og sælgende beskrivelse af forbundet og det at være medlem, samt det nu på al måde venlige  og lødige skriv til medlemmerne,- I ØVRIGT NOGET FORBUNDET OGSÅ TIDLIGERE HAR PRAKTISERET FOR SELVFØLGELIG AT GØRE DERES DEL AF ARBEJDET FOR AT HOLDE PÅ OG TEGNE MEDLEMMER, - GANSKE ALMINDELIGT I FORSIKRINGSSELSKABER, VIRKSOMHEDER OG KLUBBER I ØVRIGT, - så kære venner, - vend nu lige skråen (som Orla skrev i anden tråd), I holder protestfanen så højt, at Jeres ben ikke kan nå jorden.
Ta' nu for h...... at melde Jer ind i forbundet alle sammen, der er tidligere nævnt tal som 50 og 80.000 fiskere på Sjælland, - så var vi 70-100.000 i forbundet, - hvem bestemmer så på et demokratisk grundlag, - elementært Watson .................
Så kan I spare al Jeres negativt ladede tid, - brug kræfterne i de og det rette fora, glæd Jer til at det snart er 16.1. så vi kan "overfalde vores Sjællnadske å", - ja brug tiden til fiskeri og til at ekvipere Jeres stedlige forening med den rette ammunition til den forestående kongres i Danmarks Sportsfiskerforbund i marts, for der vil den virkelig være til gavn, da vi her ekviperer og vælger dem der har "sæde de rette steder". 
Knæk og bræk
Flemming Lundberg Petersen, Korsør
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:59
Man kan jo vælge at læse brevet som Fanden læser Bibelen, men jeg kan ikke med min bedste vilje se ud af teksten, at DSF opfordrer medlemmerne til at forlade klubben, men alene at man bare lige minder medlemmerne om, at man jo ville kunne støtte DSF ved OGSÅ at have et medlemskab af en klub, der støtter op om DSF.
 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:00
"Ønsker du"  er ligesom bare et tilbud, hvis du måtte ønske dette, Steen.
frivilligt ! du har også valget at krølle papiret i spanden!
længere er den såmendt ikke.
Men skriv dog direkte til Verner eller forbundet med problemet!
forinden læs lige Niels Åge Skovbo`s sidste indlæg igen.
Jeg har også småting jeg ikke er tilfreds med , men med de udfordringer vi samlet set står overfor, kan det vel kun blive godt hvis vi står sammen! alle mand.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:08
Hej
 
Jeg har ikke kigget hele tråden igennem (men en stor del af den), da der er ekstremt mange indlæg/meninger fra folk, så i må have mig meget undskyldt hvis det står her et sted .. men var der evt. mulighed for at se det brev som DSF skulle have sendt ud ?!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:13
Citat: mahimahi

 Uanset hvad man ellers mener om DSF, så er brevet jo en opfordring til at melde sig ind i en anden forening, som er under DSF, hvis man vil være en ansvarlig lystfisker! 

Et sådant forslag er jo implicit en opfordring til en udmeldelse af Ishøj Lystfiskerklub, som ikke er medlem af DSf, og derfor er fremgangsmåden usmagelig.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:13
1. Man tager et formodentligt ulovligt register
 
2. Man samkører måske med eget medlemsregister
 
3. Man kontakter personerne i dette register, uden at checke Robinsonlisten(=SPAM)
 
4. Man undergraver totalt den demokratiske proces/bestyrelsen i klubben
 
5. Man sender brevet til medlemmer af klubben, som på demokratisk vis har stemt
FOR en udmeldelse
 
6. Man løser ikke de problemer, som fik klubben til at melde sig ud med overvældende flertal
 
Hvorfor taler vi så om indholdet i brevet ?
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:15
Citat: arctic1

Kære Steen

 Men jeg kan ikke se hvordan den Sjællandske indflydelse er på lovgivningen uden DSF Når det gælder lystfiskernes interesse f.eks. restaurering/miljøforbedringer af søer/vandløb, så har det altså intet med lovindflydelse at gøre og hvis vi ser specifikt på Furesøprojektet http://www.furesoeprojekt.dk/, så er det bl.a. Fiskeringen og LF, som sad med ved bordet og jeg var selv personligt med til på det kraftigste at opfordre til, at der blev brugt penge på at opfiskningen af brasen fortsatte 1. forår ekstra i Store kalv end det var planlagt, hvilket der så blev - jeg synes ikke lige, at jeg så DSF i det projekt.
- ja undskyld mig - men alle genierne til trods. Så kan man være nok så træt af DSF men det er det vi har og vil man ændre noget søger man indflydelse gennem et arbejde for fællesskabet. Fællesskabet for de fleste sjællandske lystfiskere findes allerede og det hedder altså ikke DSF; det hedder derimod Fiskeringen, SU, LF; Småbådsklubben osv. - DSF har ligsom kørt sig selv ud på et sidespor ved ikke at lytte og at følge med tiden.
 Så hvis i vil ødelægge noget bestående bare uden at have noget andet at stille i stedet Nu er det altså ikke sjællandske lystfiskere, som ødelægger noget bestående, det klarer DSF alene... synes jeg I skal se til Sverige. Her lykkedes det at få Sportsfiskerne decimeret som organisation. Det har vandkraftlobbyen stor glæde af i dag. Nå!, har de det!!!,,, de her har nu pænt meget indflydelse...
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 22:19
Det er så kun virksomheder med salg og reklame for øje der er forpligtet til at kontrollere Robinsonlisten, ikke foreninger og lignende der ikke udøver erhvervsmæssig virksomhed...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Rune Hylby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Hylby

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Hylby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 23:11
Kære Steen.

Jeg har stor respekt for det arbejde, der foregår i Ishøj, og vi har talt sammen ved et par lejligheder (bl.a. i forbindelse med udarbejdelsen af fredningszoner ved mundingerne af de sjællanske vandløb, hvor Ishøj-foreningen jo var en smule klemt. Og hvis jeg husker rigtigt, bidrog DSF med et høringssvar, der støttede op om jeres argumenter, så der ikke kom et fredningsbælte ved jeres klubhus)

Jeg kan heller ikke se, brevet på nogen måde opfordrer jeres medlemmer til at melde sig ud.
Jeg er selv medlem i tre foreninger, to i DSF og én udenfor, så der er for mig at se ikke tale om enten eller, snarere både og.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvorfor du startede denne tråd, når du senere i denne tråd skriver, du ikke er ude på at skade DSF.
Hvorfor startede du så denne tråd med ordene... Totalt usmageligt af DSF?????

Det kan vel næppe siges at støtte op om Forbundet.

Du har vel dine private grunde. Fair nok.

Men som formand skal du vel varetage både det store flertal, og beskytte mindretallet (hvilket er demokratiets fornemste opgave).
Derfor vil jeg mane til besindighed, Steen, inden du bærer mere brænde på bålet.

Husk på, der var 56 af Ishøjs medlemmer, der stemte for en udmeldelse, men lur mig, om ikke der sidder mange ISK-medlemmer, der egentlig gerne så ISK som medlem af forbundet eller i det mindste er ligeglade.

Alle ISK's medlemmer er vel næppe for denne mudderkastning, du har startet i denne tråd.

I den forening, hvor jeg er formand, ved jeg jo godt, at hver gang, et medlem melder sig ud, -så er der lidt færre penge til vandløbsrestaurering, medlemspleje mm.
Nøjagtigt det samme i Ishøj, og i DSF, for den sags skyld.

Derfor kan jeg kun opfordre til, vi står sammen, og jeg håber, Ishøj og du, Steen, engang i nærmeste fremtid, melder jer ind igen.

Knæk og Bræk, Rune Hylby.
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 23:11
Tja og DSF har CVR nr 37099015 og dermed også forpligtet til at følge lovgivning for erhvervsdrivende ?

mvh
Ole Nielsen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 23:12
Hej Klaus
 
lidt underligt at man ikke i sportsfiskeren kan se deres CVR-nr.
 
Det centrale virksomhedsregister.
 
Statstidene meddelser
 
Selskab:  Danmarks sportsfiskerforbund.
CVR-nr:   37099015 
 
Virksomheden har ikke nogen tilknyttede statstidende meddelser på cvr.dk
 
Ole T
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 08:21
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: mahimahi

 Uanset hvad man ellers mener om DSF, så er brevet jo en opfordring til at melde sig ind i en anden forening, som er under DSF, hvis man vil være en ansvarlig lystfisker! 

Et sådant forslag er jo implicit en opfordring til en udmeldelse af Ishøj Lystfiskerklub, som ikke er medlem af DSf, og derfor er fremgangsmåden usmagelig.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
 
Det sædvanlige sludder og konspirationsteorier fra NRE.
 
Naturligvis er det ikke det - hvor mange er ikke medlem af flere foreninger? På et tidspunkt tror jeg at jeg selv var med i 5-6 stykker, nu er det skåret ned til 3.
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 08:22

Til Rune

Kort fortalt, så er denne tråd startet fordi at jeg er utroligt skuffet over at DSF har sendt det pågældende brev ud til vores medlem dagen efter vores udmeldelse trådte i kraft.
 
Det kan godt være at vi ikke læser brevet på samme måde, men det er altså en opfordring til at melde sig ind i en forening under DSF.
 
Med hensyn til fredningsbæltet ved St.Vejleåens udløb, så var det altså vores eget arbejde, som var årsagen til at resultatet blev som det er. DSF henviste i den sag til vores høringssvar i deres henvendelse til direktoratet. Kaare har efterfølgende selv fortalt at det var vores arbejde som gjorde udslaget, så det er altså sådan at denne sag blev afgjort.
Dette er ikke for at underkende Kaare`s arbejde, som nok er forbundts største aktiv, men blot for berette om denne sags rette forløb.
 
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 09:32
Citat: carstendamm

Hejsa
Ja, af klubbens hjemmeside fremgår dette mindretal HELT KLART :
 
 
Citat :
De 61 stemmeberettigede afgav deres således at 56 stemte for en udmeldelse, 3 stemte for at forblive i DSF, mens 2 stemte blankt
Citat slut
 
Næste gang sender DSF sikkert breve til medlemmerne INDEN generalforsamlingen, så de ved, hvad DSF synes, at de skal stemme ?
Det er utroligt, at klubberne under DSF kan skaffe bestyrelsesmedlemmer ??
 
Carsten - bare for helhedens skyld - hvor stor andel af de nævnte 61 stemmeberettigede udgør de af klubbens medlemstal ?
mvh
Heinz
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 10:38
Hej Steen L.
 
Jeg vil give dig ret i at det er temmelig klodset af DSF, når de sender et sådant brev ud.
 
Jeg vil på det kraftigste opfordre DSF til at lave en procedure for udmeldelse, hvor deres handlinger i forbindelse med en udmeldelse klart beskrives.
 
Hilsen
Peter
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 12:15
Hej
 
Jeg har ikke kigget hele tråden igennem (men en stor del af den), da der er ekstremt mange indlæg/meninger fra folk, så i må have mig meget undskyldt hvis det står her et sted .. men var der evt. mulighed for at se det brev som DSF skulle have sendt ud ?!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 12:19
Side 2 lidt under midten af siden - indlæg kl. 20:31 i går.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 13:08
Tusinde tak Kjeld .. så ved man også hvad det mere præcist drejer sig om :-) 
Sobert brev, det kunne have været meget værre!! 

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 13:29
Jeg havde nok foretrukket, at man gjorde det i samråd med foreningens bestyrelse, så man fik et samspil evt. om en frivillig forbundsforening for de medlemmer, som måske måtte ønske et medlemsskab i forbundet.
Det her kan give en hel del uro i foreningen, og det kan også være med til at skabe skarpe holdninger, som ingen vel kan være tjent med fremadrettet. Så jeg kan godt følge foreningen i deres utilfredshed. 
 
Dertil er det så også temmelig betænkeligt at benytte en i pricippet ikke eksistrende medlemsliste. Loven om personlige data er ikke lige til at spøge med.
 
Men nu er proppen jo hevet af flasken Smile
 
mvh
kjeld
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 14:48
" Men nu er proppen jo hevet af flasken", og nu bliver den fyldt med lårt :-D .. ej, du har ret i håndteringen kunne have været gået lidt mere gnidningsfrit, og så alligevel .. DSF har jo ingen forpligtigelser længere til foreningen, da de selv har valgt at melde sig ud .. man kunne jo have valgt fra DSF's side at sige "drenge, vi vil gerne beholde jeres medlemmer i vores forening, og sender dem derfor et oplysningsbrev, der fortæller at de stadig kan være medlem hos os, samtidig med at de er medlemmer hos jer" .. men det havde nok ikke ændret det helt store .. 

Men jeg syntes da i det store hele, at det er et brev skrevet med en sober tone, og havde jeg fået brevet (DSF skriver sgu aldrig til mig, det tror jeg faktisk jeg vil brokke mig over ;-)), så havde jeg nok tænkt "tak for info'en" .. men på den anden side, jeg har jo heller ikke været indeover de gnidninger der evt. har været for inden samarbejdets ophør ;-)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 14:57
Jeg er ikke den største tilhænger af DSF,men jeg spørger trådstarter udfra den oplysning han har videregivet i starten af tråden hvor han finder det usmagelige i det de har gjort ??,hvad jeg har forstået har de sendt email til sine medlemmer der samtidigt er medlemmer af ishøj sportfiskerklub,DSF gør meget forkert men jeg syntes nu ikke der er gjort noget forkert i dette tilfælde.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 15:07
Citat: Søder

Hej Steen
Det er ikke det eneste usmagelige forbundet foretager sig undertegnede er blevet udskiftet i HØ Sj regi pga en påstand om at jeg ikke har overholdt en udstukket poletik omkring udtalelser til offentligheden omkring hele projektet og specefikt ved at jeg anoncerede efter en formand  til opland nord sj da denne plads aldrig var blevet besat,og ved denne handling skulle have skadet hele projektet .
Dette har forbundet dog fint klaret selv i mine øjne ved at bilde alle i projektet skiftende ting ind omkring finansiering og om hvad hele projektet skulle omhandle .
 

Ah hva?! – Var det ikke dig selv der f**kede up i en grad så de var nødt til at smide dig ud? Blandt andet ved at på eget initiativ at indgå samarbejde med BL på vegne af foreningen, som du ikke engang var medlem af og derefter brillere med det blandt andet på dette forum?

Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten wølck

Tilmeldt:: 28 Nov 2011
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten wølck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 15:43
Citat: niels åge skovbo

 Kære alle på tråden,

Har nu læst hele denne tråd til ende og har på fornemmelsen, at bestyrelsen i Ishøj på ingen måde var eller er imponeret over DSF. Det er således ikke kommet frem endnu, hvorfor de meldte sig ud (anden tråd) men det har vel noget med økonomien at gøre (en ny båd er omtalt på anden tråd).

Men jeg vil lige ridse op, hvad jægerne betaler for et direkte medlemskab af ”Danmarks Jægerforbund” nemlig pt. kr. 817,- pr. år. Herudover betales der et årligt jagttegn på 500,- . Altså en årlig udgift på kr. 1.317,-  før der bliver lejet jagt....

Som jeg ser det, er lystfiskeriet altså betydeligt billiger end at være jæger, når man kigger på at være organiseret. Det er det ikke nødvendigvis i resten af Europa. Tyskland, Østrig m.fl. er det ganske normalt, at man betaler 2-400 kroner om dagen for at fiske ørreder for slet ikke at tale om laksefiskeriet i Norge.

Det korte og det lange må, som jeg ser det, altså være at vi bør være rimelig tilfredse med hvad det koster at være lystfisker her i landet.

Derfor er det også brand ærgerligt, at der ikke er flere som vælger at være medlem af DSF. Jeg er helt enige i, at meget kan gøres anderledes og bedre i forbundet, men så lang tid, at foreninger ikke har lyst til at støtte op med medlemskab, bliver regningen blot dyrer for dem som vælger at være organiseret. Husk også på, at os der betaler til DSF og støtter op, vi gør også gavn til ”friløberne” som kan være gratister for den indsats forbundet laver.

Jeg vil virkelig opfordre alle foreninger til at støtte op. Ikke mindst foreninger på sjælland. DSF er et demokratisk forbund. I gæve sjællændere, sørg for at I bliver mange, stil op til bestyrelse, udvalg og gør jeres røst klar og tydeligt. ALLE vil heller end gerne, at vi blive store og kan tale med en røst der virkelig kan få både politiker og resten af landet til at lytte til os, men hvis I bare melder Jer ud, og lader de få tilbage om at betale gildet, så bliver talerøret beskedent og til sidst mister vi DSF. Kom ind i forbundet og tag nogle gode diskussioner og skæld ud her. Gode argumenter bliver der lyttet til, og hvis øst-danmark er talstærke nok, er der jo stadig tale om rigtig mange stemmer som virkelig kan flytte noget. Jeres ideer og input er jo lige så relevante som de ideer som kommer fra f. eks Fynboer, Bornholmer og Jyder. I skal da også være med. Demokratiet bestemmer.

Jeg har den oplevelse her på diverse tråde, at der er mange som har set sig vrede på forbundet. Og I har sikkert Jeres gode grunde, men lad nu for søren stridsøksen hvile. Kig med friske øjne på hvad der kan gavne os alle her i lille Danmark som både miljøorganisation og som lystfiskere generelt.

Forsat god debat

Niels Åge Skovbo

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 16:00
Citat: niels åge skovbo

 Husk også på, at os der betaler til DSF og støtter op, vi gør også gavn til ”friløberne” som kan være gratister for den indsats forbundet laver. 

Hej Niels Åge Skovbo, hva' er det for en indsats som du vrøvler om, hvis vi ser bort fra, at vi her på Sjælland gennem 18 år er blevet snydt for en ikke ubetydelig andel af fiskeplejemidlerne, så har vi meget svært ved at få øje på, hvad det er for en indsats som DSf gør for os lystfiskere.

Når du snakker om friløbere, mener du så alle de jyske å-foreninger, som bruger en masse penge til fiskepleje, som de ikke selv har indbetalt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 16:36
Hej NRE,
He he he, ikke fordi jeg vil forsøge at genoptage en laaaaang dialog med dig igen. Det kommer der jo erfaringsvis ikke noget godt ud af  Wink

Vi er uenige om ALT vil jeg tro, og sådan må det være.

Jeg synes at DSF får udrettet meget og derfor synes jeg, at det ikke alene er pengene værd, men også nødvendigt og ikke mindst solidarisk.

Du synes noget andet og hvis du har det godt med, at høste frugten af det som andre kæmper for, uden at bidrage, så er det helt fint for mig, selv om jeg personligt synes det er lidt ærgeligt og uforståeligt Ermm

Jeg vil naturligvis gerne debatere med mange øvrige forstandige på div. tråde, men kun hvis jeg forenmmer at der kan være en vis fornuft og konstrutiv udvikling, og som læserne bliver klogere af

Forsat god dag til dig NRE der bag skærmen, du hygger dig kan jeg forstå  Tongue

Niels Åge Skovbo
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 16:43
Citat: niels åge skovbo

Hej NRE,
He he he, ikke fordi jeg vil forsøge at genoptage en laaaaang dialog med dig igen. Det kommer der jo erfaringsvis ikke noget godt ud af  Wink

Vi er uenige om ALT vil jeg tro, og sådan må det være.

Jeg synes at DSF får udrettet meget og derfor synes jeg, at det ikke alene er pengene værd, men også nødvendigt og ikke mindst solidarisk.

Du synes noget andet og hvis du har det godt med, at høste frugten af det som andre kæmper for, uden at bidrage, så er det helt fint for mig, selv om jeg personligt synes det er lidt ærgeligt og uforståeligt Ermm

Jeg vil naturligvis gerne debatere med mange øvrige forstandige på div. tråde, men kun hvis jeg forenmmer at der kan være en vis fornuft og konstrutiv udvikling, og som læserne bliver klogere af

Forsat god dag til dig NRE der bag skærmen, du hygger dig kan jeg forstå  Tongue

Niels Åge Skovbo



HugLOLThumbs Up

Man fristes næsten til at tro at det er go'e gamle Keld Erland, der er tilbage for at trolle forum igen.


LOL
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 16:58
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: niels åge skovbo

 Husk også på, at os der betaler til DSF og støtter op, vi gør også gavn til ”friløberne” som kan være gratister for den indsats forbundet laver. 

Hej Niels Åge Skovbo, hva' er det for en indsats som du vrøvler om, hvis vi ser bort fra, at vi her på Sjælland gennem 18 år er blevet snydt for en ikke ubetydelig andel af fiskeplejemidlerne, så har vi meget svært ved at få øje på, hvad det er for en indsats som DSf gør for os lystfiskere.

Når du snakker om friløbere, mener du så alle de jyske å-foreninger, som bruger en masse penge til fiskepleje, som de ikke selv har indbetalt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Tror lige du strammer skruen lidt for meget, omkring friløb og fiskepleje!
Jeg har været medlem af HOF i godt 30 år  og ved at i alle de år er der brugt et 1000 tal af timer på frivilligt arbejde ( læs ulønnet ) for at forbedre vilkårene for Laks-Havørred-Helt-Bækørred osv..Efter min bedste overbevisning, gælder det de fleste Å´r i Jylland! Så det med at vi skulle havde fået fiskeplejemidler vi ikke selv har indbetalt..Er da noget være sludder! LOL
Tænk lige på at det kommer alle til gode, hvor de end bor,,det være sig Jylland-fyn eller Sjælland + et utal af Øer Big smile
 
Mvh Leif P
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 17:15
Hej Niels Åge Skovbo.
Skal jeg betragte mig selv, som "gratist" og "friløber" fordi jeg ikke er medlem af forbundet? Ergo er jeg så en "skidt karl", på trods af indbetalinger til div. miljøorganisationer? Kan jeg stadig med god samvittighed dyrke mit kystfiskeri, eller burde jeg først sove godt om natten hvis jeg igen blev medlem af DSF ?
M.v.h. Claus
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 17:38
Bare rolig Claus.. Du er ikke den eneste snylter! Jeg er også en af de slemme drengeAngry
Måske vi skulle starte vores eget bandit forbund. LOLLOL
 
Friviligt arbejde tæller kun hvis man er medlem af det gloværdige forbund og kun hvis det involverer laksefisk. Vor herre bevares! Dead
Steen Kehler rammer hovedet på sømmet længere oppe.
 
Mvh
CTN
 
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 18:27
Sædvanen tro, ser det ud til at tråden er på vej til at blive afsporetSmile

Burde det ikke handle om, om DSF har nogen legitim ret til at kontakte Ishøjs medlemmer via Ishøjs medlemsliste - EFTER d.31./12.-2011, hvor Ishøj udtrådte af DSF ??

Kontaktoplysningerne til disse medlemmer burde slet ikke ligge i DSF efter denne dato, da DSF vel ikke ligefrem har ejerskab over tidligere medlemsforeningers medlemslister.

Herudover kan man diskutere, om det er god stil at kontakte medlemmer af Ishøj direkte, når Ishøj som forening via en demokratisk proces har fravalgt DSF..

Selve ordlyden i brevet kan vel også diskuteres, men minder mig lidt om de opkald og skrivelser jeg selv har modtaget fra teleselskaber - i tilfælde hvor jeg efter laaaaange telefonkøer og gentagne henvendelser har opsagt et abonnement.

DSF burde måske bare anerkende, at Ishøj har truffet et demokratisk valg.

Mange hilsener
Simon, medlem af Ishøj.
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 18:28

Bandit-forbundet ! Den er jeg sq med på Carsten, og ser man på antallet af indbetalinger til statstegnet kontra medlemmer af DSF, er det muligt vi bliver mange "snyltere" i det forbund !!Wink Har lige læst SK´s indlæg, og ja meget rammende ! Mvh Claus

Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 19:02
Det gør vi sgu Claus!
På med en sort bjørnebande maske og så stormer vi land og rige rundt, og pisser i alle de søer og vandløb DSF foreningerne har arbejdet på/i. Wink
 
Nå! Undskyld det lille sidespring godtfolk. Tongue
 
Mvh
CTN
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 19:39
Citat: simon agerholm2




Burde det ikke handle om, om DSF har nogen legitim ret til at kontakte Ishøjs medlemmer via Ishøjs medlemsliste - EFTER d.31./12.-2011, hvor Ishøj udtrådte af DSF ??

Kontaktoplysningerne til disse medlemmer burde slet ikke ligge i DSF efter denne dato, da DSF vel ikke ligefrem har ejerskab over tidligere medlemsforeningers medlemslister.


Simon, medlem af Ishøj.


Jamen så lad os da diskutere dette. Nogle har ment at dette er direkte ulovligt, henviser til registerlovgivning og mange andre slemme ting Dead

Prøv nu lige at holde benene på jorden venner. Hvor mange har ikke prøvet at blive ringet op af en avis efter abonnementet er løbet ud? Tror I aviserne gør dette hvis det er ulovligt at opbevare lister på tidligere abonnenter/kunder? Naturligvis ikke.

DSF kan blot køre en liste over medlemmer pr. 31.12. og en pr. 01.01. og se hvem der mangler. Disse får så tilsendt en venlig påmindelse om at forny deres abonnement, da de ellers vil miste deres medlemsfordele så som bladet og diverse medlemsrabatter.

Dette er ikke blot lovligt men fuldstændig normalt og noget der sker hver eneste dag i masser af forskellige former.

Husk på, man er ikke blot medlem af Ishøj men også af DSF, i hvert fald indtil 31.12. så DSF har ikke kontaktet medlemmer af Ishøj men tidligere medlemmer af DSF Wink
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 20:49
Med fare for at gentage mig selv her så!
Formodentligt så var ikke alle medlemmer af IS mødt op til det møde.
Der kan let være medlemmer som har meldt sig ind i IS netop fordi IS var med i DSF
I hvert fald var de også medlemmer af DSF og derfor er det vel i den egenskab både ret og rimeligt at de får tilbuddet om at fortsætte i DSF.
Når det så er sagt så kan jeg ikke forstå denne skingre drama-agtige facon debatten foregår i.
Det lyder som om det var hvervning fra fra en nynazistisk organisation eller en børnepornoring de er blevet udsat for. Come on! Selvom i ikke er tilfredse med DSF - er det  for tiden den eneste landsdækkende organisation for stangfiskere. Brug de stærke meninger til noget fornuftigt organisatorisk skab noget som er bedre - lidt konkurrence er aldrig af vejen!
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 20:56
HA... Jan Persson og Steenlarsen det kan ikke siges mere klart eller tydeligt!!!!  Clap

Gutter, brug jeres energi på noget konstruktivt, hvem ved, måske endda en fisketur!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 21:21
Citat: leif P

 Så det med at vi skulle havde fået fiskeplejemidler vi ikke selv har indbetalt..Er da noget være sludder! LOL

Hmm.. det er ellers sådan, at i alle de 18 år hvor fisketegnet har eksisteret, der har sjællænderne fået væsentligt mindre til fiskepleje, end hvad de har indbetalt, og jyderne har tilsvarende fået væsentligt mere end de har indbetalt.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 21:30

Hej Niels Åge Skovbo.

Skal jeg betragte mig selv, som "gratist" og "friløber" fordi jeg ikke er medlem af forbundet? Ergo er jeg så en "skidt karl", på trods af indbetalinger til div. miljøorganisationer? Kan jeg stadig med god samvittighed dyrke mit kystfiskeri, eller burde jeg først sove godt om natten hvis jeg igen blev medlem af DSF ?

M.v.h. Claus


Hej Claus,
He he he, lyder ellers hyggeligt med din og Carstens "Bandit-Forbund"  Tongue

Nå, men spøg til side, du spurgte jo om min mening, og den får du så her.

Jeg mener ikke at alle behøver at være medlem af DSF (eller et andet landsdækkende forbund) Det ville være helt urimeligt, hvis man blot fisker ganske lidt med sine børn efter fladfisk ol. Men hvis man er så interesseret i fiskeriet, at man er med i en fiskeklub, eller dyrker fiskeriet rigtig meget, så synes jeg det er rimeligt, at man er medlem, og bidrager til fællesskabet.

Lad mig vender den rundt. Hvis nu samtlige lystfiskere i dette land tænkte som dig og Carsten, og ikke kunne se noget fordelagtigt i at støtte et forbund som arbejder for fiskeriet og et godt vandmiljø, så havde vi ikke noget landsdækkende talerør. 

Jeg ved godt, at du skriver, at du er kystfisker og måske derfor ikke benytter åerne og de fiskemuligheder der er her, men faktisk kommer de havørreder som du fanger jo rent faktisk fra åerne, og det er disse åer man har arbejder stenhårdt for at få renset for dambrug, opstemninger, okkerudledning og spildevand gennem de sidste mange mange år.

Nu bliver der reetableret gamle vandløbsstrækninger, udlagt gydegrus, afholdt vandplejekursus og meget andet. Der bliver holdt utallige møder med politiker, myndigheder, skrevet klager, gjort indsigt, lavet lobyarbejde og en hel masse andet. Der bliver også kæmpet for at få fjernet fiskeri med monofilgarn i ferskvand, fredet ålen, kæmpet mod garnpirater (100 meter netfri zone er DSF´s fortjeneste). Altså bliver der virkelig lavet meget, som man bare ikke ved ret meget om som helt almindelig lystfisker, der bare vil nyde at gå en tur ved kysten og fange nogle havørreder. Jeg oplever rigtig mange lystfiskere, som ikke ved alt det der bliver gjort for fiskeriet i DSF, og det er helt klart et problem for DSF.

Så ja, jeg synes da helt bestemt, at du skulle melde dig ind i fællesskabet. Dit bidrag vil virkelig blive værdsat.Wink

Knæk og bræk fra

Niels Åge Skovbo

Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 21:49
Hej Niels Åge.
 
Et lille spørgsmål.
Har jeg mulighed for at fiske efter gedder uden for laksesæsonen i for eksempel Skjern Å, eller er åen helt lukket for fiskeri i den periode??
 
Mvh
CTN
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 22:06
øhhh, det ved jeg ikke noget om. Tjek hos foreninger ved åen . Google er din ven Smile
Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:11
Hej igen Niels Åge ! Jeg er fuldt ud klar over hvad DSF gør, eller burde gøre, for mig som lystfisker ! Mener dog at mit bidrag via statstegnet, gør mig fuldt ud ligeberettiget med alle der er med i DSF til at dyrke MIT fiskeri, da det vel er her økonomien til diverse projekter udspringer fra, altså statstegnet. Bliver bare lidt "knotten" over at blive betragtet som "friløber" og nasserøv, som du jo egentligt skriver, når jeg vælger at lægge mine kr. i andre, og for mig, mere effektive miljøorganisationer. Har brugt og bruger stadig x-antal timer på frivilligt miljøarbejde. Tak for svar og fortsat god aften, samt knæk og bræk! Mvh Claus
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten T. Nielsen

Tilmeldt:: 01 Dec 2011
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten T. Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2012 kl. 23:31
Hej Niels Åge.
 
Jeg havde bare fået indtrykket af at du var meget velbevandret i de regler, det beklager jeg.
 
Jeg spørger fordi jeg tolker reglerne som at det ikke er muligt at tage på geddetur til åen i for eksempel november måned.
DSF bakker op om disse regler, og det er en af hovedårsagerne til at jeg ikke er medlem af DSF, jeg føler simpelthen ikke de taler min sag.
Der findes mange andre spændende fiskearter i de danske vandløb end de gæstende laksefisk, og jeg syntes ærligt talt at det har en snert af arrogance, når sølvtorpedoernes årlige tilbagevenden skal ødelægge mulighederne for at fiske efter eksempelvis gedden i en af dennes topmåneder.
Denne ophøjelse af enkelte fiskearter er et problem for mig og mange andre af de lidt "yngre" lystfiskere rundt om i landet. Vi er ikke så fokuserede på enkelte fiskearter, men nyder adspredelsen i at fiske efter de mange forskelige arter vores dejlige lille land rummer.
 
Det mest usmagelige i denne tråd er din måde at betegne os der ikke er medlem af forbundet. Vi betaler vel alle det obligatoriske fisketegn, og støtter dermed også de mange fine projekter rundt om i landet.
 
Jeg brokker mig ikke over DSF's virke, jeg påpeger blot en af grundende til jeg ikke er medlem. Jeg har et overordnet indtryk, af at forbundet gør et stort stykke arbejde inden for deres interesse områder, og lad dem endeligt fortsætte med det. Men jeg mener stadig ikke at DSF er et samlet talerør for alle danske lystfiskere.
 
Nu kørte tråden da hvist helt af sporet.. Det beklager jeg.
 
Mvh
CTN
 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 00:05
Hej Carsten,
Tak for dit indlæg. Jeg synes det er dejligt, at du også fisker efter andre arter end lige netop ørreder og laks.

Du har helt ret i dine betragtninger om, at man generelt i Danmark har en "national-fisk" i havørreden og den rigtignok fylder alt for meget i debatten efter min mening. Jeg fisker også efter andre arter og jeg synes det er dejligt med noget forskelligt.

Jeg kender ikke til reglerne med gedde-fiskeriet i de vestvendte åer, men jeg har indtryk af, at der er mange foreninger som har valgt at frede deres åer i den tid hvor ørreder og laks er oppe at gyde, simpelthen for at beskytte nedfaldsfiskerne, som også ofte kan finde på at hugge på en gedde-wobler ell. Men som sagt kender jeg ikke til de lokale regler. Men jeg synes da det er noget du burde undersøge og hvis du er medlem af nogle af de pågældende foreninger, kan du jo tage det op i de relevante bestyrelser. Jeg har intet kendskab til, at DSF har pålagt foreninger, at gedde fiskeriet er forbudt når laks og ørreder er fredet.

Med hensyn til det usmagelige i at anbefale alle lystfiskere et medlemskab af DSF, så var det ikke min hensigt at udstille dig eller andre, men jeg blev spurgt om min holdning, og den redegjorde jeg for. For naturligvis er du ikke forpligtiget til et medlemskab af DSF, kun at betale dit obligatoriske fisketegn.

Men det jeg mener er, at et fisketegn ikke giver Danmarks lystfiskere et fælles fagligt og politisk talerør, eller alle de andre ting som jeg synes at DSF står for. Fisketegnet er til staten og ikke til et forbund Smile.

Jeg har også en hel del ting, som jeg ikke er enige med DSF i, lige som du ikke er glade for deres "gedde-politik", men når alt kommer til  alt synes jeg at fordelene overvejer ulemperne. Og jo flere af din slags som kommer ind og præger meninger og holdninger i forbundet desto bedre.

Knæk og bræk
Niels Åge Skovbo

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 23:12
Citat: niels åge skovbo

Jeg har også en hel del ting, som jeg ikke er enige med DSF i, lige som du ikke er glade for deres "gedde-politik", men når alt kommer til  alt synes jeg at fordelene overvejer ulemperne. Og jo flere af din slags som kommer ind og præger meninger og holdninger i forbundet desto bedre.

Jeg opfatter DSf som et parti med en specifik politik, og nogle grundlæggede holdninger til hvad der er rigtigt sportsfiskeri, og et godt miljø for sportsfiskere. Og disse holdninger har de stået stejlt på i rigtig mange år.

DSf er lige så meget et jysk lystfisker-parti, som Venstre er et jysk bonde-parti, og lige som man heller ikke kan lave Venstre om blot ved at melde sig ind i det, så kan man heller ikke med et medlemskab ændre på noget i DSf.

Det der er behov for, det er et sjællandsk lystfisker-parti, som forholder sig seriøst til søfiskeri efter gedder, aborre, sandart o.s.v., og som ikke tror, at medefiskeri er noget med børn som fisker efter skaller med regnorm.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 23:22
og S,SF og enhedslisten er en flok Christiania ryttere, der sidder rundt om bålet med deres fredspiber og knalder som en flok fredsløse aber der kravler i træer .. eller ?!
 
Niels, jeg har fulgt nogle af dine skriverier, for kan udemærket følge at du føler en vis afmagt/utilfredshed med hvad forbundet bliver brugt til. Jeg er nødvendigvis ikke enig i de ting du skriver, men du har dine meninger, ideologier om hvordan tingene skal være og det er også fair .. men den analogi du drager der, og den måde hvordan du sammenligner tingene, får dig til at lyde som en meget uintelligent og forsmået lystfisker, der har fået så ondt i røven over at "Sjællænderne" ikke får penge nok .. buhu jeg føler mig snydt .. Jeg syntes virkeligt at det er ærgeligt at du kravler ned på det niveau, at du skærer alle over en kam.
 
og nu når vi skal have delt vores fiskeri ind i Sjællandsk, fynsk og jydske fiskepartier, må vi så kun dele erfaringer med de personer der er inden for vores egen region ??, skal vi også til at have adskilt internettet i bestemte regioner ?!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 09:15
ØRDE nu må du da ikke blive for personlig over for NRE. Vi andre, der har forsøgt at kommunikere med ham i lang tid, har opgivet og personligt opfatter jeg efterhånden hans indlæg som grinagtige. Jeg har stillet ham et par spørgsmål, i en anden tråd, om noget han har påstået, men han har selvfølgelig ikke svaret. Hans påstande er for det meste ikke dokumenteret, selvom han skriver de er det, men beder man om beviser på påstandende, kan han ikke klare det.
Desværre, for alle sjællandske lystfiskere, synes jeg efterhånden han skader Sjælland og alt det gode arbejde der bliver lavet hos Jer, mere end han gavner.
 
Med hensyn til brevet fra DSF synes jeg ikke brevet er særlig slemt. Det er vel ikke værre end at vi, i vores forening, giver de medlemmer der meldte sig ud sidste år, et godt tilbud i år.
DSF skal helt klart arbejde for så mange medlemmer som muligt, enten via foreninger eller direkte medlemskab, og derfor ville det være forkert af dem ikke at sende et sådan brev ud.
Jeg er, som så mange andre, ikke enige med DSF i alt hvad de gør og ikke gør, men jeg har den faste overbevisning, at et stærkt DSF er godt for alle lystfiskere i Danmark, og derfor er jeg medlem.
Jeg kender også godt typen der smider det hele, hvis det ikke lige går efter hans hovede, men der findes altså også den type der vælger at kæmpe imod, eller sagt med andre ord - uden medlemskab af DSF er det rigtig svært at lave om på det man er utilfreds med.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 17:51
Jeg troede Ishøj Sportsfiskerklub var udmeldt af DSF, men på hjemmesiden står de stadig som medlemsforening.
Hvem skal man nu tro på?
 
Der er generelt RIGTIG mange fejloplysninger på foreningslisten på hjemmesiden, men det bliver nok rettet engang.....
 
Mvh. Jørgen
 
 
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 18:24
 
 
Vedr. debatten...Jeg deltog ikke i afstemningen til generalforsamlingen, men havde stemt som flertallet , DSF har rod i deres ting, pludseligt kunne de ikke se mig som medlem , derfor ingen blade og så alligevel efter 9 mdr´s tovtrækkeri, så dukkede jeg op igen og begyndte og få blade igen !! mærkeligt ikke...
 
K&B Flemming


Redigeret af flemming pedersen - 12 Jan 2012 kl. 18:26
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 18:27
Flemming
Hvor mange medlemmer er der i ISK ?
mvh
Heinz
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 18:32

Det ved jeg ikke, men mange vil jeg tro,  5-600 måske ??

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2012 kl. 18:59
Tallet 500-600 er ikke skudt helt ved siden af, jeg har fået oplyst det nøjagtige tal - men kan ikke huske det på stående fod.

Det vil sige at måske 10 % af medlemmerne mødte op til den ekstraordinære generalforsamling - det er nok meget normalt i de fleste foreninger.

Jeg kan kun opfordre andre til at melde sig ind i klubben, som udover at have mod til at sige fra overfor DSF, har et omfattende og glimrende aktivitetsprogram - og RIGTIG mange hyggelige medlemmer.

Venlig hilsen
Simon Agerholm
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 16>

Skift forum