Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

anbefalet båd til rimelig pris?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: anbefalet båd til rimelig pris?
    Sendt: 07 Jan 2012 kl. 16:25
jeg har været på udkig efter en båd i langt tid. Jeg spørger derfor om der er nogle der kender en billig båd eller måske har en funktionel båd de vil sælge. jeg er ikke interesseret i træbåde :P
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 16:30
Kan du ikke give et bud på hvilken størrelse og hvilket prisleje du leder efter?
mvh
Bjarke
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 16:32
Prøv på gul og gratis.
 
Undgå enkelt-skroget småjoller under 12' og som vejer ingen ting, der er SOM REGLEN ustabile.
 
Ellers held og lykke
 
Ps. hvis du får tilbudt en 16' Poca med dam og stort fordæk (ikke orginalt), køb den ikke, det er min som er blevet stjålet Angry
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 16:37
jeg er på udkig efter en båd hvor cirka 3 personer kan fiske fra. den kommer til at ligge oppe ved Hornbæk og skulle gerne kunne klare at komme ud på dybt vand :P

jeg vil cirka bruge 5 - 10000 kr på en båd, måske lidt mere.

ærgerligt med din båd :( tyveri hører ingen steder hjemme...
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 17:06
Jeg syntes måske det er et lidt sølle budget hvis i vil begive jer ud på dybere vand på Øresund eller Kattegat.
Til den pris du nævner ville jeg kigge mig om efter noget til meget kystnært fiskeri
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 17:18
:( hvad for et beløb skal jeg så give for at det lige kan gå ? :S

Redigeret af mortenhk - 07 Jan 2012 kl. 17:19
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 19:07
Citat: mortenhk

:( hvad for et beløb skal jeg så give for at det lige kan gå ? :S
 
 

Alt er jo relativt, men med min sparsome kompitance vil jeg sige + 20,000

 

Det lyder ikke rigtigt, som om du ved hvad du går ind til.. Brug penge på nogle ture med en af de dygtige turbåds skippere i stedet og meld dig evt. ind i en forening med en låne båd i sundet, der kan du få lov at sejle fornuftige småbåde, uden det koster noget specielt..

Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 19:13
Hej prøv at se den her, det er nok mest til det noget nærmere kystnært fiskeri, men ikke en ringe jolle
 
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 19:45
Det er muligt at købe en ny sødygtig 14 fods jolle som denne:
til 12.900,-. Billigere bliver det nok ikke og så er jollen ny.
Til top
Erik Theill Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
eriktheill

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eriktheill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 19:46
Hej
Købte i sommers en AL320 med en 15hk på til ca.15.000, bruger den mest til at fluefiske fra, men har også være rundt om pylonerne i Storebælt, båden vejer under 100 kg så den er nem at håndter, de nye modeller hedder Hasle Summerfun 365, det er hurtige og stabile både lavet af plast så de tåler en hel del

Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 19:56
Kan kun støtte Nikolajs forslag om indmeldelse i en forening med en båd i Øresund.
SU, fred og humle, fiskeringen, Hillerød er blandt de foreninger med joller i Øresund.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 20:51
Kommer helt an på i hvilket vand den skal bruges. Er det til søfiskeri eller er det havfiskeri i strømfyldt farvand.
 
Har selv en 14 fods jolle med 15 hk som jeg bruger til kystnært havfiskeri.
 
Den Cresent 410 som flyfisher@Den henviser til er en rigtig fin jolle som du kan tage afsted på Øresund eller bælterne, men kun i magsvejr. Du må ikke spare på især motor hvis du skal ud på havet og/eller strømfyldt vand. Hvis motoren går i stykker derude er du på spanden.
 
Enig i et bådsæt til +20.000 vil være fint.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 21:55
Morten post dit spørgsmål på www.smaabaadsklub1.dk der finder du de rigtige eksperter på småbådsfiskeri...
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 22:32
Så lige at du skriver ca. 3 mand i båden. Hvis det er permanent og alle skal fiske, skal du ikke investere i en båd under 16 fod = 480 cm og meget gerne større. Jeg har selv en SeaExplorer 465S (465 x 185 cm) og derfra kan 2 mand sagtens fiske. 3 mand bliver hurtigt for trangt. Jollen bør have et højt fribord. Du bør også være opmærksom på at båden er CE-godkendt. Det vil du blive glad for, den dag båden skal sælges eller byttes til større.
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 01:05
Hej Morten
 
Min kammerat har denne til salg for 10.000 kr
der medfølger en 15 hk marine som trænger til justering/rensning
trailer medfølger også men er ikke indregistreret
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 02:14
Citat: mortenhk

jeg er på udkig efter en båd hvor cirka 3 personer kan fiske fra. den kommer til at ligge oppe ved Hornbæk og skulle gerne kunne klare at komme ud på dybt vand :P

jeg vil cirka bruge 5 - 10000 kr på en båd, måske lidt mere.

ærgerligt med din båd :( tyveri hører ingen steder hjemme...
Bliv medlem af fiskeringen og brug pengene på en motor 10-15 hk 4-taks påhængsmotor, så kan du komme ud i en Crescent 465 i Hornbæk + du har mulighed for at låne en masse andre både mm.:
 
Fiskeringen = lystfisker-interesseorganisation for Sjælland - jo flere medlemmere vi bliver des bedre, snart bliver Vi større end DSF.
Til top
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 16:47
Karsten, hvad er målene på båden ? :)

og hvad mener du med at motoren har brug for justering/rensning? er det noget enhver kan finde ud af eller kommer det til at koste en dyrt

i bund og grund, er den funktionel ? :) 



Redigeret af mortenhk - 08 Jan 2012 kl. 17:19
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 16:55
http://www.dba.dk/jagtpram-jagtbaad-havjagt-rana/id-79386221/

nem at traile - meget sikker og behagelig båd....

Tror jeg ikke du vil fortryde :)
Til top
Morten højen kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenhk Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenhk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 20:19
Steen K, så vidt jeg kan se ligger der ikke en båd i Hornbæk havn fra fiskeringen :(
hvor ser du det henne ? link gerne :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 21:09
Til top
Torben Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TOBY Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TOBY Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2012 kl. 23:21
Jeg har brugt Fiskeringens joller i mange år og for det meste været helt tilfreds - det øger jo også din aktionsradius, at du blot skal på en hjemmeside for at reservere en skude. Og dengang - for ti år siden - var Hornbækjollen næsten altid ledig.

Vælger du Fiskeringen har du pludselig 10 stærke til ekkolod og en god brugt motor.

Hvis du virkelig gerne vil have din egen, så gå en tur på havnen i Hornbæk eller Langebro i Ålsgårde og hør, om ikke en af de lokale mangler en at dele skibet med. De fleste får alligevel aldrig udnyttet legetøjet ordentligt, og så kan de vinde en makker, der kan hjælpe med løbende udgifter og vedligeholdelse.
Til top
Bjørn Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
captainnemo

Tilmeldt:: 28 Jun 2013
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér captainnemo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 07:19
Til havs skal du op på ca 6 m båd og jo bredere jo bedre.
Jeg sejler single motor men overvejer kraftigt en backup.
en VHf og lidt pyroteknik vil osse være en god ide.
Husk vejret er måske fint på vej ud og umuligt på vej ind
if it got wheels or tits it will break your heart
Til top
Bjørn Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
captainnemo

Tilmeldt:: 28 Jun 2013
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér captainnemo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 07:35
Faktisk vil jeg anbefale at tage med en kutter ud på havet første gang så får man os lidt fornemmelsen af hvad det drejer sig om.
Og det er alt andet lige mere sikkert.
ken der folk som er sejlet 3mand til det gule rev i en 5m(all over) glasfiber jolle med 90hk og det går jo godt så længe vejret er fint
if it got wheels or tits it will break your heart
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum