Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder på Lagan/Mörrum

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegynder på Lagan/Mörrum
    Sendt: 06 Jan 2012 kl. 01:47
Hej. Jeg flytter til Malmø til Februar, og køber derefter årskort til Lagan i Laholm..
Jeg har aldrig fisket den type fiskeri før, da jeg primært har fisket på kysten.

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig lidt om grej, teknik osv, så ville jeg blive rigtig glad.. Jeg har selvfølgelig studeret på google, men kan ikke finde meget om eksempelvis spinflue osv.
2 håndsfluestangen må vente lidt endnu.. Så den teknik er jeg ikke interesseret i nu..
Men hvordan er rigget til spinflue.. hvordan skal blink fiskes.. spinnere eller hvad der er godt..
 
Mörrum skal bestemt også besøges..
 
Men bare generalt.. hvordan fiskes laksen i de store Åer.. ??
 
Vh Peter
 
 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 03:02
Prøv at søge på Google efter et RejeRig spindflue er på samme måde bare med en rørflue 
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 03:11
Det vil jeg gøre..
Kender du noget til krogstørrelser på rørfluer.. ?
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 09:11
Hej Peter
Du kan gå ind til enhver grejbutik i Sverige og se et spinflue opsætning.
Angående blink er viggan blinket (svenskerblinket) meget populært i Lagan, men også store condomspinnere.
Jeg faldt lige over denne.
 


Redigeret af santa - 06 Jan 2012 kl. 09:14
Michael Nielsen
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 09:29
Det kommer an på hvor stor rørfluen er. 

Teknikken er at man kaster over til modsatte bred og der efter hopper hend over bunden ved at give små ryk i stangen så man af fisker i en stor bue hend over bunden. Bly størrelsen har meget at sige der skal være så meget på at du kan ligge næsten stille med den i vandet så den ikke rykker af sig selv men flytter sig når du giver de små ryk i stangen. Så det kommer an på hvor meget vand tryk der er i elven. Prøv evt. også med Orm på en 02 krog.

<Men ellers har vi jo en from for fiskeri der kræver noget af udstyret, en god stang der kan klare kastevægten 50 til 150g samt et godt hjul i størrelsen 5000 og der over.

Jeg selv bruger en  shimano beastmaster bx 330fod stang samt et Okuma Salina hjul Dette hardcore saltvandshjul er oprindeligt lavet til tropisk saltvandsfiskeri og en saltholdighed, der ligger langt over hvad vi kan byde på i hjemlige farvande. Det gør hjulet ekstra holdbart og perfekt til kastefiskeri.

Man skal for vente at man mister en hel del Grej så køb godt ind af SlaskeBly, kroge og  3 punkt svivler Slaskebly Køber du der over for for der er ikke ulovligt som det er i DK. 

ellers Mund ikke der er en venlig Sjæl i Lagan der kan vise hvordan Rigget er til denne tybe fiskeri Du kommer nok sjælden til et sted uden der er folk der fisker i forvejen Men Knæk og Bræk med det håber dette vil Hjælpe dig..

Mvh
Glen Rasmussen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 09:52
Hej Glen
Den 330 fod stang er den ikke svær at styre uden om kraftledningerneEmbarrassed
Undskyld kunne ikke lade være
Michael Nielsen
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 14:27
søg her på sitet der er masser af tråde vedr. Lagan
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 15:26
Citat: santa

Hej Glen
Den 330 fod stang er den ikke svær at styre uden om kraftledningerneEmbarrassed
Undskyld kunne ikke lade være

Det er ingen problem ;-)

Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 18:47
Peter:

Nu du er kystfisker:

Lagan kan -også fiskes som en tur på kysten...eller hvis du tager til mundingen: den nederste del af Lagan - Vil du sikkert finde sportsfiskere der fisker med kyst udstyr og agn der er som, dem du har brugt i dit "tidligere fiske" - Sådan var det for undertegnede da jeg besøgte Lagan en kolde dage i marts - Dog i begyndelsen af 80érne...

Der var mange havørred at fange - disse var ikke spor bange for at, bide på mit danske kystgrej...

Måske kan man stadig dyrke dette fantastiske fiskeri...

Udover disse store "sværme" af grønlændere der trækker ind i Lagan - så mener jeg at, der ligeledes er en sund opgang af gydende havørred i løbet af sommeren.

PS. Dette Kyst/åfiskeri kan du også dyrke i Rönne Åen (ikke så langt fra Lagan)

Venlig hilsen

Jesper
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 19:01
Hej Peter
De viste rig der er vist på de forkellige links er ok, men der er ingen der fortæller at den line som du montere blyet på skal være meget tyndere end den med krogen "hvorfor" fordi at når du får hug af den store laks, og det får du, så vil laksen søge mod bunden og da kan blyet sætte sig fast, så er det jo en fordel at miste blyet frem for den store laks defor.
Angående spinner så Meps 5 med kobberblad eller ABU reflex 18 g også med kobber, brug rød krop til klar vand og hvid til grumset, der er også mørumspinner som du også kan købe i Danmark, alle 3 slags fås hos www.grejonline.dk fisk dem med kast lidt opstrøms og sørg for at du fisker tæt på bunden, ved meget stærk strøm kan man med fordel monter en blylod ca.30-40 cm. før spinneren ca 5 g. håber du kan bruge dette.
Med venlig hilsen en glad og sæsonspændt vestjydsk laksefisker.
Held og lykke med dit flyt og dit nye fiskevand.Thumbs Up
venlig hilsen p bager
 
ps. åfiskeri gør en meget gladLOL
 
 
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 20:58
Fedt at få så megen respons og god hjælp! 1000 tak skal i have for det!
Det er lige det jeg søger mht. teknikken og rigget.. Og hvordan det skal fiskes.. Jeg glæder mig til at komme igang og at sæsonen starter derovre..
 
Og jeg glæder mig til jeg engang får min første storlaks.. :)

Men i må meget gerne byde ind med endnu flere råd og tips, og grej opsætning.. alt er velkomment!!
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 21:07
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 21:44
Hej Peter
Hvis jeg kort skal beskrive min egen spinne udrustning til lagan, så ser den sådan her ud:
10 fod stang 20-40 g kastevægt.
hjul i str. 4000 klassen, som klare mindst 150m 0,25mm fireline.
Blink: wiggler + toby 18-40 gram (sølv,kobber og fluro rød med sort strib)
spinner: flying C eller tuna lax 25-35 g (kobber + fluro rød/sort) 
Spinflue rig:
Blyfri lodder 20-40 gram.
Rørfluer i 1-3 tommer, bundet med bucktail vinge(rød,orange,sort og lilla) 
mvh.
Niels
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 21:50
Hej Niels..
Perfekt med det svar.. Det er lige sådan noget jeg kan bruge.. !
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 22:52
Citat: samsondk

Er det den rigtige type slaskebly (miljø lodder) http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=&l1=&l2=&l3=&v_id=10624&pg=1&search=slaskebly&search_attr=enkelt

Hvis du skal bo i sverige så køb dine skaske bly der de er meget billiger en i dk
jeg køber mine Her http://www.kentsfiske.se/fiske-butik/sanken/miljosanken/ kun 10 svenske kr det vil sige 8 Dkk og det er meget Billige en her hjemme du kan også købe rigtig slaskeBly Af Bly da det ikke er Ulovligt i Sverige http://www.kentsfiske.se/fiske-butik/sanken/slangsanken/ koster det samme

Mvh
Glen Rasmussen
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2012 kl. 23:37
Citat: Glen

Citat: samsondk

Er det den rigtige type slaskebly (miljø lodder) http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=&l1=&l2=&l3=&v_id=10624&pg=1&search=slaskebly&search_attr=enkelt

Hvis du skal bo i sverige så køb dine skaske bly der de er meget billiger en i dk
jeg køber mine Her http://www.kentsfiske.se/fiske-butik/sanken/miljosanken/ kun 10 svenske kr det vil sige 8 Dkk og det er meget Billige en her hjemme du kan også købe rigtig slaskeBly Af Bly da det ikke er Ulovligt i Sverige http://www.kentsfiske.se/fiske-butik/sanken/slangsanken/ koster det samme

Mvh
Glen Rasmussen
 
Fedt.. mange tak.. Så er der noget ved det..  
HvilkHvilket størrelse Okuma Salina hjul skal det være?.? stang os.. uden det er det dyreste af det dyre..
Skal jeg benytte fletline eller alm. nylonline??


Redigeret af samsondk - 06 Jan 2012 kl. 23:50
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 00:08
Nu blev det til et Okuma Salina SA55.. Det må være kraftigt nok.. 200m 0.40 nylonline..
Så håber jeg det er godt nok til lagan..
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 00:34
Hej Peter
Jeg synes du skal bruge din 0,40 nylonline som en bagline og så køre en Sufix 832 fletline i 0,17 - 0,20 udenpå, det er en god line som der ikke er besvær med, ingen hukommelse, det bruger jeg selv på en Shimano Twinpower 4000 hjul, det er et meget godt seetop, da du mærke hugget med det samme og der er ingen elastik er, det gør at du kan holde fisken stram med det samme.
held og lykke med det heleThumbs Up
 
hilsen p bager
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 00:36
Jeg bruger Fletline da jeg godt vil kunne mærke bare et lille nap i Fluen/Orm så jeg kan blive ligge der hvor fisken er og bare give meget små nøk i stangen uden at blyet flytter sig så orm eller fluen flytter sig lidt. Men til Riget bruger jeg Fluencarbon og blyet en minder belastet line, en fletlinen linen som  peder pedersen skiver.
Okuma Salina hjul hjul som jeg bruge koster ikke så meget igen det er et Okuma Salina SA55 har set det til omkring 500kr har selv købt det for 500kr Jeg har også et Penn Battel hjul i Res hvis det andet skulle gå i stykker også et super hjul til omkring de 700kr.

Men et godt råd er at tage ned i en Grej forhanler Mærk på varen find det der passer til dig både hjul og stang find ud af en pris du vil bruge på det om det skal være det dyres hjul og stang til en 8000-10000 kr eller om du kan gøre som mig til omkring 1500 kr. det er jo op til en selv at besteme hvad man vil give for det så tag ned og find det der passer til dig evt. husk på det og tag hjem for at se om du kan finde det billiger på nettet husk at kigge i Sverige også på priser da de kan svinge rigtig meget fra land til Land kik i UK og DE efter de samme produkter der kan være meget at spare i forhold til de danske Grejforhanler..
   


Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 01:36
Citat: p bager

Hej Peter
Jeg synes du skal bruge din 0,40 nylonline som en bagline og så køre en Sufix 832 fletline i 0,17 - 0,20 udenpå, det er en god line som der ikke er besvær med, ingen hukommelse, det bruger jeg selv på en Shimano Twinpower 4000 hjul, det er et meget godt seetop, da du mærke hugget med det samme og der er ingen elastik er, det gør at du kan holde fisken stram med det samme.
held og lykke med det heleThumbs Up
 
hilsen p bager
 
Okay.. tak.. Hvor mange meter fletline på baglinen..?
 
 
Det er en god ide med en tyndere line til slaskeblyet.. Snakker vi 0.30 flourcarbon eller lign?
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 02:16
Jeg har bare fletlind på hele hjulet ikke noget med bagline på mine hjul Da alle knuder selv om der er bundet godt Forminsker stykken af Fletlinen.... men det er en måde at spare pengen på at køre en 50-100 meter Bag line af nylonline så hele hjulet ikke blive fyldt op af det dyre Fletline men det er jo fuldstendig op til en selv om man vil fortage dette.... 
Personligt >>>>Gør jeg det ikke selv syndes at det er et dumt sted at spare Penge..... vil heller spare penge på stangen så da det altid er linen og Krogen der af gøre om du får fisken med op det har jo relt ikke noget noget med stangen at gøre mange Svensker fisker stadig med håne liner til dette fiskeri...

Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 03:15
Citat: Glen

Jeg har bare fletlind på hele hjulet ikke noget med bagline på mine hjul Da alle knuder selv om der er bundet godt Forminsker stykken af Fletlinen.... men det er en måde at spare pengen på at køre en 50-100 meter Bag line af nylonline så hele hjulet ikke blive fyldt op af det dyre Fletline men det er jo fuldstendig op til en selv om man vil fortage dette.... 
Personligt >>>>Gør jeg det ikke selv syndes at det er et dumt sted at spare Penge..... vil heller spare penge på stangen så da det altid er linen og Krogen der af gøre om du får fisken med op det har jo relt ikke noget noget med stangen at gøre mange Svensker fisker stadig med håne liner til dette fiskeri...

 
Det kan jeg sagtens følge dig i.. Syntes bare at jeg har læst at fletline i Salina hjulet ikke skulle fungere særlig godt?? Kan det passe?
Så rigget til spinflue er bare: stang - Fletline - 3 svirgel - Flourcarbon lineud til slaskebly og fluen?
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 11:46
http://www.lionfish.dk/fiskehjul.htm 

Se dette det står ca midt på siden om salina Hjulet 
Citat:: 
Dette saltvandshjul er perfekt til kastefiskeri fra båd, eller molefiskeriet på havnen, stranden som Surfcast. Hjulet har aluhus, en maskinfræset Aluspole, og super stærkt præcisions skåret gear "High Density Gearing".  Et robust hjul der holder så at sige til alt.! Perfekt lineoplæg også med fletline. 

Jeg selv har ingen problemer haft med dette som du omtaler mit hjul ligger Line flot og stramt op hjulet...
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2012 kl. 20:27
Det er jeg glad for at høre.. Det blev også til et Okuma Salina SA55 i denne omgang.. Nu skal jeg bare have fundet mig en stang..
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
p bager Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 13:42
Hej Peter
Undskyld det lidt forsinket svar.
Til blyet bruger jeg bare en alm. nylonline 0,20 da den skal kunne knække let
og til krogen bruger jeg fluorcabon 0,30-0,35.
Med hensyn til stang prøv en Berckly ssgs titanium 11 fod 15-60g. fantastisk stang kan bla. købes hos  www.lystfisk.dk . men prøv dig frem hos din grejhandler
venlig hilsen p bager
ps. jeg har 120 meter fletline 0,20 på


Redigeret af p bager - 08 Jan 2012 kl. 13:44
Til top
John Dyrehave Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kaiko1

Tilmeldt:: 31 Dec 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kaiko1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 16:55
Husk IKKE opstrøms kast, ikke engang 10cm, de er meget strikse med dette og man risikere at få taget sit fiskekort og blive bortvist for bestandig.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2012 kl. 23:01
Citat: p bager

Hej Peter
Undskyld det lidt forsinket svar.
Til blyet bruger jeg bare en alm. nylonline 0,20 da den skal kunne knække let
og til krogen bruger jeg fluorcabon 0,30-0,35.
Med hensyn til stang prøv en Berckly ssgs titanium 11 fod 15-60g. fantastisk stang kan bla. købes hos  www.lystfisk.dk . men prøv dig frem hos din grejhandler
venlig hilsen p bager
ps. jeg har 120 meter fletline 0,20 på
 
Mange tak hr. Peder.. Jeg er rigtig glad for din gode hjælp.. Nu skal der kigges stænger, da alt andet er i orden.. Og jeg glæder mig til min første laks.! Det skulle være fantastisk fight!
 
Teknikken til spinflue, er kast ligeud og nøkke med stangen i strømmen? Skal der kastes til modsatte bred, eller betyder det ikke så meget.. råd er meget velkomment! :)
 
Jeg har også læst de er strikse med opstrømskast.. Så det vil jeg bestemt undgå.. Så mangler vi bare sæsonen skal starte.. Men indtil da kan der tages revenche på kysten.! Sydsverige skulle også være godt til kysten..  


Redigeret af samsondk - 08 Jan 2012 kl. 23:05
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum