Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marco polo sæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Marco polo sæt
    Sendt: 25 Dec 2011 kl. 16:58
Fik en CF trådholder i julegave. Den er sku lækker

Så så der var et komplet fluebindings sæt i Lake 2999 kr. Dyrt ja :-)

Er der nogen der ved om stikket kan tage str 2/0 kroge ?
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 00:48
værktøjet er ok
har kun prøvet at whip finisher går fra hinanden når det er varmt(dårlig lim) det kan hurtig laves med lidt epoxy 
går ud fra det er rejsesæt vi snakker om
 stikket kan godt tag en stor geddefluekroge men er mere til mindre fluer
jeg vil dog ikke binde store fluer på det det er ret lav i  og ikks særlig stabil men fedt ser det da ud 
  men ikke værd at binde på i forhold til så mange andre sæt 
k&b
christian t.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 00:57
Jeg er enig med Christian.

Tror alle der har en C/F whipfinisher har lappet den med epoxy.

Stikket vil jeg mene er et kompromis mellem et godt stik, lav vægt og lidt plads.
Hvis du vil rejse og binde fluer mens du er på farten kan jeg se en fordel, men er det hjem til bordet så køb et andet stik.

/Allan
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 11:13
Jeg har et CF Marco Polo sæt som jeg har brugt de sidste 3 år som det primære stik, fungere fint og ingen problemer med whip finisheren...Thumbs Up
 
Jeg har dog fået købt et Renzetti Presentation, som bliver brugt mere og mere, men kan stadig ikke undvære CF værktøjerne.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 13:59
Hej Claus
 
Jeg har i lang til godt kunnet ønske mig et Marco Polo. Jeg synes dog det er for dyrt. Værktøjet er fremragende. Selve stikket synes jeg er mest egnet til rejse/udebrug. Istedet har jeg investeret i de mest anvendte af CF værktøjerne. Roterende dubbingtwister, roterende hackleklemme, dubbingnål, whipfinisher og trådholer. De har stået mig i 1177 kr. Det giver en forskel på ca. 18-1900 kr. i forhold til selve sættet, som iøvrigt ikke indeholder roterende hackleklemme og dubbingtwister. For mig er det bedst at gøre det på denne måde, så må jeg tage til takke med mit mange år gamle Regal Medallion.Smile
 
Du kan iøvrigt købe Marco Polo sættet til 2995 kr. hos Steff i Århus.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 19:35
ok takker
 
tror bare jeg begynder at samle på værktøjet :-)
 
findes der et fluestik til rimelig billige penge der kan tage 2/0 kroge, har bare et gammel billigt et der kan monteres på bordet til 100 kr,- og det er begyndt at stå af.. hehe
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 21:00
regal
k&b
christian t.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 21:36
jeg har et dyna king baracuda junior som jeg er meget glad for... det tager uden problemer en tiemco sp600 str 8/0 som er det største jeg har udsat den for...
 
 
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 22:18
Hej Claus
 
det kære stik holder og prisen i mente alt værktøjet, er helt ok for mig Wink
 
Har haft det med mig på en del ture i Norge, i Canada og rundt omkring i dannevang
og har aldrig haft problemer med det.
 
Et eneste "problem" kan jeg dog se og det er, at det vejer 1 kilos penge - er også en slags, når "man" rejser over there - men til gengæld har du alt samlet på 1 sted, nemlig i en box som er nem at pakke...
 
Men skal du have lysshow monteret på det m.v. - den slags gør "man" meget i på Djævleøen ..... - så kommer det til at knibe med at få plads på og omkring det.
 
Køb det, det virker og er funktionelt på mange måder.
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord LOL
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 23:11
Citat: flycast

ok takker
 
tror bare jeg begynder at samle på værktøjet :-)
 
findes der et fluestik til rimelig billige penge der kan tage 2/0 kroge, har bare et gammel billigt et der kan monteres på bordet til 100 kr,- og det er begyndt at stå af.. hehe
Hej Claus
 
Du kan købe et Rosenhill af mig for 200 kr.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 12:21
dyna king baracuda junior ser sku lækker ud men det gør prisen også

2499 kr.

Rosenhill synes jeg ikke om
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten wølck

Tilmeldt:: 28 Nov 2011
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten wølck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 14:32
du er godt kørende med et regal stik. og gør dig den tjeneste at købe orginalen med det samme, lidt dyrt men på sigt er pengene givet godt ud og du har efter min mening verdens bedste stil
mvh.
Morten w
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 19:47
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2011 kl. 20:22
har haft anvil apex udgaven som var et ok stik kæberne er lidt bløde  
 men er gået over til regal og er rigtig glad for det  det magter  næsten alt
du må gerne prøve mit regal hvis det er du kommer forbi hedensted
 
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres