Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Casio Pro Trek PRW-1500T-7VER

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Casio Pro Trek PRW-1500T-7VER
    Sendt: 25 Dec 2011 kl. 12:16
Er der nogen af jer, der kender dette ur, og kan oplyse, om der er ulemper ved det, eller om det ikke virker som forventet? Er der bedre alternativer i samme prisklasse?

http://www.urgiganten.dk/product.asp?product=52

På forhånd tak.

Bo
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 12:25
Jeg har en pathfinder (næsten den samme), og jeg er rigtig godt tilfreds.
Det kræver lige lidt læsning, hvis du ønsker at få fuldt udbytte af det - f.eks. mht at programmere lokalt tidevand osv.
Eneste klagepunkt er remmen. Den holder ikke længe :(
Gummiet mørner forholdsvis hurtigt (inden for et år) og skal derfor skiftes.
Endvidere er det en fordel at slå automatisk lysfunktion fra - dvs. at uret lyser op ved drejning af håndleddet. Ellers holder batteriet ej heller længe.
Men alt i alt et lækkert ur, der har de funktioner, jeg har brug for, og at det er radiostyret sætter jeg stor pris på - korrigerer konstant, så det går 100% stabilt.
 
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 16:36
Hej Michael.

Tak for info. Jeg har tænkt mig at købe uret med Titanium lænke. Er det gummiet på Titanium lænken, der mørner?
Mht. automatisk lys, så vil jeg heller ikke bruge det. Jeg troede dog, at solcellerne kunne holde batteriet fuldt opladet. Det er i hvert fald, hvad der skrives i forskellige tests, jeg har læst på nettet! 

Bo
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 16:55
Nej, min lænke er af ren gummi. Kender ikke titaniumlænken, men mon ikke den holder.
Muligt solcellerne er størke nok om sommeren, men om vinteren er de i hvert fald ikke. Mit første batteri holdt et halvt år med automatisk lys. Jeg slog det fra i forb. m. batteriskift og mit batteri kører du på andet år.
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 19:03
Hej Michael.

Jeg må bare passe på ikke at have det automatiske lys slået til. h

Har du barometer, temperaturmåler, tidevandsmåler og digitalt kompas på dit ur og fungerer det godt? Jeg skal udelukkende bruge uret til fiskeri og dér vil jeg kunne bruge ovennævnte funktioner.

Bo
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 20:17
Jeps - har alle funktionerne, og en ting, jeg synes er rigtig godt er, at jeg selv kan indkode "lokalt tidevand" dvs. jeg kan definere præcist hvornår det er højvande udenfor lige min dør og indkode det i uret. Kombineret med månefase, viser uret så endvidere HVOR meget tidevand - altså springflod osv.
Jeg sejler kajak og har endvidere sammenlignet mit noget dyrere silva kompas med uret, og forskellen er virkelig minimal.
Barometeret kan vises som graf og igen - fungerer glimrende.
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2011 kl. 22:49
Hej Michael igen, igen.

Super. Så bliver det mit næste fiske ur Smile

Endnu engang, tak for hjælpen.

Bo
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres