Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linder Sportsman 400

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Bahrt-Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars, Gilleleje

Tilmeldt:: 28 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars, Gilleleje Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linder Sportsman 400
    Sendt: 17 Dec 2011 kl. 00:02
Hej,
Er der nogen her på siden der har erfaring med kystfiskeri / lettere havfiskeri i en Linder Sportsman 400 alu. båd ? Hvor stabil og sødygtig er den ? 
Fiskehilsen Lars  Smile
Til top
Simon Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
SimonRP

Tilmeldt:: 14 Dec 2011
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SimonRP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 09:15
Hej Lars,
Jeg har ikke meget forstand på både men faldt over den her test fra bådmagasinet:
 
Mvh Simon
Simon Pedersen - fiskehjul.dk
Til top
claus møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cgm

Tilmeldt:: 13 Jul 2011
Geografisk: oure
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cgm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 10:12
Hej
Jeg har haft et par stk af linder 400 og har bygget dem om til kastefiskeri, du finder ikke noget bedre i den størrelse og vægt, men den har sine begrænsninger hvis der er over ½ m bølger er det ikke sjovt mere. Den er meget sidestabil er jo også fladbundet og det gør at den banker en del i bølgerne. Den jeg har nu er der frontmonteret elmotor minn kota 55, 20hk 4takt yamaha og div.udstyr og den sejler 25kn. Super sæt i godt vejr
Vh Claus
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 10:31
Hej Lars

Jeg har haft en Linder sportsman 400 i de sidste 15 år. Sidste år skiftede jeg til en Linder Arkip, men kun fordi jeg har fået børn, og jeg ville have lidt større fribord og plads at bevæge sig rundt på.

Jeg har ikke tal på, hvor mange fisketure jeg har været på i Linder 400, men det er ikke få...........for at gøre en lang historie knap så lang, så er det en fantastisk båd. 
- ingen, jeg gentager ingen vedligeholdelse what so ever, undtagen hvis fiskeblod mm. skal skylles væk
- sejler du på en sten, får du en bule i aluminiummet, som du kan banke på plads med en hammer, og ikke en lang flænge i båden som med glasfiber
- den vejer ingenting, nemmere at transportere
- sejler fantastisk, planer nemt
- og fik jeg nævnt.....ingen vedligeholdelse

Der er en grund til at 75 % af bådene i USA er af aluminium. 
Vi har i Europa været meget konsevative omkring både lavet af aluminium, men heldigvis ser flere og flere folk lysetWink

Alt det her er jo fuldstændig objektivt og overhovedet ikke set gennem "jegelskerminaluminiumsbådogerfuldstændigvildmedden" briller.

Efter denne salgstale............vil jeg nu vende tilbage til dit spørgsmål......

Vi har fisket alt i den fra skaller til gedder,,,,fra sild til torsk og alt der imellem. jeg har brugt den i åen, på søen, i fjorden og i havet.

Den linder sportsman jeg havde, blev solgt til en fyr, som skulle til Grønland for at sejle forskere i land fra moderskibet. Jeg havde ratstyring i min båd, og det elskede jeg, men det tager lidt mere plads.

Når alt det her er sagt, så er det jo ikke en kæmpe båd, så man skal have vejrudsigten med i baghånden, hvis man bevæger sig ud på åbent hav. Båden bjærger sig fantastisk og og jeg er kommet helskindet i land igennem en ordenligt brandstorm....noget som jeg ikke gør igen, men det er nu ikke bådens skyld....

Hvis du kommer forbi Århus en dag, så kan du jo give mig et kald, så tager vi på en lille tur i min Linder Arkip.

Du kan jævnligt finde linder sportsman 400 til salg i den blå avis, så hold øjnene åbne.......

God jul og godt nytår

Mvh
Christian
Til top
Lars Bahrt-Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars, Gilleleje

Tilmeldt:: 28 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars, Gilleleje Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 10:41
Tusind tak for de fine svar  Smile
God jul og godt nytår til alle her på siden
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum