Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Efterlysning...Hjælp?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Efterlysning...Hjælp?
    Sendt: 14 Dec 2011 kl. 09:26
Jeg har forgæves søgt efter denne form for fiskekrog. Jeg mener den hedder Keel Hook? Er der nogen der ligger inde med sådanne eller ved hvor man kan købe dem, så giv venligst lyd.
Den på billedet er hjemmelavet ud fra en meget lang streamerkrog, men uden øje!
På forhånd tak.
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 14 Dec 2011 kl. 09:27
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 10:03
hej
 
prøv at se på lionfish.dk står ude til højre
 
og find kroge til venstre
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 10:09
Hej Per
 
 
Håber størrelsen passer?
Ellers søg på
Mustad 79666 Keel Fly Tying Hooks
 
/J
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 10:44
Hej Per
Prøv med en Mustad 34011, som er en lige krog... men så lang at den sikkert kan bøjes i den form du vil have.
Skulle du finde en æske 34011 i st. 8 og 6, så sig til, da jeg er aftager af disse rustfrie kroge. Skal ikke være Mustad S74SZ
 
/J
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 12:21
Til top
Lars Abildgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Abildgaard

Tilmeldt:: 23 Jun 2011
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Abildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 16:09
prøv at kigge på denne side. www.kenhook.se  de har næsten alt i kroge, lige fra store haj til små nymfekroge.
Til top
Peer Tanggaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peerft Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2001
Geografisk: De Vestjyske åer og søer.
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peerft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 16:11
Hej Jørgen.
 
Citat: Jørgen S

Hej Per
Prøv med en Mustad 34011, som er en lige krog... men så lang at den sikkert kan bøjes i den form du vil have.
Skulle du finde en æske 34011 i st. 8 og 6, så sig til, da jeg er aftager af disse rustfrie kroge. Skal ikke være Mustad S74SZ
 
/J
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 16:14

Hej Tak til alle for rigtig gode "fiduser" min navnebror i Haderslev, har netop tilkendegivet at han har et lager af netop denne krog....såhhhhh en handel, det bilver vi jo nok enige omSmile

Glædelig jul til alle
Per H


Redigeret af Taonga - 14 Dec 2011 kl. 16:23
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 22:57
Når man er flue eller krognørd, så er der i visse situationer, hvor det kan være meget vanskeligt, at huske,krognummer eller type / fabrikat, og jeg har i mine mange år i brancen tit måtte ty til mine gamle kataloger, eller et hurtigt kig i mine gemmer, som har krogoplysninger og original kroge helt tilbage fra 1960.
 
I dag er nettet jo en velsignelse, at søge den slags oplysninger på, og jeg bruger gerne gode gamle Mudstad, som mit første forsøg, når der skal hentes oplysninger om kroge.
 
Jeg har stor glæde af denne side, især vis man har krognumrene:
 
 
God fornøjelse med info jagt på kroge.
 
Mvh
P.K.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 23:56
Hej Per og Per
Mon ham der din navnebror har flere af de der kølkroge til salgBig smile
i f.eks. st. 2, 4 eller 6?
/J
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 10:48
Hej jørgen
jeg vender tilbage til dig senere.
Du ønskes en rigtig god jul.
Per
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 11:31
Hej

Jeg har et "par" pakker af netop denne krog, og du kan da godt købe den ene (50 st.), men jeg skal advare dig, det er en tung krog, og kan være blød i godset, så når man har en god fisk på kan krogen bukke, hvis man holde alt for fast

havkatten@yahoo.dk
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
morten wølck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
morten wølck

Tilmeldt:: 28 Nov 2011
Geografisk: silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten wølck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 17:06
Hej Per
prøv at søge inde Big smile på Silkeborg fluebinderlaugs hjemmeside der er der et link til en krog grossist i norge som har alverdens forskellige kroge til rimelige priser
MortenBig smile
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 19:16
Tusind tak Morten.......PK har forsynet mig på den bedste vis....så spoørg Jørgen Sørensen, han er helt sikkert i markedet for dem.
Rigtig glædelig jul og et god og fiskerigt nytår.
Per Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down