Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af fluehjul.

 Besvar Besvar
Forfatter
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til valg af fluehjul.
    Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:00
Hej, har køb mig en Scierra HMS V2 13,7" klasse 9-10 og skal have et gotd hjul der passer til, så vil lige høre om der var nogle gode forslag. Mht pris skal det ikke komme over 2500kr som er mit maks.

Har selv set på et Danielsson L5W 8 twelve som det hedder..

http://www.korsholm.dk/fiskeri/fluehjul/danielsson-fluehjul.html 

der nogle herinde der måske kender dette hjul.?

Kom frisk med bud på hvad i syntes jeg skal købe..

Mvh mark gammelby
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:24
Hej
 
Danielsson L5W 8 twelve er et at de mest solgte fluehjul til tohånds stænger.
Det er et fantastisk hjul som vil holde en menneske alder og som aldrig vil svigte dig.
Køb hjulet, du vil ikke blive skuffet.
Uanset hvor mange penge du vil bruge på et Laksehjul finder du ikke et hjul, i normal udførelse, der er bedre end dette! (kun Danielsson Control hjulene med advanceret bremse i håndtaget er bedre)
 
Hvis de vil have et lidt mindre (samme diameter, men smallere) hjul skal du se på Danielsson F3W 7 ten. Det er et hjul i samme høje kvalitet som ovenstående.
 
Søren
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:51
Har selv et af slagsen, kan kun anbefale detSmile
 
IJ
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 16:54
jeg har et LW 8 Twelve det er bare godt og holder ,som andre også siger, næsten evigt.
Carsten Lai
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 18:34
hej mark. hvis du er ny ud i det her så prøv om du kan finde et loop clw 8-12 det er et grafith hjul men det er meget behageligt om vinteren og dejligt let det passer fint til din ovennævnte stang, den eneste ulempe ved grafith hjul er at du skal passe på ikket tabe det ned på noget hårdt for så kan der knække stykker af hjulet,prisen er under en tusse ,men et fantastisk hjul til pengene,jeg er er sikker på du vil blive glad for dette hjul.mvh. leif lunde.
 
 
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 18:40
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:26
Hej leif. 

Tak for svaret. 

Ja inde for 2 hånds er jeg helt ny, har aldrig prøvet det før. Men har fisket med 1 hånds en del år efterhånden. Det er dejligt lige at få lidt indput fra andre. 
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:52
Hej Mark
skulle jeg vælge et hjul som er ok ,og som virker og er problemfri er Fenwick måske svaret! jeg har selv brugt hjulet og var entlig positiv overrasket.
K&B


Redigeret af hlf - 13 Dec 2011 kl. 19:53
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 19:58
Ok. Ja de er da også nede i pris efterhånden. :-)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:09
Venligst
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2011 kl. 21:45
Der er selvfølig også den mulighed(som profilbilled) at tage et hjul rigtig mange kender!
Scierra XDP,  passer fint til stangen Mark Big smile
nu hvor du har valgt Scierra er det selvfølig oplagt valg til stangenWink
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 02:49
Heine:

Jeg har spurgt før uden at få svar. Har du noget med lystfisk.dk at gøre?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 07:15
Citat: Jabber

Heine:

Jeg har spurgt før uden at få svar. Har du noget med lystfisk.dk at gøre?
 
Mon ikke det nærmere er fisknu.dk, han gør da ikke noget for at skjule det http://123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=41935&PID=373101&title=saas-nysgerighed#373101
 
Mvh
Henning
 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 12:16
Det var også den jeg mente. Min fejl og ja det besvarer jo sådan set mit spørgsmål.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 16:19


DanielssonWink

Er billigst lige nu her:

http://sportshuset.eu/product.asp?product=5859

Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 19:05
Kan kun anbefale Danielson. Kan får hos Brasholt i Hjørring til rundt 1800 hvis de stadig har tilbud på dem. Prøv at gi dem et kald
Caspar
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 19:26
Må sige at det er super lækkert med alle de inputs,
Det er dejligt at se. Takker mange gange allesammen.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 22:41
Hej Mark,
 
Danielsson Clap.
 
Ellers kast et blik på hjulene fra Nautilus - som bl.a. forhandles hos www.salmonfly.dk - og nej, jeg har ikke aktier i forretningen.
 
/Nicolai
Til top
Henrik V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksefisker8660

Tilmeldt:: 05 Nov 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksefisker8660 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2011 kl. 23:30
Hej Mark
 
Jeg er egentlig ganske enige med de fleste råd du har fået, dog ville jeg aldrig anvende et grafithjul til laksefiskeri.
Et Danielsson som du kigger på er lidt et "state of the art" hjul, som er smukt, stærkt og samtidig let - men mindre kan også gøre det. Mindre i form af penge ikke størrelse for der må du aldrig gå på kompromis ved laksefiskeri. Det skal helst kunne rumme 200 m. 30 lbs backing, jeg har prøvet at det ikke er nok...
Fenwick hjulet, som Heine peger på, er givet et fint valg hvis du vil have et nyt hjul, men ellers kan jeg kun anbefale dig at købe brugt. Jeg har købt flere brugte fluehjul og de har alle været pænere end hvis jeg havde købt et nyt og haft det med til Gaula i en uge - og der er penge at spare. Men husk at kigge dig godt for, der er flere som sætter grej til salg uden først at tjekke hvad den reele pris er varen netop nu.
Held og lykke med dit forehavende.
 
Knæk & Bræk
Henrik V. Pedersen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2011 kl. 06:48
Citat: laksefisker8660

Hej Mark
 
Jeg er egentlig ganske enige med de fleste råd du har fået, dog ville jeg aldrig anvende et grafithjul til laksefiskeri.
 
Knæk & Bræk
Henrik V. Pedersen

Hej
Jeg er også selv glad for Danielson til mit hjemlige HØ fiskeri, men det er en dyr løsning til de få gange jeg reelt er på Laksefiskeri. Desuden kan et eks. Loop CLW 8-12 holde til en berøring på Nordiske våde klipper. Har selv for flere år siden lavet en bule i et Loop. Spolen kunne, kun lige dreje rundt.Confused.

Et Loop CLW er billig - Ligeså god bremse som lux modeller - Meget slidstærk - God vægt - kan købe billige ekstra spoler - Godt design. Men er selvfølgelig lavet af et plads materiale.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 16:40
Så er valget kommet mellem danielsson og A jensen. Så nu må vi se hvad det ender med..
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2011 kl. 20:19
 
Det vil så være et valg mellem:
 
Køb et Danielsson - og du har Laksehjul, resten af dine dage
eller
køb et A. Jensen...... og så senere et Danielsson....
 
Søren  
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2011 kl. 13:42
Ok. Det bliver et danielsson l5w 8 twelve

Mange tak for indput til alle dem der har skrevet..
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2011 kl. 17:41
Hej Mark
 
jeg har en kammerat der har to LW8-Twelwe, som han gerne vil sælge. Han har både et Danielsson og Loop. De er ikke brugt ret meget og fejler praktisk talt intet ud over små små ridser.
 
Skriv eller ring til mig på 30229778, så får du hans nummer. Er sikker på I kan komme frem til en fornuftig pris.
 
Mvh. John
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2011 kl. 18:09
Hej Mark
 
Du er igennem denne tråd blevet opfordret til at købe et Danielsson hjul. 
Jeg ved ikke om du ved det, men Loop hjul har for en del år siden været fremstillet af Danielsson. Loop hjul fra denne periode er derfor af samme høje kvalitet som Danielsson - men selvfølgelig er disse hjul, af en ældre model, i forhold til de hjul Danielsson fremstiller idag.
 
Loop hjul fremstillet, efter at Danielsson smed LOOP ud som forhandler, er fremstillet i fjernøsten og ikke nødvendigvis af Danielsson kvalitet. Det kan dog være et problem, at hjulene fra både Danielsson og Loop, i en periode hed det samme.
 
Søren 
Til top
Lasse Frets Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lassegf

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lassegf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 22:30
Hej john
fik din kammarat solgt sit L5W-8/12
 
lasse
Til top
Mark gammelby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mark251 Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mark251 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 22:34
Citat: Lassegf



Hej john
fik din kammarat solgt sit L5W-8/12
 
lasse


Det er et lw 8/12 han har ikke et l5w 8/12 dvs den gamle model. Men efter sigende i god stand, har nemlig snakket med ham.

Mvh Mark
Til top
Lasse Frets Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lassegf

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lassegf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 22:47
ok jeg så forkert ellers tak
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres