Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Natursyn på DR1

 Besvar Besvar
Forfatter
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Natursyn på DR1
    Sendt: 09 Dec 2011 kl. 18:17
Kære alle !
Hvis I får tid og lyst, prøv at aflytte "natursyn" på DR1 i dag, den kan afspilles eller podcastes !
Det drejer sig om vandløb, og en af de mest vidende på området jeg nogensinde har hørt, herligt med så dedikerede mennesker !
Der er er stadig håb for meneskeheden, vandløbene, naturen og fiskeriet !
Go lyttelyst Clap
Til top
Mikkel Dyekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkeld Avatar

Tilmeldt:: 19 Apr 2004
Status: Offline
Beskeder: 141
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 18:26
Jim - du kom mig i forkøbet Smile hørte det også med stor fornøjelse! kan også kun anbefale at høre en af vandmiljøets grand old men tale sig varm! Clap
 
men hold ørerne stive! han er lige ved at tale sig overvarm ind imellem!Smile
 
Mikkel
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 19:14
De rene guldkorn
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 19:27
Se det er viden på et højt plan.
Gid at kommunerne ville lytte til ham, for han har bare ret.
Og så er den ikke længere.
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 19:50
Ja, det rene guldkorn, og med eller uden tilsigtet sammenfald med: http://sportsfiskeren.dk/naturlige-vandloeb-skal-sikre-mod-oversvoemmelse.
Hilsen Finn
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2011 kl. 21:06
Dejligt der findes mennesker som Bent Lauge Madsen, lad os få nogle flere af dem.
 Lasse Hagebro
Til top
Stig Funder Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stig Funder

Tilmeldt:: 25 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stig Funder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 12:38
Hvis dog bare vores politikere og landmænd ville lytte til, og forstå hans budskab, så ville vi få løst mange problemer, til alle der ikke har hørt programmet, HØR DET,
 
Stig
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 16:22
Desværre lader det nu ikke til af Ida Auken agter at holde sine løfter, læs nu bare denne artikel
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2011/12/9/Ministerdroppergrusivandloeb.htm?fag=A
det er nu utroligt, at ministeren ikke lytter til hans kommentarer og ekspertise.
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 17:49
Jeg er desværre bange for at landbrugets lobbyister er ved at få ploven under Miljøministeren. 
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 23:32
Super udsendelse. Lyt til åmanden!Clap
Udsendelsen belyser hvilke store fremskridt der er gjort ikke mindst i forbindelse med dambrugserhvervets modernisering til moderne anlæg uden opstemninger og med god vandrensning.
 
Men andre steder er der som bekendt hængepartier.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 10:39
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 19:13

Jo det var fedt at høre en gammel erfaren dreven fyr som Bent Lauge Madsen fortælle om ”hvad et vandløb” i virkeligheden er for en størrelse.

Men journalisten var også god til at stille ledende spørgsmål så udsendelsen virkelig fik substans og værdi...super !


Jim.

Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2011 kl. 01:17
Hej alle
 
Jeg har haft så forrygende travlt at jeg ikke har haft tid til at hører vandløbsplejens grand old man, strø om sig med sin livs lange visdom omkring moder jords blodåre, vandløbene. En vandløbsmand og lystfisker som mig, må bøje sig i støvet og må prøve at gengive sig de udfordringer som Bent Lauge madsen og ligesindede stod over for i fordums tid i forhold til idag. Hvilken tålmodighed og ildhu kan jeg slet ikke forestille mig at kunne bibringe og efterleve. Jeg må jo indrømme at jeg er et typisk barn af  nutidens resultat orienteret tid, hvor tålmod er en by i rusland og en hån mod individualitetens ret og krav på hurtig handling. Det er derudover svært for vores generation at underkaste os profeter, autoriterter, eller rollemodeller under at det bliver hollywood vulgært. Jeg har hermed fået mig et nyt idol. Hvad Sven saabye har gjort for mig lystfiskerliterært, har Bent Lauge Madsen hermed gjort for mig vandplejemæssigt.
 
lars Henriksen
Vandplejefyn


Redigeret af wikinglars - 22 Dec 2011 kl. 01:31
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2011 kl. 01:20
Glemte at henvise til endnu et link med Bent lauge Madsen,denne gang et tv indslag, som i kan finde på forsiden af Vandplejefyns hjemmeside www.vandplejefyn.dk
 
lars


Redigeret af wikinglars - 22 Dec 2011 kl. 01:21
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2011 kl. 07:43
Meget enig Lars, bare en skam ingen af de såkalte "kloge mennesker"  på borgen vil lytte til hamCry
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2011 kl. 08:35
Nu skriver du "kloge mennesker".. mon ikke det er en taste fejl Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres